Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 februari 2006, 22:21   #281
Foreigner
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
toet toet... Anciaux gaat ge krijgen. Heel het koningshuis ook, tezamen met die honderdduizenden migranten die hier snel nog de belze nationaliteit hebben gekregen.
Kameraad. Nu moet je toch eens goed luisteren, pardon,lezen. Ansiaux naar Wallonie afschuiven moet worden gezien als een daad van afschuwelijke agressie jegens de zuiderburen. Het is zoiets als het verspreiden van een kwalijke ziekte zoals jeugdpuistjes, aambeien, verbale diarree, scheelheid en winderigheid. Kortom, je zou wel eens kunnen worden beschuldigd van het inzetten van een massavernietigingswapen. Voor je het weet kun je je verantwoorden voor de Veiligheidsraad. De rest van je aanbod kan nog worden gezien als verstrooidheid. Wees wijs en gebruik voor je eerste aanbod gewoon die aardige, kalmerend pratende jongens in de witte jassen met hun krachtige en overtuigende greep. Er is ongetwijfeld nog wel een plaatsje in een of andere instelling in Vlaanderen. Tenslotte is Ansiaux een Vlaams product.
Foreigner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2006, 23:01   #282
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht
Goed, we weten nu tenminste wie u buiten Klein-Vlaanderen wilt

1. Anciaux ( nochtans Vlaamsgezinde cultuurgod )
2. Het stormy-achtige koningshuis
3. Honderdduizenden Belgische migranten die uw zicht vertroebelen
4. De Walen die uw geld opsoeperen
5. De Islamieten die uw kerken bestormen
6. De homo's die naar uw zonen lonken

Ben ik iemand vergeten ?
Homo's weg ? Waarom ? Die doen toch geen kwaad ?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2006, 23:01   #283
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Foreigner Bekijk bericht
Kameraad. Nu moet je toch eens goed luisteren, pardon,lezen. Ansiaux naar Wallonie afschuiven moet worden gezien als een daad van afschuwelijke agressie jegens de zuiderburen. Het is zoiets als het verspreiden van een kwalijke ziekte zoals jeugdpuistjes, aambeien, verbale diarree, scheelheid en winderigheid. Kortom, je zou wel eens kunnen worden beschuldigd van het inzetten van een massavernietigingswapen. Voor je het weet kun je je verantwoorden voor de Veiligheidsraad. De rest van je aanbod kan nog worden gezien als verstrooidheid. Wees wijs en gebruik voor je eerste aanbod gewoon die aardige, kalmerend pratende jongens in de witte jassen met hun krachtige en overtuigende greep. Er is ongetwijfeld nog wel een plaatsje in een of andere instelling in Vlaanderen. Tenslotte is Ansiaux een Vlaams product.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2006, 09:38   #284
PelgrimForever
Europees Commissaris

PelgrimForever's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar PelgrimForever
Standaard

[quote=Hertog van Gelre;1532693]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PelgrimForever Bekijk bericht

Als we vechten tegen het water vechten we niet tegen elkaar (!)

En die 'vergissing' zie ik niet zo. Ook het verdwijnen van de natuurlijke weerstand is mij niets over bekend. En ik zou het toch echt als één van de eersten moeten weten.

Op het moment dat de Nederlanden herenigen behoren communautaire problemen tot het verleden; We maken Ancioux Minister-President, hervormen en decentraliseren het staatsbestuur en het frans krijgt dezelfde status als het fries.
Het is off topic ondertussen,
but I don't care.

Droogleggen van land brengt met zich mee dat het land verder verzakt.
Bijgevolg: steeds hogere dijken die bijgevolg onder steeds hogere druk komen te staan.
Eens begonnen, blijk je in een visieuze cirkel te zijn beland,
vandaar dat in de jaren '50 het boeltje zo erg uit de hand is gelopen
als we eens met een superstorm te maken kregen.

