Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 juni 2012, 19:58   #281
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Zeker...
Inderdaad, heel zeker. Het is een eer voor de moslims een bekeerde Vlaming als kallikles te mogen ontvangen binnen onze gemeenschap. U zou hem moeten leren kennen...
Oud 4 juni 2012, 19:59   #282
smiley

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
De laatste keer dat ik kallikles gezien en gehoord heb was hij nochtans een vrome, bekeerde moslim met het hart op de juiste plaats. U kent hem niet, dus u heeft het recht niet om over hem te oordelen.
Hij is dan ook geen westerling. Hij heeft geen westerse opvoeding gekregen. Vandaar dat zijn rare islamitische manier van denken en kijk op de wereld.
Oud 4 juni 2012, 19:59   #283
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad, heel zeker. Het is een eer voor de moslims een bekeerde Vlaming als kallikles te mogen ontvangen binnen onze gemeenschap. U zou hem moeten leren kennen...
(geeuw)
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2012, 20:00   #284
suqar_7loe

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Hij is dan ook geen westerling. Hij heeft geen westerse opvoeding gekregen. Vandaar dat zijn rare islamitische manier van denken en kijk op de wereld.
Vandaar zn Vlaams nationalistische wortels, zeker. Lol.
Oud 4 juni 2012, 20:01   #285
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wij moeten niks.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2012, 20:01   #286
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geen gematigden en extremisten meer, het is "onze gemeenschap."

Is het nu toch wel duidelijk voor eenieder die het wil zien?
Oud 4 juni 2012, 20:02   #287
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Wat een ongelofelijke onzin van een mens die zichzelf waarschijnlijk mateloos interessant vindt!

Ik heb gisterenavond op een barbecue samen gezeten met een Marokkaanse moslim en zijn ongesluierde, modern geklede en gekapte vrouw.
Hij zat zonder schroom aan een tafel waar alcohol werd gedronken, waar varkensvlees werd gegeten, en waar seksistische moppen werden getapt die gortiger werden naargelang het alcoholniveau steeg.

Hij zat samen met zijn vrouw te lachen, te genieten en in perfect Nederlands met de andere aanwezigen en zijn vrouw te converseren.

Hij dronk Red Bull ipv alcoholische dranken, at geen varkensvlees, en vroeg om zijn zoontje er ook geen te geven.

Hij stelde dat de jongen later zelf de keuze moet maken, maar zolang hij te jong was om dat te doen, deed hij dat voor hem.

Als dat geen gematigde, verdraagzame islamitische gelovige is, weet ik het ook niet meer.

Uw uitspraak is van een ontstellende onnozelheid, een zelfaangemeten intellectualisme van het soort van dertien in een dozijn gespierde tooguitspraken die ieder mens uit zijn botten kan slaan zonder enige vorm van legitimatie te moeten geven.
Als u met "gematigde moslim" iemand bedoelt die slechts een paar hapjes uit de koran navolgt en de rest in de vuilbak kiepert, dan zijn er uiteraard wel "niet-praktizerende" moslims. Maar de koran is slechts één boek, en wat er in staat staat er in. Er bestaat dus helemaal geen gematigde islam.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 4 juni 2012 om 20:03.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2012, 20:02   #288
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
- Halaleten dat in vraag wordt gesteld. Over kosher eten wordt geen woord gerept, dat terzijde.
Er is niemand die je verbiedt vlees te eten met welk stempeltje op dan ook.
Er is bij mijn weten wel geen enkele openbare of christelijke school die uitsluitend kosjer eten serveert uit schrik voor de terreur van de joodse kinderen.
Uiteindelijk dient dat "halal" stempeltje voor net hetzelfde als het "kosjer" stempeltje: het beschermen van de commercie van de eigen ethnische groep. Eigen-volk-eerst politiek dus.

