Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 december 2006, 23:10   #281
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard

Haikù : Judo

Jean-Marie is sterk
maar zijn coca bezwijkt bij
Yves’ tiramisu
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2006, 00:13   #282
ilfalco
Minister-President

Standaard

ze vormen dus wel degelijk één fractie in het federale parlement...
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2006, 01:06   #283
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Steenbokse!

BDW is volgens immers hem iemand met gezond verstand en verantwoordelijkheidszin.
De Wever gezond verstand?
Als hij een beetje verstand moest hebben zou hij de eer aan zichzelf houden en aftreden.

N-VA-voorzitter Bart De Wever, 10 dagen geleden, vlak na de toetreding van Dedecker:

"Als de N-VA enkel de rol mag spelen van nuttige idioot en als wij niet zelf mogen bepalen wie lid wordt van onze partij, kunnen we maar beter de boeken sluiten, toch?" (Het Laatste Nieuws, 2 december)

"Het is niet aan CD&V om ons te zeggen wie we lid mogen maken en wie niet. (…) Wij laten ons niet dicteren." (Het Laatste Nieuws, 1 december)

Laatst gewijzigd door daiwa : 12 december 2006 om 01:08.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2006, 01:33   #284
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
De Wever gezond verstand?
Als hij een beetje verstand moest hebben zou hij de eer aan zichzelf houden en aftreden.
Voorlopig beter niet. Ik heb me al lang afgekeerd van de N-VA en was bijna weer bereid hen te steunen met een stem als ze alleen gingen, maar ik zie ook wel dat (hoewel de kans groot is dat de CD&V hen dumpt na de federale verkiezingen) ze nu maar eens moeten gaan wegen op die zo enorm aangekondigde staatshervorming. Bart De Wever is helaas, en echt helaas, de enige met het oratorische talent om de N-VA momenteel tezamen te houden. Als Bart nu aftreed dan is de N-VA geen partij meer. Dan is die niet in drie maanden of zes maanden maar in 1 dag opgezogen in de CD&V. Bart De Wever heeft zware fouten gemaakt.... het wordt tijd dat hij die goedmaakt. En ik denk dat hij dat best doet aan het roer van die partij... de zweepslagen opvangend.

En dat alles schrijf ik als iemand die VB zal stemmen maar toch hoopt dat het kartel in 2007 een verschil maakt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2006, 01:44   #285
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Voorlopig beter niet. Ik heb me al lang afgekeerd van de N-VA en was bijna weer bereid hen te steunen met een stem als ze alleen gingen, maar ik zie ook wel dat (hoewel de kans groot is dat de CD&V hen dumpt na de federale verkiezingen) ze nu maar eens moeten gaan wegen op die zo enorm aangekondigde staatshervorming. Bart De Wever is helaas, en echt helaas, de enige met het oratorische talent om de N-VA momenteel tezamen te houden. Als Bart nu aftreed dan is de N-VA geen partij meer. Dan is die niet in drie maanden of zes maanden maar in 1 dag opgezogen in de CD&V. Bart De Wever heeft zware fouten gemaakt.... het wordt tijd dat hij die goedmaakt. En ik denk dat hij dat best doet aan het roer van die partij... de zweepslagen opvangend.

En dat alles schrijf ik als iemand die VB zal stemmen maar toch hoopt dat het kartel in 2007 een verschil maakt.

Dan heb ik veel meer vertrouwen in De Mesmaeker.
En zelfs als VB stemmer hoop ik ook dat het kartel het verschil zal maken maar ik heb mijn grootste twijfels daarover.

Laatst gewijzigd door daiwa : 12 december 2006 om 01:45.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2006, 01:48   #286
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Dan heb ik veel meer vertrouwen in De Mesmaeker.
En zelfs als VB stemmer hoop ik ook dat het kartel het verschil zal maken maar ik heb mijn grootste twijfels daarover.
Die Demesmaeker heeft in zijn jeugd enorm sterk gespeeld, maar is vandaag maar een zwakke persoon. Ik hoor hem niet.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2006, 02:04   #287
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht

Genuanceerde post, Jazeker. Ik hoop dat meer mensen er zo over denken.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2006, 02:33   #288
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Als speciale attentie voor Zorroaster en zijn voorzitter dit paragraafje uit BVL:
Eric Donckier die de N-VA niet mag... Surprise surprise!

