Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 december 2012, 19:56   #281
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Ik heb het niet zozeer over 'krijgsgevangenkampen', maar over 'concentratiekampen'.
Wat is het verschil misschien?
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2012, 19:57   #282
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb het niet zozeer over 'krijgsgevangenkampen', maar over 'concentratiekampen'.
Ik had het over concentratiekampen die krijgsgevangenkampen hadden moeten zijn maar die in realiteit heel anders waren.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2012, 22:12   #283
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar mens, daar gaat het hem toch eigenlijk niet over. Of Vanderpoorten nu door het Vichy-regime opgepakt werd of door de Nazi's, maakt in feite niets uit.

Het gaat over het feit dat Arthur Vanderpoorten werd opgepakt door mensen die het Hitler-dicatoriaal regime genegen waren, collaboreerden met de Nazi's, hun rassenpolitiek steunden, en al hun tegenstanders (vaak letterlijk) monddood maakten, zoals hier bij Vanderpoorten. D�*�*r gaat het over.

En vermits de toenmalige Vlaams-nationalistische partij, het VNV, meewerkte (en in de praktijk eigenlijk onvoorwaardelijk meerwerkte) met zulke Nazi-rekels met zulke praktijken, is het toch evident dat iemand die een familielid verloren heeft in het concentratiekamp Bergen-Belsen, een hekel heeft aan alle collaborateurs, wie ze ook zijn. En terecht, zou ik zelfs durven beweren of allerzins toch zeer begrijpelijk. Maar dat gaat er met uw klein verstand niet in blijkbaar.
Mijn klein verstand zegt, dat ge de kinderenvan de moordenaar niet kunt veroordelen voor deze zijn daden. Mocht iemand dat pogen te doen stond gans het land in rep en roer, en gij misschien nog wel als eerste.

Maar als het over die zelfde kinderen gaat die nu in een politike partij zitten van een andere strekking, doe je niet liever dan deze te veroordelen, en als ge enigszins kon zou je ze nog het liefs de burgerrechten ontnemen ook.

Mensen die ZO handelen zijn geen haar beter dan de allergrootste collaborateurs allertijden.

Laatst gewijzigd door Garry : 6 december 2012 om 22:14.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2012, 22:31   #284
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen_onafhankelijk Bekijk bericht
Leuk grapje, maar binnenkort hoeven we niet meer naar de haven van Antwerpen om werk te zoeken, ze is immers al jaren in verval...
Ik denk dat ge op die binnen kort nog jaren zult op moeten wachten jonge. Wel is de havenarbeid niet meer wat hij ooit was. De ene terminal achter de andere werden bij gebouwd en waar voeger GM.Plant II zo goed als verloren in een Siberische vlakte stond, liggen nu die gebouwen ten midden van een groot industriegebied zodat ik, na jaren daar niet meer geweest te zijn, kort geleden er nauwelijks nog iets herkende.

Inderdaad, jaren niet meer geweest omdat ik het Antwerpse heb verlaten. Ik was het beu om, vanaf het moment dat je de auto uit je garage haalt te moeten zeggen," mag ik even mee bumperen."

Tijdens de spits, van Klina te Brasschaat naar het centrum van Antwerpen, nam soms meer dan 2 uur in beslag. Naar de kust reed ik er één uur en een kwart op.

Al die bedrijven vestigen zich in de buurt van die terminals. Dus hoe meer terminals, hoe meer bedrijven. Hoe meer bedrijven, hoe meer werkvolk die allen ergens moeten wonen en van daar naar het bedrijf pendelen.

En gij komt zeggen dat de havenactiviteiten in Antwerpen afnemen.

Laatst gewijzigd door Garry : 6 december 2012 om 22:34.
Oud 6 december 2012, 22:40   #285
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jacob Van Artevelde Bekijk bericht
Neen, de Nederlandstaligen die naar Wallonië verhuizen hebben er geen faciliteiten (afgezien van enkele gemeenten). Ze zijn dus gedoemd om hun kinderen naar scholen te sturen waar de voertaal Frans is.
De immo-uittocht naar Wallonië maakt dat de zoveelste generatie franstaligen met een Nederlandstalige naam NU in de maak is.
Correct. En als je even kijkt naar Frans Vlaanderen, daar hadden de Vlamingen ook geen faciliteiten. en nu al de Allochtonen moeten daar ook Frans spreken. En niemand moet daar van zen gat geven dat ze in de school hun eigen taal niet niet mogen spreken.
Oud 6 december 2012, 22:52   #286
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Ik zou zeggen: "Blief vaan miech aaaf, diech maaks miech heëit"

"Ge" wordt hier zo nooit gebruikt. Wel "Géèr" als beleefdheidsvorm.
Ja, ...ge zult wel gelijk hebben, op dit gebied althans.
Oud 7 december 2012, 00:27   #287
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Ik denk dat ge op die binnen kort nog jaren zult op moeten wachten jonge. Wel is de havenarbeid niet meer wat hij ooit was. De ene terminal achter de andere werden bij gebouwd en waar voeger GM.Plant II zo goed als verloren in een Siberische vlakte stond, liggen nu die gebouwen ten midden van een groot industriegebied zodat ik, na jaren daar niet meer geweest te zijn, kort geleden er nauwelijks nog iets herkende.

