![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 |
Banneling
|
![]() Het taalaspect van een CV is OOK een kunnen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#262 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#263 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#264 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#265 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
U bent dus recruiter, aan uw eerdere post mbt tot economische onderwerpen had ik al af kunnen leiden dat u een sociale wetenschap had gestudeerd (excl economische wetenschap).
"De openbare omroep moet in de eerste plaats een essentiële, geloofwaardige en betrouwbare pijler van informatie en duiding zijn en een baken van objectiviteit." - Luc Van den Brande (voorzitter RvB VRT) ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#266 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Kwaliteitscontrole op je geleverde werk is belangrijk. CV's met taalfouten wegsmijten lijkt me dus vrij normaal.
![]() |
#267 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#268 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#269 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#270 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#271 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Dit is een interessante discussie. De taal van een persoon vertegenwoordigt de persoon. Het is derhalve erg belangrijk de beschikking te hebben over goede taalvaardigheden. Hoe je schrijft zo zullen je rapporten bij de klanten overkomen. Deze klanten zullen personen die met taalproblemen kampen minder serieus nemen. Met andere woorden, je zal het bedrijf waar je voor werkt niet optimaal kunnen presenteren. Het is zeker belangrijk de taal goed te beheersen in geschrift. Daartegenover is het wel erg overdreven om iemand te weigeren op basis van één taalfout. Als je een brief schrijft dan kan het echter voorkomen dan je onbewust een taalfout maakt. Het lijkt me raar om op basis van één taalfout te veronderstellen dat de desbetreffende persoon niet voldoende bekwaam zou zijn? Het systematisch maken van taalfouten kan je niet één op één gelijkstellen met af en toe een foutje maken. Dat is niet te begrijpen. Niemand is perfect en fouten maken is menselijk. Bovendien wonen we in een multiculturele samenleving. Lang niet iedereen die in dit land woont heeft Nederlands als moedertaal. Wat denk je van immigranten die zich hier hebben gevestigd? Hun beheersing van de Nederlandse taal kan je niet vergelijken met die van een autochtoon. Wat wel raar is is de trend dat er steeds meer Nederlanders dezelfde fouten op het vlak van taal maken als immigranten. Dat een immigrant af en toe een taalfout maakt is te begrijpen, alhoewel dit absoluut geen vrijbrief voor hen is om systematisch taalfouten te begaan. Waar je je ook bevindt, in welk land je leeft, zorg dat je de officiële taal van dat land bemachtigd bent. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#272 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#273 |
Banneling
|
![]() Aan één kant zoveel blang echten aan de taalfouten in een cv , gelijktijdig, zelfs aanbevelen om uw Cv door iemand anders op taalfouten te controleren en te verbeteren ; is toch gewoon zeggen neem het niet zo serieus , als het maar een mooie presentatie is .
ik kan zoiets niet ernstig nemen . Dat het gedaan wordt en zelfs aanbevolen , dat lees ik hier . |
![]() |
![]() |
![]() |
#274 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Zoals in : "een taal machtig zijn".
![]() |
![]() |
#275 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#276 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#277 | |
|
![]() Weet ik ook wel, maar het blijft een slechte woordkeuze met negatieve intonatie.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#278 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#279 | ||
|
![]() Citaat:
Kijk, de beste analogie met een CV is reclame, een CV toont aan wat je in huis hebt en wat je kan verwezenlijken. Een CV dient om tot een gesprek te komen waarin je je verdere kunnen aan de man kunt brengen.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#280 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |