Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 augustus 2021, 08:20   #281
No Apologies
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
"Die mensen moeten eruit" klinkt eerder als een Stalinistische zuivering dan als het zoeken naar een oplossing voor het probleem.
Dikke 2
Oud 10 augustus 2021, 08:23   #282
No Apologies
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
zijn wij nu niet hetzelfde aan 't doen als demarez?
Wat den Eddy kan kunnen wij minstens even goe
Oud 10 augustus 2021, 08:24   #283
No Apologies
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Lachen wordt stilaan verboden, of op zijn minst overbodig, aangezien er bij elke grap/mop wel altijd iemand de pineut/het slachtoffer is.
Stand Up comedians zullen serieus op eieren mogen lopen als ze nog eens een mop vertellen.
Geert Hoste is net op tijd gestopt.

Laatst gewijzigd door No Apologies : 10 augustus 2021 om 08:24.
No Apologies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2021, 08:33   #284
No Apologies
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Voor mijn part mogen ze hem minstens voor 1 jaar op non actief stellen. Het zal hem leren.
En na dat jaar mag hij terugkeren en moet hij een wedstrijd van de Cats becommentariëren in een T-shirt met als opschrift 'I am a macho pig'. De Cats dragen bij die gelegenheid truitjes met ipv de gewone rugnummers 'Dyke 1' 'Dyke 2' enz.
Oud 10 augustus 2021, 08:39   #285
No Apologies
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
En zo kun je elke discussie verkloten...

Extreem-rechtse politici roepen extreme reacties op, dat is nog nooit anders geweest. Hoe zou het ook anders kunnen ? Ofwel ben je zelf zo, ofwel braak je ervan. En dat is niet om wat ze tussen de lakens doen, daar hebben wij geen zaken mee, maar omwille van het 'gedachtegoed' waar ze voor staan en de infecte boodschap die ze propageren.

Dat heeft niets te zien met via overheidsmiddelen betaalde journalisten die homofobe cafépraat online zitten te zwieren en zo de ploeg te beledigen terwijl ze betaald worden om verslag te brengen over diezelfde ploeg.
Dusauchoit en Balthazar werden ook met overheidsmiddelen betaald. Maar hun 'boodschap' vind je wel OK?
Oud 10 augustus 2021, 08:42   #286
No Apologies
Minister-President

Standaard

Citaat:
Het stigmatiseren van de andere of van andere groep is nog een archaïsche overblijfsel van het primitieve 'wij-zij' gevoelen. Die tijd is voorbij. Er is geen 'wij' of 'zij' meer. De tijd van de 'grote verhalen' is voorbij. Meer nog, gezien de toestand van de aarde, ons aller woonst, is het voor ons allemaal pompen of verzuipen. Tenminste, zo laat het zich aanzien aan de meer dan zekere klimaatshift. Tous ensemble zal het moeten worden of wij zullen binnen een niet eens zo lange tijd niet meer zijn.

Toegegeven, afgeven op het Blok of op een andere partijdis in passant een aangenaam tijdverdrijf, maar eigenlijk allemaal futiel geworden gezien den nakende catastrofe. Maar... we hebben het misschien nog in de hand indien we er ons allemaal voor gaan inzetten.
Nee, het is hopeloos te laat. Demarez heeft het zopas bewezen. De wereld is om zeep.
Oud 10 augustus 2021, 08:53   #287
No Apologies
Minister-President

Standaard

Citaat:
De quote van de dag in een lezersbrief:

"Hoe onbenullig het ook moge lijken, een atmosfeer waarin dit soort opmerkingen leutig gemaakt wordt, is een toxische omgeving omdat gemene, vernederende opmerkingen maken er als grappig en onbeduidend wordt aanvaard."

Helemaal akkoord met een zekere Dieter Fuchs uit Antwerpen. De nagel op de kop!
Bij een toxische omgeving denk ik eerder aan Zwijndrecht.
Oud 10 augustus 2021, 09:05   #288
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Manu le Roy?
Geen idee, ik herken die stem niet.

