Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 juli 2008, 22:46   #281
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Als je één ding meent van wat je zegt, dan respekteer je niet-rokers aan de volle 100 persent.
Ik respecteer de levensstijl, - visie, -keuze van anderen maar eis ook dat die van mij gerespecteerd worden.
Oud 1 juli 2008, 23:18   #282
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Je ietwat primitieve schrijfstijl doet haast pijn aan mijn ogen, maar ik meen te kunnen ontcijferen dat ik "mijn keuze niet mag opdringen aan anderen."

Zeg eens, mijn niet al te snuggere mede-forummer, kun je mij even toelichten waar ik "mijn keuze" opdring aan andere mensen ? Je mag citeren, of kopiëren, om het even wat.

Dit gaat leuk worden.
T'ja uw primitieve medeforummer mag dan mss niet het hoge intellect hebben van uwe doorluchtigheid,maar hij draagt wel de jaren mee van het leven.
Ik kom dan ook uit een waarschijnlijk voor u wat vreemde periode,waar het nuttige aan het aangename gekoppeld werd en er met recht en reden nog wat menselijkheid bestond.
Mensen hadden wieren op hun handen door de begane arbeid met de toen primitieve werktuigen en ze hadden ook waarschijnlijk plekken op hun longen van het roken,maar ze hadden die typische levenslustigheid die ik in deze duistere tijden niet meer aantref,met andere woorden ze konden elkaar leiden,hadden attentie voor mekaar en met een vriendelijk woord en vraag zou ik direct mijn sigaret weggedaan hebben om die mens(en) ter wille te zijn.
Alee,om kort te zijn ze hadden niet zo veel streken als gij en waar begrip is zal begrip gegeven worden,goed zo heel snuggere mede-forummer.
Oud 1 juli 2008, 23:31   #283
Dope
Gouverneur

Dope's schermafbeelding

Standaard

rokers
voor wie een zondebok nodig heeft

Laatst gewijzigd door Dope : 1 juli 2008 om 23:32.
Dope is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2008, 00:03   #284
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
T'ja uw primitieve medeforummer mag dan mss niet het hoge intellect hebben van uwe doorluchtigheid,maar hij draagt wel de jaren mee van het leven.
Ik kom dan ook uit een waarschijnlijk voor u wat vreemde periode,waar het nuttige aan het aangename gekoppeld werd en er met recht en reden nog wat menselijkheid bestond.
Mensen hadden wieren op hun handen door de begane arbeid met de toen primitieve werktuigen en ze hadden ook waarschijnlijk plekken op hun longen van het roken,maar ze hadden die typische levenslustigheid die ik in deze duistere tijden niet meer aantref,met andere woorden ze konden elkaar leiden,hadden attentie voor mekaar en met een vriendelijk woord en vraag zou ik direct mijn sigaret weggedaan hebben om die mens(en) ter wille te zijn.
Alee,om kort te zijn ze hadden niet zo veel streken als gij en waar begrip is zal begrip gegeven worden,goed zo heel snuggere mede-forummer.
Heel juist, BitterSweet.

Ik denk dat de toenemende betutteling door de overheid door inmenging in het privéleven en repressie, aan het leiden is tot een samenleving vanextreem-individualisme met als gevolg een extreme onverdraagzaamheid.
Oud 2 juli 2008, 05:38   #285
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vraag je iets en je komt aandraven met een nostalgisch bericht over hoe goed het vroeger was.

Ik had een zwak antwoord verwacht, maar zo zwak was voor mij ook weer een verrassing.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2008, 07:45   #286
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Gij rookt niet? oke uw keuze,wilt ge dan zo vriendelijk zijn uw keuze niet op te dringen aan anderen.
Ze mogen niet meer roken in restaurants en cafe's oke ze zullen dat moeten aanvaarden en thuis roken of in open lucht.
En mijn buren roken ook niet maar mijn andere buren dan weer wel so what
wat is nu eigelijk uw punt pezewever.
ik denk dat in de praktijk het de rokers zijn die moord en brand schreeuwen over een rookverbod in de horeca

(thuisroken wordt door niemand aangevallen, dacht ik zo ...)

