Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 mei 2007, 00:40   #281
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Je zult mijn verhaal wel ouderwets en eentonig vinden, maar tot hiertoe leven alle betrokkenen tamelijk tevreden en comfortabel.
Ik vind het voornamelijk naïef, en dat bedoel ik allerminst denigrerend. Dat bedoel ik in de zin dat je blijkbaar geen enkele empathie kan opbrengen voor gezinnen die het veel minder goed getroffen hebben dan het jouwe (of tenminste toch voor zover jij weet). Ik wist al op erg prille leeftijd hoe de vork aan de steel zat en waar mijn voorkeur naar uit ging. Daar staat tegenover dat ik ondertussen ook heel wat "lotgenoten" ontmoette die pas véél later tot de ontdekking kwamen dat één en ander niet helemaal klopte. Ik heb er uiteraard het raden naar in hoeverre ze zich daar werkelijk onbewust van waren. In sommige gevallen zal het eerder met een verregaande vorm van ontkenning te maken hebben gehad. Om je maar aan te geven dat je kleinkinderen nog erg jong zijn en dat er nog erg veel kan veranderen...

Ik heb in mijn zeer nabije omgeving verscheidene schrijnende verhalen meegemaakt, van een 17-jarige jongen die door pa-lief (een stoere, macho-rijkswachter) zonder pardon aan de deur gezet werd omwille van zijn geaardheid (dat kwam na enkele jaren min of meer terug goed), tot twee jongens van dezelfde leeftijd, waarvan eentje zich voor een trein wierp en een andere zich verhing op zijn "kot" in Leuven. In alledrie deze gevallen hadden deze gezinsdrama's wellicht kunnen voorkomen worden als de mensen in hun omgeving wat meer openheid aan de dag hadden gelegd.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2007, 01:12   #282
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Ik vind het voornamelijk naïef, en dat bedoel ik allerminst denigrerend. Dat bedoel ik in de zin dat je blijkbaar geen enkele empathie kan opbrengen voor gezinnen die het veel minder goed getroffen hebben dan het jouwe (of tenminste toch voor zover jij weet). Ik wist al op erg prille leeftijd hoe de vork aan de steel zat en waar mijn voorkeur naar uit ging. Daar staat tegenover dat ik ondertussen ook heel wat "lotgenoten" ontmoette die pas véél later tot de ontdekking kwamen dat één en ander niet helemaal klopte. Ik heb er uiteraard het raden naar in hoeverre ze zich daar werkelijk onbewust van waren. In sommige gevallen zal het eerder met een verregaande vorm van ontkenning te maken hebben gehad. Om je maar aan te geven dat je kleinkinderen nog erg jong zijn en dat er nog erg veel kan veranderen...

Ik heb in mijn zeer nabije omgeving verscheidene schrijnende verhalen meegemaakt, van een 17-jarige jongen die door pa-lief (een stoere, macho-rijkswachter) zonder pardon aan de deur gezet werd omwille van zijn geaardheid (dat kwam na enkele jaren min of meer terug goed), tot twee jongens van dezelfde leeftijd, waarvan eentje zich voor een trein wierp en een andere zich verhing op zijn "kot" in Leuven. In alledrie deze gevallen hadden deze gezinsdrama's wellicht kunnen voorkomen worden als de mensen in hun omgeving wat meer openheid aan de dag hadden gelegd.
Een kind om louter zulk gegeven verstoten lijkt mij ondenkbaar. Mensen die zich beschaafd gedragen kunnen elkaar blijven ontmoeten en bezoeken.

Leven en laten leven, wederzijds. Alle info ruim tijdig, geen schade veroorzaken.
Oud 21 mei 2007, 08:35   #283
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een kind om louter zulk gegeven verstoten lijkt mij ondenkbaar. Mensen die zich beschaafd gedragen kunnen elkaar blijven ontmoeten en bezoeken.
Open dan eens je ogen en kijk om je heen, om te beginnen al op dit forum, waar enkele notoire homohaters hun ding komen doen. Probeer je vervolgens eens in te beelden dat jouw kleinkind, dat nu stilaan tot het besef komt dat hij zich meer aangetrokken voelt tot jongens dan tot meisjes en die op zoek gaat naar informatie daaromtrent, op dit forum terechtkomt en de gore smeerlapperijen leest die bijvoorbeeld een Carlgustaaf op de wereld meent te moeten loslaten... Zou het niet fijn zijn als hij dan tenminste op school toch al te horen kreeg dat hij geen aberratie is, geen minderwaardig individu, dat hij aanspraak kan maken op gelijke rechten en gelijke behandeling, dat hij geen freak is die men liever kwijt dan rijk is?

