Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 januari 2020, 18:45   #281
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Ha, blijkbaar niet! 22% van de blokkers wil terug naar belgie voor 1970.

gelieve respect te hebben voor de opinie van uw mede parochinanen!
Leg een regeringsontwerp op tafel dat daarmee overeenstemt maar de verdere uitbuiting van Vlaanderen door de francofonie gewoon verder laat lopen...
Welke Vlaamse partij denk je dat zich achter dat ontwerp durft te zetten???
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2020, 18:46   #282
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Waarom is Links dan steevast de enigste variable die er in is geslaagd de staatsschuld te verlagen ? Waarom verhogen centrumrechtse regeringen steevast de staatsschuld ?

Waarom doen jullie het omgekeerde van wat jullie wensen ?

Omdat jullie louter en alleen de belastingen voor bedrijven willen verlagen, ook al slaat dat een gat in de begroting, kan jullie niks schelen. Terugverdieneffecten zijn onbestaande, is al herhaaldelijk aangetoond, ook bij Michel I.

Je grafiekje is nogal bedrieglijk :

* de Y as gaat niet tot 0, een gekend truukje om schommelingen groter te laten lijken dan ze zijn.
* de groenen staan er niet op
* het sale-and-leaseback verhaal kun je uit zo'n grafiek niet halen
* de meest spectaculaire daling kwam er onder Dehaene, maar dat was om in de eurozone te raken. Er was dus een externe motivatie nodig om te besparen, Europa in dit geval.
* de bankencrisis wordt voorgesteld als een 'externe oorzaak', dit is een leugen die al sinds het begin van de bankencrisis verspreid wordt. De waarheid is dat de banken die wij als België moesten redden volzaten met politici, die heel de boel mee naar de verdoemenis geholpen hebben, en geen kloten van bankieren kenden, enkel van zakkenvullen.
Daarna kregen we een eurocrisis omdat België zich wel garant stelde, maar de markten twijfels hadden of een land dat zo in de schulden zat, wel zou kunnen terugbetalen, dat zorgde dan weer voor hogere rentes.
Bankencrisis is dus geen externe oorzaak, maar mede veroorzaakt door de politici.
* het grafiekje stopt in 2013, we zijn 2020...

Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 9 januari 2020 om 19:01.
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2020, 18:51   #283
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Wij Vlamingen zullen dat wel bepalen Marie. Daarvoor hebben we geen advies van Walen uit Durbuy nodig. Jij weet geen kloten van de Schoof over Vlaanderen, behalve wat je in Doorbraak of die vuilbak van sceptr.net leest.

Niets dus.
Denk je nu echt dat de Vlamingen geen gewone mensen zijn en dus gaan aanvaarden dat de jarenlange uitbuiting door la Belgique, waarvan ze jarenlang in het ongewisse werden gelaten, maar nu wel geweten, gewoon gaan blijven aanvaarden??? Terwijl ze bovendien en verdomme zien dat al die afgeroomde miljarden naar het zuiden geen enkele redding, laat staan verbetering hebben meegebracht... Neem jij de Vlamingen nu echt voor achterlijke üntermenschen???
Oud 9 januari 2020, 18:56   #284
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Je grafiekje is nogal bedrieglijk :

* de Y as gaat niet tot 0, een gekend truukje om schommelingen groter te laten lijken dan ze zijn.
* de groenen staan er niet op
* het sale-and-leaseback verhaal kun je uit zo'n grafiek niet halen
* de meest spectaculaire daling kwam er onder Dehaene, maar dat was om in de eurozone te raken. Er was dus een externe motivatie nodig om te besparen, Europa in dit geval.
* het grafiekje stopt in 2013, we zijn 2020...
En het ergste is dat eens in Europa al die moeite om erin te geraken onmiddellijk ongedaan werd gemaakt door een nieuwe, vanuit franstalige kant, 'retour du coeur' politiek

Het bedrijfswereld en het grote kapitaal moest absoluut in de EU, de verliezen voor hen zouden anders te groot zijn... Maar eens erin mocht de oude particratie het geld van de burgers weer laten rollen... richting hun eigen zak...
Oud 9 januari 2020, 18:58   #285
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Uw post lijkt me wat te eenzijdig vrees ik, Pandareus. Bij Groen! zullen zeker ook bekwame mensen zijn die een realistische kijk op de zaken hebben. Ik ken er in ieder geval een paar, alhoewel ik geen lid ben van deze partij. Kwestie van degelijke afspraken te maken. Wat in een ander land kan, moet hier ook kunnen. De Groenen bij ons moeten wat meer flexibel zijn, dat is ook zo. Tenminste indien ze aan het beleid willen deelnemen. En dat kan zonder daarom aan hun principes te moeten verzaken ook al moeten ze wat water in de wijn doen. Het is eerder een kwestie van durf, lees: van politieke moed.
Ik denk dat ze zich bij Groen vooral vragen stellen over de NVA. Waar gaat die partij (NVA) naartoe?