En het is allemaal niet zo maar weg te wuiven. Mysoginie zit er nog dik ingebakken. Je zou zoiets verwachten bij het minder opgevoede, sociaal achtergestelde deel van de bevolking, maar van een vrt reporter verwacht ik toch beter.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210809_96670186

Citaat:
En dat geldt zeker in de sporten die omschreven worden als mannensporten: basketbal, voetbal, judo”, zegt Ulla Werbrouck, ex-judoka en in 1996 olympisch kampioen. “Ik kan je verzekeren: elke vrouwelijke sporter heeft dit soort dingen al meegemaakt. Je bent te gespierd, te hoekig. Je hebt te veel oogschaduw aan, of net te weinig. Ik was gespierd, ik deed aan judo, dus ik moest wel voor de vrouwen zijn. Ah, toch?, was dan de reactie als ik zei dat ik hetero was. Maar ik was altijd dat manwijf. Zelfs onlangs nog, in een opmerking op Facebook. Ik heb geantwoord. Dank u voor het compliment, want het is doordat ik een manwijf ben, dat ik olympisch kampioen ben geworden. Ik kreeg ook altijd diezelfde opmerking: Hé mijnheer, voor u zijn de wc’s die kant op. Ik liet het van mij afglijden. Ene oor in, andere oor uit. En toch, als het zo constant is, kwetst het.”

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 10 augustus 2021 om 09:09.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2021, 09:27   #289
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat is nog het verschil tussen China, Rusland en Amerika. Alle drie zijn ze kapitalistisch. De islam? Is gedoemd het pleit te verliezen. Islam = grof obscurantisme en moslims kunnen niet concurreren met de wetenschap en de Verlichting. Tenzij door geweld. Maar dan verliezen ze so wie so het pleit, gezien ze militair niets zelf hebben bedacht. Eeuwige losers die moslims. Kijk naar IS. De Taliban? Ook losers op termijn. Kwestie van tijd. Barbarisme houdt nooit lang stand. Men kan de vrouwen bijvoorbeeld niet blijven onderdrukken. Zeker nu niet gezien alles in de wereld door internet wordt openbaar gemaakt.
Wat die vrouwen in de islamitische omgeving betreft, ik hoop uit de grond van mijn hart dat je gelijk krijgt. Gisteren nog zag ik beelden van Afghaanse vrouwen die in hun blauwe “bourka” zitten te praten van achter het geweven rastertje. Telkens ik daarmee geconfronteerd wordt krijg ik een opwelling van walg en woede. En wat de moslimvrouwen in Europa betreft krijg ik hetzelfde gevoel wanneer het gaat om “dik ingepakte volle maan” types. Wanneer je uitwijkt naar een ander land of continent mag de eerste prioriteit niet zijn de zeden en gewoonten van het thuisland binnen te brengen. En zeker niet in een publieke omgeving. Overigens idem voor mannen die in Brussel nog steeds in een “djellaba” rondlopen alsof ze zich nog in hun Maghrebijns boerendorp bevinden.
Oud 10 augustus 2021, 09:39   #290
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Wat die vrouwen in de islamitische omgeving betreft, ik hoop uit de grond van mijn hart dat je gelijk krijgt. Gisteren nog zag ik beelden van Afghaanse vrouwen die in hun blauwe “bourka” zitten te praten van achter het geweven rastertje. Telkens ik daarmee geconfronteerd wordt krijg ik een opwelling van walg en woede. En wat de moslimvrouwen in Europa betreft krijg ik hetzelfde gevoel wanneer het gaat om “dik ingepakte volle maan” types. Wanneer je uitwijkt naar een ander land of continent mag de eerste prioriteit niet zijn de zeden en gewoonten van het thuisland binnen te brengen. En zeker niet in een publieke omgeving. Overigens idem voor mannen die in Brussel nog steeds in een “djellaba” rondlopen alsof ze zich nog in hun Maghrebijns boerendorp bevinden.
de bloedlustcultuur van het offer

dat is pas rillen
Oud 10 augustus 2021, 09:50   #291
Walvader
Parlementslid

Standaard

Citaat:
De quote van de dag in een lezersbrief:

"Hoe onbenullig het ook moge lijken, een atmosfeer waarin dit soort opmerkingen leutig gemaakt wordt, is een toxische omgeving omdat gemene, vernederende opmerkingen maken er als grappig en onbeduidend wordt aanvaard."

