Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 juli 2008, 14:36   #261
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
Ze debatteert niet, ze scheldt alleen maar.
als u met 'ze' mij bedoelt ...

ik debateer idd niet, dat heeft ook geen nut, eerst afkicken, en daarna kan je erover praten, niet tijdens dat heeft geen zin.

maar schelden, als u dit schelden noemt bent u wel heel lichtgeraakt hoor ... mss hoog tijd voor 'een trekske' ?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2008, 15:39   #262
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Langs de andere kant zijn er veel zwaardere verslavingen dan de cigaret. Maar daar mag je niet over praten. Je vervalst dan het debat. Het zij zo.
Je mag er over praten en naar verwijzen. Maar het feit dat pakweg alcoholisme ook veel rechtstreekse en onrechtstreekse slachtoffers maakt, heeft inhoudelijk niets te maken met de vele negatieve effecten van het rookgedrag.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2008, 16:13   #263
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Ik ben een roker. Ik weet dat deze verslaving me een paar jaar gaat kosten. Er naar handelen houdt in dat ik vandaag stop. Maar ik geef toe dat ik er de wilskracht niet voor heb. Langs de andere kant zijn er veel zwaardere verslavingen dan de cigaret. Maar daar mag je niet over praten. Je vervalst dan het debat. Het zij zo.

Er is al op gereageerd, op jouw uitspraak, en die reakties waren goed.

Ik wou het alleen maar eens in mijn woorden zeggen:

in een debat over hoe verkrachters aan te pakken, moet je niet afkomen met "ja maar, inbrekers in woningen en autodieven, die mag je toch niet ongemoeid laten hoor, die moeten dan ook maar in 't gevang begeleid worden door een seksuoloog-psichiater".

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2008, 16:35   #264
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

in een debat over hoe verkrachters aan te pakken, moet je niet afkomen met "ja maar, inbrekers in woningen en autodieven, die mag je toch niet ongemoeid laten hoor, die moeten dan ook maar in 't gevang begeleid worden door een seksuoloog-psichiater".
Ik dacht dat het ging over rokers doen betalen en niet over verkrachters aan te pakken. Of is dat hetzelfde voor jou?
Oud 1 juli 2008, 16:36   #265
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik dacht dat het ging over rokers doen betalen en niet over verkrachters aan te pakken. Of is dat hetzelfde voor jou?
Oud 1 juli 2008, 16:56   #266
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als ge niet begrepen hebt wat ik bedoelde, dan ga ik het nu ook niet uitleggen, want dat is een teken dat je het niet wilt begrijpen.

En ik ga het geen twee keren zeggen.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 1 juli 2008, 17:25   #267
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

OK, je hebt gedeeltelijk gelijk, maar laat mij ook toe het even in mijn eigen woorden te zeggen:

in een debat over de de aanpassing of niet-aanpassing van de allochtone gemeenschap in ons land mag je het absoluut niet hebben over de autochtonen -

wanneer je het hebt over de toenemende radicalisering van de Vlaamse opinie is het streng verboden iets te zeggen over Wallonië. De kwestie gaat daar immers niet over.

Zo kan ik ontelbare voorbeelden aanhalen. Ik raad je trouwens aan gelijk welke draad op dit eigenste forum eens goed te analyseren. Als je een topic opent over gelijk welk onderwerp en je krijgt er pakweg 100 reacties op, zijn er gegarandeerd 90 off-topic bij. Eén enkele keer wordt daarover geklaagd, maar er verandert niks.

Alleen als het over roken gaat moet je bij de zaak blijven. Want barbertje moet en zal hangen. Een beetje selectieve verontwaardiging noem ik dat.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2008, 17:51   #268
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Barbertje moet helemaal niet hangen.
Barbertje moet enkel naar buiten gaan om te zuigen aan zijn/haar tepelvervangend surrogaat.

Oud 1 juli 2008, 18:46   #269
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Terug on topic.
Ik ben volledig akkoord al mijn medische kosten op mij te nemen op voorwaarde dat al mijn bijdragen aan de sociale zekerheid én de accijnzen op tabak worden terugbetaald, met een redelijke interest.

Och en als we dan toch bezig zijn, ik hoef ook geen pensioen, onder dezelfde voorwaarden.

