![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#281 |
Minister-President
|
![]() Klopt, maar zijn denken was al beïnvloed door humanisme.
![]() |
#282 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#283 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik weet dat Bart Dewever bestaat, zijn adres ken ik niet. Hoe groot hij is ook niet, en de naam van zijn vrouw ook niet. Is je vraag relevant?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#284 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#285 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
U is Morosoof?
![]() |
![]() |
#286 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
2 - Nee. 3 - Je kan het niet toepassen, aangezien de voorwaarden ontbreken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#287 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#288 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#289 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() U moet zich nogal in rare bochten wringen om de geschiedenis en erfgoed van het christendom te ontkennen. Uw Jacob Burckhardt-visie op het humanisme is al een eeuw uit de mode bij historici en filosofen.
Wortelloze bomen vallen Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 28 mei 2014 om 13:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#290 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
2 - Heb je een tegenargument? 3 - Geen enkele religie is ouder dan de islam, aangezien islam de religie van onze eerste voorouder, Adam, was; en het was de religie van andere intelligente wezens vòòr Adam. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#291 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Alleen de fysieke plaats waar de hallucinatie is opgeschreven (papyrus vs data op een computer). Bovendien denk ik niet dat u uw adres nog gaat doorgeven. Uw kop moet er immers dan afgehakt worden omdat u mijn openbaringen ridiculiseert. U dient zich gewoon te onderwerpen aan Kaas. Want Kaas is vrede! HEIL KAAS!
![]() |
![]() |
#292 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
2 - Waarheid van de enigste bron die iets over Waarheid kan zeggen, de openbaring. Indien dat niet het geval is, dan is alles onzin. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#293 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#294 |
Europees Commissaris
|
![]() Zoals Jan hier al zei: het is een term die de (vroege) Middeleeuwen oneer aandoet. Mijn eigen prof geschiedenis was ook allergisch voor die term; meer zelfs, die werd bijna woést als die iemand die term hoorde gebruiken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#295 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
http://www.themuslimtimes.org/2012/0...am-utopia-1516 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#296 |
Europees Commissaris
|
![]() Dat ook niet. Een van mijn vrienden een atheïst verwerpt big bang, en gelooft dat de wereld er altijd is. Zijn god hier is deze "altijd durende wereld". Hij heeft geen gelijk want in der oneindigheid is een attribuut van God, niet van andere goden, wie of wat ze ook mogen zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#297 |
Europees Commissaris
|
![]() Ja, er wordt van alles beweerd, maar denkende mensen durven om de storm tegen te gaan. Deze mode, of tijdsgeest, ik geloof niet in God omdat ik van horen zeggen erachter kwam dat zo'n geloof gelijkgesteld wordt aan geloof in Kaboutertjes, of dat het niet beredeneerd kan worden, is een grote onzin. Grote onzin vergt grote kritiek.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#298 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#299 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wortelloze bomen vallen Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 28 mei 2014 om 13:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#300 |
Europees Commissaris
|
![]() Dat kan niet. Hij was gelovig in God. En humanisme zonder dit geloof is onzin. Voor humanisme heb je eerst een mens nodig. En een mens zonder dit geloof is slechts een sprookjes. Dat is de reden waarom zogenaamde "vrijzinnigheid" en humanisme zich niet absoluut van religie kan gescheiden worden. De essentie zit erin. Het christendom heeft de mens zo hoog geacht, dat ze deze mens vergoddelijkt heeft met de idee mens god geworden. De antithese moest een stapje verder gaan naar het antropische principe want mens is al god dus geen nood aan god niet-mens. De extreme synthese kwam later: god is dood. En daarna? Eventjes een periode van retoriek: hoop voor supermensch. Deze hoop kapot gemaakt door wereldoorlogen, dus toen moest men de dood van de mens ook claimen; uiteindelijk blijft er een dier als productie en consumptie machine.
|
![]() |
![]() |