Inderdaad, jaren niet meer geweest omdat ik het Antwerpse heb verlaten. Ik was het beu om, vanaf het moment dat je de auto uit je garage haalt te moeten zeggen," mag ik even mee bumperen."

Tijdens de spits, van Klina te Brasschaat naar het centrum van Antwerpen, nam soms meer dan 2 uur in beslag. Naar de kust reed ik er één uur en een kwart op.

Al die bedrijven vestigen zich in de buurt van die terminals. Dus hoe meer terminals, hoe meer bedrijven. Hoe meer bedrijven, hoe meer werkvolk die allen ergens moeten wonen en van daar naar het bedrijf pendelen.

En gij komt zeggen dat de havenactiviteiten in Antwerpen afnemen.
Op het ogenblik wel.
Na een opflakkering staan er nu weer meer havenarbeiders in het ''kot'' waarvoor geen werk is. Maar dat zal wel meer met de algemene economische crisis te maken hebben veronderstel ik.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2012, 01:52   #288
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris

Jacob Van Artevelde's schermafbeelding

Standaard Franse koncentratiekampen.

Citaat:
Het zijn de Spanjaarden geweest die zulke kampen voor het eerst opzetten tijdens de Cubaanse revolte in 1868. Vervolgens de Amerikanen die deze kampen inrichtten tijdens de Filippijnse-Amerikaanse oorlog in 1898. En tenslotte, dan pas, de Engelsen tijdens de (tweede) Boerenoorlog in 1899.
Maar voor de Spanjaarden waren er de Franse kampen.
Citaat:
Weerbarstige priesters werden gevangen genomen en verbannen naar Frans-Guyana. Van de 256 priesters die daar aan kwamen stierven er 118 spoedig. Ongeveer 1200 priesters kwamen door blokkades van Engelse zeeschepen niet verder dan gevangenissen op de eilanden Ré en Oléron, twee Franse eilanden aan de kust van de Atlantische oceaan
Deze cijfers zijn verre van volledig. Ze komen immers slechts zijdelings voor in:
Limburg in de Franse tijd.

Wie kent Ile Madame?
http://members.home.nl/a.greve/Neder...ile_madame.htm
Citaat:
Hoewel het eiland iets lieflijks doet vermoeden, heeft het een gruwelijke geschiedenis: In 1792, na de Revolutie, werden 800 Katholieke priesters, bestemd voor verbanning naar Guyana achter gelaten in gevangenisschepen bij het eiland. 598 van hen stierven aan boord de hongerdood. Hun lichamen werden overboord gezet en aan het tij toevertrouwd. Elke 15e augustus wordt op het eiland een kleine dienst gehouden om de overledenen te eren. Slecht een klein kruis herinnert aan de gruwelijkheid die hier heeft plaats gevonden.
Citaat:
En dat is al héél wat anders dan hetgeen u oreert.
Inderdaad!

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 7 december 2012 om 02:12.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2012, 02:13   #289
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Tijdens de Amerikaanse Burgeroorlog hadden de Zuidelijke Confederalisten, de krijgsgevangen Noordelijke Federale soldaten ook in een soort concentratiekampen opgesloten. Veel jongens stierven er gewoon van ontbering.
En later deden de amerikanen dat nog eens over op de Rheinwiesen.

http://en.wikipedia.org/wiki/Rheinwiesenlager

Dat cijfer tot 10.000 doden wordt sterk gekontesteerd:

http://equapio.com/de/politik/rheinwiesenlager-1945/

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 7 december 2012 om 02:42.
Oud 7 december 2012, 02:46   #290
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Als jeweils niedrigste und höchste Schätzung der Opfer nennt der US-amerikanische Historiker Arthur L. Smith die Zahlen 8.000 und 40.000[3].
http://www.youtube.com/watch?v=Z3bmKhBKZO8

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 7 december 2012 om 03:07.
Oud 7 december 2012, 11:40   #291
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jacob Van Artevelde Bekijk bericht
Maar voor de Spanjaarden waren er de Franse kampen.

Deze cijfers zijn verre van volledig. Ze komen immers slechts zijdelings voor in:
Limburg in de Franse tijd.

Wie kent Ile Madame?
http://members.home.nl/a.greve/Neder...ile_madame.htm

Inderdaad!
Dat zal wel allemaal zijn en zo kunnen we bezig blijven. Zo had Rusland al in de 17de eeuw werkkampen. En dat is dan weer wat anders dan u oreert.

Hetgeen ik heb willen duiden, is dat we afmoeten van die steeds weer terugkerende historische onwaarheid dat 'de Engelsen de concentratiekampen uitgevonden hebben' en meer bepaald tijdens de Boerenoorlog in Zuid-Afrika. Typisch aan deze opvatting is dat het meestal mensen zijn met een bepaalde Vlaams-nationalistische gezindheid die zulke onzin papegaaien op dit forum.

En dus en met andere woorden: de Engelsen hebben niet de concentratiekampen 'uitgevonden'. Dat is gewoon manifest onjuist. Zulke kampen bestonden reeds lang voordat de Boerenoorlog uitbrak.

Laatst gewijzigd door system : 7 december 2012 om 11:50.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2012, 11:44   #292
'XIII'
Banneling

Standaard

Belangrijk is: waar zijn er op dit moment nog concentratiekampen?

http://www.trouw.nl/tr/nl/4496/Buite...rd-Korea.dhtml
'XIII' is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be