Ook nu, zoveel jaren na de deltawerken,
beginnen er bij Rijkswaterstaat stemmen op te gaan dat die werken
"een vergissing" zijn geweest.
Niet alleen heb je die werken die verschrikkelijk veel in onderhoud kosten,
daarnaast moeten de dijken op het land nog steeds verder onderhouden worden,
als 2e verdedigingslijn mocht er iets gebeuren met de deltawerken.

Daar tegenover staat de natuurlijke verdediging.
Hoe werkt dit ?
Duinen:
bij iedere storm krijg je afbraak van een stuk duinen: het zand word weggespoeld.
Maar, tussen 2 stormen in, wordt bij iedere vloed laag per laag het afgevoerde zand terug binnengebracht en hoopt het zich weer op.
Ecologisch evenwicht.

Overstromingsgebieden:
Dit zal wel beter bekend zijn. Vroeger waren uitgestrekte landerijen beschikbaar
waar overtollig water heen kon stromen als de rivieren het niet meer aankonden.
Alles is nu ondertussen volgebouwd en ingedamd in nauwe stromen,
die bijna jaarlijks op kritiek pijl komen.
Thai bedreigt mij fysiek
Vlaams belangers dwepen met Hitler
PelgrimForever is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2006, 09:40   #285
PelgrimForever
Europees Commissaris

Standaard

[quote=luc broes;1532808]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Alles wat je wil maar geen Anciaux!
Graag een rechtzetting van u,
u heeft, ik veronderstel per vergissing, m'n citaat gemixt met iemand anders citaat.
Thai bedreigt mij fysiek
Oud 4 februari 2006, 09:41   #286
PelgrimForever
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Homo's weg ? Waarom ? Die doen toch geen kwaad ?
Ik heb hier meerdere vuilb'ers toch al anders horen verkondigen.
Thai bedreigt mij fysiek
Oud 4 februari 2006, 12:23   #287
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

labyrinth's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PelgrimForever Bekijk bericht
Ik heb hier meerdere vuilb'ers toch al anders horen verkondigen.
Natuurlijk, anders had ik ze nooit op bovenstaande lijst van tot op heden algemeen erkende ongewensten in Klein-Vlaanderen durven vermelden.
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2006, 12:47   #288
PelgrimForever
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Natuurlijk, anders had ik ze nooit op bovenstaande lijst van tot op heden algemeen erkende ongewensten in Klein-Vlaanderen durven vermelden.
Thai bedreigt mij fysiek
Oud 4 februari 2006, 15:02   #289
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Persoonlijk zie ik liever hulpverleners binnen het Rode Kruis dan soldaten.
En als bepaalde hulpverleners 14 miljoen schuld maken dan moet je daar niet over mekkeren. Allemaal samen met ogen toe, in universele liefde vooruit!
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2006, 16:05   #290
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
En als bepaalde hulpverleners 14 miljoen schuld maken dan moet je daar niet over mekkeren. Allemaal samen met ogen toe, in universele liefde vooruit!
Neen je mag dat zeggen, je moet dat zelfs zeggen maar je moet daarom nog niet het land doen barsten.
Het ene is positief als men samen naar oplossingen zoekt, het andere is gewoon de 'zieke' buitengooien en dus negatief.
U wilt van Wallonië af, maar Wallonië heeft decennialang uw huizen verwarmd met noeste arbeid uit de steenkoolmijnen en de staalindustrie. Nu hebt u Wallonië niet meer nodig want er is kernenergie en nieuwe technologie en materialen. Vlaanderen draait op volle toeren op toerisme en transport.
Vlaanderen heeft de Belgische kust, prachtige historische steden zoals Brugge, Gent en Antwerpen, zeehavens zoals Zeebrugge, Antwerpen en Gent, en een internationale luchthaven Zaventem.
Wallonië zit met de overblijfselen van de steenkoolmijnen en de staalindustrie.
En dat verwijt ik u, dat u ondanks al uw welvaart en troeven de zwakkere uit uw samenleving wilt verwijderen.
Alexander, alles voor mij en niets voor een ander, dat is de mentaliteit die ik voortaan als Klein-Vlaanderen maar zal noemen.
Dat heeft alles te maken met menselijkheid. Als u menselijkheid belachelijk wilt maken dan doet u dat maar, Universeel Bewustzijn reikt verder dan Klein-Vlaanderen.