maar een heleboel calimero-rokers stellen het alsof er een aanslag gepleegd wordt op hun vrijheid en hen verboden wordt te roken, terwijl dat niet zo is, er wordt hen verboden in openbare ruimtes, restaurants, en hopelijk ook snel in cafées te roken. niet meer, niet minder.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2008, 07:46   #287
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
flauwe kul, zo ne mens zou uitgelachen zijn, en men zou hem gevraagd hebben of ie soms van Mars was.
Oud 2 juli 2008, 09:38   #288
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ik denk dat in de praktijk het de rokers zijn die moord en brand schreeuwen over een rookverbod in de horeca

(thuisroken wordt door niemand aangevallen, dacht ik zo ...)

maar een heleboel calimero-rokers stellen het alsof er een aanslag gepleegd wordt op hun vrijheid en hen verboden wordt te roken, terwijl dat niet zo is, er wordt hen verboden in openbare ruimtes, restaurants, en hopelijk ook snel in cafées te roken. niet meer, niet minder.
Gene paniek, inperken van thuisroken is gewoon de volgende stap.

Ten eerste moet het strikt verboden zijn om te roken, zelf in je eigen huis, in het bijzijn van minderjarigen.

Ten tweede moet het mogelijk worden dat de brandverzekering je een verklaring op eer doet afleggen over het feit of je roker bent of niet, en of je bezoekers toestaat om te roken of niet in je huis. En daarbij hoort een aanpassing van de premie van de brandverzekering natuurlijk.

Ten derde moet het een recht worden als één iemand in een huisgezin zou opteren voor een rookvrij huis, de anderen verplicht worden hieraan toe te geven. Niet toegeven hieraan is grond van echtscheiding, verplichten van de roker om elders te gaan wonen en wat kunnen we hier nog bij verzinnen.

Waarom is er nog geen rookverbod in de auto nondedjuu ??

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2008, 09:43   #289
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
flauwe kul, zo ne mens zou uitgelachen zijn, en men zou hem gevraagd hebben of ie soms van Mars was.
O, voor jou is elementaire beleefdheid dus iets van een andere planeet?
Dat verklaart veel.
Oud 2 juli 2008, 09:46   #290
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

laat de rokers maar klagen
binnenkort wordt roken overal verboden, en dan gaan ze nog harder wenen
Oud 2 juli 2008, 09:51   #291
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:

Ten eerste moet het strikt verboden zijn om te roken, zelf in je eigen huis, in het bijzijn van minderjarigen.

Ten tweede moet het mogelijk worden dat de brandverzekering je een verklaring op eer doet afleggen over het feit of je roker bent of niet, en of je bezoekers toestaat om te roken of niet in je huis. En daarbij hoort een aanpassing van de premie van de brandverzekering natuurlijk.

Ten derde moet het een recht worden als één iemand in een huisgezin zou opteren voor een rookvrij huis, de anderen verplicht worden hieraan toe te geven. Niet toegeven hieraan is grond van echtscheiding, verplichten van de roker om elders te gaan wonen en wat kunnen we hier nog bij verzinnen.

t zijn zo'n uitschuivers die mij telkens weer met de neus op de feiten drukken ...

complete junkie argumentatie als je t mij vraagt ...

maar voor je me op de man spelen verwijt : dus

Schoofzakje, heb je ook enige tastbare indicaties dat er een

-verbod op thuisroken in de maak is, laat staan dat er over gedebateerd wordt in een van de Belgische parlementen ?
-dat de verzekeringssector effectief van plan is het inderdaad logischerwijze verhoogde risico te doen betalen door rokers, en niet zoals nu, mee door niet rokers ?

een onoverkomenlijk dispuut kan idd een oorzaak van echtscheiding zijn, maar was het dit niet al altijd ?

-en ja, waarom is er geen rookverbod in de auto ?
ik weet het ook niet, maar ik kan u zeggen dat roken in de auto soms gevaarlijker is dan telefoneren, vooral op t moment, en ik denk dat elke roker dat al wel meemaakte en kan bevestigen, dat je je (al dan niet brandende) sigaret laat vallen, dat de brandende asse tussen je benen valt of gewoon dat je je aansteker zoekt of iets dergelijks ...
mss kan je een wetsvoorstel indienen.
Oud 2 juli 2008, 09:51   #292
Gertj3
Minister

Gertj3's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gertj3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
laat de rokers maar klagen
binnenkort wordt roken overal verboden, en dan gaan ze nog harder wenen
Mja en dan een massale toeloop naar Coffeeshop in holland
Gertj3 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2008, 09:52   #293
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
O, voor jou is elementaire beleefdheid dus iets van een andere planeet?
Dat verklaart veel.
nee, voor mij niet, maar in de jaren 50 zou men zich dat gewoon niet hebben kunnen voorstellen die vraag alleen al !

feit dat u sellectief leest, zegt ook veel over u.
Oud 2 juli 2008, 09:55   #294
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

En hoe ga je dat verwezenlijken. Politie die van deur tot deur gaat en die recht heeft binnen te komen zonder huiszoekingsbevel?

