Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 maart 2012, 17:26   #261
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Ik zou er niet om morren dat de andere ministers en zeker de vicepremiers zijn voorbeeld volgen. Als je niets te zeggen hebt mag je als politieker geen aandachtsslet spelen door altijd maar op TV of in de media te willen komen.
Met dat verschil dat er best wel wat te melden valt. Bvb:
- 2 maal op 1 maand tijd werd een algemene staking afgekondigd. Alhoewel beide mislukt zijn, had de premier hier (meer) over moeten communiceren. Ik kan me niet herinneren dat hij überhaupt in de media is verschenen met een communiqué. Enkel voor FGBT heeft hij een speech gehouden.

- Zowel Quickie, Milquet als Onkelinx kunnen niet zwijgen, en rollen al vechtend over straat (figuurlijk). De discussie over zowel index als BTW had hij persoonlijk moeten beslechten, en Milquet's flater ivm faciliteiten had hij moeten terugfluiten tot minstens na de staatshervorming. Dat hij beide niet deed, bewijst dat hij er gewoonweg niet is.

- In de senaat wordt hij door de oppositie, zijnde de meerderheid, uitgemaakt dat het niet schoon is. Op zijn minst zou hij mits een niet afgelezen antwoord mogen bewijzen dat hij nederlands kent. Ik geloof niet dat hij al een onvoorbereid antwoord in de Senaat of Kamer gegeven heeft.

- Hij kent nog steeds geen nederlands, of als hij het kan, dan weigert hij het te spreken. Laat hem eens meedoen met de pappenheimers, dan weten we zo uit welk hout hij gesneden is als "belgisch" en "taalneutraal" premier. Zelfs Vanackere wil er werk van maken, maar Di Rupo's commentaar: enkel het regeerakkoord wordt uitgevoerd...

Ik denk niet dat het uitmaakt of we een premier hebben of niet. Misschien is dat vergelijkbaar met de afgelopen 12 jaar, maar vertrouwen boezemt het mij echter niet in.

Laatst gewijzigd door Effect : 5 maart 2012 om 17:26.
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2012, 17:33   #262
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Wat is dat: Belg zijn? Met vlaggetjes waaien op 21 juli? De Brabançonne van buiten kennen? De 3 landstalen perfect spreken en schrijven? In zwijm vallen voor de koninklijke familie? Wat is het nu?
Een Belg is een inwoner van België, zo simpel is het. Zelfs Vlaams-Nationalisten zijn Belgen, dat ze het willen of niet.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2012, 17:34   #263
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
En wat is dat nu 'Vlaming zijn"?
Inwoner van Vlaanderen.
Oud 5 maart 2012, 17:36   #264
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Een Belg is een inwoner van België, zo simpel is het. Zelfs Vlaams-Nationalisten zijn Belgen, dat ze het willen of niet.
Het is een woord dat bepaalt waar je geboren bent, en zelfs dat is niet eens 100% waar. Het is een woord dat bepaalt hoeveel belastingen je betaalt, en zelfs dat niet eens. Het is een woord dat bepaalt op welke leeftijd je mag trouwen, en zelfs dat is niet echt zo. Het is een woord dat bepaalt welke sociale zekerheid je geniet, maar ook dat is niet altijd zo. Het is een woord dat bepaalt dat iedereen gelijk is, maar sommigen blijken toch gelijker dan anderen.

Het is een woord dat sommigen fierheid geeft, anderen doet walgen, en nog anderen volstrekt onverschillig laat. Het is een woord dat inherent geen enkele waarde heeft, behalve de waarde die je er persoonlijk aan geeft.
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2012, 17:36   #265
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Sur tous les forums des journaux francophones!
Ze vertegenwoordigen niet de hele Franstalige bevolking.
Oud 5 maart 2012, 17:42   #266
De Brabander
Minister-President

De Brabander's schermafbeelding

Standaard

Voor mij is Belg zijn de Belgische nationaliteit hebben en wat mij betreft in België en Brabant wonen.
Oud 5 maart 2012, 18:01   #267
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
U verwart Belg zijn en Vlaamsnationalist zijn.

