![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Waar erger jij je aan in het verkeer? | |||
te snel rijden |
![]() ![]() ![]() |
19 | 25,68% |
te traag rijden op autosnelweg |
![]() ![]() ![]() |
28 | 37,84% |
niet pinken |
![]() ![]() ![]() |
41 | 55,41% |
rechts oversteken |
![]() ![]() ![]() |
19 | 25,68% |
blijven rijden in 2e vak |
![]() ![]() ![]() |
30 | 40,54% |
ouwe venten die 50 rijden waar je 90 mag en niet kan oversteken |
![]() ![]() ![]() |
40 | 54,05% |
mensen die in je gat zitten te rijden |
![]() ![]() ![]() |
40 | 54,05% |
tegenliggers met grootlichten |
![]() ![]() ![]() |
34 | 45,95% |
auto oversteekt en komt dan traag voor je rijden |
![]() ![]() ![]() |
26 | 35,14% |
vrachtwagens die oversteken, ook bij regenweer |
![]() ![]() ![]() |
26 | 35,14% |
wagens die in een file om de twee seconden van vak wisselen |
![]() ![]() ![]() |
31 | 41,89% |
mensen die door het rood rijden |
![]() ![]() ![]() |
26 | 35,14% |
laagvliegers die aan 180 per uur zitten te knipperen naar links als jij oversteekt op het derde |
![]() ![]() ![]() |
25 | 33,78% |
GSM'en |
![]() ![]() ![]() |
19 | 25,68% |
nog iets anders, nl... |
![]() ![]() ![]() |
16 | 21,62% |
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 74. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#281 | |
Minister
|
![]() Citaat:
O dierbaar België, O heilig land der Vad'ren, Laatst gewijzigd door Bazilfunk : 11 januari 2007 om 00:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#282 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
wat doe je in het analoge voorrang van rechts als je die straat tegen 70km/h tot op 2 m bent genaderd ? niet veel meer... je kan misschien nog uitwijken ofzo maar als het tot een botsing komt moet je achteraf niet afkomen dat je onmogelijk van 70 naar 2 kon Citaat:
Citaat:
wat je hier schets is inderdaad een ramp voor beide partijen...niemand wint hier wat bij.. er zijn alleen maar verliezers en dat van die schuld heb je dat juist of gaat het hier over de burgelijke aansprakelijkheid... ik kan me onmogelijk indenken dat men die vrouw schuldig bevond aan 'doodslag' of laat staan 'dood door schuld' Laatst gewijzigd door praha : 11 januari 2007 om 02:41. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#283 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
en wie deed dat hier ?... ik denkdat hier niemand betwist heeft dat je als voetganger je dient te houden aan de regels en graag nog wat gezonde verantwoordelijkheidzin daar bovenop de rode draad doorheen die hele discussie ging 'm over 't principe of een inbreuk van de ene de andere ergens zou ontslaan van zijn verplichtingen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#284 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
het dwingt zich misschien op om dat op de één of andere manier toch anders te gaan regelen maar dat wilt niet zeggen dat je dan maar naar goedbelieven zelf moet gaan afdwingen feit blijft .. je moet voorrang kunnen verlenen dus desnoods sta je dus inderdaad voor piet snot te wachten op een aarzelend iemand Citaat:
ik werk dat echter niet uit op de volgende ... 'k krijg de indruk dat menige chauffeurs dat wel doen ( ook met andere aken ) Laatst gewijzigd door praha : 11 januari 2007 om 02:53. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#285 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
die problemen stellen zich pas als je geen rekening houdt met eventuele zebrapadbenutters die dan nog plots vanachter een visuele belemmering zouden uit komen rennen wat gebeurt hoor... maar ze zijn érg zeldzaam |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#286 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
een paar minuten ( bijna 4 ) winst op een afstand van 100 km ? da's toch volledig van de pot gerukt ? en dat individueel gerekend ... reken je dat in debietsnelheden, je bent immers niet alleen, dan blijkt dat je helemaal geen winst ( gemiddeld ) maakt... 70 km/h, meen ik eens gelezen te hebben ( wel al wat jaren geleden ) zou de ideale snelheid zijn Laatst gewijzigd door praha : 11 januari 2007 om 03:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#287 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
