Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 25 november 2006, 21:25   #281
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Uw profeet heeft een imagoprobleem dat hij enkel aan zichzelf te wijten heeft, en in het bijzonder aan zijn opmerkelijke levenswandel : hij is de eerste bekende genocidair, hij moordde en verspreidde zijn godsdienst (lees : hallucinaties in combinatie met gepikte ideën uit andere godsdiensten) met het zwaard, en hij was een sexuele pervert (toch naar onze normen) en voor een goddelijke gezant was hij niet echt snugger noch self-sufficient (hij was analfabeet en financieel afhankelijk van zijn lievelingsvrouw).
En toch hebben 99% van de moslims een reden de Islam een vredelievende godsdienst te vinden. Beetje hypocriet hoor. De Islam is gebaseerd op de Koran, niet het leven van Mohammed. Het is in de Islam ook verboden Mohammed te aanbidden, alleen God moet je aanbidden.

Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 25 november 2006 om 21:27.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2006, 21:28   #282
Banneling

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Samrah Bekijk bericht
Liberalist: wat jullie denken over Mijn Profeet vzmh is onterecht.. En respectloos..
Is Mohamed vzmh ooit beschuldigd voor moord?
Wat heeft Mohamed vzmh gedaan om zo beledigd te worden? Hij heeft enkel de mensheid doen inzien wat het leven op aarde is, wat de bedoeling is van dit leven..
Wat is de bedoeling van het leven dan Samrah ? Wat heeft uw profeet u doen inzien ?

Het maakt me inderdaad niet veel uit hoor, ik kan nog goed slapen, enkel vind ik het erg dat vele niet-moslims zo met haatgevoelens zitten. Ze hebben problemen met alles: met het feit dat we moslims zijn, met het feit dat we hoofddoek dragen.. Zeg jij mij eens Liberalist: wat voor problemen hebben jullie ermee?? Misschien jij niet, maar misschien kan jij mij wel uitleggen waarom zoveel niet-moslims er problemen mee hebben?

Dat is geen haat Samrah. Dat is hooguit ergernis en vooral veel medelijden ... omdat moslims in dit digitale tijdperk persé in het obscurantisme willen blijven hangen. Dan geef men hen de mogelijkheden om de Verlichting in te treden en zich te ontvoogden en dan voelen ze zich plots geroepen om nog radicaler dan ooit tervoren de voorschriften van een profeet uit een ander tijdperk en een ander continent strikt te gaan naleven, uiteraard zonder veel respect voor de geplogendheden van hun nieuwe vaderland dat - voor alle duidelijkheid - niet-islamitich is (en het ook nooit zal zijn). Wees dus moslim tussen je oren, maar laat al die achterlijke poespas toch eens achterwege.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2006, 21:29   #283
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Basy Lays: is Mohamed vzmh ooit voor moord of weet ik veel wat veroordeeld?
Is Mohamed vzmh ooit opgepakt?
Neen toch dus waar haal jij je bullshit dat Mohamed vzmh moordde, roofde, ...
Ik denk dat Jezus degene is die door de mensen aan een kruis is genageld (en bijgevolg vermoord voor wat Hij deed) en niet Mohamed vzmh dus dat zegt al genoeg.
Ja, dat zegt inderdaad genoeg:
"Niet gepakt, niet gestraft" Om over een bandieten-mentaliteit te spreken
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2006, 21:29   #284
Samrah
Schepen

Standaard

Carlgustaaf: ik ben in het vlaamse gedeelde van België dus ik praat enkel nederlands.
Die teksten in het frans hou ze maar voor jezelf

Online: jammer voor jou dat je zo een beeld hebt van Mijn Profeet vzmh maar pech voor jou dan maar, ik heb genoeg gelezen (iets dat jij blijkbaar nog niet veel gedaan hebt) om te weten dat het niet zo is..

Liberalist: In nederland denk ik zijn de mensen nog iets ruimer qua denken dan in België..
Je hebt gelijk.. Iedereen moet het maximale uit zijn leven halen. Persoonlijk ben ik inderdaad tegen homo's.. Allé, ik ben er niet tegen maar ik ben er ook niet voor.. Laat mij even uitleggen..

Het is in de Islaam haraam om een partner te hebben van hetzelfde geslacht. Ik ben er dus geen voorstander van.
Maar ik ken mensen die homo's zijn en tja, ik heb er geen problemen mee dat zij het zijn.. Iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen daden dus als een man met een man wilt slapen, dan zal hij daar voor beboet worden laten (uit mijn standpunt) en niet ik.
Samrah is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2006, 21:31   #285
Samrah
Schepen

Standaard

Liberalist: inderdaad...
Wij mogen het voorbeeld volgen van Mohamed vzmh maar eigenlijk zijn wij dat niet verplicht..
Het is verplicht om de Koraan te volgen, het Woord van Allah swt
Oud 25 november 2006, 21:31   #286
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
@Samrah: Misschien kom ik een beetje dom over, ik weet niet of dit iets typisch Vlaams is, ik ben namelijk Nederlander:
Waar staat de afkorting ''vzmh'' voor?
vzmh= vrede zij met hem...ge moet het maar weten hé...
Oud 25 november 2006, 21:33   #287
Banneling

