![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#281 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Behalve als je privé SM spelletjes speelt met je eigen vrouw.
I wish nothing but the best for you too. Laatst gewijzigd door Zucht : 7 mei 2019 om 22:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#282 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
"Goed, maar u kunt niet ontkennen dat er stront aan de knikker is. Uw collega's melden mij dat de stank niet te harden is." "Mevrouw Cools, u moet de zaken zeggen zoals ze zijn, en ik moet u zeggen dat in alle eerlijkheid de toestand waarin ik de zaken heb aangetroffen dramatisch was. Ik kan niet onkennen dat er in haast uitzonderlijke omstandigheden soms nog enige faecalieën achterblijven, maar u moet zich voorstellen in welke lastig parket ik mij bevond. De middelen waren beperkt, 2 WC borstels voor 3 sanitair verantwoordelijken. Desondanks zijn we er toch in geslaagd de indringende geur terug te dringen, ook al besef ik dat niet iedereen een fan is van de geur van potpourri." "U was ook op de hoogte van de problemen bij de urinoirs, het waren niet alleen de WC potten waarvoor u kritiek krijgt?" "Mevrouw Cools, ik moet u nog eens op de scheiding tussen urinoirs en WC potten wijzen. Ik weet dat sommigen insinueren dat ik het potje liever gedekt laat, maar u weet hoe belangrijk de scheiding is tussen WC pot en urinoir, fundamenteel voor hij die rechtstaat."
Deze kaste van beroepspolitici die de politiek mismeestert en dan een potje gaat jammeren over antipolitiek, die kaste mandaatmaniakken, die moet weg. (Jonathan Holslag) Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 7 mei 2019 om 22:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#283 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#284 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wil mij toestaan kort te reageren, en ditmaal niet als iemand die kennis heeft van droge wetteksten maar als vrouw en maman van twee kinderen waaronder een dochter die nauwelijks jonger is dan de vermoorde studente in deze zaak. Twee bemerkingen : * inzake een eerdere verkrachting lees ik dat de rechter in eerste aanleg een door het parket gevraagde onmiddellijke aanhouding kennelijk niet nodig vond, en dat de verdachte derhalve niet van zijn vrijheid tot verdere recidive beroofd was, want (dixit de persverantwoordelijke van de rechtbank) de kans op recidive is geen factor bij dergelijke beslissing, maar enkel het feit «dat er geen indicatie was dat hij zich aan de uitvoering van zijn eerder opgelegde straf zou proberen te onttrekken». De voorspelbare recidive is dan slechts la faute ?* pas de chance, dus. Nou moe ! Ik denk dat ik er geen tekeningetje moet bij maken opdat duidelijk zou zijn dat dit de grootst mogelijke lulkoek is. Zeg nu zelf : had bijvoorbeeld Dutroux destijds gewoon beloofd dat hij zich niet aan eerder opgelegde straffen zou onttrekken, dan zou men hem vrij gelaten hebben tot zijn verschijning voor het Hof van Assisen ! *de minister van justitie acht zich niet verantwoordelijk. Huh ? Als de minister van justitie niet verantwoordelijk is voor de in dit geval overduidelijk slechte werking van het gerecht, waar is hij dan wel voor verantwoordelijk ? Ook hier is geen tekeningetje nodig om te begrijpen dat de betrokken minister enkel uit is op het redden van zijn postje. Al het overige zal hem worst wezen. OK, onkundigen vindt men overal, maar hier is jammer genoeg nogmaals het duidelijk bewijs geleverd dat het dodelijk kan zijn als men ze bijvoorbeeld rechter of minister laat zijn. Ga dat maar eens goedpraten bij de familie van het slachtoffer. Meer algemeen, ook door uw gerecht en door uw minister die er voor verantwoordelijk is wordt verkrachting nog steeds niet gezien als een voldoende ernstig misdrijf om zich er zorgen over te maken : zelfs een gekende recidivist mag vrij in de natuur blijven rondlopen, met het zeer voorspelbaar gevolg dat niets hem belet om andermaal hetzelfde misdrijf te plegen, tot moord toe. Het zal uw kind maar wezen…. Laatst gewijzigd door Gwylan : 7 mei 2019 om 22:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#285 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#286 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je valt wel van de ene verbazing in de andere. Naast het ondubbelzinige begrip "recidivist" blijkt er nu ook een "technische recidivist" te bestaan. Dat is één die binnen vijf jaar recidiveert. Als je langer wacht is er voor de rechtbank geen sprake meer van herhaling. Huh wat ?