Helemaal akkoord met een zekere Dieter Fuchs uit Antwerpen. De nagel op de kop!
Die woorden zoals "toxisch" alleen al. Weer zo'n woker. Teveel naar "imagine" geluisterd.
Walvader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2021, 09:51   #292
Walvader
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Geen idee, ik herken die stem niet.

En het is allemaal niet zo maar weg te wuiven. Mysoginie zit er nog dik ingebakken. Je zou zoiets verwachten bij het minder opgevoede, sociaal achtergestelde deel van de bevolking, maar van een vrt reporter verwacht ik toch beter.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210809_96670186
Ja, vrouwen praten zo niet over mannen.
Walvader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2021, 09:54   #293
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Walvader Bekijk bericht
Je bent een vrouw dus.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2021, 10:01   #294
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Apologies Bekijk bericht
Uiteraard verontschuldigt hij zich uit opportunisme. Al diegenen die de laatste jaren door de woke waanzinnigen aan het kruis zijn genageld verontschuldigen zich om diezelfde reden. Niemand wil immers gecanceld worden. Als hij vond dat dergelijk 'grapje' onder collega's werkelijk niet kon, dan had hij het niet gemaakt. Hypocriet zijn al diegenen die nu meehuilen met de wolven in het bos, zich heiliger voordien dan de paus en de scalp van Eddy eisen.
Amen.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2021, 10:05   #295
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Jawel hoor, ze mogen zoveel eisen als ze willen, maar dat is zo'n beetje gelijk een buurman die zou komen eisen dat ik mijn hond elke dag in bad zou steken.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
"Die mensen moeten eruit" klinkt eerder als een Stalinistische zuivering dan als het zoeken naar een oplossing voor het probleem.
Of je de mening van een andere sympathiek, dan wel afgrijselijk vindt, mag niet meespelen dat hij zijn mening niet zouden mogen uiten.

Je bent natuurlijk nooit verplicht om met een andere vriendjes te blijven ...

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2021, 10:15   #296
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Grappen/opmerkingen over zowel "manwijven" als "jeanetten" zijn zo oud als de mensheid. Ik begrijp echt niet waarom iedereen er nu plots gaat over vallen.

Hoezeer ik zijn manier van TV maken super irritant vind, maar zijn homo zijn buit James Cook meesterlijk uit. Anderen krijgen niet meer de kans hem uit te lachen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2021, 10:25   #297
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
'k zag deze morgen om 5:45h eentje staan wachten op een bus, met een kleed tot op de grond en een vod tot over de schouders op haar hoofd. Tussen Kerksken en Heldergem godbetert....in een boerengat dus. Ze zitten overal.
Oud 10 augustus 2021, 10:34   #298
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
'k zag deze morgen om 5:45h eentje staan wachten op een bus, met een kleed tot op de grond en een vod tot over de schouders op haar hoofd. Tussen Kerksken en Heldergem godbetert....in een boerengat dus. Ze zitten overal.
Was dat Eddy Demarez in vermomming of zijt ge weer aan het zeveren over de islam?
Oud 10 augustus 2021, 10:36   #299
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Walvader Bekijk bericht
Onlangs las ik hier dat er overal op het werk zo over homo’s en lesbiennes gepraat wordt. Ik kan u verzekeren dat dat niet waar is. In sommige bedrijven is dat onmiddellijk C4.
Oud 10 augustus 2021, 10:38   #300
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Apologies Bekijk bericht
Een blaam plus tijdelijk terugzetten in een back office functie en na verloop van tijd zijn huidige functie teruggeven. Hij is goed in zijn job. De Cats zouden zich groots kunnen tonen door zijn excuses te aanvaarden en niet langer op zijn ontslag aan te dringen. Hun punt is nu wel gemaakt. En de VRT kan misschien zijn commentatoren een bijscholing laten volgen over het gebruik van technische apparatuur voor, tijdens en na een sportwedstrijd. Dat zal een stuk nuttiger zijn dan een cursus over het herkennen van 'white supremacy'.
Niet dikwijls dat we het eens zijn, maar dit kan ik 100% onderschrijven.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be