Citaat:
Leven en laten leven, wederzijds. Alle info ruim tijdig, geen schade veroorzaken.
Precies! En de meest aangewezen methode om dat te bereiken, is om jongeren tijdig informatie te verstrekken en ze ook ALLE informatie te verstrekken en hen niet het ideaalbeeld op te dringen dat we zelf voor ogen hebben.
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 21 mei 2007, 11:34   #284
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Open dan eens je ogen en kijk om je heen, om te beginnen al op dit forum, waar enkele notoire homohaters hun ding komen doen. Probeer je vervolgens eens in te beelden dat jouw kleinkind, dat nu stilaan tot het besef komt dat hij zich meer aangetrokken voelt tot jongens dan tot meisjes en die op zoek gaat naar informatie daaromtrent, op dit forum terechtkomt en de gore smeerlapperijen leest die bijvoorbeeld een Carlgustaaf op de wereld meent te moeten loslaten... Zou het niet fijn zijn als hij dan tenminste op school toch al te horen kreeg dat hij geen aberratie is, geen minderwaardig individu, dat hij aanspraak kan maken op gelijke rechten en gelijke behandeling, dat hij geen freak is die men liever kwijt dan rijk is?

Precies! En de meest aangewezen methode om dat te bereiken, is om jongeren tijdig informatie te verstrekken en ze ook ALLE informatie te verstrekken en hen niet het ideaalbeeld op te dringen dat we zelf voor ogen hebben.
Euhm, bekijk dan al jou reacties op dit forums eens en welke scheldpartijen jij hier al geplaatst hebt over andere onderwerpen, stel dat jongeren dus ook op zoek gaan naar deze onderwerpen en jou uitlatingen hier lezen...ook heel leerrijk.

komt nog bij dat er hier volgens mij geen homohaters zijn maar wel bepaalde meningen hebben over aspecten van homo of lesbiennes. jij maakt er dan homohaters van omdat het niet jou mening is. Groot verschil, maar dat is waarschijnlijk weer te moeilijk voor jou en zal weer eindigen in een persoonlijke aanval of scheldpartij?
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2007, 11:49   #285
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Blèh blèh blèh ... en zal weer eindigen in een persoonlijke aanval of scheldpartij?
Maak je geen zorgen: ik nam me voor om niet meer op jouw provocaties en ruziestokerijen in te gaan.

Citaat:
Oud 21 mei 2007, 12:11   #286
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Jonas Elossov's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jonas Elossov
Standaard

Citaat:
Ondenkbaar? Ik ken hier nogthans 3 mensen (misschien ligt het aan de streek die nogal conservatief is - de westhoek, weet je wel) die niets meer met hun zoon of dochter willen te maken hebben wegens hun geaardheid.
Oud 21 mei 2007, 12:12   #287
krizis
Gouverneur

krizis's schermafbeelding

Standaard

Als de Poolse regering dat zo beslist dan is dat zo hè ... democratie in werking heet dat ... als ze in Europa daar anders over denken ... tja, dan doen ze dat maar ... maar kvind niet dat de EU Polen meot dicteren wat het moet doen!

Ikzelf ben helemaal geen homohater en ben er ook vóór dat er over gepraat meot worden ... maar als ze ginder anders beslissen ... tja, SO BE IT! Dan meot de bevolking de volgende verkiezingen daar maar mee afrekenen ... die regering is nu eenmaal democratisch verkozen ... de E.U. moet haar bek houden.
Oud 21 mei 2007, 12:16   #288
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door krizis Bekijk bericht
Als de Poolse regering dat zo beslist dan is dat zo hè ... democratie in werking heet dat ... als ze in Europa daar anders over denken ... tja, dan doen ze dat maar ... maar kvind niet dat de EU Polen meot dicteren wat het moet doen!

Ikzelf ben helemaal geen homohater en ben er ook vóór dat er over gepraat meot worden ... maar als ze ginder anders beslissen ... tja, SO BE IT! Dan meot de bevolking de volgende verkiezingen daar maar mee afrekenen ... die regering is nu eenmaal democratisch verkozen ... de E.U. moet haar bek houden.

