Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 mei 2007, 13:46   #281
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Verwacht je dit soort straf voor de Amsterdamse schoelies?
Dit zal gezien worden als fysieke mishandeling, gedaan vanuit discriminerende redenen. Zelf schat ik de straf in op vijf jaar gevangenisstraf, met aftrek vanwege de leeftijd van de daders.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2007, 13:46   #282
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Haha!

Die sites staan zo vol fouten, dat ik een hele dag bezig zou zijn om die eruit te halen. Bovendien staan er geen koranverzen waarin staat dat homoseksuelen mogen geslagen, mishandeld of gedood mogen worden. Als u de waarheid spreekt en weet waarover u spreekt, dan moet het toch een fluitje van een cent zijn om zelfs maar één zo'n koranvers te vinden.

En liefst in het Nederlands, als u er één kan vinden. Maar ik betwijfel het.
Het is wel niet in het Nederlands, maar mijn lievelingsimam heeft er een heel blad over volgeschreven in het Engels:

http://www.islam.tc/ask-imam/view.php?q=3056

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2007, 13:46   #283
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Pure onzin?

Blijkbaar zijn we vergeten dat er in 2004 in Nederlandse en Franse moskeeën boeken werden verkocht waarin werd opgeroepen moslims van het dak te gooien...

Voor de islam is homoseksualiteit een verderfelijke zonde die ingeblazen wordt door de sjaaitaan (de duivel), ook al omdat het de mens afwendt van zijn middellijk en onmiddellijk doel, en ervoor zorgt de wezenheid van het menselijk voortbestaan in gevaar brengt. Onder moslimgeleerden wordt homoseksualiteit ook gezien als drager en verspreider van ziektes die ook andere kunnen treffen. Moreel als lichamelijk. De islam schrijft dan ook voor dat homoseksuelen die in hun zonde hervallen, gedood moeten worden. De rechtsscholen verschillen in de methode daartoe: sommige stellen dat hij van een hoge plaats moet worden geworpen, andere stellen dat hij omgebracht moet worden met het zwaard.
Ja, daarover ging 1 van de links die ik gaf en bij mijn weten is het "godsdienstig" boek dat vanuit de moskeeën werd verkocht nog steeds niet uit de handel genomen.
http://www.parool.nl/artikelen/NIE/1082957099689.html
Homo antwoordt moslim
JASPER ROMBOUT
AMSTERDAM - '' 'De weg van de Moslim' is een doodlopende weg,'' concludeerde Boris Dittrich, fractievoorzitter van D66 in de Tweede Kamer, zaterdagmiddag. Daarmee verwoordde hij het gevoel van de ongeveer driehonderd homo's, lesbiennes en sympathisanten die bij het homomonument bij de Westerkerk bijeen waren gekomen om te demonstreren tegen dat boek en de verspreiding daarvan via de El Tawheed-moskee.
De weg van de moslim, een radicaal islamitisch boek uit 1964, kwam vorige week onder de aandacht toen bleek dat Al Tawheed het verkoopt. De imam zou verder zijn gelovigen oproepen tot het lezen van het geschrift. Het boek roept op, homo's 'op te sporen' en hen 'vanaf het hoogste gebouw met hun hoofd naar beneden te gooien en hen vervolgens te stenigen'. Donderdagmiddag besloot het COC Nederland dat hiermee 'de grens bereikt was'.

Dat niet lang daarna bleek dat het boek ook verkrijgbaar is bij gerenommeerde boekhandels en bibliotheken in Amsterdam en Rotterdam, maakte de toon van de bijeenkomst iets moeilijker. De verschillende sprekers kozen hun woorden dan ook zorgvuldig. Het was 'geen protest tegen de islam, nog tegen boeken of moskeeën' stelde COCvoorzitter Henk Beerten. Noch was het 'een poging boeken te verbieden of moskeen te sluiten', verduidelijkte hoofdredacteur van de

Gaykrant Henk Krol even later. Het was volgens Krol een betoging tegen 'de denkbeelden van mensen'.

Dittrich: ''Homo's laten zich niet van daken gooien. Ze zullen van diezelfde daken schreeuwen dat we in een land leven waar iedereen respect verdient. Een moskee is een huis van bezinning en gebed, niet van haat. Een huis dat haat predikt moet gesloten kunnen worden.''

Discriminatie in zijn algemeenheid moet bestreden worden, van homo's, maar ook van islamieten en Arabieren,' klonk het vanaf het podium. Applaus, maar voor enkelen was de grens bereikt. Mike Frijlink (34), arm in arm met zijn vriend in de achterste rij: ''Discriminatie of niet, als zij ons niet met rust laten, rotten ze maar op. Mensen die zo denken, verander je niet. Niet met mooie woorden, niet met subsidies en niet met tolerantie.''