Overigens is al dat gezeur over "postjespakkerij" belachelijk: Er waren 120 partijraadsleden daar in Asse, die zich zouden hebben laten "omkopen" voor 5-6 parlementszetels? Ofwel kunnen die partijraadsleden (waaronder ik, net als 95% andere basismilitanten) enorm slecht rekenen en beseffen ze niet dat ze met 120 mensen niet allemaal op die vijf zetels kunnen gaan zitten, ofwel heeft er toch iets meegespeeld bij hun keuze dat het klassieke "postjesgraaien" dat jij en de pers zo gretig uitkrijsen oversteeg.
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2006, 02:40   #289
zorroaster
Europees Commissaris

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Jaja, de NVA heeft nu volledig bewezen dat het niks anders dan een stelletje flauwe opportunisten zijn op zoek naar een vetbetaald postje onder gezag van een clubje belgisisten...

De wever en boer sois hebben er definitief gelegen... wa voor een flauwe laffe zakken zeg, ...

Oooh, een die hard-VB'er die de N-VA niet meer aardig vindt, wat een verrassing, wat een schok... Komaan jongens, hebben jullie nu nòg niet door dat het niet zo geloofwaardig is om jezelf in alle discussies als overtuigde Belangers te profileren hier maar wel af en toe te roepen dat ze "noooooit meer op de N-VA stemmen!"?
Oud 12 december 2006, 02:42   #290
zorroaster
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Onverwijld duurt wel ontzettend lang vind ik ,...

Dat is fout nr 1, ofwel had de NVA zijn klep hier over moeten houden ofwel hadden ze moeten doordrukken...

Dan al de nummertjes die Bourgois opgevoerd heeft om toch maar ministerke te kunnen spelen, en om toch maar te overleven en partijdotatie te blijven trekken...

en nu dit, ...
Ach kijk, je wijst de VB'ers op hun inconsequentie (Knuppel die hier met grote stelligheid vaststelt dat er "dus federaal geen aparte fractie komt", met de neus op haar ongelijk en haar ongelijk uit het verleden wordt gedrukt), en ze veranderen het geweer sneller van schouder dan een gemiddelde revolverheld. Waarom doe ik eigenlijk nog moeite?
Oud 12 december 2006, 02:50   #291
zorroaster
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Allemaal goed en wel....
Maar wat gezegd over de brave idealistische en goedmenende NVA-militant die zich ten aanschouwe van gans het politieke en vlaams-vijandige journaille WEERAL door zijn idolen in zijn reet heeft moeten laten pakken en nu verweesd, verkracht, belogen en bedrogen achterblijft....en dit voor een paar BELGICISTISCHE postjes...

Geef deze mensen een steun in de rug en neem ze met héél veel liefde op in die andere vlaams nationalistische partij die nog nooit iemand heeft verraden en daarvoor met alle zonden van Israël is overladen...
Honderdtwintig N-VA-militanten (ongetwijfeld allemaal vetbetaalde verknechte partijmedewerkers zoals deze 21-jarige student geschiedenis of de 73-jarige militant met 40 jaar VU-verleden met wie hij samen naar Asse reisde) kozen met een meerderheid voor de verderzetting van dat kartel, niet de "politieke idolen". Honderdtwintig mensen waarvan 95% nooit een mandaat zal zien, maar die volgens jou allemaal verblind werden door "de postjes". Heb je zelf niet door hoe belachelijk je VB-sirenenzang dan niet wordt?

Bezethet Belang ondertussen ook niet op een twintigtal "belgicistische postjes" ? Is dat dan ook zo vies en slecht?

