|  | Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. | 
| 
 | |||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | 
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. | 
| Bekijk resultaten enquête: Financiële steun bij abortus afschaffen? | |||
| Ja, dat lijkt een goed en ethisch verantwoord maatschappelijk compromis |     | 21 | 26,25% | 
| Ja, zonder meer (andere redenen) |     | 9 | 11,25% | 
| Ik kan daar moeilijk over oordelen |     | 7 | 8,75% | 
| Neen, zonder meer (andere redenen) |     | 18 | 22,50% | 
| Neen, dat lijkt me geen goed of ethisch verantwoord maatschappelijk compromis |     | 23 | 28,75% | 
| Ander antwoord |     | 2 | 2,50% | 
| Aantal stemmers: 80. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
|  | 
|  | Discussietools | 
|  14 juni 2006, 12:31 | #281 | 
| Perm. Vertegenwoordiger VN Geregistreerd:  6 april 2005 Locatie: New Caprica City 
				 |   Aaaah bon, nu begrijp ik waarom u het zo opneemt voor ordinaire moordenaars. 
				__________________ Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. | 
|   |   | 
|  14 juni 2006, 12:31 | #282 | |
| Banneling Geregistreerd: 22 mei 2003 Locatie: Brussel 
				 |   Citaat: 
 Is die kerk verbeterd?     Dan zou ze dat dringend eens moeten laten weten: spijtig dat de Paus dat niet zo ziet als je hoort en leest wat er uit Rome komt... (en de evangelische kerken zijn nog een graadje erger) | |
|   |   | 
|  14 juni 2006, 12:31 | #283 | 
| Perm. Vertegenwoordiger VN Geregistreerd:  6 april 2005 Locatie: New Caprica City 
				 |   De arts dood het kind niet, hij redt het leven van de vrouw, en zal ook proberen dat van het kind te redden. 
				__________________ Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. | 
|   |   | 
|  14 juni 2006, 12:32 | #284 | 
				 |   Wat heeft u in feite tegen de Kerk? De Kerk zegt toch niet wat de mensen moeten doen en laten? Ze geeft enkel richtlijnen. Of u die opvolgt of niet, dat is uw eigen zaak. 
|   |   | 
|  14 juni 2006, 12:34 | #285 | 
				 |   | 
|   |   | 
|  14 juni 2006, 12:34 | #286 | 
| Perm. Vertegenwoordiger VN Geregistreerd: 13 februari 2005 
				 |   een arts die een abortus doet redt in veel gevallen daarmee ook het leven van een vrouw. 
				__________________ Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. | 
|   |   | 
|  14 juni 2006, 12:34 | #287 | |
| Minister |   Citaat: 
  | |
|   |   | 
|  14 juni 2006, 12:35 | #288 | |
| Staatssecretaris Geregistreerd: 14 augustus 2002 
				 |   Citaat: 
 Maar mijn opmerking betreft de principiële kant van de zaak. Best mogelijk dat men binnen 20 of 30 jaar geen natuurlijke baarmoeder meer nodig heeft, en evenmin een natuurlijke eicel (vervangen door één of andere artificieel samengestelde cel). Extrapolerend (altijd hachelijk, natuurlijk) vanuit de snelheid, waarmee de ontwikkelingen zich de laatste decennia hebben voorgedaan, kan men zich nauwelijks iets voorstellen op dit domein, dat niet binnen enkele decennia (dwz binnen één mensenleven) realiseerbaar zou kunnen zijn. Ikzelf was al geboren toen de structuur van het DNA nog moest ontdekt worden... 
				__________________ WIJ LEVEN NIET IN EEN DEMOCRATIE, WIJ LEVEN IN EEN PARTICRATIE | |
|   |   | 
|  14 juni 2006, 12:36 | #289 | 
				 |   | 
|   |   | 
|  14 juni 2006, 12:36 | #290 | |
				 |   Citaat: 
  Jongens, het wordt zielig. 
				__________________ Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. | |
|   |   | 
|  14 juni 2006, 12:37 | #291 | |
				 |   Citaat: 
   zwijg toch over iets waar u niks van kunt weten. 
				__________________ Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 14 juni 2006 om 12:40. | |
|   |   | 
|  14 juni 2006, 12:37 | #292 | 
				 |   Aber nein. Ik ben democraat, katholiek en mens. Ik wil niet dat een onverkozen orgaan macht kan uitoefenen. De Kerk kan dat niet, maar het onverkozen middenveld wel   
|   |   | 
|  14 juni 2006, 12:39 | #293 | 
				 |   Zwangerschap is blijkbaar volgens u een quasi ongeneeselijke ziekte. Typisch voor een extreem-linkse om zulke belachelijke praat te verkopen 
|   |   | 
|  14 juni 2006, 12:41 | #294 | 
| Minister |   Ik ken iemand die zwanger was van een baby met een waterhoofd. De afwijking was zo ernstig dat het gevaar bestond dat haar baarmoeder zou scheuren door de enorme groei van het hoofdje. Ze had geen keuze en moest wel een abortus laten doen, ze was toen 5 maanden zwanger. Ze moest toen verhuizen van ziekenhuis omdat ze geen abortus wilden doen in het katholieke ziekenhuis. | 
|   |   | 
|  14 juni 2006, 12:43 | #295 | |
				 |   Citaat: 
 Ciao. 
				__________________ Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. | |
|   |   | 
|  14 juni 2006, 12:44 | #296 | |
				 |   Citaat: 
 als de omstandigheden goed zijn dan kan het ingrijpend zijn op een positieve manier als de omstandigheden slecht zijn kan het ingrijpend zijn op een slechte manier en dus idd als een kwaal worden bekeken hoe dan ook blijft een kind baren een zeer groot offer - ook na de geboorte alleen de vrouw is in staat om in te schatten of ze dit offer kan brengen en of de omstandigheden gunstig zijn. wij mannen kunnen over die omstandigheden van de vrouw per definitie geen zinnig oordeel vellen. En indien de vrouw de zwangerschap als een kwaal ervaart en meent dat daardoor de geboorte van het kind voor het kind zelf ook een kwaal zal zijn dan moet ze het recht hebben om van die kwaal genezen te worden dmv abortus. Alle vrouwen moeten dat recht bovendien hebben en de enige manier om dat recht universeel te garanderen is abortus gratis houden zoals het nu is  . 
				__________________ Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 14 juni 2006 om 12:51. | |
|   |   | 
|  14 juni 2006, 12:44 | #297 | 
| Minister |   | 
|   |   | 
|  14 juni 2006, 12:45 | #298 | |
| Burger Geregistreerd: 20 maart 2006 
				 |   Citaat: 
 Laatst gewijzigd door keiko : 14 juni 2006 om 12:45. | |
|   |   | 
|  14 juni 2006, 12:52 | #299 | 
| Burger Geregistreerd: 20 maart 2006 
				 |   Ik kan uw verzekeren dat de tijd dat de kerk dat wel deed nog niet zolang vervlogen is en zelfs nog niet voltooid verleden tijd. Denk maar aan homo-priesters | 
|   |   | 
|  14 juni 2006, 12:53 | #300 | 
				 |   btw bij deze nomineer ik lombas wegens dit schandelijke armenfobe voorstel voor de armenfobieprijs voor 2006 van het vws 
				__________________ Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 14 juni 2006 om 12:53. | 
|   |   |