Onlangs een artikel gelezen: 'wordt de NVA Vlaams Blok/Belang Light?'.

Met mensen zoals Theo Francken en recent de uitschuiver van Jan Jambon is die vraag zeer actueel.
Kirk gaf toe dat vuurwapengeweld onvermijdelijk zou zijn onder een bewapende bevolking, maar hij vond dat een noodzakelijk kwaad. “Ik denk dat het het waard is om elk jaar een aantal vuurwapendoden als prijs te betalen voor ons door God gegeven recht om onze vrijheden te beschermen”, zei hij in 2023.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2020, 18:59   #286
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vraag eens na na bij Knuppel of LVB.net ook Gus de Mus interviewde ?
Een poster die zich met de regelmaat van een goede klok onderscheidt door persoonlijke aanvallen, is volstrekt irrelevant . Te verwaarlozen dus, en optimaal te negeren.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 9 januari 2020 om 19:04.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2020, 18:59   #287
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik denk dat ze zich bij Groen vooral vragen stellen over de NVA. Waar gaat die partij (NVA) naartoe?

Met mensen zoals Theo Francken en recent de uitschuiver van Jan Jambon is die vraag zeer actueel.
Nog niet door dat jullie al lang niet meer bepalen wat actueel is???
Oud 9 januari 2020, 19:05   #288
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Nog niet door dat jullie al lang niet meer bepalen wat actueel is???
Julie zegt dat ze van niks weet.

Kirk gaf toe dat vuurwapengeweld onvermijdelijk zou zijn onder een bewapende bevolking, maar hij vond dat een noodzakelijk kwaad. “Ik denk dat het het waard is om elk jaar een aantal vuurwapendoden als prijs te betalen voor ons door God gegeven recht om onze vrijheden te beschermen”, zei hij in 2023.
Oud 9 januari 2020, 19:08   #289
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een poster die zich met de regelmaat van een goede klok onderscheidt door persoonlijke aanvallen, is volstrekt irrelevant . Te verwaarlozen dus, en optimaal te negeren.
Zonder commentaar.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Ge zoudt beter op zoek gaan naar uw boa, gij. Straks is het helemaal donker. En let wel, ene keer kwijt, altijd kwijt. Niet dat ik er om zal treuren. Ik gun iedereen het licht onder de zon. Maar uw boa constrictor, die wurgt elke Waal naar de eeuwige duisternis. En doden mag niet, ook al is het een Waal.Ik zeg dat als Vlaming, maar dat begrijpt ge natuurlijk niet. Want ge zijt een zogezegde 'grootnederlander' en dus geen Vlaming. En uw slang begrijpt het zeker niet. Niet voor niets dat de slang vervloekt wordt in het aards paradijs. Sluw en listig, zeker een Boa Constrictor. Laat zich plots uit een Vlaamsche perenboom vallen op enen fluitende Waal en wurgt hem in de kortste keren. Ofte, hoe uiterst vlug de dood dus kan intreden voor een niets vemoedende toeristische Waal die rustig in Tienen komt fietsen omdat hij veel van suiker houdt.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
U vertelt prietpraat. U moet dringend een ernstige studie maken over de Belgische omwenteling. U praat voortdurend voorgekauwde dingen na. Maw, u papegaait. Is natuurlijk het gemakkelijkste. Weinig intellectuele inspanning verreist. Edoch, luiheid is, zoals u weet-maar ik ben niet zo zeker van of u dat nu weet-, het oorkussen van den Duivel.
Ik volg het Russisch narratief.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2020, 19:12   #290
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Eigenlijk maakt dit niet zoveel uit. Van het ogenblik dat men het eens is over een regeerprogramma en men dit programma ter goeder trouw uitvoert (en niet meer gaat lopen natuurlijk) dan zijn de voorwaarden vervuld om te regeren.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 9 januari 2020 om 19:13.
Oud 9 januari 2020, 19:17   #291
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Eigenlijk maakt dit niet zoveel uit. Van het ogenblik dat men het eens is over een regeerprogramma en men dit programma ter goeder trouw uitvoert (en niet meer gaat lopen natuurlijk) dan zijn de voorwaarden vervuld om te regeren.
Dat is het waarschijnlijk. En dat belooft niet veel goeds met een Minister President die meer bezig is met partijpolitiek dan met zijn regering leiden.

Misschien beklagen de CD&V en VLD het zich al dat ze meedoen.
Oud 9 januari 2020, 19:23   #292
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is het waarschijnlijk. En dat belooft niet veel goeds met een Minister President die meer bezig is met partijpolitiek dan met zijn regering leiden.