Wel is het zo dat jullie onze kinderen willen verhinderen om varkensvlees te eten op school en zo de Vlaamse boeren schade toebrengen. En dan klagen over regeltjes die opgelegd worden
Citaat:
- hoofddoekenverbod
Hoofddoeken zijn niet verboden. Wel zijn alle religieuze symbolen verboden bij het uitoefenen van openbare functies. Wat gezien de scheiding van godsdienst en staat verdedigbaar is. Eigenlijk vind ik dat zelf verkeerd, omdat het slechts om symptoombestrijding gaat, en niets verandert aan de onderdrukking van de vrouw uit naam van een of andere middeleeuwse interpretatie van de Islam.
Citaat:
- verbod op de boerka
Die was altijd al verboden, vermits iedereen altijd herkenbaar moet zijn als hij/zij in het openbaar domein rondloopt. Maar thuis mag jij zonder problemen je boerka dragen. Die is absoluut niet verboden. Als je de kap afzet zelfs op straat niet, zolang je gezicht zichtbaar is en overeenstemt met de foto op je pas.
Citaat:
- discriminatie op de werkvloer
Elke ondernemer neemt die mensen aan die hem het meest opbrengen. En elke ondernemer weet dat hij mensen van bepaalde scholen maar beter niet aanneemt wegens de systematisch lage kwaliteit.
Citaat:
- discriminatie binnen het onderwijs
Het zou inderdaad veel beter gaan als men alle spijbelaars eens zou oppakken en in verbeteringsgestichten een behoorlijke opvoeding geven, in plaats van die mannen jarenlang te knuffelen en dan een diploma te geven dat ze absoluut niet verdiend hebben. Er staan duizenden autochtone laaggeschoolden aan den dop die heel hard en ernstig gewerkt hebben om toch maar hun diploma te behalen, maar die moeten toezien hoe allerhande discriminerende maatregelen ervoor zorgen dat de permanente spijbelaars en relschoppers voorrang krijgen bij aanwervingen, alleen maar omwille van hun kleurtje.
Citaat:
- En nog veel pesterijen gericht naar de moslimgemeenschap.
Zoals het eisen dat de wet wordt toegepast? Dat er betaald wordt op het openbaar vervoer? Dat er geen lawaai gemaakt wordt midden in de nacht?
Citaat:
Ik begin de indruk te krijgen dat de allochtonen genoeg hebben van al deze pesterijen en regeltjes die speciaal onstaan zijn met de intentie hen uit te dagen.
In een samenleving waar de sociale samenhang weg is, en de ethische normen weggevallen, blijft alleen strikte regelgeving over om de maatschappij leefbaar te houden voor iedereen. De allochtonen hebben al die regeltjes vooral te danken aan het feit dat een deel onder hen totaal losgeslagen is en geen enkele wet erkent buiten de wet van de straat.
Citaat:
Nu zijn de moslims nog een beetje verdeeld, helaas. Maar er zal een dag aanbreken dat ze zullen samenspannen en hand in hand tegen deze onnozele regels zullen ingaan.
Je bedoelt in je hart: de huidige regels vervangen door de sharia. Want hoe hard je ook probeert de gematigde uit te hangen, telkens weer ben je er als de kippen bij om sharia en boerka en halal en islamterreur goed te praten.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2012, 20:10   #289
smiley

Standaard

Citaat:
Vandaar zn Vlaams nationalistische wortels, zeker. Lol.
Kallikles is geen autochtoon en nooit Vlaming ander de Vlamingen geweest.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Ik ben al moslim sinds 6 maanden vóór mijn geboorte, toen een engel mij een ziel schonk.

Maar je zal bedoelen: sinds wanneer ben je teruggekeerd tot de islam? Welnu, als je de historiek van mijn postings bekijkt, dan zal je zien dat ik mij hier ben begonnen als sterk door Nietzsche beïnvloed atheïst.

We moeten dus concluderen dat het dankzij Circe & andere islamofoben op dit forum is dat ik mij in de islam heb verdiept en mijn ware weg heb gevonden. Ik dank hen hiervoor.

Laatst gewijzigd door smiley : 4 juni 2012 om 20:13.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2012, 20:11   #290
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Wat is je punt?
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2012, 20:13   #291
smiley

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Wat is je punt?
Is het tegen mij ?
Oud 4 juni 2012, 20:14   #292
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Is het tegen mij ?
Nee, tegen kabouter plop.
Oud 4 juni 2012, 20:16   #293
smiley

Standaard

Citaat:
Nee, tegen kabouter plop.
Mijn punt is dat kallikles altijd al een rare manier van denken had. Een rare 'logica'. Dezelfde 'logica' die je kan terugvinden bij vele moslims. Die boerkadraagster waar het in dit topic over gaat en waarvan de familienaam buitenlands is (djavo) is hoogst waarschijnlijk opgergroeid in een multiculturele(islam) buurt. Een buurt waar de autochtoon in de minderheid is met moslimvrienden opgetrokken en op een concentratie(islam)school gezeten. Geen wonder dat je rare niet-westerse gedachten krijgt, onze samenleving als het absolute kwaad ziet en de islam als de ultieme bevrijding.