Standaard

Citaat:
En toch hebben 99% van de moslims een reden de Islam een vredelievende godsdienst te vinden. Beetje hypocriet hoor. De Islam is gebaseerd op de Koran, niet het leven van Mohammed. Het is in de Islam ook verboden Mohammed te aanbidden, alleen God moet je aanbidden.
De islam is één en al verbod. Heel afstompend hoor voor de geest, en dat is er natuurlijk aan te zien (bekijk de moslimwereld en je weet genoeg).
Islam en een kritische geest zijn als water en olie. Dat mengt niet goed. Moslims zouden beter eens de geschiedenis van hun profeet en godsdienst onderzoeken, en natuurlijk eens alle versjes één voor één afwegen op zijn vredelievendheidsgehalte. Maar zelfs daar komen ze niet aan toe. Uiteindelijk volstaat het als moslim om ... te slikken. Slikken en vooral niet verder na te denken.
Oud 25 november 2006, 21:33   #288
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bobke, achter alles zit een bedoeling. Een kind is het niet meer hoor
In de Islaam ben je vrouw van het moment dat je menstrueert..
Dat betekent ook dat van het moment je menstrueert, je mag en kan trouwen..
Nu trouwen de mensen niet zo jong, maar op latere leeftijd..
Vraag eens aan je grootmoeder hoe oud mensen waren vroeger toen ze trouwden.. Ze zal je wel snel weten te zeggen dat het 13 jaar was of zo.. Dit heeft niets te maken met moslim zijn, dit was vroeger zelf bij de niet moslims zo..
Nu natuurlijk trouwt men niet zo vroeg.. Je moet soms bepaalde dingen zien in de tijd van vroeger
Ik ben zelf een grootvader en voor zover ik weet was huwen onder de zestien jaar verboden.
En nee men moet die dingen niet zien in hun tijdsperspectief.
Dat is iets voor mensen, Allah staat daarboven en zou vooruitziend geweest zijn.
Eens temeer een bewijs dat er niets goddelijks mee gemoeid was.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2006, 21:33   #289
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Basy Lays: is Mohamed vzmh ooit voor moord of weet ik veel wat veroordeeld?
Is Mohamed vzmh ooit opgepakt?
Neen toch dus waar haal jij je bullshit dat Mohamed vzmh moordde, roofde, ...
Ik denk dat Jezus degene is die door de mensen aan een kruis is genageld (en bijgevolg vermoord voor wat Hij deed) en niet Mohamed vzmh dus dat zegt al genoeg.
onze Dieven-Ministers worden toch ook nooit bestraft...Dat is het voordeel van de baas te zijn.
Oud 25 november 2006, 21:34   #290
Samrah
Schepen

Standaard

Carlgustaaf: de Koraan is niet iets dat je eens tussendoor leest... Ik heb jaren naar de Koraanschool geweest om de Koraan te leren dus je vermoeden klopt weer niet.
En smiley haar of zijn (is het nu een man of vrouw??) reacties lees ik niet dus kan ik moeilijk weerleggen hé
Grappig trouwens: dat ik enkel de Islaam volg, omdat ik jou benijdt is heel grappig. Ik zou niet weten waarom ik jou benijdt.. Ik zou niet weten wat ik moet afpakken van jou??
Dit is ook MIJN land hoor, ik heb hier evenveel rechten en plichten als jij dus afpakken? Ik zou niet weten wat..
Wij volgen de Islaam omdat wij erin geloven en het de Waarheid is.. Jammer dat jij het niet inziet.. Wie laatst lacht, best lacht..
Oud 25 november 2006, 21:36   #291
Samrah
Schepen

Standaard

Online: medelijden met ons moet je ZEKER niet hebben, ik zou die eerder met jezelf en je familie hebben die in ontwetendheid leven... IK heb medelijden met jullie als ik denk wat er met jullie in het hiernamaals zal gebeuren..
Inshallah zal Allah swt je vergeven voor je onwetendheid..
Oud 25 november 2006, 21:37   #292
Samrah
Schepen

Standaard

Carlgustaaf: je zegt "niet gepakt , niet gestraft"

Als hij er niet voor gepakt is, hoe weet jij dan dat hij die dingen heeft gedaan, jij was er bij of zo???
Oud 25 november 2006, 21:39   #293
Samrah
Schepen

Standaard

Online: zeg nekeer, je zegt: "enkel ergernis"

