Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 1 september 2016, 12:56   #281
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Dat zal wel kloppen ja.
Er zal altijd wel een reden zijn om het gezin kamelenkakkneders vooorrang te geven, wat het ook is.
Maar ik verneem hierboven dat we ergens toch wel een punt hebben.
Natuurlijk hebben zij voorrang. Op "papier" moet 't allemaal netjes volgens volgorde op de wachtlijst gaan, in praktijk is dit echter niet 't geval.
Ik weet dat van personeel van die sociale woningmaatschappijen. 'n Interim directeur heeft 't me zelfs eens verteld.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2016, 13:06   #282
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Natuurlijk hebben zij voorrang. Op "papier" moet 't allemaal netjes volgens volgorde op de wachtlijst gaan, in praktijk is dit echter niet 't geval.
Ik weet dat van personeel van die sociale woningmaatschappijen. 'n Interim directeur heeft 't me zelfs eens verteld.
Vroeger voerden sociale woonmaatschappijen een spreidingsbeleid, nu mag en kan dit niet meer, en dit wordt ook gecontroleerd.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2016, 13:10   #283
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat zal wel kloppen ja.
Er zal altijd wel een reden zijn om het gezin kamelenkakkneders vooorrang te geven, wat het ook is.
Maar ik verneem hierboven dat we ergens toch wel een punt hebben.
Welk punt, verschillen tussen sociale woonmaatschappijen, verhuurkantoren en OCMW woningen?
Mocht je al een punt hebben dan is dit dat migranten en nakomelingen daarvan oververtegenwoordigd zijn als groep van rechthebbenden en dus meer gebruik kunnen maken van die voorzieningen.
Nu persoonlijk vind ik een spreidingsplan goed. Dus niet enkel Belgen, Marokkanen, Turken en Afrikanen die dominant zijn als groep in sociale woningen maar evenwichtige verdeling. Anders krijg je gettovorming met de nodige samenlevingsproblemen waar weer een batterij maatschappelijk werkers tegen aan gegooid worden.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2016, 13:18   #284
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ken volk dat daar werkt en die zijn daarvan gedegouteerd.
Maar ze zwijgen , het is hun job.
Haast geen enkele autochtoon komt nog in aanmerking voor een sociale woning.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2016, 13:19   #285
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Vroeger voerden sociale woonmaatschappijen een spreidingsbeleid, nu mag en kan dit niet meer, en dit wordt ook gecontroleerd.

Toch gebeurt 't nog steeds, aan alles zijn achterpoortjes.

Net als 't controleren of je de taal kent, en of je wel degelijk "woont/verblijft" in je sociale woning.
Ik woon niet eens (meer) in Blg., en ik heb al weet van zoveel misbruik.(mensen die geen 5 woorden Nl's spreken, maandenlange leegstand omdat familie of echtgenoot in thuisland verblijft(ven) waar ze eigendom(men) hebben etc.
Stel je voor hoeveel meer misbruik er is dan die gevallen waar ik weet van heb (via contacten in de branche/sociale industrie, mensen die hun job kwijtraken indien ze dit aan de kaak zouden stellen).
Oud 1 september 2016, 13:23   #286
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is wat ik net zeg.
Die mensen durven dit niet openbaar maken om hun job niet te verliezen.
Bij jou gaat 't over gevallen in 't Leuvense, ik in Limburg.
't Zijn dus geen 'einzelfälle'.
Oud 1 september 2016, 13:25   #287
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Welk punt, verschillen tussen sociale woonmaatschappijen, verhuurkantoren en OCMW woningen?
Mocht je al een punt hebben dan is dit dat migranten en nakomelingen daarvan oververtegenwoordigd zijn als groep van rechthebbenden en dus meer gebruik kunnen maken van die voorzieningen.
Nu persoonlijk vind ik een spreidingsplan goed. Dus niet enkel Belgen, Marokkanen, Turken en Afrikanen die dominant zijn als groep in sociale woningen maar evenwichtige verdeling. Anders krijg je gettovorming met de nodige samenlevingsproblemen waar weer een batterij maatschappelijk werkers tegen aan gegooid worden.
Wat en hoe precies, dat weet ik niet.
Maar de praktijk is dat haast geen Belg met een inkomen van niets nog in aanmerking komt.
En wat moeten we nu doen? Met z'en allen 5 jaar langer gaan werken omdat we per se op grote schaal sociale woningen willen zetten voor woestijnvolk dat voor de rest het schijt heeft aan onze maatschappij?
Welk punt hadden we weeral?
Oud 1 september 2016, 13:30   #288
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een asielzoeker zit soms op een paar maanden tijd in een OCMW huurwoning.
Hoe verklaar je dat dat?
Wat is dan het criterium om over de rest te springen dat al jaaaaren op de wachtlijst staat?
Ik zal het je zeggen. Gezinshereniging : absolute voorrang.
Het is allemaal te gek voor woorden.
Dat zijn normaal gezien slechts tijdelijke noodwoningen om gezinnen met kinderen niet in een asielcentrum te moeten steken.