Laatst gewijzigd door labyrinth : 4 februari 2006 om 16:13.
Oud 4 februari 2006, 16:15   #291
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
1) Neen je mag dat zeggen, je moet dat zelfs zeggen maar je moet daarom nog niet het land doen barsten.
Het ene is positief als men samen naar oplossingen zoekt, het andere is gewoon de 'zieke' buitengooien en dus negatief.
2) U wilt van Wallonië af, maar Wallonië heeft decennialang uw huizen verwarmd met noeste arbeid uit de steenkoolmijnen en de staalindustrie. Nu hebt u Wallonië niet meer nodig want er is kernenergie en nieuwe technologie en materialen. Vlaanderen draait op volle toeren op toerisme en transport.
Vlaanderen heeft de Belgische kust, prachtige historische steden zoals Brugge, Gent en Antwerpen, zeehavens zoals Zeebrugge, Antwerpen en Gent, en een internationale luchthaven Zaventem.
3)Wallonië zit met de overblijfselen van de steenkoolmijnen en de staalindustrie.
4) En dat verwijt ik u, dat u ondanks al uw welvaart en troeven de zwakkere uit uw samenleving wilt verwijderen.
1) dank je wel dat ik dat mag. maar als ik daarvan sprak zei je dat we niet altijd over geld moeten beginnen, en dat we gierig zijn!?
2) Veel steenkool werd gedolven door Vlaamse inwijkelingen die er werkten in abominabele omstandigheden zonder enige faciliteiten, die de rijke Franstaligen in de randgemeenten wel krijgen, en ze willen meer.
3) En blijft ermee zitten, niet zoals andere gelijkaardige regio's in Europa spijts de massale hulp uit Vlaanderen en Europa;
4) Verwijten dat mag niet, dat is tegen je universele liefde die je voor anderen predikt!
Wij willen graag solidair zijn met sukkelaars niet met corruptie.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2006, 18:13   #292
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

[quote=luc broes;1533822]
Citaat:
1) dank je wel dat ik dat mag. maar als ik daarvan sprak zei je dat we niet altijd over geld moeten beginnen, en dat we gierig zijn!?
Ja omdat u dat misbruikt om af te stoten, niet om de problemen op te lossen.
Citaat:
2) Veel steenkool werd gedolven door Vlaamse inwijkelingen die er werkten in abominabele omstandigheden zonder enige faciliteiten, die de rijke Franstaligen in de randgemeenten wel krijgen, en ze willen meer.
Foute voorstelling, ik veronderstel dat het dezelfde abominabele omstandigheden, die gebruikelijk waren in het begin van de vorige eeuw, waren voor de Walen zelf en voor de Italianen die hier kwamen werken. En weeral misbruik. Wat hebben de franstaligen in de randgemeenten te maken met de mijnwerkers van vorige eeuwen ?
Citaat:
3) En blijft ermee zitten, niet zoals andere gelijkaardige regio's in Europa spijts de massale hulp uit Vlaanderen en Europa;
Misschien is dat ook te wijten aan het feit dat Vlaanderen en België onder invloed van de Vlaams-nationalisten niets meer hebben gedaan om Wallonië uit het dal te helpen. België, zicht op Vlaanderen, heeft Wallonië opgegeven, laten verloederen, dat zal dichter bij de waarheid liggen denk ik.
Citaat:
4) Verwijten dat mag niet, dat is tegen je universele liefde die je voor anderen predikt!
Verwijten mag, mensen dieper de put indrijven is inderdaad niet heel mooi.

