![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#281 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik respecteer de levensstijl, - visie, -keuze van anderen maar eis ook dat die van mij gerespecteerd worden.
![]() |
#282 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik kom dan ook uit een waarschijnlijk voor u wat vreemde periode,waar het nuttige aan het aangename gekoppeld werd en er met recht en reden nog wat menselijkheid bestond. Mensen hadden wieren op hun handen door de begane arbeid met de toen primitieve werktuigen en ze hadden ook waarschijnlijk plekken op hun longen van het roken,maar ze hadden die typische levenslustigheid die ik in deze duistere tijden niet meer aantref,met andere woorden ze konden elkaar leiden,hadden attentie voor mekaar en met een vriendelijk woord en vraag zou ik direct mijn sigaret weggedaan hebben om die mens(en) ter wille te zijn. Alee,om kort te zijn ze hadden niet zo veel streken als gij en waar begrip is zal begrip gegeven worden,goed zo heel snuggere mede-forummer.
![]() |
![]() |
#283 |
Gouverneur
|
![]() rokers
voor wie een zondebok nodig heeft Laatst gewijzigd door Dope : 1 juli 2008 om 23:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#284 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Ik denk dat de toenemende betutteling door de overheid door inmenging in het privéleven en repressie, aan het leiden is tot een samenleving vanextreem-individualisme met als gevolg een extreme onverdraagzaamheid.
![]() |
![]() |
#285 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik had een zwak antwoord verwacht, maar zo zwak was voor mij ook weer een verrassing. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#286 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
(thuisroken wordt door niemand aangevallen, dacht ik zo ...) maar een heleboel calimero-rokers stellen het alsof er een aanslag gepleegd wordt op hun vrijheid en hen verboden wordt te roken, terwijl dat niet zo is, er wordt hen verboden in openbare ruimtes, restaurants, en hopelijk ook snel in cafées te roken. niet meer, niet minder. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#287 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#288 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ten eerste moet het strikt verboden zijn om te roken, zelf in je eigen huis, in het bijzijn van minderjarigen. Ten tweede moet het mogelijk worden dat de brandverzekering je een verklaring op eer doet afleggen over het feit of je roker bent of niet, en of je bezoekers toestaat om te roken of niet in je huis. En daarbij hoort een aanpassing van de premie van de brandverzekering natuurlijk. Ten derde moet het een recht worden als één iemand in een huisgezin zou opteren voor een rookvrij huis, de anderen verplicht worden hieraan toe te geven. Niet toegeven hieraan is grond van echtscheiding, verplichten van de roker om elders te gaan wonen en wat kunnen we hier nog bij verzinnen. Waarom is er nog geen rookverbod in de auto nondedjuu ??
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#289 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Dat verklaart veel. ![]()
![]() |
![]() |
#290 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() laat de rokers maar klagen
binnenkort wordt roken overal verboden, en dan gaan ze nog harder wenen ![]()
![]() |
#291 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
complete junkie argumentatie als je t mij vraagt ... maar voor je me op de man spelen verwijt : dus Schoofzakje, heb je ook enige tastbare indicaties dat er een -verbod op thuisroken in de maak is, laat staan dat er over gedebateerd wordt in een van de Belgische parlementen ? -dat de verzekeringssector effectief van plan is het inderdaad logischerwijze verhoogde risico te doen betalen door rokers, en niet zoals nu, mee door niet rokers ? een onoverkomenlijk dispuut kan idd een oorzaak van echtscheiding zijn, maar was het dit niet al altijd ? -en ja, waarom is er geen rookverbod in de auto ? ik weet het ook niet, maar ik kan u zeggen dat roken in de auto soms gevaarlijker is dan telefoneren, vooral op t moment, en ik denk dat elke roker dat al wel meemaakte en kan bevestigen, dat je je (al dan niet brandende) sigaret laat vallen, dat de brandende asse tussen je benen valt of gewoon dat je je aansteker zoekt of iets dergelijks ... mss kan je een wetsvoorstel indienen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#292 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#293 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
feit dat u sellectief leest, zegt ook veel over u. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#294 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
ALs mijn vriendin niet-rookster zou zijn en me zou willen verplichten te stoppen, zou ze direct buitenvliegen. Er zijn genoeg vrouwen die whatever zouden doen om getrouwd te raken. Man, je raaskalt.
![]() |
![]() |
#295 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is helemaal geen parlementair debat over die dingen die ik voorspel dat ze zullen gebeuren. Het zijn maar mijn wensen die ik graag in vervulling zie gaan, na desennia lang hinder ondervonden te hebben van onhoffelijke rokers (tautologie, 'k weet het).
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#296 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
ALs jij je dat niet kunt voorstellen moet je wel opgegroeid zijn tussen kippen, koeien en varkens.
![]() |
![]() |
#297 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#298 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dat gebeurt me ook wel eens. Bvb dat vuurwapens opnieuw vrij mogen verkocht worden en je het recht krijgt om iedereen die onbeschoft tegen je is af te knallen.
![]() |
![]() |
#299 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
zou je niet eerder nog een sigaretje opsteken, lieverd ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#300 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Lieverd? Ik hoop dat mijn vriendin dit forum nooit leest. ![]()
![]() |