Je hebt dus de amateur/hobby verkrachter die het zo om de vijf jaar eens doet, en de professionele die er constant voor gaan. Voor de eerste categorie hoeven er geen bijkomende straffen. Dat gaat zo van "Schatje, 't is nu vijf jar geleden dat ik nog eens iemand verkracht heb. Tijd om er nog eens aan te beginnen." Welke zot bedenkt zoiets ?
I wish nothing but the best for you too. Laatst gewijzigd door Zucht : 7 mei 2019 om 22:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#287 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#288 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geens gebruikt dat nu als excuus, maar ik zou wel eens graag weten wie dat bedacht heeft.
![]() |
#289 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In alle sectoren zitten goede en slechte mensen. In de Privé wordt ook niet altijd verloond naar resultaten.....Integendeel Veel van de dik beloonde privé mensen moesten al lang in de gevangenis zitten. Ik hoop U niet te moeten uitleggen aan wie ik zoal denk ![]() De bankiers kunnen blijven doen wat ze willen, de schikking met ING is gewoon een vorm van klassenjustitie. Dat kan zo echt niet: ook criminele bankiers horen in de gevangenis. Hier nog zo een bekwame gangster https://www.hln.be/geld/consument/3-...ijgt~a7883866/ Laatst gewijzigd door fred vanhove : 7 mei 2019 om 23:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#290 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#291 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In 2015 zei hij dat hij er voor ging zorgen dat tussen het eerste vonnis en het uiteindelijke definitieve vonnis (beroep) maximum 1 jaar ging liggen is hij wel degelijk deels medeschuldig. In deze zaak zit er al bijna 2 jaar tussen. Laatst gewijzigd door daiwa : 8 mei 2019 om 00:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#292 |
Partijlid
|
![]() Wie bepaalt het budget voor justitie?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#293 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#294 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er waren tips en waarschuwingen gekomen, onder andere uit Turkije. Binnenlandse zaken heeft daar niets mee gedaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#295 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het zoveelste bewijs van de wereldvreemdheid van justitie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#296 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Magistraten die hun eigen functioneren en dat van hun rechtbanken kritisch evalueren??? Dat is nu eens grote onzin. Wil men dit soort fouten in de toekomst vermijden dan moeten rechters echte zware gevolgen riskeren als ze dergelijke fouten maken. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#297 |
Banneling
|
![]() waar hij eerst juridisch advies gaf aan Arco om hun fraude op te zetten, daarna de Arco oplichting mee organiseerde en nu op justitie zit om te voorkomen dat de Beweging vervolgd wordt voor de Arco Oplichting.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#298 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik hoop dat je beseft dat het Belgisch systeem het mogelijk maakt om uw hele straf uitegezeten te hebben zonder één dag in de cel gezeten te hebben ná het vonnis... Of ben je van mening dat de tijd doorgebracht voor het vonnis eigenlijk niet mee zou mogen tellen?
![]() |
![]() |
#299 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat een hoop alt-right bulshit hier.
De echte schuldige (als er al één is) is de procureur generaal van Antwerpen. Dat is de baas van die rechter. Geens heeft daar nisks aan te zeggen (en terecht). |
![]() |
![]() |
![]() |
#300 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ze verweerde zich, maar was kansloos.
Steve B., die heeft bekend dat hij Julie Van Espen (23) heeft vermoord, ?*beweert dat hij niet de bedoeling had haar te doden. Jaja, zeer geloofwaardig klinkt dat uit de mond van een zwaar verward persoon die al langer opgesloten had moeten zitten. Geens vecht voor reputatie. 'Als een duivel in een wijwatervat?' p.s. De echte schuldige (als er al één is) is de procureur generaal van Antwerpen. (Dadeemelee) Klopt maar ja, zijn we daar iets met vooruit, of blijft men ter plaatse staan trappelen qua rechtspraak? ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 8 mei 2019 om 08:04. |
![]() |
![]() |