Het zijn Vlaamsnationalisten die het nodig vinden om met vlaggen te zwaaien, de pas en te onpas, tot op kermiskoersen toe.

Ik ken de Brabançonne niet.

Ik spreek de 3 landstalen, ik kan ze lezen, maar niet perfect schrijven, verre van.

Wat nu ?
Zat je soms op de Zuidpool tijdens de idiote shame-betoging van januari 2010? Nog nooit een grotere bende onnozele tricolore vendelzwaaiers gezien.
Oud 5 maart 2012, 18:02   #268
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
Met dat verschil dat er best wel wat te melden valt. Bvb:
- 2 maal op 1 maand tijd werd een algemene staking afgekondigd. Alhoewel beide mislukt zijn, had de premier hier (meer) over moeten communiceren. Ik kan me niet herinneren dat hij überhaupt in de media is verschenen met een communiqué. Enkel voor FGBT heeft hij een speech gehouden.

- Zowel Quickie, Milquet als Onkelinx kunnen niet zwijgen, en rollen al vechtend over straat (figuurlijk). De discussie over zowel index als BTW had hij persoonlijk moeten beslechten, en Milquet's flater ivm faciliteiten had hij moeten terugfluiten tot minstens na de staatshervorming. Dat hij beide niet deed, bewijst dat hij er gewoonweg niet is.

- In de senaat wordt hij door de oppositie, zijnde de meerderheid, uitgemaakt dat het niet schoon is. Op zijn minst zou hij mits een niet afgelezen antwoord mogen bewijzen dat hij nederlands kent. Ik geloof niet dat hij al een onvoorbereid antwoord in de Senaat of Kamer gegeven heeft.

- Hij kent nog steeds geen nederlands, of als hij het kan, dan weigert hij het te spreken. Laat hem eens meedoen met de pappenheimers, dan weten we zo uit welk hout hij gesneden is als "belgisch" en "taalneutraal" premier. Zelfs Vanackere wil er werk van maken, maar Di Rupo's commentaar: enkel het regeerakkoord wordt uitgevoerd...

Ik denk niet dat het uitmaakt of we een premier hebben of niet. Misschien is dat vergelijkbaar met de afgelopen 12 jaar, maar vertrouwen boezemt het mij echter niet in.
Laat onze politici maar wegblijven om de vedette te spelen in TV spelletjes. Of de politici nu veel of weinig in beeld komen, staken doen ze hier toch. Zie maar hoe de haven plat gelegd werd.

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2012, 18:07   #269
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
PS: wat is belg zijn? Als Belg/Vlaming in Duitsland en Nederland zal ik me altijd identificeren als een Belg. Het is immers wat op mijn paspoort staat. Het heeft geen zin om de belgische discussie uit te lokken door a priori mezelf Vlaming te noemen, een woord dat voor mij even weinig waarde heeft als het woord Belg.

Ik ga in mei meedoen aan de Dalkeman Triathlon in Gütersloh. Ik zal met een Belgische vlag over de finish lopen. Dit is enkel als statement dat er ook niet-duitsers meedoen. Of die vlag Vlaams, Belgisch, Limburgs of Kazakhs is maakt me hoegenaamd niets uit. Het land waarin ik woon is echter officieel België dus ik ga het niet moeilijker maken dan het is.

Mijn zogenaamd vlaams-nationalisme is dan ook puur uit economisch-sociaal oogpunt. Samenleven met een klaploper die constant in mijn gezicht spuwt doe ik niet op persoonlijk vlak, het is een reden om te scheiden en iedereen op dit forum zou dat doen. Waarom zou Vlaanderen dan moeten blijven broodheer spelen voor het Wallonië waarvan de premier weigert nederlands te leren.
Onbegrijpelijk dat u zich in Nederland gaat definiëren als "Belg"!!!???

Het is reeds erg genoeg dat veel Nederlanders de onhebbelijke gewoonte hebben het voortdurend over "Belgen" te hebben wanneer ze in feite Vlamingen bedoelen. Ik vind dat we ze daarin niet hoeven aan te moedigen.
Oud 5 maart 2012, 18:30   #270
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht

Het is reeds erg genoeg dat veel Nederlanders de onhebbelijke gewoonte hebben het voortdurend over "Belgen" te hebben wanneer ze in feite Vlamingen bedoelen. Ik vind dat we ze daarin niet hoeven aan te moedigen.
Wanneer ik in het buitenland ben, affirmeer ik mij ook als Belg. U echter zult zich waarschijnlijk affirmeren als Hollander.

Een beetje doorzichtig en dikke volksverlakkerij!

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 5 maart 2012 om 18:40.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2012, 18:59   #271
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat is dat: Belg zijn? Met vlaggetjes waaien op 21 juli? De Brabançonne van buiten kennen? De 3 landstalen perfect spreken en schrijven? In zwijm vallen voor de koninklijke familie? Wat is het nu?
Niks.
Ze geven de Belgische papierkes tegenwoordig gratis mee met elke pakske waspoeder dat ze uitdelen aan binnenwaaiende gelukszoekers.
Elbow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2012, 19:49   #272
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wanneer ik in het buitenland ben, affirmeer ik mij ook als Belg. U echter zult zich waarschijnlijk affirmeren als Hollander.

Neen, in het buitenland en zéker in Nederland affirmeer ik mij als Vlaming, iets waaromtrent u zich duidelijk schaamt. U gaat zich liever vermommen in het carnavalskostuum van "Belg".
Oud 5 maart 2012, 19:49   #273
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zat je soms op de Zuidpool tijdens de idiote shame-betoging van januari 2010? Nog nooit een grotere bende onnozele tricolore vendelzwaaiers gezien.
Waarom "onnozel"? Omdat ze een andere mening dan u hebben?
Oud 5 maart 2012, 19:55   #274
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Waar is het probleem?
Oud 5 maart 2012, 19:56   #275
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen, in het buitenland en zéker in Nederland affirmeer ik mij als Vlaming, iets waaromtrent u zich duidelijk schaamt. U gaat zich liever vermommen in het carnavalskostuum van "Belg".
Ik zou u antwoorden dat u Belg bent.
Oud 5 maart 2012, 20:04   #276
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Ik zou u antwoorden dat u Belg bent.
Waarop ik op mijn beurt zou replikeren dat ik een Vlaming ben die het ook niet kan helpen dat hij een Belgische identiteitskaart heeft.
Oud 5 maart 2012, 20:17   #277
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
1. idd. want Vlaming zijn impliceert Belg zijn.
2. veel sukses
3.er bestaan ook vlaamse klaplopers
4.niet juist
In Vlaanderen leerkrachten met pensioen vanaf 60 jaar en begroting in evenwicht. In Francofonië leerkrachten op 55 jaar met pensioen en een gat zo groot als de hele wereld in de begroting.
Zijn de 'joeng' die Frans spreken zo veel ambetanter of stommer om iets bij te brengen?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:

Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 5 maart 2012 om 20:19.
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2012, 20:37   #278
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarop ik op mijn beurt zou replikeren dat ik een Vlaming ben die het ook niet kan helpen dat hij een Belgische identiteitskaart heeft.
Off topic

Goed maar dat u uw oude gewoonte als verwoede foutenverbeteraar hebt afgelegd, want anders had u nu prijs.

Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2012, 20:40   #279
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik vermoed dat er steeds hilariteit ontstaat wanneer u daarover begint.
"Chooi dat ding dan toch chewoon wech man!"
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2012, 20:44   #280
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Goed maar dat u uw oude gewoonte als verwoede foutenverbeteraar hebt afgelegd, want anders had u nu prijs.
Ik wil ook preis, voor in de soupe!

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be