Hitler was ook democratisch verkozen en het lidmaatschap van de EU houdt rechten én plichten in...
Oud 21 mei 2007, 12:38   #289
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

De EU is nochtans op dezelfde principes democratisch verkozen en nog wel door héél wat meer mensen dan de regering van Polen. Als Polen lid wil zijn van de EU, moet het zich ook plooien naar de voorschriften van de EU en één van die voorschriften is nu eenmaal dat er respect voor de mensenrechten moet zijn.

Citaat:
Oud 21 mei 2007, 13:15   #290
krizis
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Hitler was ook democratisch verkozen en het lidmaatschap van de EU houdt rechten én plichten in...
LOL, doe jij eens een boek open!

Hitler was inderdaad eerst verkozen ... maar hoelang duurde het to hij verkiezingen afschafte en wat deed hij met oppositie? Juist ja ... ik vind het een heel flauwe redenering hoor ... om de Poolse regering met Hitler te vergelijken. In Polen staat democratie nog zeer sterk recht ...

Mjah, da's cirkeldenken hè ... de huidige Poolse regering heeft nooit gewild dat de EU zoveel te zeggen had, dat komt door de vorige regeringen ... zij kunnen hier moeilijker onderuit ... maar langs de andere kant ... wat blijft er over van de grondwet van hun land? De EU groeit als een inktvis over Europe heen en zuigt op die manier de soevereniteit uit elk land ... we gaan stilaan naar een groot dictatoriaal Europa toe waar mensen het voor het zeggen hebben die je nog nooit hebt gezien ...
Oud 21 mei 2007, 13:17   #291
Rene Artois
Minister

Rene Artois's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een gevolg van de moderne tijden. Gezinnen die niet op het randje van het failliet willen balanceren, moeten met twee uit werken gaan (uitzonderingen uiteraard niet te na gesproken). De carrière is meestal ten koste van de kinderen. Ze moeten uiteindelijk toch èrgens opgevoed worden? De school lijkt me daar nu eenmaal de meest aangewezen instantie voor.
Hieruit blijkt hoeveel, of eerder hoe weinig, u van opvoeding van kinderen afweet. Alsof ouders die beiden gaan werken geen tijd zouden hebben voor hun kinderen. Ze zijn misschien niet constant aanwezig maar als het kind hun nodig heeft zullen ze er staan. Uitzonderingen niet te na gesproken. Het belangrijkste is dat kinderen weten met alle problemen bij hun ouders terecht te kunnen.

Voorts is de school heel zeker niet de meest aangewezen instantie voor de opvoeding van kinderen. Scholen slagen er al amper in kinderen de kennis bij te brengen waarvoor ze er naartoe gaan. Wat u voorstelt veronderstelt dan nog bij leraren een betrokkenheid bij hun leerlingen die er gewoonweg niet is.
Rene Artois is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2007, 13:18   #292
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
LOL, doe jij eens een boek open!
Ik doe wat ik wil, daar heb ik jouw vermanend vingertje niet voor nodig

Citaat:
Hitler was inderdaad eerst verkozen ... maar hoelang duurde het to hij verkiezingen afschafte en wat deed hij met oppositie? Juist ja ... ik vind het een heel flauwe redenering hoor ... om de Poolse regering met Hitler te vergelijken. In Polen staat democratie nog zeer sterk recht ...
Ik vergelijk het regime niet, ik stel enkel vast dat democratisch verkozen zijn niet altijd een argument is.

Citaat:
Mjah, da's cirkeldenken hè ... de huidige Poolse regering heeft nooit gewild dat de EU zoveel te zeggen had, dat komt door de vorige regeringen ... zij kunnen hier moeilijker onderuit ... maar langs de andere kant ... wat blijft er over van de grondwet van hun land? De EU groeit als een inktvis over Europe heen en zuigt op die manier de soevereniteit uit elk land ... we gaan stilaan naar een groot dictatoriaal Europa toe waar mensen het voor het zeggen hebben die je nog nooit hebt gezien ...
En ik die dacht dat respect voor mensenrechten en dergelijke al van het begin opgenomen waren.

