![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
Bekijk resultaten enquête: bestaat God? | |||
ja! |
![]() ![]() ![]() |
33 | 37,50% |
natuurlijk niet! |
![]() ![]() ![]() |
55 | 62,50% |
Aantal stemmers: 88. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#281 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Wat als dat perfect wezen imperfectie wil maken door zichzelf virtueel af te scheiden en doorheen de enorme verscheidenheid dat we kennen zichzelf herontdekken?
![]() |
![]() |
#282 | |
Minister-President
|
![]()
Koningen horen thuis in sprookjes http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up ![]() "The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. " |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#283 |
Parlementslid
|
![]() God is alles.
Ik ben een deel van alles. Ik ben God. |
![]() |
![]() |
![]() |
#284 | |
Minister-President
|
![]()
Koningen horen thuis in sprookjes http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up ![]() "The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. " |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#285 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#286 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#287 | |
|
![]() Citaat:
U don't get it do u? Die boom was niet zo één lijk dedie dat je in u tuin hebt staan hoor; en God heeft de mens niet uit een klompje klein gemaakt van vandaag op morgen,... Waar het kwade vandaan komt? Look around! Het kwaad is genoeg aanwezig hoor! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#288 |
|
![]() Jacht kan pijnlijker zijn. Maar het gaat om het leven voor de jacht. Dat is niet pijnlijker.
Jij beslist te gaan jagen: Je hond ruikt het spoor van een haas; het dier voelt dat het achtervolgd wordt en beslist te gaan liggen (=natuurlijke afweer) je hond gaat rats naast het dier maar jij loopt er recht op af; het dier komt recht te staan uit pure instinct. Het weet niet wat doen en beslist dus te gaan lopen dan heeft het zeker nog een kans (hazen kunnen veel rapper lopen dan honden) het zet aan met alle kracht uit zijn lichaam eenmaal op een goeie afstand van jou begint het heel blij te worden want het voelt dat het geslaagd is in wat het wou berijken nl weglopen. Plots een KNAL een oorverdovend lawaai en een stekend gevoel in zijn rechterbeen; de haas maakt een koprol en blijft liggen; bang, koud en in volle pijn. Plots staat er voor hem een enorm dier, je hond, deze neemt de haas in zijn muil maar zorgt er goed voor dat de haas niet sterft (een hond net zoals een kat hebben het instinct om met hun prooi te spelen). Jij roept je hond terug hij komt met de haas naar jou jij pakt het dier en slaat zijn kop in om het "de genadeslag te geven". Voldaan keer jij naar huis! Nog een verhaaltje nodig? Da was mor een grap jong. maybe! The objective conception is incomplete. Niemand is perfect. De objectiviteit van een persoon die zich objectief durft noemen is automatisch subjectief; zeer moeilijk te verstaan ik weet het. maar blij te horen dat zelf jij kan inzien dat je niet perfect bent en dus eigenlijk je degout tegenover mensen hoogst waarschijnlijk verkeerd geaard kan zijn! Een krokodil heeft ook een kleinere herseninhoud dan een olifant. Baby-olifant die water wordt ingesleurd? Ach je kan altijd wel voorbeeldjes verzinnen. De waarheid is dat een olifant geen behoefte heeft aan overheersing. baby alles kan je zeggen is een prooit en jawel hoor het verstand van de kleine olifant is nog niet genoeg gegroeid opdat hij zou weten dat hij het niet mag doen dus op dat ogenblik is de krokodil slimmer. Is inderdaad waar dat je veel voorbeeldjes kan aanhalen maar het is zeker zo dat de fittest (en neen dat is niet omdat hij drie keer per week naar de gym gaat) wint in de natuur. Inderdaad het kan hen niet schelen want hun verstand staat puur op "overleven" mensen kunnen deze knop ook indraaien... Zeg man, waar pak jij mij eigenlijk voor? Medelijden staat niet in mijn woordenboek. Uiteraard vochten zij stammen onder elkaar oorlogen uit. Je denkt toch niet dat ik zo naïef ben om in een wereld zonder oorlog te geloven? Ik dacht alleen dat u een bende wilden aan het verheerlijken waart omdat ze zo dicht bij de natuur waren etc. Ik dacht ook dat u deze wilden als het perfecte voorbeeld van een perfecte samenleving zag. Ik concludeerde daaruit dat u deze mensen toch wel als rolmodel had en dus dat u misschien eens uw ogen moest openen! Ik eet dan ook af en toe vlees zoals ik reeds gezegd heb. En zuivel iedere dag. Dagelijks vlees heeft niets met instinct van mens te maken, maar met voorkeur voor smaak. Dagelijkse vlees consumptie is een modern gebruik. Daar heb je heel waarschijnlijk wel gelijk in! Maar vlees eten is onze natuur... |
![]() |
![]() |
![]() |
#289 | |
Minister-President
|
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#290 | |
|
![]() Citaat:
Het kwade is er altijd geweest en zal er altijd zijn! God heeft dat niet gecreëerd! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#291 | |
Minister-President
|
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#292 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#293 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#294 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Heb ook even iets roodgemaakt. Vind je die redenering nu zélf kloppen? Als jij weet wat slecht is, ben jij zelf ook slecht? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#295 | |
Minister
|
![]() Citaat:
En ook hier merk ik op met welk recht wij God pogen te onderwerpen aan onze menselijke, beperkte logica. Wie zegt ons dat Hij niet in staat is een steen te maken die Hij niet kan opheffen, maar die hij tegelijkertijd wél kan opheffen? Klinkt inderdaad niet erg logisch, maar ik geloof dat Zijn logica de onze verre overstijgt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#296 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#297 |
|
![]() Of , Ik ben een deel van zijn schepping ??? Klinkt dat niet nederiger ??
"Moslim freedom, Now !!!" "Free people around the ka3ba for a free faith around the world !" ![]() Laatst gewijzigd door Lincoln : 27 oktober 2006 om 17:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#298 | |
Minister-President
|
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#299 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Eigenlijk geef je nu perfect weer wat geloof volgens mij hoort in te houden. Vele mensen - zowel gelovigen als niet-gelovigen verwarren "geloof" met "zekerheid". Maar waar zekerheid geen plaats laat voor twijfel, kan geloof zonder twijfel niet bestaan. Citaat:
Ik maak me sterk dat de leegloop van onze kerken, sedert een paar decennia, vooral te maken heeft met het groeiende besef bij velen dat je in geloof geen zekerheid (meer) vindt, maar slechts twijfels. Inderdaad, vandaag is het niet meer zo makkelijk als vroeger, toen geloof min of meer vanzelfsprekend was. Vandaag echter moet je je medegelovigen aan hun verstand pogen te brengen dat de God-Mens Zélf getwijfeld heeft aan Zijn roeping, toen Hij in de Hof van Olijven, vlak voor Zijn arrestatie, tot Zijn Vader bad: "Laat deze kelk toch aan Mij voorbijgaan." Die boodschap valt bij velen niet in goede aarde. Maar als de God-Mens Zélf twijfelde (en Zichzelf daarmee in Zijn menselijkste gedaante toonde) dan mogen (moeten?) gelovigen dat óók: Credo, ergo dubito. Dubito, ergo credo. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#300 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Als God licht schiep, schiep Hij ook duisternis. Want net door het licht te scheppen, scheidt je het van de duisternis. Dus door iets te scheppen, schep je automatisch het complementaire doordat je het ervan afscheidt.
![]() |