![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#281 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waarom zouden poetsvrouwen wel opeens zich daaraan moeten houden, en managers, advocaten, accountants...niet ? Want hun toegevoegde waarde aan het bedrijfsresultaat is vaak twijfelachtig, maar door hun "status" krijgen ze wel hoge (te hoge) salarissen. Inderdaad, ik stel ook dat heel veel managers overbodig zijn. Waar is de tijd dat de grote baas van een project of zelfs hele bedrijfstak geen manager, CEO of dergelijke was, maar gewoon simpelweg hoofdingenieur ? Die ook de inhoudelijke leiding op zich nam ? Toen kregen we nog wat gedaan overigens. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#282 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Show me the jobs en WAAR zit de lastenverlaging van 8% die de werkgevers van deze centrum rechtse regering mogelijk gaan krijgen ? Dewinter zou zeggen: in de binnenzak van....maar laat ons het houden op de binnenzak van de werkgevers. Ook de staatsschuld, het paradepaardje van de NVA blijft nagenoeg dezelfde. http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/vi...ideo=1.2372817 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#283 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Stop toch met de werkelijkheid te ontkennen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#284 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#285 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Je eigen citaat vermeld verder dat deze indexering gebeurt op basis van de verhogingen onderhandeld in de prive. Ik heb het voor jou eens opgezocht. Het minimumloon in NL is ~1500 euro. Een gemiddelde poetvrouw in NL verdient ~2400 euro bruto. Dat is dus niet omwille van de dwang van de overheid. Daarmee blijft ze bruto slechte 60 euro achter op haar belgische collega, netto houdt ze 250 euro meer over. Cost of living in Belgie is 10% hoger. Moet er nog koopkracht zijn? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#286 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar dat krijgen wij in Belgie er niet in: bedrijfswagens belasten ? veto kapitaalsrendementen belasten ? veto huurinkomsten belasten ? veto .... Ik heb in Nederland gewoond en gewerkt mijn beste, en ja, je loon dat je krijgt is hoger (netto). Een pak hoger. Echter van zodra je een auto koopt (of een leasewagen krijgt), betaal je een heel pak meer als in Belgie. En je kapitaalsinkomsten worden ook netjes belast. En zo zijn er nog wat belastingen die daar hoger liggen als hier. Maargoed, eerlijkheid verplicht mij om te vertellen dat zij een veel simpeler overheidssysteem hebben (niet de wildgroei van statuten en politieke niveaus) en een duurzaam pensioenstelsel. Dan kan je wat he.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#287 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De hoge loonkost is de schuld van een overheid die wegens haar té hoog loonbeslag daarvoor verantwoordelijk is en waarbij de werknemers uiteindelijk minder netto verdienen dan in onze buurlanden.... Laatst gewijzigd door Svennies : 23 juni 2015 om 10:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#288 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wat ik bedoelde aan te tonen was dat, zelfs voor blue collar werknemers die toch ruim boven het minimumloon zitten, de bruto lonen in landen zonder indexering nauwelijks achterlopen op die in Belgie. Jij beweerde dat de automatische indexering daarvoor noodzakelijk was, quod non. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#289 | |||
Minister
|
![]() Citaat:
Puur business-wise is wat iemand doet, hoe die persoon werkt en wat zijn output is bepalend voor zijn/haar waarde, samen met hoe "uniek" die skill-set is. Om maar een voorbeeld te geven: een order-picker die gewoon zijn lijnen haalt en dat doet zonder fouten, die is heus wel iets waard voor een werkgever, maar zolang hij/zij enkel en alleen dat doet, is hij/zij ook niet uniek. De markt zit vol met mensen die dat kunnen en doen. Dat is iets dat velen niet graag horen, maar dat is wel de botte realiteit. Citaat:
Bedrijven die werkelijk "te veel" betalen, die gaan er sowieso uit op het einde van de rit. Zowel als ze teveel betalen aan hun managers als wanneer ze teveel betalen aan hun blue collars. Citaat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#290 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De CAO onderhandelingen kunnen ook lang duren, en hard zijn, in NL hoor. En daar is de kloof tussen het patronaat en werknemer veel kleiner als hier. In Belgie, waar je een echte tegenstelling hebt, met behoorlijk wat aversie, ga je kunnen fluiten naar indexaties indien ze niet via de overheid worden opgelegd. Indien men meer samen aan de kar trok in dit land, ja, de index kon gaan. Maar er heerst op dit moment een wantrouwen tov de ondernemingen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#291 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar... links krijgt liever zo veel mogelijk voor zo weinig mogelijke inspanningen. Het zit in hun genen. Laatst gewijzigd door Spitting Image : 23 juni 2015 om 10:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#292 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ik vraag me ook nog altijd af waarom Di Pupo en zijn voorgangers met de PS in de regering, nooit een rijkentaks ingevoerd hebben. Ik wil dat weten. Dus, als gij het weet, moogt ge het hier posten. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#293 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#294 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het 'patronaat' is geen term meer van deze eeuw. In een multinational is 'het patronaat' voor Belgie juist hetzelfde als voor Nederland. Men is zich in dergelijke multinationals wel erg bewust van het feit dat onze poetsvrouw van hierboven in Belgie veel duurder is dan in Nederland, maar dat kan je hen moeilijk kwalijk nemen. Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#295 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#296 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#297 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Klopt. Dankzij mensen die lui genoeg waren om in te zetten op automatisering hebben we nu computers en internetfora. Diegenen die dat allemaal maar niks vonden en geloofden dat men alle berekeningen in b.v. banken (banken hebben een belangrijke rol gespeeld in de ontwikkeling van de informatica, cf. COBOL) maar manueel door hard werk moest verrichten, hebben met hun zogenaamd "hard werk" weinig bijgedragen tot deze evolutie.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#298 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Ik werk niet graag hard. Ik denk wel graag hard na over hoe ik het meest efficient iets kan bereiken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#299 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
We hebben zonet vastgesteld dat de index weinig voordelen heeft die andere mechanismen niet automatisch overnemen, en de neveneffecten zijn exact het tegenovergestelde van wat je zelf zegt na te streven, maar toch wil je hem in stand houden? Ben je zeker dat jouw verdediging niet vooral dogmatisch is? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#300 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is een kwestie van vertrouwen. |
|
![]() |
![]() |