![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#281 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#282 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Hopelijk werpen zij het juk van PC van zich af zodat de dingen eindelijk weer eens bij naam kunnen genoemd worden. Als ze tegen dan als aborigine nog een stem hebben natuurlijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#283 | ||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar het klopt dat de vader ook naar andere instanties had kunnen stappen omdat deze evaluatie nergens op slaat. Maar de kans is groot dat, net zoals 95% van de ouders, hij niet weet dat dit soort evaluaties sowieso helemaal niet mag. Citaat:
Citaat:
Citaat:
En dat is zielig. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#284 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar de huidige mens is zo hard zijn smaken kwijt dat hij het niet eens meer proeft. Je kan de huidige Westerling zelfs rat voeren terwijl je hem doet geloven dat het konijn is. Ik zou hier trouwens de reacties eens willen zien, als een allochtone leerkracht een thuisgerecht zou laten proeven door zijn leerlingen voor punten. Even kort door de bocht. Een Filipijnse leerkracht die zijn Belgische leerlingen hond doet proeven. Een Congolese leerkracht die zijn Belgische leerlingen slang doet proeven. Een Colombiaanse leerkracht die Belgische leerlingen hamster doet proeven. Alle drie leerkrachten die de Islam niet aanhangen, maar het Christendom. Maar waar het hier werkelijk om gaat, is het machtmisbruik van het onderwijzend personeel in onze scholen dat schering en inslag is geworden en dat door vele als normaal word beschouwd, want het is onderwijzend personeel. Ik kan je zo een hele bibliotheek schrijven van zaken waar onderwijzend personeel machtmisbruik pleegt. Een voorbeeld geval. Een kind dat reeds vanaf zijn eerste dag in de kleuterklas onder begeleiding van het CLB staat en daarom steeds naar een school moest die verbonden was aan dat CLB, werd na verandering van de directie plots de mogelijkheid om begeleid te worden door het CLB ontnomen. Enkele maanden later waren de problemen niet meer te overzien. De nieuwe directie vond er niets beters op dat naar de bijzondere jeugd commissie te stappen en daar te gaan verkondingen dat het kind werd verwaarloosd en niet de nodige middelen kreeg van zijn gescheiden ouders om het onderwijs te kunnen volgen. Het schoolpersoneel was namelijk van mening dat een kind met een IQ van boven de 140 punten zich maar moet kunnen aanpassen naar de regels die door de directie worden opgelegd en geen gebruik moet maken van de middelen door de overheid betaald, voor het begeleiden van kinderen met leerproblemen. Een hoog begaafd kind heeft immers geen leerproblemen, dat kan van zichzelf leren en moet zich dus maar aanpassen naar de rest. De pech voor de schooldirectie was dat het kind ook onder de begeleiding van het CBO zit en deze zijn gaan samenwerken met 5 andere instellingen ( waaronder het centrum voor gelijke kansen en tegen discriminatie) om de directie aan te pakken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#285 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Namelijk dat maar een kind er problemen mee had en niet om de door u aangehaalde redenen. Voor mijn part is de discusie inderdaad afgelopen en gaat ge terug in het A&A schuifje. Doei |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#286 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ze eiste enkel dat haar stuk kip door haar eigen muzelmaanse slagers was geslacht. Me dunkt is dat een zuiver teken van discriminatie door het hoofddoekentreesje. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#287 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
doe ik het goed zo Jantje? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#288 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wel, ik heb de indruk dat de hedendaagse jeugd effectief die richting opgaat. Meer dan waarschijnlijk omdat zij het al zijn die dagdagelijks met meer dan 30% allochtonen in hun klas zitten en aan den lijve ondervinden hoe verrijkend die invloed wel is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#289 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die zitten nu al een paar jaar in een andere school. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#290 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik merk dat enorm bij mijn 2 oudste zonen. Beide in het middelbaar onderwijs. Waar ze vroeger in het lager onderwijs enorm goed overeen kwamen met het Turkse kameraadje in de straat of met het Marokkaanse klasgenootje , merk ik nu toch wel een soort kentering. Ze ondervinden zelf dat het op meer dan één vlak botst qua opvattingen. Reken daarbij dat de jeugd van vandaag veel mondiger is dan pakweg 20 é 30 jaar geleden ....
![]() |
![]() |
#291 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar goed dat jij geen minister van onderwijs bent, het zou een boeltje worden. Je geeft godverdomme de leerkrachten een vrijgeleide om één van hun leerlingen te viseren! Maar goed, ik geef het op. Het is met elke post duidelijker: er zijn er hier twee, Bobke en Cynara, voor wie het heel simpel is: het meisje is moslim, en dus heeft ze per definitie ongelijk. Het is al tientallen keren aangehaald dat de leerkracht dit wettelijk helemaal niet mocht doen, en dit wordt consequent genegeerd. Ook vragen om deze 'evaluatie' te verantwoorden in de leerplannen worden consequent genegeerd. Dit is niet discussiëren, dit is als een klein kind je oren bedekken om niet te moeten horen wat niet in je kraam past, en dan doen alsof het nooit gezegd is. Dit is, zoals eerder al gezegd, praten tegen een muur: iemand die niet de minste intentie heeft om feiten en wettelijke voorschriften in de weg te laten staan van een kans om nog eens over de moslims te kunnen janken. Ik zal dan ook niet meer antwoorden op berichten van Bobke of Cynara, en ik stel voor dat anderen hetzelfde doen. Het heeft geen zin. Laatst gewijzigd door Scorpio : 6 mei 2012 om 09:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#292 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is niet omdat het kind moslim is dat het ongelijk heeft, het is omdat het kind ISLAMITISCHE EISEN stelt in een katholieke school dat het ongelijk heeft. ze zou gerust kip gegeten hebben als het een door moslims geslacht beest betrof. Wie discrimineert er hier? het gaat niet over "eten" doch over "ik eet geen onrein vlees van die ongelovige honden". goodbye Scorpio! het amusement nog verder. Ik meende trouwens dat dubbelnicks na een permban aanleiding gaf tot nieuwe permban? Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 6 mei 2012 om 09:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#293 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#294 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#295 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#296 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het wordt inderdaad allemaal teveel en wat de 'verzuurde vlaming' al enkele decennia lang verkondigt, wordt nu steeds meer de realiteit van onze kinderen die we op de koop toe nog eens aan hun lot overlopen door de PC wurggreep waarin onze maatschappij zich bevindt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#297 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#298 | ||
Minister-President
|
![]() Ach, weet je, we doen nog eens een poging, ongetwijfeld tevergeefs...
Citaat:
Gewoon om maar even te illustreren dat zelfs wanneer je het over die boeg tracht te gooien, je nog steeds geen gelijk hebt. Maar dat zal je ongetwijfeld negeren. En wat je hiermee bedoelt: Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#299 |
Banneling
|
![]() Ik ben het meeste boos als ik mijn - zeer vooruitstrevende anarachistische (ooit) - oudste dochter bezighoor:
- ze niet in het gezicht kijken mama! - buig je hoofd mama - ga er gewoon voorbij mama ik wacht tot ze het befaamde:" loop gewoon even in de goot mama " gaat verkondigen. De dhimmiestatus heeft ze zich na jaren Gent al compleet eigen gemaakt. Angstwekkende evolutie! |
![]() |
![]() |
![]() |
#300 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dat gezegd zijnde, zoals reeds in een andere draad gezegd, het is onwettig en onethisch om mensen te verplichten vlees te eten in school. Het is eveneens onwettig en onetisch om een nul te geven als iemand weigert.
![]() |