Toen betrad Haci Karacaer van de Turkse organisatie Milli G–rus het podium. ''De drie punten van het homomonument wijzennaar belangrijke symbolische plaatsen. Een naar de Dam, waar wij 4 mei de doden herdenken, het de tweede naar het Anne Frankhuis waar men ondergedoken heeft gezeten om aan vervolging te ontkomen, het derde staat gericht op het gebouw van het COC. Als je die lijn doortrekt, kom je bij de open deur van mijn moskee. Ik hoop u daar te mogen ontvangen voor een dialoog.''

© Het Parool, 26-4-2004

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 27 mei 2007 om 13:49.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2007, 13:46   #284
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht

Natuurlijk kunnen vrouwen homoseksueel zijn, 'homo' komt vh Grieks en betekent zoiets als 'zelfde' , maar de term wordt vooral voor mannen gebruikt.
Maar Soera 4 "De vrouwen" gaat helemaal niet over homoseksuelen, noch zal een islamgeleerde beweren dat er verzen in te vinden zijn die betrekking hebben op homoseksualiteit.
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2007, 13:48   #285
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Met ontucht wordt er hier overspel of onzedelijkheid (hoererij,...) bedoeld en wordt ook zo vertaald in sommige Nederlandstalige koranvertalingen.

Vers 4:15, de voorgaande vers, heeft betrekking op vrouwen en die kunnen toch onmogelijk homoseksueel zijn?!
Er staat trouwens ook nog in de verzen dat als ze berouw hebben, je hen met rust moet laten.
uh-huhtje meiske, ik plaatste 4.15 erbij om te laten zien dat het ene tegenover vrouwen geldt en het volgende tegenover mannen onder mekaar!
Tenandere: vrouwen kunnen natuurlijk lesbisch zijn, maar op de een of andere manier heeft Allah dat over het hoofd gezien.

en wat versta jij onder "overspel" tussen twee mannen? of "ontucht" tussen twee mannen? Dat ze samen een pint gaan drinken of zo?

Ben je nu echt niet slimmer dan dat?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 27 mei 2007 om 13:50.
Oud 27 mei 2007, 13:53   #286
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
uh-huhtje meiske, ik plaatste 4.15 erbij om te laten zien dat het ene tegenover vrouwen geldt en het volgende tegenover mannen onder mekaar!
Tenandere: vrouwen kunnen natuurlijk lesbisch zijn, maar op de een of andere manier heeft Allah dat over het hoofd gezien.

en wat versta jij onder "overspel" tussen twee mannen? of "ontucht" tussen twee mannen? Dat ze samen een pint gaan drinken of zo?

Ben je nu echt niet slimmer dan dat?
Citaat:
Maar Soera 4 "De vrouwen" gaat helemaal niet over homoseksuelen, noch zal een islamgeleerde beweren dat er verzen in te vinden zijn die betrekking hebben op homoseksualiteit.
Oud 27 mei 2007, 13:56   #287
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zegt islamgeleerde UH-HUH ! Spijtig dat je geen engels verstaat, dan zou je échte islamgeleerden kunnen verstaan natuurlijk.

hopla uhhuh, werk aan de winkel : [FONT=Arial] [/FONT][FONT=Arial]http://www.emerce.nl/artikel.jsp?id=48158&rubriek=728471[/FONT][FONT=Arial] [/FONT]

Citaat:
Een casus. Een Nederlandse cyberimam heeft op de website maroc.nl verklaard dat op grond van de Koran alle homo´s in ons land gestenigd moeten worden tot de dood erop volgt. Een homoseksuele voetbalscheidsrechter voelt zich beledigd en bedreigd en eist dat de website wordt gesloten.

Laatst gewijzigd door circe : 27 mei 2007 om 13:59.
Oud 27 mei 2007, 13:58   #288
Praetorian

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Zegt islamgeleerde UH-HUH ! Spijtig dat je geen engels verstaat, dan zou je échte islamgeleerden kunnen verstaan natuurlijk.
Ik die altijd dacht dat je Arabisch moest kunnen. Beetje zoals een priester die best wel iets moet afweten van het Latijn om zijn klep open te doen over theologische disputen.
Oud 27 mei 2007, 13:59   #289
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
Ok, dat is dan de interpretatie van die islamgeleerde. Het is niet omdat hij er verzen in ziet (of in wil zien) die betrekking hebben op homoseksualiteit, dat andere islamgeleerden en ik dat ook doen.

Ik ben in het algemeen meer geneigd om mijn hart te volgen, dan één of andere islamgeleerde.

