Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 augustus 2012, 18:16   #281
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk bericht
je weet toch dat indien er iets zou mislopen in je verhaaltje je achter tralies zou vliegen en je verzekering miljoenen en miljoenen zou eisen van jezelf?
Nu je "Ons productie in Azië ..." post geeft ook al de indruk dat je gewoon zit te zeveren en/of dromen.
Ja , waarom ? wij hebben on eigen werkplaats waar we marmer design en beelden maken , mag dat ? we hebben zelfs eigen grond waar we onze marmer blokken ontginnen .

de marmer is eerder een creatieve bijzaak , een ontspoorde hobby . en dan ? ja we produceren . en leuke dingen die niet voor elke sterveling bereikbaar zijn .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2012, 18:16   #282
Scorpio
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Aan één kant zoveel blang echten aan de taalfouten in een cv , gelijktijdig, zelfs aanbevelen om uw Cv door iemand anders op taalfouten te controleren en te verbeteren ; is toch gewoon zeggen neem het niet zo serieus , als het maar een mooie presentatie is .

ik kan zoiets niet ernstig nemen . Dat het gedaan wordt en zelfs aanbevolen , dat lees ik hier .
Ik heb vooral de indruk dat jij niet WIL lezen wat hier staat, en gewoon leest wat jij wil dat er staat.

Ik zal nog eens proberen het simpel uit te leggen.

Er staan twee huizen te koop. Twee identieke huizen, zelfde bouwjaar, in dezelfde staat. In dezelfde straat ook, naast mekaar. De vraagprijs is identiek.

-Huis A is mooi opgekuist. Het gras afgedaan, het huis proper, stof afgedaan, rommel opgeruimd, enz.
-Huis B is een stal. Het gras staat 15 cm hoog, in de voortuin ligt een verroeste fiets en wat oud speelgoed dat daar duidelijk al een paar jaar ligt. Binnen is de vloer vuil en ligt er overal stof. Overal rommel, je strompelt er bijna over. Remsporen in het toilet.

Welk huis gaat het snelst verkocht zijn? Welk huis gaat het dichtst tegen de vraagprijs verkocht worden?

Antwoord daar eens op, klarekijk...

Laatst gewijzigd door Scorpio : 17 augustus 2012 om 18:23.
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2012, 18:23   #283
Klarekijk
Banneling

Standaard

[quote=Doa;6284127]je weet toch dat indien er iets zou mislopen in je verhaaltje je achter tralies zou vliegen en je verzekering miljoenen en miljoenen zou eisen van jezelf?

En wie heeft er verklaart dat de vergunningen niet in orde zouden zijn of mijn verzekeringen ?
Feit is alleen dat de plannetjes niet klopten en dat ik gezegt heb hoe het op te lossen en heb het uiteindelijk uitgevoerd .

Stel dat ik zou falen , denk je dat de paraplu van meneer den architect en van mijnheer de ingenieur niet groot genoeg zou zijn , om het in mijn schoenen te schuiven ?

trouwens ik weigerde gewoon om uit te voeren wat zij hadden op papier gezet presies omdat dat totaal onverantwoord was . kennis en ervaring boven alles .
Oud 17 augustus 2012, 18:23   #284
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alfa16vjtd Bekijk bericht
Totaal niet, enkel de juiste vrienden hebben.
Je hebt er die het zelf kunnen, die kunnen het. In feite zou iedereen het moeten kunnen. Daar ga je voor naar school.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2012, 18:26   #285
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alfa16vjtd Bekijk bericht
Een CV is meestal een andere kunst dan de job waarvoor je die CV schrijft.
Bij elke job hoort onvermijdelijk de kunst van een job te krijgen en daarvoor beheers je best de kunst van een CV schrijven.
Oud 17 augustus 2012, 18:28   #286
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Aan één kant zoveel blang echten aan de taalfouten in een cv , gelijktijdig, zelfs aanbevelen om uw Cv door iemand anders op taalfouten te controleren en te verbeteren ; is toch gewoon zeggen neem het niet zo serieus , als het maar een mooie presentatie is .

ik kan zoiets niet ernstig nemen . Dat het gedaan wordt en zelfs aanbevolen , dat lees ik hier .
Het is een zaak van respect. Niet alleen van eerste (verkeerde) indruk
Oud 17 augustus 2012, 18:30   #287
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Weet ik ook wel, maar het blijft een slechte woordkeuze met negatieve intonatie.
Yep, een ongetwijfeld opzettelijke negatieve connotatie.
Oud 17 augustus 2012, 18:31   #288
eno2
Banneling

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Maak jij reclame voor je zaak? Zo ja, staat die ook vol taalfouten?

Citaat:
Kijk, de beste analogie met een CV is reclame, een CV toont aan wat je in huis hebt en wat je kan verwezenlijken. Een CV dient om tot een gesprek te komen waarin je je verdere kunnen aan de man kunt brengen.
Klaar, maar kijk, KLarekijk ziet het anders.
Oud 17 augustus 2012, 18:32   #289
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
een CV met fouten geeft een voor mij persoonlijk een ongeintresseerde indruk.
Iemand die gemotiveerd is zal moeite steken om een perfect CV af te leveren al dan niet met hulp.
Idem met diploma's. Bij operations vragen wij een A1 diploma, niet vanwege de kennis opgedaan op school maar omdat we een bepaald niveau verwachten van de personen die solliciteren
En als ik U een CV onder uw neus schuif die door een buurman of andere taalknobbel is opgesteld , en waar mijn onvolmaaktheden zijn weggepoetst, dan hebt u ineens over mij wel nen goede indruk . Raar .

Als ik zo'n juweeltje van een opgepoetste Cv voor mij zou krijgen voor een normale job , dan zou ik twijfelen hoeveel er van de persoon in kwestie zelf in zit , en me afvragen hoeveel hij te verbergen heeft .

Of ga je nu beweren dat ik met mijn nonchalante schrijfstijl , een van 2 lomperikken op 1000 ben die niet schrijft zonder fouten .

Als je heel eerlijk bent , dan is onze taal heel ongebruiksvriendelijk en complex . en dat in combinatie met dyslectie en mijn zeer beperkte interesse
in taal . wat dan . Nee ik zal niet soliciteren voor onderwijzer nederlands tolk of journalist .

Waarom , omdat ik eerlijk ben , omdat ik mijn kwaliteiten ken en ook mijn beperkingen .
Oud 17 augustus 2012, 18:32   #290
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
alles is mogelijk maar als je van wetten, procedures en loon/regio niks afweet is de kans toch heel klein
Hij heeft een Aziatische vrouw en sprak vroeger al over zijn vele Aziatische reizen.

Laatst gewijzigd door eno2 : 17 augustus 2012 om 18:38.
Oud 17 augustus 2012, 18:34   #291
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja , waarom ? wij hebben on eigen werkplaats waar we marmer design en beelden maken , mag dat ? we hebben zelfs eigen grond waar we onze marmer blokken ontginnen .

de marmer is eerder een creatieve bijzaak , een ontspoorde hobby . en dan ? ja we produceren . en leuke dingen die niet voor elke sterveling bereikbaar zijn .
Doa had het over jouw gevaarlijk gegoochel met liggers en profielen.
Oud 17 augustus 2012, 18:36   #292
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
Ik heb vooral de indruk dat jij niet WIL lezen wat hier staat, en gewoon leest wat jij wil dat er staat.

Er staan twee huizen te koop. Twee identieke huizen, zelfde bouwjaar, in dezelfde staat. In dezelfde straat ook, naast mekaar. De vraagprijs is identiek.

-Huis A is mooi opgekuist. Het gras afgedaan, het huis proper, stof afgedaan, rommel opgeruimd, enz.
-Huis B is een stal. Het gras staat 15 cm hoog, in de voortuin ligt een verroeste fiets en wat oud speelgoed dat daar duidelijk al een paar jaar ligt. Binnen is de vloer vuil en ligt er overal stof. Overal rommel, je strompelt er bijna over. Remsporen in het toilet.

Welk huis gaat het snelst verkocht zijn? Welk huis gaat het dichtst tegen de vraagprijs verkocht worden?

Ik zou antwoorden: op hol geslagen onnutte metaforiek
Oud 17 augustus 2012, 18:41   #293
Scorpio
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Ik zou antwoorden: op hol geslagen onnutte metaforiek
Wie is hier met de metaforen begonnen? Hij is begonnen over auto's en huizen verkopen, ik ga gewoon mee in zijn redenering, in de hoop dat hij dan doorkrijgt waar het hier eigenlijk over gaat (want dat heeft hij duidelijk nog steeds niet begrepen, getuige zijn recentste bericht).
Oud 17 augustus 2012, 18:42   #294
Doa
Banneling

Standaard

Citaat:

En wie heeft er verklaart dat de vergunningen niet in orde zouden zijn of mijn verzekeringen ?
Feit is alleen dat de plannetjes niet klopten en dat ik gezegt heb hoe het op te lossen en heb het uiteindelijk uitgevoerd .

Stel dat ik zou falen , denk je dat de paraplu van meneer den architect en van mijnheer de ingenieur niet groot genoeg zou zijn , om het in mijn schoenen te schuiven ?

trouwens ik weigerde gewoon om uit te voeren wat zij hadden op papier gezet presies omdat dat totaal onverantwoord was . kennis en ervaring boven alles .
het papier met de handtekening van de verantwoordelijke is wat telt, als je daar van afwijkt bega je een zware overtreding.

Citaat:
om U een vb te geven , we hebben 2 jaar geleden een supermarkt verbouwt en 800 m² dak opgevangen op 3 steunpunten tijdens de verbouwingswerken en de winkel is geen uur gesloten geweest , en hebben tijdens de werken poutrels geplaatst van 16 m lang .

Er was geen enkele ingenieur of architect die het mogelijk achte en durfde .

