![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#281 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#282 |
|
|
Ik wil het NIET weten!
|
|
|
#283 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Al eens van "ironie" gehoord?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." De langverwachte outing van duveltje382 |
|
|
|
|
|
|
#284 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#285 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dat staat er niet eh. Fantasie is goed hoor, carlgustaaf, maar probeer het toch niet over�*l bij te gebruiken zoals je nu doet.
|
|
|
|
#286 | |
|
Minister
|
Citaat:
Ik ben niet tegen abortus, of dat nu een kind van een moslim is of een anders/niet gelovige maakt toch niet uit? Iedereen moet dat voor zichzelf uitmaken maar ik denk dat menige zwangerschap bij een ongehuwde moslima eindigt in een abortus, ongeacht de geloofsovertuiging van de vader. |
|
|
|
|
|
|
#287 | |
|
|
Citaat:
Een foeutus van een paar centimeter, die zoveel een mens is als dezelfde foeutus van een paard of een muis (vermits zonder dna test je het verschil niet zal merken) als een baby beschouwen is nogal debiel. Het gaat niet om een ongewenst kind: het gaat om een ongewenste foeutus van een paar cm groot. Ik zou toch eens beginnen nadenken over het verschil tussen cellen en mensen. Tenzij je jezelf ziet als een overgroeide foeutus, waar ik misschien moet rekening mee houden. Laatst gewijzigd door ericferemans : 31 maart 2007 om 09:49. |
|
|
|
|
|
|
#288 |
|
Banneling
|
misselijkmakend wat ik hier al allemaal heb gelezen...
|
|
|
|
|
|
#289 |
|
Minister
|
En als we condooms gebruiken, ocharme die zaadjes. Ze doen zo hard hun best om op zoek te gaan naar een eicel waar ze mee willen samen smelten. En dan zit dat stomme rubbertje in de weg, echt zielig is dat. Intussen ligt dat eitje daar te wachten maar het zaadje wil maar niet komen. Een uniek eitje, een uniek zaadje wat ooit zou uitgroeien tot een uniek mensje. Triestig hoor. En elke maand als een vrouw weer een eitje verliest dan denkt ze: "het spijt me eitje, je was misschien een bijzonder mens geworden, misschien wel een Ghandi of Einstein maar je mocht er niet zijn." Ja, het leven is hard hé.
|
|
|
|
|
|
#290 |
|
Minister
|
|
|
|
|
|
|
#291 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ik vind dat afstaan voor adoptie altijd in de eerste plaats overwogen zou moeten kunnen worden, het gaat mij idd steeds over een mensenleven. abortus als platte anticonceptie maakt me misselijk en de uitlatingen van Boadeica evenzeer. Die hoogste nood kan m.i. uitsluitend in een samenspraak tussen arts en toekomstige moeder bepaald worden ... daarover is de wetgever/politicus niet in staat een algemene wet te maken. |
|
|
|
|
|
|
#292 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#293 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik heb tijd noch goesting om heel deze draad te lezen, maar toch wil ik hier mijn bakkes opendoen.
Ik vind dat een vrouw baas is in eigen buik. Ze heeft zeggenschap over gans haar lichaam. Of ze zich wil laten sterilizeren, piersen, haarkleuring doen, poezeke scheren enzovoorts. Daarbij zeker inbegrepen: een vruchtje verder dragen of het laten verwijderen. Het is volledig haar beslissing. Niemand anders heeft er iets in te piepen. De verwekker van het vruchtje heeft hoogstens een advies te geven, maar zij blijft de baas. (en dat betekent evengoed dat ze niet verplicht kan worden om de zwangerschap af te breken natuurlijk) Het is toch zo tiperend voor kaloten en moslims (blijkbaar kenmerkend voor monotheïstische godsdiensten) om hun eigen gedachten en normen op te dringen aan anderen. Waarom beperken die godsdienstfanatici zich niet tot het aanraden van hun eigen leden om zich te houden aan hun godsdienstregeltjes? ps: oude joke: die vorige paus is enkele uren voorstander geweest van abortus. Kort na die aanslag op zijn leven. Hij heeft toen voor korte tijd beseft wat het is om in je buik geschoten te worden.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
#294 | |
|
Minister
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#295 | |
|
|
Citaat:
En die miljard zaadcellen dan! |
|
|
|
|
|
|
#296 |
|
Minister
|
|
|
|
|
|
|
#297 |
|
|
Ik denk werkelijk niet dat er iemand is die abortus als anticonceptie ziet. De overgrote meerderheid van de vrouwen die een abortus ondergaan, gaat daar echt niet licht over. En het is dus niet omdat sommige motieven voor jou misschien moeilijk te begrijpen zijn, dat die vrouwen abortus als een fait divers beschouwen.
Laatst gewijzigd door Edina : 31 maart 2007 om 11:43. |
|
|
|
|
|
#298 |
|
Minister
|
|
|