Laatst gewijzigd door Kay_ : 21 mei 2007 om 13:19.
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2007, 13:19   #293
Rene Artois
Minister

Rene Artois's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De EU is nochtans op dezelfde principes democratisch verkozen en nog wel door héél wat meer mensen dan de regering van Polen. Als Polen lid wil zijn van de EU, moet het zich ook plooien naar de voorschriften van de EU en één van die voorschriften is nu eenmaal dat er respect voor de mensenrechten moet zijn.
Ik geloof dat ik nog altijd wacht op uw uitleg waar hier de mensenrechten, volgens u gelijke behandeling, geschonden worden.
Rene Artois is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2007, 13:34   #294
krizis
Gouverneur

Standaard

Citaat:
uuuuhm, HALLO?!
De EU verkozen??? Wanneer waren die verkiezingen dan? LOL

Enkel mensen in het Europees parlement zijn verkozen door de Europese bevolking ... de Euopese commissie is onderling geregeld ..., da's een éénpartij-systeem, niet bepaald democratisch hè ... tot de dag van vandaag is de Europese Commissie een dictatoriaal systeem dat de souvereniteit van de EU-landen afbreekt ...

Eén voorbeeld: de Europese grondwet, bij refenrendum in Frankrijk en Nederland afgekeurd ... wat zegt Merkel? Ah, die grondwet komt er wel ... we meoten eerst de bevolking er voor klaarmaken en nog wat manipuleren en dan een stemming doen als ze der klaar voor zijn. M.a.w. onze mening maakt niet uit, Europa neemt voer ... een bende bureaucraten gaan in de toekomst meer en meer zeggen hoe wij meoten leven ... gij vindt dat misschien fijn, ik niet, ik heb daar ook neit voor gekozen ... zoals geen enkele Belg ... het werd ons opgelegd (en da's een feit, gen mening).

Lid van de EU houdt rechten en plichten in zeg je ... respecteren van mensenrechten zeg je ...? Moet je mij eens uitleggen op welke manier mensenrechten zijn geschonden door te zeggen dat ze niet meer uitgebreid moeten debateren in scholen over homofelie? Homofelie is tot van vandaag geen mensenrecht, open eens een boek!
Oud 21 mei 2007, 13:40   #295
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
uuuuhm, HALLO?!
De EU verkozen??? Wanneer waren die verkiezingen dan? LOL
Die zijn er om de vijf jaar, liefje.

Citaat:
Oud 21 mei 2007, 13:42   #296
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene Artois Bekijk bericht
Ik geloof dat ik nog altijd wacht op uw uitleg waar hier de mensenrechten, volgens u gelijke behandeling, geschonden worden.
Blader nog eens rustig doorheen het topic. Je zal die uitleg vast wel tegenkomen!

Citaat:
Oud 21 mei 2007, 13:43   #297
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:

Vrijheid om te zijn wie ge zijt >>>>>> democratie
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2007, 13:45   #298
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maak je geen zorgen: ik nam me voor om niet meer op jouw provocaties en ruziestokerijen in te gaan.
Ik heb nooit ruzies gewild, meerdere malen heb jij een staakt het vuren geweigert. En vandaar heb je in het verleden ook terecht een ban gekregen. Nu ben je gewoonweg ruzie aan het stoken met anderen. Opnieuw beschuldig je anderen van wat je zelf doet. Hilarisch.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2007, 13:57   #299
Pukkie
Burger

Pukkie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
De grootste homo haters zijn vaak zelf homos die in denial zitten. Kom er maar voor uit
Dit is echt weer een schoolvoorbeeld van oude wijvepraat.
Even de lijn doortrekken naar pedofielen: als men weet dat er toch een grote aversie bestaat (en terecht) tegenover pedofielen, vanwege het gros van de bevolking, dat zou volgens uw redenering dan betekenen dat de grote massa hier één grote bende pedofielen zou zijn...
Achteraf niet komen janken dat ze u niet meer au sérieux nemen hé
Pukkie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2007, 14:07   #300
krizis
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Die zijn er om de vijf jaar, liefje.
Jamaar Raf, ge zijt ne simpele zeker? Ik schreef ent toch ook dat je idd verkiezingen hebt van het Europees Parlement ... maar dat parlement heeft NIKS te maken met de hele discussie met Polen ... dat is een beslissing van de EUOPESE COMISSIE, die NIET VERKOZEN IS, maar een ééN-partij-systeem, oftewel dictatoriaal ... en deze comissie die een groepje onderling geregeld is krijgt meer en meer macht ... en ik ben uw lief niet, stoephoer!

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be