Laatst gewijzigd door labyrinth : 4 februari 2006 om 18:17.
Oud 4 februari 2006, 18:21   #293
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Misschien is dat ook te wijten aan het feit dat Vlaanderen en België onder invloed van de Vlaams-nationalisten niets meer hebben gedaan om Wallonië uit het dal te helpen.
Op welke concrete aanwijzingen steunt deze bewering? Uw natte vinger?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2006, 18:24   #294
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Wij willen graag solidair zijn met sukkelaars niet met corruptie.
Uw solidariteit uit zich vooral in het afstoten van al diegenen die uw belangen niet delen of dienen.
De corruptie aanpakken in gans het land is pas solidair zijn met de zwakkeren. Ik zie het VB dat nog niet zo vlug doen. De anderen aanpakken wel natuurlijk...... maar kijken in eigen land, in eigen boezem ?
Oud 4 februari 2006, 18:26   #295
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Uw solidariteit uit zich vooral in het afstoten van al diegenen die uw belangen niet delen of dienen.
De corruptie aanpakken in gans het land is pas solidair zijn met de zwakkeren. Ik zie het VB dat nog niet zo vlug doen. De anderen aanpakken wel natuurlijk...... maar kijken in eigen land, in eigen boezem ?
Indien men vaststelt dat de betrokkenen niet willen weten van een uitzuivering om de mistoestanden te laten verdwijnen, is de enige oplossing het afstoten van de onwilligen.
Oud 4 februari 2006, 18:27   #296
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Op welke concrete aanwijzingen steunt deze bewering? Uw natte vinger?
Het Vlaams-nationalisme werd de laatste decennia door de strot van de media en de politici geduwd tot vervelends toe. Hoe konden ze dan nog een politiek van samenwerking met Wallonië voeren ?
Oud 4 februari 2006, 18:29   #297
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het Vlaams-nationalisme werd de laatste decennia door de strot van de media en de politici geduwd tot vervelends toe. Hoe konden ze dan nog een politiek van samenwerking met Wallonië voeren ?
En ook dat beweert u eens te meer zonder enige concrete aanwijzing. Ik zie immers bijzonder weinig "Vlaams-nationalisme" in de media, laat staan dat het ons door de strot wordt geduwd.

Indien het slechts een fenomeen van de politici zou zijn, dan werd het door de kiezer afgestraft.

De werkelijkheid toont aan dat uw stelling gewoon niet klopt.
Oud 4 februari 2006, 18:33   #298
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Indien men vaststelt dat de betrokkenen niet willen weten van een uitzuivering om de mistoestanden te laten verdwijnen, is de enige oplossing het afstoten van de onwilligen.
En waar bent u met uw stelling indien de Belgen uw stelling zouden toepassen op de Vlaams-nationalisten zelf die niet meer of niet minder de vernietiging van de Belgische staat eisen ?
Wat u niet wilt zien toepassen op uzelf moet u ook niet toepassen op anderen.
Oud 4 februari 2006, 18:41   #299
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

[quote=Jan van den Berghe;1534057]
Citaat:
En ook dat beweert u eens te meer zonder enige concrete aanwijzing. Ik zie immers bijzonder weinig "Vlaams-nationalisme" in de media, laat staan dat het ons door de strot wordt geduwd.
Ah neen, 't is allemaal Vlaanderen tegen Wallonië tegenwoordig. Elke cent wordt gewogen en al dan niet goed bevonden. Ze werken niet samen, ze werken tegen elkaar. De federale moet zich permanent verantwoorden bij de Vlaamse regering. De Vlaamse regering zit op de hiel van de federale. De Eerste Minister moet zich bijna verontschuldigen omdat hij de koning steunt, die alleen België wil vrijwaren van een hartverscheurend financieel bankroet.
Het is een triestig schouwspel voor de gewone Belgische burger.

Laatst gewijzigd door labyrinth : 4 februari 2006 om 18:44.
Oud 4 februari 2006, 18:47   #300
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En waar bent u met uw stelling indien de Belgen uw stelling zouden toepassen op de Vlaams-nationalisten zelf die niet meer of niet minder de vernietiging van de Belgische staat eisen ?
Wat u niet wilt zien toepassen op uzelf moet u ook niet toepassen op anderen.
Bij mijn weten roepen de Vlaamsgezinden niet op tot de vernietigingen van belgicisten. Iedereen mag in een democratisch land streven naar politieke verandering. Ook naar staatkundige verandering, zolang dit maar langs de democratische weg gebeurt.

U zit er dus volledig naast, beste vriend. Volledig.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be