Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 juni 2024, 22:19   #281
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Neenee Jan, je gooit het over de sematische boeg en dat is helemaal ok wat mij betreft. Maar je moet wel begrijpen dat ik niet deelneem aan dergelijke kleuterdiscussie
Wat heeft van grieken nu eigenlijk gezegd over die poppenkast van de sutter?

Dat het een poppenkast is? Dat hij die poppenkast wil verbieden? Dat hij wil vermijden dat wij niet meer mogen zeggen dat het poppenkast is?
Oud 18 juni 2024, 22:45   #282
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Boeken toe, blijkbaar voor U. Ik zie het in andere draden ook. Ik ken u nog maar net, maar u ontpopt zich als een weinig inzichtsvol gesprekspartner.

Betrapt worden op een erg grove leugen, en dan maar snelsnel over "de oorlog op kerst" of zoiets beginnen.

U begrijpt toch dat indien u geciteerd wordt, dat uw onzinnigheden niet meer kunnen gedeleted worden?
Leugen? Het is niet omdat jij de realiteit niet wil erkennen dat het een leugen word. Gender is een realiteit of je dan nu wil of niet.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2024, 22:46   #283
Max van Dietschland

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
Leugen? Het is niet omdat jij de realiteit niet wil erkennen dat het een leugen word. Gender is een realiteit of je dan nu wil of niet.
Gender is geen realiteit, het is een illusie, een waanbeeld.

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2024, 22:58   #284
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Gender is geen realiteit, het is een illusie, een waanbeeld.
Facts dont care about your feelings.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2024, 23:16   #285
gunter5148

Standaard

Citaat:
U hebt gelogen dat genderisme marxisme vooraf gaat, terwijl ik de biografie van de uitvinder ervan als bron gaf.

Mentale problemen bij mensen die denken dat ze vrouw zijn, terwijl ze biologisch een man zijn, bestaan inderdaad.
Zoals schizofrenie bestaat.
Niemand ontkent dat, maar het zogezegd ontkennen van die mentale stoornis is het enige "gewichtige" argument dat u nog heeft, en het weegt niets meer.

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 18 juni 2024 om 23:21.
gunter5148 is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2024, 23:18   #286
gunter5148

Standaard

Citaat:
Facts dont care about your feelings.
De sutter voelt zich een vrouw, maar de natuur trekt zich van zijn gevoelens inderdaad niets aan.
Oud 19 juni 2024, 07:08   #287
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U krijgt het bewijs dat u liegt op een briefje, en toch liegt u gewoon verder.

Genderisme bestaat sinds de jaren '60 van vorige eeuw. We hebben het hier niet over travestieten of manwijven hé.

Daarnaast, het gaat niet meer over het feit of de sutter een vrouw mag impersoneren, maar over het feit dat andere mensen buiten haar moeten "geloven" dat hij een vrouw is.
Dus je maakt een onderscheid tussen genderidentiteit en de biologische markers zoals DNA om iemand te aanvaarden als man of vrouw?

Dus de Vlaamse identiteit bestaat eigenlijk niet voor VB'ers?
Mag Philippe Dewinter, die er genetisch uitziet als een nakomeling van Turkse gastarbeiders die hem te vondeling hebben gelegd, zich dan wel Vlaming noemen?

Als je de gemene deler zou zoeken in de genetica van de Vlaming, dan zou de hele wereld zich Vlaming mogen noemen.

Of staat de Vlaamse identiteit dan wel boven de genetica?
Oud 19 juni 2024, 07:14   #288
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De sutter voelt zich een vrouw, maar de natuur trekt zich van zijn gevoelens inderdaad niets aan.
Dat is het punt niet, het punt is of je je als mens als een absolute klootzak moet gedragen in de sociale interacties tegenover De Sutter, die er al een vrij zwaar traject op heeft zitten.

Uw antwoord is klaarblijkelijk ja, het mijne is nee.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2024, 07:15   #289
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
VB'ers mogen zich betere Vlaming voelen dan anderen, de natuur trekt zich daar niets van aan.
Zet een fez op Van Grieken zijn kop en hij kan onmiddellijk doorgaan als een lakei van een hotel in een Turkse badstad.
Oud 19 juni 2024, 07:21   #290
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
VB'ers mogen zich betere Vlaming voelen dan anderen, de natuur trekt zich daar niets van aan.
Zet een fez op Van Grieken zijn kop en hij kan onmiddellijk doorgaan als een lakei van een hotel in een Turkse badstad.
We hebben als mens de hele natuur naar onze hand gezet, we hebben maatschappijen gemaakt, we hebben culturele afspraken gemaakt. De Vlaamse identiteit is voor VB het summum van de Westerse beschaving die ten alle prijze beschermd moet worden. Niets van die identiteit heeft ook maar iets met biologie te maken, de Vlaamse identiteit is puur cultureel, een puur menselijke constructie, buiten het biologische en natuurlijke om. Maar van zodra we het over sociale interacties hebben met mensen die zich niet kunnen vinden in hun biologische lichaam, stopt het. Dan is enkel biologie een criterium.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 19 juni 2024 om 07:21.
Oud 19 juni 2024, 07:50   #291
Sneaky
Minister-President

Sneaky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
OK geef dan gerust die studies die aantonen dat gender niet bestaat.
EN als je bezig bent gelijk welke onzin je gelooft over corona ook maar.

Kan ik eens goed lachen.
Haha, dat is zoals religioten die vragen om het niet bestaan van God maar eens te bewijzen. En geloof me woke is een religie. Even opdringerig en dogmatisch.