Misschien beklagen de CD&V en VLD het zich al dat ze meedoen.
Als men ziet welk uiterst rechts een persoon zoals Jan Jambon is (de man ging protesteren voor het gerechtshof omdat het Hof Irma Laplasse bij een herziening van haar proces, toch voor tweede keer schuldig bevonden had) , dan verhindert het niet dat hij nu de Vlaamse regering leidt. Voorzover hij zich maar correct gedraagt (anders komt hij aan zoals Sauwens) en het regeerakkoord loyaal helpt uit te voeren.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 9 januari 2020 om 19:24.
Oud 9 januari 2020, 19:28   #293
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als men ziet welk uiterst rechts een persoon zoals Jan Jambon is (de man ging protesteren voor het gerechtshof omdat het Hof Irma Laplasse bij een herziening van haar proces, toch voor tweede keer schuldig bevonden had) , dan verhindert het niet dat hij nu de Vlaamse regering leidt. Voorzover hij zich maar correct gedraagt (anders komt hij aan zoals Sauwens) en het regeerakkoord loyaal helpt uit te voeren.
Laat het ons hopen. Beke heeft zich heel braaf gedragen in deze zaak, maar het moet geen tweede keer gebeuren denk ik of ook de CD&V vindt het welletjes.
Oud 9 januari 2020, 19:30   #294
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Laat het ons hopen. Beke heeft zich heel braaf gedragen in deze zaak, maar het moet geen tweede keer gebeuren denk ik of ook de CD&V vindt het welletjes.
Idem dito zeker ook voor OVLD. Maar dat weet Jambon ook.
Oud 9 januari 2020, 19:34   #295
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Uw post lijkt me wat te eenzijdig vrees ik, Pandareus. Bij Groen! zullen zeker ook bekwame mensen zijn die een realistische kijk op de zaken hebben. Ik ken er in ieder geval een paar, alhoewel ik geen lid ben van deze partij. Kwestie van degelijke afspraken te maken. Wat in een ander land kan, moet hier ook kunnen. De Groenen bij ons moeten wat meer flexibel zijn, dat is ook zo. Tenminste indien ze aan het beleid willen deelnemen. En dat kan zonder daarom aan hun principes te moeten verzaken ook al moeten ze wat water in de wijn doen. Het is eerder een kwestie van durf, lees: van politieke moed.
Ik ken 1 realistische Groene politicus : Björn Rzoska.
Wouter De Vriend, een politiek talent, verprutst zijn tijd met zaken die eigenlijk buiten de core business van Groen liggen.
In 2016 is een ander politiek talent (Hermes Sanctorum) nog opgestapt uit de partij omdat die uit angst voor de reactie van de islamitische kiezer koud en warm tegelijk zat te blazen over onverdoofde slachting. Kun je je echt voorstellen dat een Groene partij hier geen halszaak van maakt ? In realiteit lieten ze Sanctorum liever naar de uitgang bollen.

==> tsjeven dus.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2020, 19:36   #296
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat is de relevantie van een blogje die een (anonieme) persoon citeert ? Wie was dat eigenlijk ? Staf de Giraf ? Of Fons de Spons ?
Luc Van Braekel niet kennen...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2020, 19:42   #297
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Erg hee Xeno, nu uit dat onderzoek blijkt dat slechts 30% van de kiezers van de bruine club interesse heeft in separatisme ? En dat 22% zelf unitarist is. Een hoger percentage dan bij de tsjeven !
Wat een geluk dan dat de persoonlijke mening van de kiezer niets uitmaakt, de stem telt, niet hun eventuele mening.
Oud 9 januari 2020, 19:45   #298
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ken 1 realistische Groene politicus : Björn Rzoska.
Wouter De Vriend, een politiek talent, verprutst zijn tijd met zaken die eigenlijk buiten de core business van Groen liggen.
In 2016 is een ander politiek talent (Hermes Sanctorum) nog opgestapt uit de partij omdat die uit angst voor de reactie van de islamitische kiezer koud en warm tegelijk zat te blazen over onverdoofde slachting. Kun je je echt voorstellen dat een Groene partij hier geen halszaak van maakt ? In realiteit lieten ze Sanctorum liever naar de uitgang bollen.

==> tsjeven dus.
Dat is inderdaad een groot probleem bij Groen: warrige standpunten die intern niet doorgesproken zijn.

Zo ook die salariswagens: de afschaffing ervan is 100% verdedigbaar en de meerderheid van de Vlamingen vindt dat ook. Er zijn uiteraard nadelige gevolgen voor enkelingen.
Maar zeg dat dan gewoon en laat je niet overdonderen door wat onnozele debatfiches.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 9 januari 2020 om 19:46.
Oud 9 januari 2020, 19:49   #299
geertvdb

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Leg een regeringsontwerp op tafel dat daarmee overeenstemt maar de verdere uitbuiting van Vlaanderen door de francofonie gewoon verder laat lopen...
Welke Vlaamse partij denk je dat zich achter dat ontwerp durft te zetten???
Uw misprijzen voor de vlaams belang kiezer is stuitend.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2020, 19:49   #300
geertvdb

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Wat een geluk dan dat de persoonlijke mening van de kiezer niets uitmaakt, de stem telt, niet hun eventuele mening.
gesproken als een echte politieker. ge hebt uw roeping gemist.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be