Het VB heeft inderdaad nog nooit een toegeving moeten doen op haar eigen grote gelijk. Dat moest ook niet, want om ook maar een greintje van haar eigen grote te gelijk te doen verwezelijken ontbreekt het hun "politieke idolen" aan lef om hun nek uit te steken voor een compromis.
Oud 12 december 2006, 03:01   #292
Wr Khrp Hmw
Vreemdeling

Wr Khrp Hmw's schermafbeelding

Standaard

Ach, zo naief van De Wever te denken dat CD&V De Decker zou aanvaarden
Om nog maar te zwijgen van ACW etc

Een blunder zonder voorgaande, maar ik denk niet dat CD&V of zelfs NVA er sterk onder zullen lijden
Wr Khrp Hmw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2006, 06:55   #293
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster Bekijk bericht
Honderdtwintig N-VA-militanten (ongetwijfeld allemaal vetbetaalde verknechte partijmedewerkers zoals deze 21-jarige student geschiedenis of de 73-jarige militant met 40 jaar VU-verleden met wie hij samen naar Asse reisde) kozen met een meerderheid voor de verderzetting van dat kartel, niet de "politieke idolen". Honderdtwintig mensen waarvan 95% nooit een mandaat zal zien, maar die volgens jou allemaal verblind werden door "de postjes".
Ik ga ervan uit dat van die 120 leden van de partijraad een groot gedeelte wel op een postje mikt ze Zorro. Niet op nationaal of federaal vlak, maar daar zullen toch wel een hoop (potentiële) schepenambities bij zijn ook. En op gemeentelijk vlak hangt N-VA evengoed af van CD&V.

Dat zal niet voor alle 120 gelden, maar dat dit voor een significant deel ervan geldt lijkt me toch wel héél erg waarschijnlijk...

Wil bovenstaande trouwens zeggen dat jij erbij was?

Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 12 december 2006 om 07:00.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2006, 07:14   #294
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
om ook maar een greintje van haar eigen grote te gelijk te doen verwezelijken ontbreekt het hun "politieke idolen" aan lef om hun nek uit te steken voor een compromis.
Tja, de ene vindt het moedig om compromissen te sluiten en de andere zwak. Het is dus maar hoe je daar tegenaan kijkt.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2006, 07:21   #295
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wil bovenstaande trouwens zeggen dat jij erbij was?
Goeie vraag...

Wedden dat Rik achter de keuze van De Wever stond en dat hij over een goed half jaar terug te vinden zal zijn op een federaal kabinet?
Oud 12 december 2006, 07:23   #296
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een blunder zonder voorgaande, maar ik denk niet dat CD&V of zelfs NVA er sterk onder zullen lijden
Denk je dat of hoop je dat?
Oud 12 december 2006, 07:36   #297
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het VB heeft inderdaad nog nooit een toegeving moeten doen op haar eigen grote gelijk. Dat moest ook niet, want om ook maar een greintje van haar eigen grote te gelijk te doen verwezelijken ontbreekt het hun "politieke idolen" aan lef om hun nek uit te steken voor een compromis.
Je kunt veel zeggen van het Vlaams Belang, maar nier dat het hun aan lef ontbreekt.

Na de recente gebeurtenissen is het voor mij wel duidelijk wie de échte baas is binnen de NVA. Het is duidelijk de CD&V die bepaald in welke richting er gevaren wordt door het kartel en met wie.

Had de NVA een klein beetje zelfrespect gehad, dan hadden ze meegedaan in een kartel met het Vlaams Belang en mét Jean-Marie Dedecker. Ze zeggen immers al van bij hun oprichting, met opgegeven hoofd, dat zij tegen het cordon sanitaire zijn. Samen met het Vlaams Belang en Vlott hadden ze veel meer kans om de doelstellingen van hun partij verwezenlijkt te zien.