Laatst gewijzigd door Uh-Huh : 27 mei 2007 om 14:01.
Oud 27 mei 2007, 14:03   #290
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Wel Uh-huh, leg me dan eens uit over welke personen dat vers an-nissa 16 dan wèl gaat.

Het gaat niet over vrouwen die overspelig zijn want dat staat in het vorige vers.
Wat betekent dan: "twee temidden van U", door Yusuf Ali (arabier) vertaald als:

YUSUFALI: If two men among you are guilty of lewdness, punish them both. If they repent and amend, Leave them alone; for Allah is Oft-returning, Most Merciful.

Even ter verduidelijking:

Two = twee
men = mannen
among you = tussen jullie

in het kort: twee mannen tussen jullie (oftewel: twee temidden van jullie).

Op wie slaat dit dan?

Oud 27 mei 2007, 14:04   #291
willem1940NLD

Standaard

Ik vond nog een overzicht in Wiki:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Islam_en_homoseksualiteit
Oud 27 mei 2007, 14:06   #292
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
Wel Uh-huh, leg me dan eens uit over welke personen dat vers an-nissa 16 dan wèl gaat.

Het gaat niet over vrouwen die overspelig zijn want dat staat in het vorige vers.
Wat betekent dan: "twee temidden van U", door Yusuf Ali (arabier) vertaald als:

YUSUFALI: If two men among you are guilty of lewdness, punish them both. If they repent and amend, Leave them alone; for Allah is Oft-returning, Most Merciful.

Even ter verduidelijking:

Two = twee
men = mannen
among you = tussen jullie

in het kort: twee mannen tussen jullie (oftewel: twee temidden van jullie).

Op wie slaat dit dan?
Twee mannen, tussen jullie of onder jullie (= moslims of gelovigen), die aan overspel of ontucht doen...

Zie, gelovigen mogen ongelovigen niet eens aanraken, als je begrijpt wat ik bedoel. Ongelovigen moeten of zullen zich niet onderwerpen aan de wetten van God.

En ik ben geen islamgeleerde, ik geef hier gewoon mijn interpretatie.

Laatst gewijzigd door Uh-Huh : 27 mei 2007 om 14:08.
Oud 27 mei 2007, 14:08   #293
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik "link" dat ook niet aan hun "etnische origine". Wel breng ik het in verband met de islam.
Je linkt het wel aan hun ethnische origine, want je weet hoegenaamd niet of het moslims zijn. Nog minder weet je of ze zich voor hun daad geïnspireerd wisten door een religieus leider of een religieuze tekst. Je gaat er voor het gemak maar van uit dat alle Marokkaanse jongeren extremistisch moslims zijn die het slecht voorhebben met homo's.
Oud 27 mei 2007, 14:10   #294
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Waar men het daar heeft over "acceptatie" kan men enkel verwijzen naar het paradijs waar naast die hoeries idd. ook jongelingen rondlopen.

Men krijgt daar wel 72 hoeren ter beschikking (tegenover max. 4 vrouwen hier), en ook wijn met sloten....

Als dit moet aangenomen worden als "acceptatie" dan leid ik eruit af dat ze HIER ook wijn drinken en ieder minsten 72 vrouwen nemen.

Oud 27 mei 2007, 14:12   #295
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Twee mannen, tussen jullie of onder jullie (= moslims of gelovigen), die aan overspel of ontucht doen...

Zie, gelovigen mogen ongelovigen niet eens aanraken, als je begrijpt wat ik bedoel. Ongelovigen moeten of zullen zich niet onderwerpen aan de wetten van God.

En ik ben geen islamgeleerde, ik geef hier gewoon mijn interpretatie.
het heeft niks met ongelovigen te maken in die verzen.

Waarom haal je die er nu weer bij?

En wat versta jij onder "twee mannen die aan overspel of ontucht doen"?

Oud 27 mei 2007, 14:13   #296
gladiator
Burgemeester

Standaard

Alle gekheid op n stokje, kijk naar de eerste minuut van deze reportage:

http://www.youtube.com/watch?v=peFQWuk4nuo

Een trend in de gemeenschap/geloof, haatspuiterij tot en met...en een heel groot verschil (ondanks sommige straffe uitspraken misschien) met onze westerse en vooral verder geëvolueerde maatschappij/godsdienst.

Maar laat de Doki's maar denken dat het losstaande gevallen zijn, het doet me lachen...Galgenhumor in de stijl van Monty Python
gladiator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2007, 14:17   #297
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Stratcat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben in het algemeen meer geneigd om mijn hart te volgen, dan één of andere islamgeleerde.
Uh-Huh
Oud 27 mei 2007, 14:24   #298
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zie je wel, beste Raf, dat je er echt geen kaas van gegeten heeft! Wij kiezen immers niet. De Kerk heeft vele eeuwen geleden, in de prille tijd van de apostelen, de keuze gemaakt en sindsdien volgen we deze keuze. Wij volgen het inzicht, wij kiezen niet zomaar.
Dikke zever. De Bijbel, de hélé Bijbel is nog steeds bij dogma onverminderd geldig. Volgens de Kerk is immers élk woord in de Bijbel het letterlijke en onfeilbare woord van God. Dat dogma is trouwens het grootste probleem waar de kerk momenteel mee worstelt.

