Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 juni 2012, 19:22   #261
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Het dringt niet door hé? Wij, gematigden worden al jaar en dag over eenzelfde kam geschoren en in het marginaal, extremistisch hoekje gestampt. Wat verwacht je dan eigenlijk van ons? Kallikles heeft gelijk!
bah neen gij.
Gematigden worden niet door iedereen over eenzelfde kam geschoren en al zeker niet in de extremistische hoek gestampt. Maar blijkbaar vindt u het wel nodig om uw dames collega's die een boerka aan doen te verdedigen. Zulke dames lijken me mijns inziens nogal extremistisch te zijn. Maar ik kan me natuurlijk vergissen. Het zou bij mij ook niet direct opkomen om een politie agente, die me om mijn identiteitsbewijs vraagt terwijl ik overduidelijk een overtreding bega, een kopstoot te gaan bedelen. Men zou begot denken dat er een mannetjesputter onder die boerka schuilt.
Welke vrouw deelt nu in godsnaam een kopstoot uit aan een politie agente ?
Vindt je dat nu zelf niet redelijk marginaal ? Zou het niet kunnen dat het hem daar allemaal net op te doen was ?
Als ik u was zou ik andere onrechten zoeken om te verdedigen. Onrecht dat er ongetwijfeld is.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2012, 19:26   #262
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het dringt niet door hé? Wij, gematigden worden al jaar en dag over eenzelfde kam geschoren en in het marginaal, extremistisch hoekje gestampt. Wat verwacht je dan eigenlijk van ons? ...
Ik begrijp alleszins niet goed hoe - op welke manier - gematigde moslims ermee gebaat zullen zijn als ze in reactie op het over éénzelfde kam scheren zélf in dat marginaal extremistisch hoekje gaan staan.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2012, 19:27   #263
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Gematigde moslims bestaan niet, er bestaan alleen verschillende interpretaties van de islam.

Laatst gewijzigd door Nietzsche : 4 juni 2012 om 19:27.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2012, 19:33   #264
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Gematigde moslims bestaan niet, er bestaan alleen verschillende interpretaties van de islam.
Forumgenote "suqar_7loe" had het nochtans zélf over 'wij, gematigden'.

Maar als u erop staat, zal ik het voortaan hebben over 'de de-islam-op-een-andere-manier-dan-Sharia4Belgium-interpreterende-moslims'.

Het bekt alleen niet zo makkelijk, hé

Laatst gewijzigd door djimi : 4 juni 2012 om 19:33.
Oud 4 juni 2012, 19:34   #265
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Forumgenote "suqar_7loe" had het nochtans zélf over 'wij, gematigden'.

Maar als u erop staat, zal ik het voortaan hebben over 'de de-islam-op-een-andere-manier-dan-Sharia4Belgium-interpreterende-moslims'.

Het bekt alleen niet zo makkelijk, hé
Je hebt de islam en je hebt verschillende interpretaties daarvan. Zo moeilijk is dat toch niet?
Oud 4 juni 2012, 19:39   #266
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je hebt de islam en je hebt verschillende interpretaties daarvan. Zo moeilijk is dat toch niet?
Ik heb dan ook nooit beweerd dat het moeilijk is.

Oud 4 juni 2012, 19:39   #267
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Onschuldig??? Veroordeling voor slagen en verwondingen en weerspannigheid wacht haar... en terecht.
De politievakbond begrijpt totaal niet dat men haar liet gaan en niet aanhield wegens slagen en verwondingen aan een agente in functie.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2012, 19:40   #268
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik reageer niet op mensen die mijn leven in een discussie sleuren. Daar heeft niemand zaken mee. Maar aangezien jij één van de weinige rechtsen in deze draad bent die niet van slechte wil is wil ik wel ingaan op je reactie.

Ik heb niet snel problemen met autochtonen. Ik weet hoe ik met een autochtoon dien om te gaan. Met racisme zal ik irl dan ook niet snel te maken hebben. Komt het eens voor, dan zal mijn wraak zoet zijn. Maar ik zie en hoor dagelijks dat bepaalden zich meer en meer met de moslims gaan bezighouden. De rellen in Molenbeek waren voor mij althans de druppel. Ik heb een bloedhekel aan de shariamannen maar ik zal er alles aandoen om mijn zusters te beschermen en op te komen voor hun rechten. Ook de dames in boerka. Ik reageer straks op de rest van je reactie.
Toen ik er indertijd op het forum van Maghrebonline een rechtse autochtoon op wees dat het door het hoofd schieten van een volledig in burka gehulde vrouw door de Taliban in dat beruchte voetbalstadion, niks, maar dan ook niks met de islam te maken had, maar alles met de onverdraagzaamheid van de tribale cultuur uit achtergestelde gebieden, werd ik overladen met felicitaties van de islamitische forumleden daar.
Ze waren het allemaal eens over mijn stelling.
De Taliban, de burka, de onverdraagzaamheid, het was één grote perversie van de islam.