Laatst gewijzigd door smiley : 4 juni 2012 om 20:23.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2012, 20:18   #294
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mijn punt is dat kallikles altijd al een rare manier van denken had. Een rare 'logica'. Dezelfde 'logica' die je kan terugvinden bij vele moslims.
Dat het bij jou allemaal een grote fiasco is, betekent niet dat dat bij andere dan ook zo is.
Oud 4 juni 2012, 20:19   #295
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het dringt niet door hé? Wij, gematigden worden al jaar en dag over eenzelfde kam geschoren en in het marginaal, extremistisch hoekje gestampt. Wat verwacht je dan eigenlijk van ons? Kallikles heeft gelijk!
Neen , hij heeft absoluut geen gelijk.
Zijn reactie was ronduit potsierlijk.
Ik weet niet wat gematigd zijn voor u betekent, maar voor mij zijn gematigde moslims wat betreft de inhoud van dit specifiek topic, diegenen die kunnen erkennen dat de burka evenveel met de islam te maken heeft als de vrouwenbesnijdenis, nog zo'n tribaal erfstuk.
Diegenen die zich dus niet druk maken over dat burka-incident, er zeker geen anti-islam incident in zien, en al zeker niet op straat gaan keet schoppen omdat een burkadraagster is opgepakt die een agente een neusbreuk en twee uitgeslagen tanden kopstoot.
Die overgrote hoop hoor ik ook vandaag niet.
Diegenen die zich hier over uitlaten, laten het uitschijnen alsof de burka geen marginaal randverschijnsel is dat een perversie is van de kern van de islam.
Met de teneur van uw reacties (is mijn persoonlijke mening, en ik wil je daar niet mee provoceren of aanvallen) vind ik dat u zich precies wel voor de kar van de extremisten laat spannen.

Ik vind trouwens dat de extremisten wel degelijk een probleem zijn van de moslimgemeenschap, en zomaar als "ons probleem", m.a.w. het probleem van de Belgische Staat af kunnen gedaan worden.

Het is immers onmogelijk om in een gemeenschap waar zo'n sociale cohesie heerst, en waar het voor buitenstaanders erg moeilijk is om in te infiltreren, als maatschappij de extremisten af te zonderen en te marginaliseren.

Het overgrote deel van de moslimgemeenschap lijkt me daarin bij te treden, want ze zwijgen de zotten van Sharia4Belgium dood, komen niet op straat, en kunnen absoluut geen begrip opbrengen voor mevrouw Djalo.

Op krantenforums allerhande barst het van de reacties van mensen die zich als moslim outen, en terzelfdertijd hun afkeer voor S4B én de houding van mevrouw Djalo uitspreken.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2012, 20:19   #296
Bokkenreyder

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Je bedoelt in je hart: de huidige regels vervangen door de sharia. Want hoe hard je ook probeert de gematigde uit te hangen, telkens weer ben je er als de kippen bij om sharia en boerka en halal en islamterreur goed te praten.
2

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2012, 20:21   #297
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Als u met "gematigde moslim" iemand bedoelt die slechts een paar hapjes uit de koran navolgt en de rest in de vuilbak kiepert, dan zijn er uiteraard wel "niet-praktizerende" moslims. Maar de koran is slechts één boek, en wat er in staat staat er in. Er bestaat dus helemaal geen gematigde islam.
Circe, er zijn christenen in de VS die abortusklinieken binnen vallen en mensen afschieten met de bijbelcitaten in de hand, dus alsjeblieft zeg...
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2012, 20:22   #298
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat het bij jou allemaal een grote fiasco is, betekent niet dat dat bij andere dan ook zo is.

De laffe meute heeft altijd een zondebok nodig: ooit was het de Jood of de Afrikaan, nu zoekt men het in religieuze termen met de moslim.

Ik heb mij altijd gedistancieerd van dat conformisme: et si omnes, ego non.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2012, 20:24   #299
smiley

Standaard

Citaat:
Welke fiasco ? Waar zie jij bij mij fiasco ?
Oud 4 juni 2012, 20:25   #300
smiley

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht

De laffe meute heeft altijd een zondebok nodig: ooit was het de Jood of de Afrikaan, nu zoekt men het in religieuze termen met de moslim.
Je hebt altijd van die rare gedachtenkronkels gehad. Nu doe je het weer.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be