![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#281 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
Laat het nu toch toevallig zo zijn dat die kredieten zo in mekaar zitten dat ze MOEILIJK kunen ingeschat worden. Dus weer hetzelfde systeem hé: eerst er alles aan doen om geld te verdienen door mensen te (trachten) misleiden (een stiel apart, hoor) en dan zeggen dat het "niet eerlijk is dat mensen niet ZELF mogen inschatten of een product te duur is". Dus kredietkaarten afschaffen zien liberalen niet zitten. Niet omdat ze dan geld mislopen, maar wel omdat ze "de kriebels krijgen van wereldverbeteraars"? Alweer weinig geloofwaardig, hé.
Het vaderland van de wijze is de wereld. (Heliodorus) Laatst gewijzigd door Goldband : 15 april 2007 om 18:26. |
|
|
|
|
|
|
#282 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Jij hebt niet het recht om anderen te verbieden een transactie af te sluiten. Als je zo bezorgd was met die arme kredietnemers, dan zou je misschien beter een vzw oprichten om hen op de gevaren van zulke kredieten te wijzen of zo. Maar ja, het is makkelijker om af te geven op de liberalen, zeker. Ik ben allergisch aan regelneven, vooral als het ingevoerd of gepromoot wordt door mensen die zich moreel superieur wanen en denken dat de enige mogelijke tegenstand kan komen van degenen die er geld bij zouden verliezen. 'n Beetje triestig als repliek, zoiets. Vooral omdat je gerust mijn bankuittreksels mag komen bekijken, zoals ik al zei. Ik heb niets te verbergen. Als ik een financieel belang heb bij de kredietkaartenzever, dan zou ik het graag weten - ik heb nog heel wat boeken op mijn verlanglijstje staan.
|
|
|
|
|
#283 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Ziezo. En iedereen die daartegen gekant is, is volgens Goldband allicht een liberaal die aandelen heeft van Inbev, hé?
|
|
|
|
#284 |
|
Banneling
|
Nog een geluk dat Percalion C²C nog niet op bezoek gehad heeft...
Laatst gewijzigd door Chipie : 15 april 2007 om 19:04. |
|
|
|
|
|
#285 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Spijtig genoeg kunnen sommige mensen dat nu eenmaal niet. Zij hebben daar hulp bij nodig.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." De langverwachte outing van duveltje382 |
|
|
|
|
|
|
#286 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." De langverwachte outing van duveltje382 |
|
|
|
|
|
|
#287 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Nee, dat was van niemand hier het standpunt. Het gaat alleen om kredieten die aan absurd hoge interesten verstrekt door supermarkten. Het gaat niet over kredieten die door financiële instellingen verstrekt worden aan de normale voorwaarden. Wat mij betreft mag iedereen kredieten aangaan zoveel hij wil, maar dan wel binnen zijn financiële mogelijkheden.
|
|
|
|
|
#288 |
|
Banneling
|
Als we een bevraging doen dan heb ik zo'n vermoeden dat de consensus is dat er 1 raf hulp nodig heeft, op vele vlakken.
Trouwens, als de warenhuizen woekerinteresten aanrekenen, terwijl de banken een lagere interest ZOUDEN aanbieden, dan moet ge wel heeeel stom zijn. 'k hoop dat ge hier niet uit eigen ervaringen put. Slaat dus nergens op, weeral. Laatst gewijzigd door born2bewild : 15 april 2007 om 20:29. |
|
|
|
|
|
#289 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Die focus op de rentes is niet meer dan een excuus om de aandacht af te leiden van wat er echt scheelt: mensen die meer willen kopen dan ze eigenlijk aankunnen. Niet de rente is immers het probleem, gewoon het simpele feit dat ze meer op afbetaling nemen dan ze aankunnen is het probleem, en dat is nog steeds een eigen domme keuze. |
|
|
|
|
|
|
#290 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Wat is dat toch met dat "verbieden"?
|
|
|
|
#291 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#292 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Voor het overige: lezen helpt: http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=192
|
|
|
|
|
|
#293 |
|
Banneling
|
tututut. U zelf als referentie gebruiken lijkt me nogal dubieus.
Nogmaals, als de banken effectief lagere intrest aanbieden dan moet ge heel stom zijn om de hogere intrest optie te kiezen. Probeer nog eens. Laatst gewijzigd door born2bewild : 15 april 2007 om 20:34. |
|
|
|
|
|
#294 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Zij zijn inderdaad slechts een deel van het probleem. Het hoofdprobleem is dat die supermarkten al te gemakkelijk kleine kredieten verstrekken. Dat er consumenten zijn die zo "dom" zijn om zich daar aan te laten vangen, ontheft die supermarkten niet van hun verantwoordelijkheid.
|
|
|
|
|
#295 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#296 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Supermarkten hebben enkel verantwoordelijkheid tegenover hun aandeelhouders. |
|
|
|
|
|
|
#297 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#298 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Dat doen hun bank/krediet-partners. En vreemd genoeg hoor ik hier enkel spreken over verantwoordelijkheid bij de supermarkten; de eerste die hier over verantwoordelijkheid bij de klant spreekt, moet ik nog tegen komen. Nochtans is het zijn verantwoordelijkheid; als ze zo stom zijn hun hand te overspelen, dan moeten ze daar maar voor opdraaien. Moeilijk is het niet; gewoon "nee" zeggen. |
|
|
|
|
|
|
#299 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
||
|
|
|
|
|
#300 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Hier:
|
|
|