Ik denk er nog altijd zo over overigens.

Ik vind de heisa rond de burka, want daar gaat het hier toch over, nogal schizofreen.

Ofwel hoort de burka wel bij de islam, maar ik heb de koran ook gelezen, en nergens vind ik er een verwijzing naar, ofwel hoort ie er niet bij, en dan snap ik écht niet waarom je aangevallen voelt.

Wat ik wel zeker weet is dat diegenen die vinden dat de burka erbij hoort, niet gematigd zijn.

Het is een tribale, extremistische uiting, die de vrouw louter als bezit ziet, iets wat gezien de relatie van de profeet met o.a. zijn eerste vrouw onmogelijk te rijmen valt met de islam, en enkel tot doel dient om te spuwen in het gelaat van de open, tolerante samenleving waar de islam getolereerd wordt, maar waar de burka-adepten volstrekt tegen zijn.
Zij zien die vrijheden liever verdwijnen, en plaats maken voor de ultra-orthodoxe perversie van de islam.

Neen dus aan de burka, zonder twijfel!
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2012, 19:41   #269
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb niet snel problemen met autochtonen. Ik weet hoe ik met een autochtoon dien om te gaan.
Hoezo, dien je autochtonen dan anders te behandelen ? Heb je speciale voorschriften nodig om met mensen om te gaan ?

Citaat:
Met racisme zal ik dan ook niet snel te maken hebben. Komt het eens voor, dan zal mijn wraak zoet zijn.
Oei, wraakzuchtig iemand. 'profeet' mohammed (oorlog zij met hem) was ook gene gemakkelijke.

http://koenraadelst.voiceofdharma.co...oorongel1.html
http://exmoslim.org/getuigenissen%20...il%202008.html

Citaat:
Maar ik zie en hoor dagelijks dat bepaalden zich meer en meer met de moslims gaan bezighouden. De rellen in Molenbeek waren voor mij althans de druppel. Ik heb een bloedhekel aan de shariamannen
Staat u dan niet achter alles wat in de koran staat ?

Citaat:
maar ik zal er alles aandoen om mijn zusters te beschermen en op te komen voor hun rechten. Ook de dames in boerka.
U vind dus dat de boerkadraagster zich niet aan de Belgische seculiere wet dient te houden of u wil uw zusters (alle vrouwen van de wereld zijn toch uw zusters of niet soms ?.. of is het wij moslims tegen zij ongelovigen ?) om hen te beschermen, van de vrouwonvriendelijke islam dus afhelpen. U hebt bvb medelijden met de boerkadraagsters in Afghanistan die de islam letterlijk en figuurlijk aan den lijve mogen ondervinden. Of zie ik dat verkeerd ?

http://exmoslim.org/vrouw%20linda%20bogaert.html
Oud 4 juni 2012, 19:43   #270
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ik heb dan ook nooit beweerd dat het moeilijk is.
Oud 4 juni 2012, 19:50   #271
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het dringt niet door hé? Wij, gematigden worden al jaar en dag over eenzelfde kam geschoren en in het marginaal, extremistisch hoekje gestampt. Wat verwacht je dan eigenlijk van ons? Kallikles heeft gelijk!
Ook niet te verwonderen als jullie, gematigden het telkens voor de extremisten opnemen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2012, 19:51   #272
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat een ongelofelijke onzin van een mens die zichzelf waarschijnlijk mateloos interessant vindt!

Ik heb gisterenavond op een barbecue samen gezeten met een Marokkaanse moslim en zijn ongesluierde, modern geklede en gekapte vrouw.
Hij zat zonder schroom aan een tafel waar alcohol werd gedronken, waar varkensvlees werd gegeten, en waar seksistische moppen werden getapt die gortiger werden naargelang het alcoholniveau steeg.

Hij zat samen met zijn vrouw te lachen, te genieten en in perfect Nederlands met de andere aanwezigen en zijn vrouw te converseren.

Hij dronk Red Bull ipv alcoholische dranken, at geen varkensvlees, en vroeg om zijn zoontje er ook geen te geven.

Hij stelde dat de jongen later zelf de keuze moet maken, maar zolang hij te jong was om dat te doen, deed hij dat voor hem.

Als dat geen gematigde, verdraagzame islamitische gelovige is, weet ik het ook niet meer.

Uw uitspraak is van een ontstellende onnozelheid, een zelfaangemeten intellectualisme van het soort van dertien in een dozijn gespierde tooguitspraken die ieder mens uit zijn botten kan slaan zonder enige vorm van legitimatie te moeten geven.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)

Laatst gewijzigd door Nierika : 4 juni 2012 om 19:51.
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2012, 19:52   #273
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Ik weet overigens oprecht niet, gezien jouw recente schrijfsels, of dat iets is waar jij naar uit moet kijken.
Je lijkt me heel erg de weg kwijt...
Voor eens en altijd: Kallikles is géén moslim. En Nietzsche is hoogstwaarschijnlijk een andere nick van Kallikles.

Kallikles is het type dat het leuk vindt om tegen de "domme massa" in te gaan en dit omwille van een misplaatst superioriteitsgevoel.

In dit debat doet hij niets liever dan provoceren om aandacht te krijgen en zich ondertussen op te werpen als verdediger van weerloze vrouwen. Verder dan vooringenomen praat, holle slogans en beledigingen komt hij echter niet.

Kortom: in geen enkel opzicht ernstig te nemen.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2012, 19:54   #274
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat een ongelofelijke onzin van een mens die zichzelf waarschijnlijk mateloos interessant vindt!

Ik heb gisterenavond op een barbecue samen gezeten met een Marokkaanse moslim en zijn ongesluierde, modern geklede en gekapte vrouw.
Hij zat zonder schroom aan een tafel waar alcohol werd gedronken, waar varkensvlees werd gegeten, en waar seksistische moppen werden getapt die gortiger werden naargelang het alcoholniveau steeg.

Hij zat samen met zijn vrouw te lachen, te genieten en in perfect Nederlands met de andere aanwezigen en zijn vrouw te converseren.

Hij dronk Red Bull ipv alcoholische dranken, at geen varkensvlees, en vroeg om zijn zoontje er ook geen te geven.

Hij stelde dat de jongen later zelf de keuze moet maken, maar zolang hij te jong was om dat te doen, deed hij dat voor hem.

Als dat geen gematigde, verdraagzame islamitische gelovige is, weet ik het ook niet meer.

Uw uitspraak is van een ontstellende onnozelheid, een zelfaangemeten intellectualisme van het soort van dertien in een dozijn gespierde tooguitspraken die ieder mens uit zijn botten kan slaan zonder enige vorm van legitimatie te moeten geven.
Die man had een bepaalde interpretatie op de islam, net zoals andere weer een andere interpretatie heeft.

Gematigde moslims bestaan niet, je bent moslim of je bent het niet.

De islam is een erg anarchistische religie.

En ik vind mij voor alle duidelijkheid niet interessant, integendeel.
Oud 4 juni 2012, 19:54   #275
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ja, en toch lijkt het me dat elke gelovige ofwel twijfels heeft ofwel die twijfels tot fanatisme compenseert wat dus in wezen de fanaticus maakt die we helemaal niet meer redelijk kunnen noemen. En dan de gelovige met twijfels, dat is dan weer geen gelovige natuurlijk.
Oud 4 juni 2012, 19:54   #276
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Voor eens en altijd: Kallikles is géén moslim. En Nietzsche is hoogstwaarschijnlijk een andere nick van Kallikles.

Kallikles is het type dat het leuk vindt om tegen de "domme massa" in te gaan en dit omwille van een misplaatst superioriteitsgevoel.

In dit debat doet hij niets liever dan provoceren om aandacht te krijgen en zich ondertussen op te werpen als verdediger van weerloze vrouwen. Verder dan vooringenomen praat, holle slogans en beledigingen komt hij echter niet.

Neem eens een glas water, misschien goed voor je waanbeelden.
Oud 4 juni 2012, 19:55   #277
suqar_7loe

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht

De laatste keer dat ik kallikles gezien en gehoord heb was hij nochtans een vrome, bekeerde moslim met het hart op de juiste plaats. U kent hem niet, dus u heeft het recht niet om over hem te oordelen.
Oud 4 juni 2012, 19:55   #278
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neem eens een glas water, misschien goed voor je waanbeelden.
Psychoses oplossen met een glas water, ja, wie weet.
Oud 4 juni 2012, 19:56   #279
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Psychoses oplossen met een glas water, ja, wie weet.
Een glas water, en even rustig zitten, dat kan op kort termijn werken inderdaad.
Oud 4 juni 2012, 19:56   #280
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De laatste keer dat ik kallikles gezien en gehoord heb was hij nochtans een vrome, bekeerde moslim met het hart op de juiste plaats. U kent hem niet, dus u heeft het recht niet om over hem te oordelen.
Zeker...
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be