![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#281 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Begint waarschijnlijk bij de "délegés" die waarschijnlijk statutair zijn, en niet alleen "eigen volk eerst", doch zelfs "eigen ik eerst" voor ogen hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#282 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#283 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je kunt uiteindelijk niet meer werk scheppen dan er nodig is, en dan nog. Dat maken we nu in de praktijk mee: neppolitiekers die bij iedere verkiezing staan uit te leggen dat ze de problemen zullen oplossen met "meer werkt te scheppen"... Ondertussen zitten we met honderdduizenden werklozen en er komen er nog steeds toekomstig-nieuwe bij die hier ook zullen werken. Tenzij het OCMW platlopen ook al "werken" is. We zijn goed bezig, we hebben een prachtige toekomst voor ons... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#284 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In NUTTIGE werktijd. En mits de kosten voor het organiseren van die nuttige werktijd niet groter zijn dan de opbrengst. (dus bijna nooit te organiseren door de overheid ...) .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#285 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daar waar 40 jaar geleden de meeste vrouwen aan de haard bleven zijn we nu allemaal tweeverdieners geworden.... De laatste 15 jaar zijn daar dan nog eens alle andere wereldspelers bijgekomen.....Ik vraag het me ook af wat voor werk gaan we nog meer kunnen scheppen ?? Ten Westen van Brussel is een nieuw industriepark....als je er rondwandelt lijkt het wel een spookdorp...amper een werkende ziel te zien....Zelfs een portier is nergens meer te bespeuren ..alles gebeurt met codes....Af en toe zie je nog een vrachtwagen een automatische poort binnen of buiten rijden en daarmee stopt alle zichtbare activiteit. Ik vraag me toch ook af hoe en waar die honderdduizenden gaan worden ingevuld ?? Laatst gewijzigd door fred vanhove : 11 juli 2014 om 16:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#286 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar toch... 2 Gezinnen. 1 gezin tweeverdieners. 1 gezin levende van een werkloosheidsuitkering .................................................. ................... 2 Gezinnen 2 gezinnen levende van een inkomen U ziet het eerste als uw natte droom, maar in dat voorbeeld kost uw werkloos gezin u wat teveel, ik eerder het tweede, lijkt me voordeliger... Je kan nog verder gaan draaien in de arbeidstijd en een systeem op poten zetten waarbij een soort beurtrol zorgt voor loon/werkloosheid. Waarom niet, er is nu eenmaal vraag voor flexibelere werktijd, zowel van werkgever als werknemer. Drie maand op, drie maand af. Werklozen blijven in orde met hun dagen en de werkgever heeft steeds personeel. Zo voorkom je ineens ook dat je mensen na twee jaar aan 't OCMW zet...Maar dat laatste zal de bedoeling niet zijn.
![]() |
![]() |
#287 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#288 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kan je nog flexibeler?
![]() |
#289 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben grote voorstander van meer flexibiliteit. In mijn gezin is dat nog redelijk toegepast; met ruime periodes dat mijn echtgenote niet ging werken en ook niet ging doppen. Heel veel scheelt dat niet door het feit dat zij dan fiscaal ten mijne laste kwam ... Ideaal is dat jonge stellen beiden meer dan full time kunnen werken. Beetje sparen voor de start. Als er gebouwd of verbouwd wordt: dat hij half time zou kunnen werken en veel zelf doen aan de woning. Als er kinderen zijn: dat de jonge moeder een mooie combinatie kan vinden tussen werken en zorg dragen voor de kindjes; of als zij dit wensen: beiden vb vier vijfde werken of nog genuanceerdere combinaties. Eens boven de 50: waarom zou je nog full time je rekker afdraaien? Moet je absoluut in de vijf werelddelen een grote reis gemaakt hebben? En aan 65: waarom zou je niet een of twee dagen per week aan de slag blijven; met wel drie maanden vakantie natuurlijk. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#290 |
Banneling
|
![]() Ik denk net dat er zo geen politici zijn om electorale redenen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#291 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toegegeven, het feit dat er zo stilaan meer ambtenaren dan arbeiders/bedienden zijn maakt de kans hierop wel kleiner. Maar zeg nooit, nooit temeer daar Belgie nog enkele serieuze belastingen/besparingen te wachten staan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#292 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |