![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#281 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
In cultuur in z'n totaliteit merk je nauwelijks verschil of je de ene kant op gaat of de andere kant. Ooit in een café in Den Bosch een tijdje gewerkt, als wel in de stad waar ik woon in Holland, geen barst verschil. Hooguit dat Brabanders minder fooi gaven dan Hollanders. Laatst gewijzigd door Adrian M : 4 januari 2014 om 14:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#282 | |
|
![]() Citaat:
Liever een Belg dan een Hollander, heb ik daar zelden gehoord ,op een enkele uitzondering na. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#283 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Verre van mij om te beweren dat Willem I hier in het Zuiden alles verkeerd deed. Maar eveneens verre van mij om te zeggen dat Willem alles goed deed zoals sommigen hier de indruk willen geven. Iemand die tijdens zijn leven de helft van zijn koninkrijk verliest en de rest van zijn koninkrijk later zo goed als failliet liet gaan, kan men moeilijk bestempelen als een koning die het schitterend heeft gedaan. P.S. De opmerking met het belletje was symbolisch bedoeld. Laatst gewijzigd door system : 4 januari 2014 om 14:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#284 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#285 | |
|
![]() Citaat:
Aan de andere kant, welke Nederlander, Brabander, houdt zich daarmee bezig? Volgens mij weinig, of je moet bij toeval op een website komen als deze. Voor die tijd heb ik me er nooit mee bezig gehouden, laat staan ervan op de hoogte was dat er zoiets als een BL/NL groep bestond die zich op samengaan richt. Vermoed dat de meeste Nederlanders nauwelijks van het bestaan op de hoogte zijn? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#286 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Eerder nog onafhankelijk dan heb ik daar gehoord.
![]() |
#287 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Uw post loopt gewoonweg over van haast pathologische rancune alle "symbolisme" ten spijt.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 4 januari 2014 om 15:13. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#288 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De Vox Populi die trouwens alleen maar reageert vanuit de onderbuik is voor mij dan ook van geen enkel belang. En ik kan het niet genoeg herhalen: zg. mentaliteitsverschillen, al dan niet iets "gemeen hebben met mekaar " en intermenselijke relaties en mogelijke irritaties heeft volstrekt niets te maken met geopolitiek waar het bij Groot-Nederland op aan komt.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 4 januari 2014 om 15:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#289 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ní neart go cur le chéile! Laatst gewijzigd door edwin2 : 4 januari 2014 om 15:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#290 |
Europees Commissaris
|
![]() Dat is natuurlijk een negatieve en o zo verkeerde terminologie. Het gaat immers om een hereninging van Nederlanders en de Nederlanden en niet om een domweg aansluiten van Belgen bij Hollanders of omgekeerd.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 4 januari 2014 om 15:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#291 | |
|
![]() Citaat:
U heeft eigenlijk gelijk. Het probleem echter is ,dat de Nederlanders te vaak en al eeuwen lang, zijn beledigd en verraden door de Vox Populi van Vlaanderen. Zelfs de Groot Nederlanders knappen hier op af. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#292 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Verkeerd, want het resultaat van een historische scheefgroei die moet worden rechtgetrokken in een gemeenschappelijk Nederlands belang.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 4 januari 2014 om 15:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#293 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Welke "Europese onderzoeken"?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#294 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#295 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U hebt het over iets heel anders. U sprak over belangstelling van de Belg voor de Franse politiek. Welnu, dat geldt voor de Franstaligen. Niet voor de Vlamingen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#296 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#297 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wie was Maurits Josson: http://www.odis.be/pls/odis/opacuvw....=&PPA_IND=ODIS Waaruit:In 1880 startte hij zijn juridische loopbaan als stagiair bij Vlaams minister van onderwijs Van Humbeeck en diende als eerste een Nederlands rapport in bij de Balie te Brussel: hij werd daarvoor voor twee jaar geschorst. Ook was hij de eerste advocaat die een Nederlands naamplaatje op zijn deur aanbracht en daardoor opschudding veroorzaakte in de Franstalige wijk waar hij woonde. Maar dank zij U kan ik bij deze een mooie literatuurlijst samenstellen. Ik heb alvast aangestipt: - Frankrijk, de eeuwenoude vijand van Vlaanderen en Wallonië' (1913). - De Belgische Omwenteling van 1830. (1930) Citaat:
http://books.google.be/books?id=MQK9...20hoer&f=false Citaat:
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 4 januari 2014 om 16:45. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#298 | |
|
![]() Citaat:
Overigens Vlaamse verpleegkundigen zijn goede verpleegkundigen Snapte wel ongeveer hoe dat kwam bij Vlaamse collega's dat ze zich niet uiten, maar sommige collega's niet. Het afwachtende kwam dan later naar boven met op -/of aanmerkingen en hoe het anders of beter zou kunnen. Onze dames, Hollands en Brabants, konden dan tamelijk direct worden. In deze trant: "Moet je (of jullie) nu mee aankomen muts, had je b... opengedaan op de vergadering" Of je nu in Brabant of in Holland, dan wel in het Noorden werkt in ziekenhuizen, daarin zijn nauwelijks verschillen. Waar een Vlaamse ook gaat werken overal zal ze hetzelfde tegenkomen. Wij kennen niet de hiërarchie waar men in het zuiden aan gewend is. Maar evenmin dat zaken (in doorsnee dan), anders uitgevoerd worden dan vastgelegd Heb ooit een Vlaamse uit moeten leggen waarom geen eigen invulling geven aan een checklist (protocol) aansluiten beademing. Volgens haar maakte het niet uit dat zuurstof en bevochtiging aangesloten werden na het aankoppelen van beademing. Natuurlijk kan dat, probleem echter dat door wat voor reden dan ook (hectiek) één of beide vergeten kan worden. Ze had tevens een eigen manier van apparatuur controle. Leverde hetzelfde op, geen controle van netspanning of op de accu, dan wel de noodstroom. Bij hectiek, als laatste controle, gaat dit vergeten worden. Juist daar het incidenteel gebeurt dat de netspanning wegvalt, gaat de aandacht op een dg controle wegvallen. Aangezien de werkwijzen uit de luchtvaart meer en meer overgenomen worden, vaste protocollen, als checklists, maar ook vaste werkwijzen bij calamiteiten waardoor het roer omgegooid moet worden. Iets waar een Nederlander al aangewend is en nu meer stringent wordt. Dat betekent dus weinig kans dat je een werkwijze op een eigen manier uit kunt leggen c.q. uitvoeren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#299 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#300 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik moet ook wel zeggen dat in mijn vakgebied de voorschriften grotendeels op Europees niveau en wereldniveau zijn vastgelegd, dus geen verassingen te verwachten. Daarom ook dat Oostenrijkers, Duitsers, Engelsen, Ieren en ook Vlamingen redelijk snel inhaken. Er zijn wel wat kleinere afwijkingen, zowel op landelijk niveau en bedrijfsniveau, maar verder is vaak meer een kwestie van verloren kennis weer ophalen. Dat geldt voor de meesten van ons.
Ní neart go cur le chéile! Laatst gewijzigd door edwin2 : 4 januari 2014 om 18:17. |
|
![]() |
![]() |