Wanneer ze erkend worden als vluchteling of subsidiair beschermde, dienen zij zelf (natuurlijk met hulp van hun OCMW-assistente) op zoek te gaan naar een woning. Zij mogen niet in de tijdelijke OCMW woning blijven.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2016, 13:34   #289
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Dat zijn normaal gezien slechts tijdelijke noodwoningen om gezinnen met kinderen niet in een asielcentrum te moeten steken.

Wanneer ze erkend worden als vluchteling of subsidiair beschermde, dienen zij zelf (natuurlijk met hulp van hun OCMW-assistente) op zoek te gaan naar een woning. Zij mogen niet in de tijdelijke OCMW woning blijven.
In theorie zal dat zo wel zijn zeker maar in de praktijk zitten ze daar gewoon levenslang.
Er is gewoon geen andere woning op de privé markt voor dat volk, dus blijven ze gewoon zitten.
Ik heb nog nooit geweten dat ze iemand op straat hebben gezet, want dat zou gegarandeerd in het nieuws komen.
Oud 1 september 2016, 13:39   #290
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Weet je wat dat "spreidingsplan" inhoudt?

'n Autochtoon die halsstarrig aanhoudt en dreigt met misbruiken aan de kaak te stellen, 'n sociale woning aanbieden in 'n wijk vol Turken of Marokkanen, in de wetenschap dat die persoon oftewel weigert, oftewel na 'n bepaalde periode van ellende gaat lopen omdat hij weggepest werd.

Ik kende 'n jong Italiaans gezin, 2de kindje op komst, na jarenlang op de "wachtlijst" gestaan te hebben (en informatie die ik hen gaf over misbruik, want ik kende degene die de woningen "toezegde"), kregen ze 'n woning op Meulenberg. Ze weigerden met de reden; "Wij zijn fatsoenlijke mensen, wij willen onze kindjes 'n deftige opvoeding geven, en niet tussen krapuul op straat laten rondlopen, je durft er niet eens je vrouw alleen op straat laten tussen licht en donker", hij is nooit meer in aanmerking gekomen.
Dat waren Italianen die niet tussen Marokkanen wilden wonen.

Of 'n wijk, waar haast nog uitsluitend autochtonen wonen, die zijn er nog, weinig, maar toch.
Systematisch elk huis dat vrijkomt vol te proppen met allochtonen/vluchtelingen, liefst mohamedanen, zodat stilaan èlke wijk 'n ghetto wordt.

Fameus "spreidingsplan", klinkt allemaal mooi op papier.

Laatst gewijzigd door SDX : 1 september 2016 om 13:44.
Oud 1 september 2016, 13:43   #291
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In theorie zal dat zo wel zijn zeker maar in de praktijk zitten ze daar gewoon levenslang.
Er is gewoon geen andere woning op de privé markt voor dat volk, dus blijven ze gewoon zitten.
Ik heb nog nooit geweten dat ze iemand op straat hebben gezet, want dat zou gegarandeerd in het nieuws komen.
De OCMW assistente zal wel haar uiterste best doen om 'n woning te vinden, OCMW betaalt toch, prijs is dus van minder belang.

Laatst gewijzigd door SDX : 1 september 2016 om 13:43.
Oud 1 september 2016, 13:46   #292
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Weet je wat dat "spreidingsplan" inhoudt?

'n Autochtoon die halsstarrig aanhoudt en dreigt met misbruiken aan de kaak te stellen, 'n sociale woning aanbieden in 'n wijk vol Turken of Marokkanen, in de wetenschap dat die persoon oftewel weigert, oftewel na 'n bepaalde periode van ellende gaat lopen omdat hij weggepest werd.

Ik kende 'n jong Italiaans gezin, 2de kindje op komst, na jarenlang op de "wachtlijst" gestaan te hebben (en informatie die ik hen gaf over misbruik, want ik kende degene die de woningen "toezegde"), kregen ze 'n woning op Meulenberg. Ze weigerden met de reden; "Wij zijn fatsoenlijke mensen, wij willen onze kindjes 'n deftige opvoeding geven, en niet tussen krapuul op straat laten rondlopen, je durft er niet eens je vrouw alleen op straat laten tussen licht en donker", hij is nooit meer in aanmerking gekomen.
Dat waren Italianen.

Of 'n wijk, waar haast nog uitsluitend autochtonen wonen, die zijn er nog, weinig, maar toch.
Systematisch elk huis dat vrijkomt vol te proppen met allochtonen/vluchtelingen, liefst mohamedanen, zodat stilaan èlke wijk 'n ghetto wordt.