Zeg me eens waarover en ik zal met je meediscutiëren maar veralgemeen niet!
Oud 25 november 2006, 21:39   #294
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Online: medelijden met ons moet je ZEKER niet hebben, ik zou die eerder met jezelf en je familie hebben die in ontwetendheid leven... IK heb medelijden met jullie als ik denk wat er met jullie in het hiernamaals zal gebeuren..
Inshallah zal Allah swt je vergeven voor je onwetendheid..
Ik heb een vraagje over Islam trouwens: Trouwe aanhangers van de religies uit het Boek der Mensen (Jodendom en Christendom, toch?), hoe loopt het daarmee af?
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2006, 21:39   #295
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat hij dat gedaan had neemt niet weg dat hij een profeet was. Dat de moslims in hem geloven is niet omdat hij met een minderjarig (in onze context dan) meisje was getrouwd.
Ach komaan zeg. Die term profeet is ook maar een titeltje als een ander en heeft geenszins een 'echtheidsgehalte'.
Oud 25 november 2006, 21:40   #296
Samrah
Schepen

Standaard

Online: komaan zeg, niet zeveren hé. Wij "slikken" niet zomaar. Wij geloven in de Islaam en wij volgen Allah's swt Woord.
Als je personen zoals osama bin laden neemt als voorbeeld voor het beeld dat je hebt van de moslims; dan begrijp ik waarom je zo veralgemeent maar hou je veralgemeningen thuis.
Oud 25 november 2006, 21:41   #297
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Bobke, achter alles zit een bedoeling. Een kind is het niet meer hoor
In de Islaam ben je vrouw van het moment dat je menstrueert..
Dat betekent ook dat van het moment je menstrueert, je mag en kan trouwen..
Nu trouwen de mensen niet zo jong, maar op latere leeftijd..
Vraag eens aan je grootmoeder hoe oud mensen waren vroeger toen ze trouwden.. Ze zal je wel snel weten te zeggen dat het 13 jaar was of zo.. Dit heeft niets te maken met moslim zijn, dit was vroeger zelf bij de niet moslims zo..
Nu natuurlijk trouwt men niet zo vroeg.. Je moet soms bepaalde dingen zien in de tijd van vroeger
gij weet duidelijk van toeten noch blazen Samrah: onze grootmoeders trouwden rond hun 18-20, op het platteland nog later zelfs.Enkel uitzonderlijk trouwden meisjes vroeger, als ze "moesten", omdat ze zwanger waren.Dat gebeurde enkel écht niet alle dagen, want van het geloof (ja, ook hier waren ze gelovig vroegerjaren) mocht ge niet met iemand naar bed, vooraleer getrouwd te zijn.Vergeet niet dat ge tot voor enkele jaren in België maar pas op je 21 jaar volwassen werd...
Oud 25 november 2006, 21:42   #298
Basy Lys
Minister

Basy Lys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
... Vraag eens aan je grootmoeder hoe oud mensen waren vroeger toen ze trouwden.. Ze zal je wel snel weten te zeggen dat het 13 jaar was of zo.. ..
Er is nog steeds een gigantisch verschil tussen een meisje van 6 dat uitgehuwelijkt wordt en een van 13, maar daar gaat het me niet om. Met die bewering dat onze grootmoeders 13 waren of zo toen ze trouwden lanceert Samrah weer een van haar grove leugens waar we intussen aan zouden moeten gewoon geworden zijn.

Voornamelijk afhankelijk van de leeftijd van de forumgangers zullen hun grootouders getrouwd zijn tussen 1900 en 1960. In die ganse periode was de modale leeftijd voor het huwelijk van een meisje tussen de 20 en de 30 jaar.
Oud 25 november 2006, 21:43   #299
Samrah
Schepen

Standaard

Liberalist: het spijt me als dit een beetje verkeerd over komt maar uiteindelijk antwoord ik maar op je vraag...

Wij zijn ervan overtuigd dat IEDEREEN als Moslim is geboren maar door je opvoeding ga je het voorbeeld van je ouders volgen of volg je de maatschappij en beindig je als een niet-moslim in jouw geval..
Of je daadwerkelijk naar de Hel gaat, weet ik niet, dat bepaald enkel Allah maar wij geloven dat niet-gelovigen naar de Hel gaan.
Ook Khatolieken, en Joden enz...
Het is zo dat informatie gemakkelijk te verkrijgen is.. Je kan gemakkelijk in contact komen met de Islaam en je kan de Koraan lezen als je wilt.. Dus de Waarheid (Islaam) is er maar je ziet het gewoon niet in dus zal je er later voor boeten..
Oud 25 november 2006, 21:45   #300
Banneling

Standaard

Citaat:
Online: jammer voor jou dat je zo een beeld hebt van Mijn Profeet vzmh maar pech voor jou dan maar, ik heb genoeg gelezen (iets dat jij blijkbaar nog niet veel gedaan hebt) om te weten dat het niet zo is..
Blijkbaar heb je nog niet genoeg gelezen of lees je heel selectief over de crapuleuze passages in de levenswandel van je grote idool. Waarom ? Durf je die passages niet aan? Conflicteren ze te erg met het beeld dat men je geïndoctrineerd heeft ?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be