niet dat ik weet, staat dat erin ? alvast geen slim idee om dat te gaan doen... daar je wat sneller zal moeten en het zicht je deels belemmerd is meestal ligt een zebrapad aan een kruispunt op een onbewaakt kruispunt mag je dat al sowiezo nooit ( zware overtreding ) wel weet ik dat als een wagen gestopt is aan een zebrapad je ook dient te stoppen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#288 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#289 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Dit reglement geldt voor het verkeer op de openbare weg en het gebruik ervan, door voetgangers, voertuigen, trek-, last- of rijdieren en vee. Spoorvoertuigen die van de openbare weg gebruik maken, vallen niet onder de toepassing van dit reglement. Artikel 12: Verplichting voorrang te verlenen 12.1. Elke weggebruiker moet voorrang verlenen aan de spoorvoertuigen; daartoe moet hij zich zo snel mogelijk van de sporen verwijderen. 42.4.6. Behalve indien het hun toegestaan is door verkeerslichten, mogen de voetgangers zich niet op een oversteekplaats voor voetgangers begeven waarover een tramspoor of een eigen trambedding loopt, wanneer een tram nadert. Laatst gewijzigd door cor : 11 januari 2007 om 09:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#290 | |
Minister
|
![]() Citaat:
1° ... 2° a) op de kruispunten waar de voorrang van rechts geldt; b) ... 3° ... 4° ... 5° wanneer de in te halen bestuurder stopt voor een oversteekplaats voor voetgangers of een oversteekplaats voor fietsers en bestuurders van tweewielige bromfietsen of deze oversteekplaatsen nadert op plaatsen waar het verkeer niet geregeld wordt door een bevoegd persoon of door verkeerslichten. Uit puntje 2 leid ik ook af dat je in praktijk niet kan (mag) inhalen op een twee-banen-in-een-richting-weg met veel zijstraten en waar voorrang van rechts geldt. Laatst gewijzigd door cor : 11 januari 2007 om 09:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#291 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wanneer uw tegenligger plots besluit die straat in te rijden daarentegen……. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#292 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#293 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook de voetganger niet dus, tenminste als hij met zijn gezondheid begaan is. Ik mag wel zeggen dat ik zeer snel stop aan een zebrapad. Het leverde mij trouwens ook al een aanrijding op omdat mijn achterligger het zo niet begrepen had. Ook maakte ik al mee dat mijn achterligger nog voorbijstak. (Dergelijke mensen mogen ze voor mijn part hun rijbewijs afnemen.) Toch ben ik vrij zeker dat ik niet kan stoppen als iemand onverwacht op twee meter voor mij opduikt. Maar nu de andere zijde van de medaille. Als ik zelf voetganger ben zal ik wachten om aanstalten te maken tot de auto voorbij is. Het kost mij minder energie om mijn pas wat in te houden dan voor een auto om te stoppen en terug te vertrekken. Ook dat doet een heer in het verkeer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#294 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trouwens daar wordt het verkeer meestal geregeld door lichten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#295 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Er zijn - val niet van je stoel - zelfs wegen waar het echt wel sneller met de auto gaat dan te voet ![]()
![]() |
![]() |
#296 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je hebt 'm niet omver gereden, maar je bent wellicht wel doorgereden terwijl de voetganger al aan het gaan was. Je had moeten stoppen, dus het probleem stelt zich wel.
![]() |
#297 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar meestal rij ik niet tot in het drukke stadscentrum. Ik nodig Bazilfunk + een vriendje uit om zijn test eens te doen in Gent op de Rooigemlaan, om 9 uur 's ochtends. Hij mag rustig 50 rijden, ik stuur zijn vriendje, vermomd in neutrale kleren met een goeie muts op, naar een zebrapad, en als onze Bazil op 2m van het zebrapad verwijderd is mag het vriendje zijn ding doen. Ik neem de meter mee om te kijken hoe plat het vriendje precies is.
![]() |
![]() |
#298 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op zo'n baan kan ik trouwens ook niet stoppen als het oranje wordt als ik op 2m van de stopstreep genaderd ben. Sla me dood, maar ik rij dan gewoon door het oranje. Wat ben ik toch een slechte chauffeur. Ik had er natuurlijk moeten vertragen tot 15 km / uur. ![]() Citaat:
Het wordt nog absurder ![]() En dat allemaal omdat de voetganger blijkbaar geen 3 seconden wil wachten voor hij begint over te steken op wegen waar men 50 of 70 rijdt ![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#299 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
Laatst gewijzigd door Nynorsk : 11 januari 2007 om 20:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#300 | |