Na wat ik gezien heb in dit landje vind ik een systeem waarin het ieder voor zich is nog het beste: weg profiteurs, corrupten en bleiters.
Oud 1 juli 2008, 18:49   #270
Havana
Europees Commissaris

Havana's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Terug on topic.
Ik ben volledig akkoord al mijn medische kosten op mij te nemen op voorwaarde dat al mijn bijdragen aan de sociale zekerheid én de accijnzen op tabak worden terugbetaald, met een redelijke interest.

Och en als we dan toch bezig zijn, ik hoef ook geen pensioen, onder dezelfde voorwaarden.

Na wat ik gezien heb in dit landje vind ik een systeem waarin het ieder voor zich is nog het beste: weg profiteurs, corrupten en bleiters.
of, sigaretten terug in de index?
Havana is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2008, 19:01   #271
bridgeton
Burger

bridgeton's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar bridgeton Stuur een bericht via Skype™ naar bridgeton
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus Bekijk bericht
Ik heb een grondige hekel aan roken. Door hun rookgedrag brengen rokers de gezondheid van
niet-rokers ernstig in gevaar. Dat rokers hun eigen gezondheid in gevaar brengen, tot daar aan toe. Iedere roker die sterft aan de gevolgen van zijn rookgedrag, is immers een roker minder.

Daar onze openbare financiën er zeer slecht voorstaan, moet er zwaar bespaard worden, maar kan er ook op een selectieve manier worden gezocht naar bijkomende inkomsten. Hier volgen wat voorbeelden om de rokers meer te doen betalen :

- Rokers zouden moeten worden verplicht om zich een rookvergunning aan te schaffen, en rokers zouden zich moeten laten registreren. Voor een dergelijke rookvergunning zouden ze uiteraard moeten betalen. Rokers die geen rookvergunning hebben of die hun rookvergunning niet op zak hebben, zouden zwaar moeten worden beboet. Werklozen zouden moeten worden ingezet om te controleren of de rokers hun rookvergunnig bij zich hebben.

- Rokers zouden hogere sociale werknemersbijdragen moeten betalen.

- Werkgevers zouden voor hun rokende werknemers hogere sociale werkgeversbijdragen moeten betalen.

- Rokers zouden extra opcentiemen moeten betalen op hun personenbelasting.

- De accijnzen op rookwaren moeten nog verder worden verhoogd.
Volledig mee eens

Ik voeg er nog een hoop aan toe:

- Rokers moeten schadevergoeding betalen aan elke niet-roker die ze op weg tegen komen, deze schadevergoeding te bepalen door de niet-roker

- Rokers die op heterdaad betrapt worden tijdens het roken op straat moeten meteen tot levenslang veroordeeld worden

- Elke roker die in de cel zit en afkickverschijnselen vertoont, wordt in het openbaar op de brandstapel 'uitgerookt'

- Rokers moeten in aparte wijken gaan wonen

- Het woord 'sigaret' moet verboden worden, op straffe van het bestempeld worden als roker

-...

En gaan we nu terug serieus doen?
Oud 1 juli 2008, 19:07   #272
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bridgeton Bekijk bericht
Volledig mee eens

Ik voeg er nog een hoop aan toe:

- Rokers moeten schadevergoeding betalen aan elke niet-roker die ze op weg tegen komen, deze schadevergoeding te bepalen door de niet-roker

- Rokers die op heterdaad betrapt worden tijdens het roken op straat moeten meteen tot levenslang veroordeeld worden

- Elke roker die in de cel zit en afkickverschijnselen vertoont, wordt in het openbaar op de brandstapel 'uitgerookt'

- Rokers moeten in aparte wijken gaan wonen

- Het woord 'sigaret' moet verboden worden, op straffe van het bestempeld worden als roker

-...

En gaan we nu terug serieus doen?
Je vergeet de gele ster die verplicht moet gedragen worden.
Oud 1 juli 2008, 20:37   #273
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je vergeet de gele ster die verplicht moet gedragen worden.
Dat is wel een belediging voor de Joodse medeburger.