Maar daar is inderdaad "lef" voor nodig.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 12 december 2006 om 07:37.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2006, 07:59   #298
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Om te doen wat op je eigen partijcongres werd gestemd in verband met het cordon sanitaire is idd écht lef nodig.
Oud 12 december 2006, 08:57   #299
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

[quote]
Citaat:
Honderdtwintig N-VA-militanten (ongetwijfeld allemaal vetbetaalde verknechte partijmedewerkers zoals deze 21-jarige student geschiedenis of de 73-jarige militant met 40 jaar VU-verleden met wie hij samen naar Asse reisde) kozen met een meerderheid voor de verderzetting van dat kartel, niet de "politieke idolen". Honderdtwintig mensen waarvan 95% nooit een mandaat zal zien, maar die volgens jou allemaal verblind werden door "de postjes". Heb je zelf niet door hoe belachelijk je VB-sirenenzang dan niet wordt?
Wel wel wel...echt aandoenlijk hoor moest ik niet beter weten....
Hebben de tjeven jullie nu de afgelopen jaren en met als orgelpunt de afgelopen weken niet genoeg lesjes in tjeverigheid gegeven?
Als jij ook hier nu echt de tjeef wil uithangen weet dan dat het origineel altijd beter is dan het copy.
Vraag dat trouwens maar eens aan De Wever.

Maar...on topic:
Toen jullie eerst hebben besloten met de meest belgicistische partij van België in bed te kruipen was dat toen ook uit blind idealisme van de basis?
Toen jullie merkten dat jullie "gewicht" van die aard was dat jullie samen met jullie belgicistische bedgenoot openlijk de dure eden afzwoeren ivm BHV en ivm participatie samen met de sossen...was dat toen ook uit idealisme van de basis?
Toen jullie jezelf in totaal stilzwijgen huldden bij de ondubbelzinnig anti vlaamse stellingname van het ACV die wél de idealistische (!) basis is van jullie belgicistische broodheren was dat toen ook uit idealisme van de basis?

Dientengevolge probeer jij mij nu te overtuigen dat de knieval tav jullie broodheren die jullie publiekelijk te kakken hebben gezet helemaal niets te maken heeft met postjes, financiën, logistiek (ondanks het feit dat BDW dit toegeeft) allerhande maar er enkel is gekomen door het idealisme van de basis?

Let op: ALS dit zo zou zijn (quod non) dan zou de GANSE NVA onze Verhofstadt van de troon stoten qua onbetrouwbaarheid, woordbreuk, valsheid en leugenachtigheid...

IK WEIGER DIT TE GELOVEN!!!!

Citaat:
Bezethet Belang ondertussen ook niet op een twintigtal "belgicistische postjes" ? Is dat dan ook zo vies en slecht?

Zoals ik in een vorige posting heb uitgelegd zullen we nu vanuit de NVA een gestage maar niet aflatende stroom van VB bashing zien in een futiele poging de spotlights van hun eigen enormiteiten weg te lokken en openbaar hun belofte van staatsongevaarlijk te herbevestigen.

Hoe het ook zij...ikzelf (en ik ben overtuigd met mij honderdduizenden andere vlaams nationalisten) heb weinig sympathie voor sujets die uit eigenbelang hun volksnationalistisch idealisme inruilen voor een vernederend bestaan als christendemocratische schandknaapjes.
Oud 12 december 2006, 09:15   #300
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik zou van zorroaster graag willen horen waarom er niet 'gecommuniceerd' wordt over de 'mandaten' die 'onderhandeld' werden zoals dat normaal is in een kartel.

Ik zou ook graag van Zorroaster willen weten waarom er al evenmin iets over de financiële middelen gelost mag worden die beloofd werden door de kartelpartner.

En last but not least, die onafhankelijke N-VA-partijfractie in de toekomstige federale regering, waar zorroaster zich gisteren nog zo druk over maakte, daar wordt niet 'toevallig' ook niet over gepraat, zeker?

Wel vreemd als al de rest dat onderhandeld was al eerder vastlag, en er dus niks over te vertellen is, hé?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be