ALs mijn vriendin niet-rookster zou zijn en me zou willen verplichten te stoppen, zou ze direct buitenvliegen. Er zijn genoeg vrouwen die whatever zouden doen om getrouwd te raken.
Man, je raaskalt.
Oud 2 juli 2008, 09:57   #295
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
t zijn zo'n uitschuivers die mij telkens weer met de neus op de feiten drukken ...

complete junkie argumentatie als je t mij vraagt ...

maar voor je me op de man spelen verwijt : dus

Schoofzakje, heb je ook enige tastbare indicaties dat er een

-verbod op thuisroken in de maak is, laat staan dat er over gedebateerd wordt in een van de Belgische parlementen ?
-dat de verzekeringssector effectief van plan is het inderdaad logischerwijze verhoogde risico te doen betalen door rokers, en niet zoals nu, mee door niet rokers ?

een onoverkomenlijk dispuut kan idd een oorzaak van echtscheiding zijn, maar was het dit niet al altijd ?

-en ja, waarom is er geen rookverbod in de auto ?
ik weet het ook niet, maar ik kan u zeggen dat roken in de auto soms gevaarlijker is dan telefoneren, vooral op t moment, en ik denk dat elke roker dat al wel meemaakte en kan bevestigen, dat je je (al dan niet brandende) sigaret laat vallen, dat de brandende asse tussen je benen valt of gewoon dat je je aansteker zoekt of iets dergelijks ...
mss kan je een wetsvoorstel indienen.
Ik zal me weer onduidelijk uitgedrukt hebben.

Er is helemaal geen parlementair debat over die dingen die ik voorspel dat ze zullen gebeuren.
Het zijn maar mijn wensen die ik graag in vervulling zie gaan, na desennia lang hinder ondervonden te hebben van onhoffelijke rokers (tautologie, 'k weet het).

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2008, 10:01   #296
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
nee, voor mij niet, maar in de jaren 50 zou men zich dat gewoon niet hebben kunnen voorstellen die vraag alleen al !

feit dat u sellectief leest, zegt ook veel over u.
O herinner jij je de 50ties?
ALs jij je dat niet kunt voorstellen moet je wel opgegroeid zijn tussen kippen, koeien en varkens.
Oud 2 juli 2008, 10:03   #297
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
O herinner jij je de 50ties?
ALs jij je dat niet kunt voorstellen moet je wel opgegroeid zijn tussen kippen, koeien en varkens.

Oud 2 juli 2008, 10:06   #298
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zal me weer onduidelijk uitgedrukt hebben.

Er is helemaal geen parlementair debat over die dingen die ik voorspel dat ze zullen gebeuren.
Het zijn maar mijn wensen die ik graag in vervulling zie gaan, na desennia lang hinder ondervonden te hebben van onhoffelijke rokers (tautologie, 'k weet het).
O, je bent alleen maar hardop aan 't dromen?
Dat gebeurt me ook wel eens. Bvb dat vuurwapens opnieuw vrij mogen verkocht worden en je het recht krijgt om iedereen die onbeschoft tegen je is af te knallen.
Oud 2 juli 2008, 10:10   #299
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
O, je bent alleen maar hardop aan 't dromen?
Dat gebeurt me ook wel eens. Bvb dat vuurwapens opnieuw vrij mogen verkocht worden en je het recht krijgt om iedereen die onbeschoft tegen je is af te knallen.
gaan we doodsbedreigingen uiten, rikbe ???

zou je niet eerder nog een sigaretje opsteken, lieverd ?
Oud 2 juli 2008, 10:16   #300
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
gaan we doodsbedreigingen uiten, rikbe ???

zou je niet eerder nog een sigaretje opsteken, lieverd ?
Je leest selectief.

Lieverd? Ik hoop dat mijn vriendin dit forum nooit leest.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be