Rokers kunnen wel een echte verse tiepische rokers-ochtendrochel op de revers van hun jas dragen ...

en er zou ook iets moeten gedaan worden voor kinderen van stervende rokers, tenminste, bij mij deed het pijn om mijn vader zo te zien afzien, tenslotte, zelfs al had hij zijn verslaving zelf onderhouden, hij was toch maar aan zijn eerste sigaret begonnen uit sosiale druk en gewoonte .... (en deze laatste paragraaf is ernstig bedoeld)

Oud 1 juli 2008, 21:01   #274
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is wel een belediging voor de Joodse medeburger.

Rokers kunnen wel een echte verse tiepische rokers-ochtendrochel op de revers van hun jas dragen ...
'k zou het niet weten, ik draag geen jas.

Citaat:
en er zou ook iets moeten gedaan worden voor kinderen van stervende rokers, tenminste, bij mij deed het pijn om mijn vader zo te zien afzien, tenslotte, zelfs al had hij zijn verslaving zelf onderhouden, hij was toch maar aan zijn eerste sigaret begonnen uit sosiale druk en gewoonte .... (en deze laatste paragraaf is ernstig bedoeld)
O, de rest is dus niet ernstig?

Dat spijt me voor jou, misschien kan een psycholoog je helpen.
Mijn vader is snel gestorven. Broerte, 1 week hospitaal en weg. Mijn moeder was iets anders. Jaren als plant en had niets menselijk meer, kijk maar eens op google met de zoekterm Buchenwald. Zo zag ze eruit. Het was een opluchting toen ze stierf.

Je begint geen sigaret uit gewoonte, het wordt er een. Sociale druk? Dat begrijp ik niet. Ik ben begonnen gedurende de examens, niemand heeft me onder druk gezet.
Oud 1 juli 2008, 21:06   #275
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als er één type van mensen is die de laatste jaren constant lopen te bleiten, zijn het de rokers, die zich het slachtoffer voelen van de grote gemene maatschappij.

De niet-rokers daarentegen ontkurken al geruime tijd de champagneflessen.
Oud 1 juli 2008, 21:15   #276
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Als er één type van mensen is die de laatste jaren constant lopen te bleiten, zijn het de rokers, die zich het slachtoffer voelen van de grote gemene maatschappij.

Met de accijnzen van de rokers?
Oud 1 juli 2008, 21:18   #277
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Met de accijnzen van de rokers?
met accijnzen op alcohol natuurlijk
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2008, 21:49   #278
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht

Gij rookt niet? oke uw keuze,wilt ge dan zo vriendelijk zijn uw keuze niet op te dringen aan anderen.
Ze mogen niet meer roken in restaurants en cafe's oke ze zullen dat moeten aanvaarden en thuis roken of in open lucht.
En mijn buren roken ook niet maar mijn andere buren dan weer wel so what
wat is nu eigelijk uw punt pezewever.
Oud 1 juli 2008, 21:57   #279
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
Gij rookt niet? oke uw keuze,wilt ge dan zo vriendelijk zijn uw keuze niet op te dringen aan anderen.
Ze mogen niet meer roken in restaurants en cafe's oke ze zullen dat moeten aanvaarden en thuis roken of in open lucht.
En mijn buren roken ook niet maar mijn andere buren dan weer wel so what
wat is nu eigelijk uw punt pezewever.
Je ietwat primitieve schrijfstijl doet haast pijn aan mijn ogen, maar ik meen te kunnen ontcijferen dat ik "mijn keuze niet mag opdringen aan anderen."

Zeg eens, mijn niet al te snuggere mede-forummer, kun je mij even toelichten waar ik "mijn keuze" opdring aan andere mensen ? Je mag citeren, of kopiëren, om het even wat.

Dit gaat leuk worden.
Oud 1 juli 2008, 22:36   #280
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
'k zou het niet weten, ik draag geen jas.

O, de rest is dus niet ernstig?

Dat spijt me voor jou, misschien kan een psycholoog je helpen.
Mijn vader is snel gestorven. Broerte, 1 week hospitaal en weg. Mijn moeder was iets anders. Jaren als plant en had niets menselijk meer, kijk maar eens op google met de zoekterm Buchenwald. Zo zag ze eruit. Het was een opluchting toen ze stierf.

Je begint geen sigaret uit gewoonte, het wordt er een. Sociale druk? Dat begrijp ik niet. Ik ben begonnen gedurende de examens, niemand heeft me onder druk gezet.
Als je één ding meent van wat je zegt, dan respekteer je niet-rokers aan de volle 100 persent.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be