Fameus "spreidingsplan", klinkt allemaal mooi op papier.
Franske , hier in Leuven stond meer dan 10 jaar op een wachtlijst.
Franske is een sukkelaar en wat gehandicapt.
En nu sinds een jaar uiteindelijk.
Franske is ongeveer 500 keer "gepasseerd".
Oud 1 september 2016, 15:12   #293
Peche
Banneling

Standaard

Hier nog zo'n incident die onze Westerse levensstijl belagen.
Ze komen gluren en beginnen dan nog wat tam tam te maken omdat ze niet willen oprotten.
Deze stijgende incidenten komen toevallig bij deze massa migratie kijken.
http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...ktstrand.dhtml
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2016, 20:11   #294
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een vrouw haar hand weigeren omdat ze vrouw is heeft niets met onbeleefdheid te maken wel met discriminatie op basis van geslacht, dus dat moeten vrouwen niet pikken. Dat jan sussend roept dat het maar onbeleefd is, is de waarheid geweld aan doen en dan druk ik me beleefd uit!
Iedereen staat het vrij een hand te geven aan wie hij of zij wil. Die begroeting is een culturele omgangsvorm en werd, tot nader order, niet door de overheid gereguleerd.

Indertijd is dit gegeven al uitgebreid bediscussieerd in deze draad:

http://forum.politics.be/showthread.php?t=231067
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2016, 20:13   #295
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Ik ben niet religieus, maar ik vind wel dat men de keuze mag hebben tussen een f of een m als behandelend geneesheer i.e. één uit eigen keuze mag consulteren, ik heb het hier niet over nood/spoedgevallen weliswaar. Tenslotte is men vrij in dit land, of niet? Bvb. als ik weet heb dat een bepaalde arts van een bepaalde politieke signatuur is, consulteer ik die ook liever niet en dat is mijn goed recht.
Een recht dat, zoals ik eerder al aangaf, bij wet is vastgelegd. En u hoeft als patiënt zelfs geen reden op te geven waarom u, zelfs op het laatste moment, afziet van hulp verstrekt door deze of die arts.
Oud 1 september 2016, 20:16   #296
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Religie zet mannen dus steeds en overal in een machtspositie ten opzichte van vrouwen, niet te begrijpen dat vrouwen nu denken dat religie toch zo leuk en fijn is, voor je het weet zit je thuis met teveel kinderen en aan de afwas, louter en alleen omdat " je lichaam verschilt".
Hiermee illustreert u heel mooi hoe moeilijk het u valt binnen te treden in de motieven van mensen die anders denken dan u en die andere keuzes nemen dan u zou doen.

Als ik uw bijdrage naar het einde lees, lijkt het er wel op dat het moederschap en de zorg voor het gezin verafschuwt.
Oud 2 september 2016, 04:42   #297
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Moeten ze ook zwijgen in het stemhokje ?
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2016, 04:46   #298
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Hiermee illustreert u heel mooi hoe moeilijk het u valt binnen te treden in de motieven van mensen die anders denken dan u en die andere keuzes nemen dan u zou doen.

Als ik uw bijdrage naar het einde lees, lijkt het er wel op dat het moederschap en de zorg voor het gezin verafschuwt.
Mijn overgrootmoeder heeft er ne patat opgegeven en waren het er geen 9 of waren het er 11 dat ze geworpen geeft .... dus ,stel u voor dat al de vrouwen op de wereld er nu aan zo'n tempo aan begonnen ...we zijn in staat van overbevolking en ondergang van den Berghe ...
Oud 2 september 2016, 04:56   #299
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Franske , hier in Leuven stond meer dan 10 jaar op een wachtlijst.
Franske is een sukkelaar en wat gehandicapt.
En nu sinds een jaar uiteindelijk.
Franske is ongeveer 500 keer "gepasseerd".
Komt er dan niemand op voor mensen van bij ons zoals Franske ? schoonvolk hier die politiekers die aan de macht zijn .... maar ja die schele dikke met haar grote muile ge weet wel hé de die komt alleen maar op de proppen om luid te roepen als het over de gesluierde gaat ... Franske kon toch een hoofdoek aangetrokken hebben en een lange rok dan was direct alles geregeld ,,
Oud 2 september 2016, 05:21   #300
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Ach met 1100 euro als uitkering , kindergeld voor 4 kinderen (opnieuw ongeveer 1000 euro) die je dan allemaal op één kamer te slapen legt en een OCMW huur van 150 euro per maand is het allemaal best te doen.
Uw eten electriciteit en verwarming kost geen 2000 euro , je houdt nog wat over om eventueel naar zandbakistan te sturen.
Een alleenstaande moeder die werkt met een netto inkomen van 1600 euro die moet huren aan 800 euro daarentegen?
Die gaat het naar alle waarschijnlijkheid moeilijker hebben.
Waarom zou die kamelenkakkneder werk gaan zoeken?
En dat noemt alice dan weer geen profiteur ... zo zie je maar meningen kunnen inderdaad verschillen....

Profiteurs van ons systeem zijn het ,en straks nemen ze het stuur over eens ze in het parlement gaan zitten , dan gaan ze ons helemaal beroven en ons uitbuiten die buitenlandse parasieten.

Laatst gewijzigd door de vuile muilekoek : 2 september 2016 om 05:26.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be