Mijn opdrachtgever zij tegen de ingenieur , kom kom , leg uw planneke maar op uwen bureau en kom over een week of twee ne keer kijken , laat dat maar aan hem over , en het was gerealiseerd . zonder tekeningskes en veel zever
dus je verzekering ging akkoord hiermee?

als ik een vliegtuig zou laten vertrekken (die perfect in orde is) maar de dagelijkse handtekening van de technieker mist die de controle uitvoerde ben ik onmiddelijk mijn job kwijt en riskeer een celstraf + zware boete zonder dat er een incident is. Kun je je al inbeelden wat er me tewachten zou staan indien net met die vlucht iets zou gebeuren?

Laatst gewijzigd door Doa : 17 augustus 2012 om 18:43.
Doa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2012, 18:43   #295
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht

Puur onzin .

Mijnheer A is glad geschoren , heeft zich fris gewassen en draagt een proper hem , haren netjes gekamt enz .

Mijheer B stinkt naar het zweet , heeft een stoppelbaard , zijn hemd is verfrommelt en zijn haar is net een rattennest .

Wie is de slimste ? en de meest competente ?
Dat weet je gewoon niet .

Je weet zelfs niet wie de propersten van de twee is .

A , is te lui om uit zijn ogen te kijken en heeft zich netjes gewassen , hij stonk niet en zweette niet , want hij had nog in geen 6 maand een klop gedaan .

Mijnheer B had er juist een dubbele shift op zitten wand de machinens lagen in panne en had zijn verantwoordelijkheid opgenomen om ze te herstellen , en had daarbij juist zijne vuile pul over zijn hoofd getrokken omdat het veel te warm was in die werkplaats , waardoor zijn haar overoop lag .

En nu gij ?

Competenties hebben niets maar ook niets te maken met uitstraling .

En mogelijk is Uw net huisje , wel helemaal niet geisoleerd , en was de gazon wat verwaarloost omdat mijnheer eigenaar van huis B zijn zieke ouders verzorgt

waar toont U het verschil mee aan ?
Oud 17 augustus 2012, 18:48   #296
Doa
Banneling

Standaard

Citaat:
Puur onzin .

Mijnheer A is glad geschoren , heeft zich fris gewassen en draagt een proper hem , haren netjes gekamt enz .

Mijheer B stinkt naar het zweet , heeft een stoppelbaard , zijn hemd is verfrommelt en zijn haar is net een rattennest .

Je weet zelfs niet wie de propersten van de twee is .

A , is te lui om uit zijn ogen te kijken en heeft zich netjes gewassen , hij stonk niet en zweette niet , want hij had nog in geen 6 maand een klop gedaan .

Mijnheer B had er juist een dubbele shift op zitten wand de machinens lagen in panne en had zijn verantwoordelijkheid opgenomen om ze te herstellen , en had daarbij juist zijne vuile pul over zijn hoofd getrokken omdat het veel te warm was in die werkplaats , waardoor zijn haar overoop lag .

En nu gij ?

Competenties hebben niets maar ook niets te maken met uitstraling .

En mogelijk is Uw net huisje , wel helemaal niet geisoleerd , en was de gazon wat verwaarloost omdat mijnheer eigenaar van huis B zijn zieke ouders verzorgt

waar toont U het verschil mee aan ?
je CV maak je op je gemak en herlees je om fouten weg te werken.
ik zou meneer B duidelijk maken dat je met uitvluchten nergens komt, enkel met inspanningen en hem verder geluk wensen met zijn verdere carriere
Doa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2012, 18:50   #297
Scorpio
Minister-President

Standaard

Citaat:
Puur onzin .
Zoals verwacht antwoord je niet op de vraag. We weten beiden dat huis A sneller verkocht zal zijn, en meer zal opbrengen.

Citaat:

Nee, dat klopt. Maar als die twee dezelfde competenties kunnen voorleggen, weet ik wel wie van de twee de job gaat krijgen...

Citaat:
En mogelijk is Uw net huisje , wel helemaal niet geisoleerd
Het gedeelte over 'beide huizen zijn IDENTIEK, EN IN DEZELFDE STAAT' niet gelezen.

Citaat:
was de gazon wat verwaarloost omdat mijnheer eigenaar van huis B zijn zieke ouders verzorgt
Irrelevant: zijn huis gaat langer te koop staan, en minder opbrengen.
Oud 17 augustus 2012, 18:55   #298
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Da's perfect mogelijk, maar het blijft uitzonderlijk. En bovendien gaat het daar in deze discussie niet echt over.

We spreken over de massa ordinaire mensen die dagelijks solliciteren, en die zich moeten onderscheiden van hun medekandidaten.
Als de persoon over wie ik het had bij u had gesolliciteerd, dan had u die cv na de eerste zinslezing weggekieperd en had u een kip met gouden eieren geslacht.
Ik wil niet weten hoeveel van die kippen u zoal gepasseerd zijn...
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2012, 18:57   #299
RSK
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Moet dit niet zijn : "machtig"?

Zoals in : "een taal machtig zijn".
Weet je dat zeker?
RSK is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2012, 19:21   #300
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RSK Bekijk bericht
Weet je dat zeker?
Ik wel
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be