Nee, de bewijslast ligt bij u hoor.
Oud 19 juni 2024, 07:52   #292
Sneaky
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Het is een fout van Van Grieken om daarvoor zijn excuses aan te bieden aan De Sutter. Er is gewoon totaal niets verkeerd gezegd.

Sommigen op dit forum vinden Van Grieken te hard, te radicaal. Wel integendeel, ik vind hem soms te braaf, te zachtmoedig, te gematigd.

Iemand als Filip Dewinter bijvoorbeeld gaat volledig voor zijn overtuiging en zal zich daarvoor nooit excuseren, ondanks oneindig veel links progressief kattegejank.
Helemaal mee eens. In een poging om Salonfähig te zijn verloochenen ze hun boodschap. Op dat gebied zijn het VB vaak pussies.
Oud 19 juni 2024, 07:53   #293
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
nu horen we stemmen opgaan dat kleine kinderen, pre-puberaal, al zelf mogen beslissen van op puberteitsblokkers te gaan, zonder veel poespas of begeleiding.

Dat lijkt me misdadig.
Inderdaad. Daarom is de Britse gender clinic Tavistock twee jaar geleden ook gesloten, na een vernietigend rapport.
Oud 19 juni 2024, 07:56   #294
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Homoseksualiteit ontkennen zou pure waanzin zijn. Maar ik heb nog nooit een homoseksueel horen zeggen dat hij een vrouw is, je moet per definitie man zijn om homoseksueel te kunnen zijn.

Dat staat dus volledig los van de transkwestie.

Verontrustend vind ik het gegeven - want ik heb lange jaren geleden iemand gekend die trans was en al de operaties ondergaan had - dat men vroeger een aantal jaar psychiater en of psycholoog moest bezoeken, wat een redelijk langdurig proces was, alvorens men daadwerkelijk over ging tot de operaties; nu horen we stemmen opgaan dat kleine kinderen, pre-puberaal, al zelf mogen beslissen van op puberteitsblokkers te gaan, zonder veel poespas of begeleiding.

Dat lijkt me misdadig.
Dat is zeker misdadig. Scandinavie is altijd al een voorloper geweest in dit soort zaken en daar stappen ze terug af van die hormonenblokkers op jonge leeftijd. Teveel pubers die er immers weer "uitgroeien" en dan sta je daar natuurlijk. In het UZ Gent gaan ze echter vrolijk door met dat soort praktijken en dat is een pure schande.
Oud 19 juni 2024, 07:56   #295
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Dus je maakt een onderscheid tussen genderidentiteit en de biologische markers zoals DNA om iemand te aanvaarden als man of vrouw?

Dus de Vlaamse identiteit bestaat eigenlijk niet voor VB'ers?
Mag Philippe Dewinter, die er genetisch uitziet als een nakomeling van Turkse gastarbeiders die hem te vondeling hebben gelegd, zich dan wel Vlaming noemen?

Als je de gemene deler zou zoeken in de genetica van de Vlaming, dan zou de hele wereld zich Vlaming mogen noemen.

Of staat de Vlaamse identiteit dan wel boven de genetica?
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2024, 07:56   #296
Sneaky
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dat is het punt niet, het punt is of je je als mens als een absolute klootzak moet gedragen in de sociale interacties tegenover De Sutter, die er al een vrij zwaar traject op heeft zitten.

Uw antwoord is klaarblijkelijk ja, het mijne is nee.
Ik vind het een beetje dubbel. Enerzijds wil je wel vriendelijk zijn en die mensen in hun waardigheid laten. Anderzijds, zou je ook meegaan met een zot die denkt dat hij Napoleon is?
Oud 19 juni 2024, 07:56   #297
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Of om een punt te maken. Zoals ik zei, je bent (nog) niet wettelijk verplicht om mee te gaan in de fantasieën van iemand.
In Schotland is dat sinds kort verplicht, overtreding is strafbaar met gevangenisstraf. https://www.scotsman.com/news/politi...me-law-4575317
Oud 19 juni 2024, 08:01   #298
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En als je die persoon dan moedwillig gaat aanspreken als man dan ben je gewoonweg van kwade wil.
Er zijn best andere mogelijkheden dan kwade wil hoor.
Oud 19 juni 2024, 08:11   #299
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Komt zelfs bij dieren voor zoals je hierboven kan zien
Dat van die dieren heb ik niet gevonden in het artikel dat je aanhaalt.
Oud 19 juni 2024, 08:12   #300
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
Ik vind het een beetje dubbel. Enerzijds wil je wel vriendelijk zijn en die mensen in hun waardigheid laten. Anderzijds, zou je ook meegaan met een zot die denkt dat hij Napoleon is?
Iemand die denkt dat hij Napoleon is, heeft een mentale stoornis. Genderincongruentie is in 2019 van de lijst van mentale stoornissen afgehaald. Daar bestaat dus wetenschappelijke consensus over. Beide zaken zijn dus niet vergelijkbaar. Er zijn natuurlijk pubers die geen genderincongruentie hebben en daar dus uitgroeien. Zo een gasten moet je zoveel mogelijk tegen zichzelf beschermen natuurlijk en daarom is hormoonblokken op jonge leeftijd compleet onverantwoord.

In gevallen zoals Petra Desutter echter kunnen we effectief spreken van genderincongruentie en dan ben je simpelweg een klootzak als je die blijft aanspreken met hij. Maar nogmaals, van mij mag iedereen een klootzak zijn. Er is inderdaad nog altijd vrijheid van meningsuiting.

Laatst gewijzigd door fox : 19 juni 2024 om 08:13.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be