Maar daar gaat het dus helemaal niet over. Moesten alle religieuze mensen ter wereld de grondteksten waarop hun religie is gebaseerd letterlijk in de praktijk brengen, dan had de mensheid zich zo onderhand wel compleet uitgemoord. Gelukkig is er ook nog zoiets als gezond verstand (alhoewel ik de indruk heb dat het onrechtvaardig verdeeld is), en een overgrote meerderheid van katholieken en moslims organiseert dus geen lynchpartijen op homo's. Wel heb je overal, bij de katholieken, bij de moslims, en ook bij de VB stemmers, mensen die jegens homo's een irrationele haat koesteren en die steeds wel argumenten zullen vinden in Bijbel, Koran of VB programma om hun daden te justifiëren.

Alle vertegenwoordigers van extreemrechts die hier in deze thread hun gal komen spuwen over de homofobe aard van de islam zijn een levende illustratie van het aloude spreekwoord "de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet".
Oud 27 mei 2007, 14:31   #299
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doki Bekijk bericht
Dikke zever. De Bijbel, de hélé Bijbel is nog steeds bij dogma onverminderd geldig. Volgens de Kerk is immers élk woord in de Bijbel het letterlijke en onfeilbare woord van God. Dat dogma is trouwens het grootste probleem waar de kerk momenteel mee worstelt.

Maar daar gaat het dus helemaal niet over. Moesten alle religieuze mensen ter wereld de grondteksten waarop hun religie is gebaseerd letterlijk in de praktijk brengen, dan had de mensheid zich zo onderhand wel compleet uitgemoord. Gelukkig is er ook nog zoiets als gezond verstand (alhoewel ik de indruk heb dat het onrechtvaardig verdeeld is), en een overgrote meerderheid van katholieken en moslims organiseert dus geen lynchpartijen op homo's. Wel heb je overal, bij de katholieken, bij de moslims, en ook bij de VB stemmers, mensen die jegens homo's een irrationele haat koesteren en die steeds wel argumenten zullen vinden in Bijbel, Koran of VB programma om hun daden te justifiëren.

Alle vertegenwoordigers van extreemrechts die hier in deze thread hun gal komen spuwen over de homofobe aard van de islam zijn een levende illustratie van het aloude spreekwoord "de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet".

En jij bent de levende illustratie van de immense hypocrisie van de linkse 'verdraagzame' kerk die kilometers onzin zit te lullen over één verkeerde gekozen term van een oude kardinaal maar als vermoord zwijgt als het islamitische verrijkerstype homo's in elkaar slaat en blind blijft voor het feit dat die groep zich het meest in de media en in de criminaliteitsscijfers werken door hun homofobe wandaden.

Wat zit je je overigens druk te maken over de vermeende irrationele haat van vb-ers voor homo's, als je de irrationele en in praktijk gebrachte haat door moslimallochtonen toch maar een akkefietje vindt dat de moeite van het bekritiseren niet waard is?

Laatst gewijzigd door Online : 27 mei 2007 om 14:36.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2007, 14:44   #300
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
En jij bent de levende illustratie van de immense hypocrisie van de linkse 'verdraagzame' kerk die kilometers onzin zit te lullen over één verkeerde gekozen term van een oude kardinaal maar als vermoord zwijgt als het islamitische verrijkerstype homo's in elkaar slaat en blind blijft voor het feit dat die groep zich het meest in de media en in de criminaliteitsscijfers werken door hun homofobe wandaden.

Wat zit je je overigens druk te maken over de vermeende irrationele haat van vb-ers voor homo's, als je de irrationele en in praktijk gebrachte haat door moslimallochtonen toch maar een akkefietje vindt dat de moeite van het bekritiseren niet waard is?
Vermeend? Moet ik je nog eens een link doorsturen naar de lijst van homofobe uitspraken die de heren en dames van het VB zich in het publiek hebben laten ontvallen (en wat enigzins laat vermoeden wat ze over het onderwerp in de privésfeer denken en zeggen)?

En nog eens, je hebt geen enkele aanleiding om te stellen dat het over moslims gaat bij dit incident. Dat is je persoonlijke interpretatie, die gevoed wordt door een dolle haat jegens alles en iedereen die van ver of van dicht met de islam te maken heeft.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be