![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#281 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik heb het echter wel degelijk over de periode ná België. Ik noem dat met een neutraal begrip "Vlaams-Nederlandse samenwerking" om niet verzeild te raken in oeverloze discussies over welke vorm die samenwerking zou moeten krijgen: confederatie, federatie, eenheidsstaat, republiek, monarchie, etc. Met "samenwerking" is duidelijk wat bedoeld wordt, zonder op voorhand een voorkeur voor een van de mogelijkheden uit te spreken. Dat wil niet zeggen dat ik niet wil nadenken over die mogelijkheden. Integendeel, ik denk dat het erg belangrijk is om met concrete voorbeelden te laten zien dat een samenwerking niet (automatisch) een "inlijving van Vlaanderen door Nederland" betekent, zoals sommigen nog steeds (willen) denken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#282 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#283 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#284 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Toch zonder voorbehoedsmiddelen. ![]()
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 25 juli 2007 om 11:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#285 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#286 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Verkeren...(alleen in die andere betekenis) Bevruchten... Embryonale vorm... What's next, Kortaf? ![]()
![]() |
![]() |
#287 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik zie niet in waarom ? B-plus maakt géén leden zonder de personen in kwestie in te lichten, B-plus kan in tegenstelling tot BUB wel www.1207.be gebruiken voor het vinden van ereleden. Op 21/7 zag ik de B-plus stand en kan zeggen dat deze organisatie zeker mbt hun egagement een pluim verdienen. Een vlaams-nationalist
![]() |
![]() |
#288 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#289 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
't Was overigens plezant he... ![]()
![]() |
![]() |
#290 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#291 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Laten we gewoon Vlaanderen ONafhankelijk maken en houden. Als we al zover geraken, gaan we ons weer niet te gauw afhankelijk maken van anderen. We willen en kunnen dan zelf beslissen. En samenwerken, dat gaat met gewone akkoorden, maar een gezamelijke minister, dat gaat me een beetje te ver. Ik kan in de verste verte NIET begrijpen dat je twee totaal verschillende volken, die dan nog een verschillende taal hebben, wil laten trouwen. Nog niet eens verloven zou ik zeggen. Zoals ik al eerder stelde: het is niet omdat ik goed met de buren omkan, dat ik hun dochter moet huwen he. Of met de buurvrouw zelf. Als ik echt wil neuken, kan dat met een mondeling akkoord, zonder dat er trouwen bij moet komen. Primeur: Vrij Vlaanderen zal zeer binnenkort op de webstek een pleidooi zetten voor een scheuring van de taalunie en VOOR een aparte taal: het Algemeen Vlaams. Nederlanders begrijpen ons toch niet. ZELFS als we AN spreken, en heeft dus niks met de taal te maken, maar met andere ideeën.
![]() |
![]() |
#292 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar de post is zo van 'ja, we hebben nu ook bekende leden.' Big fucking deal.
![]() |
![]() |
![]() |
#293 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#294 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() En wat men hier ook moge beweren: ik ben géén hollanderhater. Verre van. Maar ik krijg wel de kriebels als men zijn fikken uitsteekt om Vlaanderen te annexeren. En wie kan me DAT kwalijk nemen? ![]()
![]() |
![]() |
#295 |
|
![]() Er is niemand die Vlaanderen wil annexeren. Dat is nu juist het onbegrijpelijke van heel je verhaal.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#296 | |
|
![]() Citaat:
Volksverrader! ![]() Neen, dan is Vrij Vlaanderen mijn vijand, geen enkele steun waard. ![]()
![]() |
![]() |
#297 |
Europees Commissaris
|
![]() ?? lees jij die holland + Vlaanderen draden wel?
![]() |
#298 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Taal = Vlaamse taal Ik ben geen Nederlander. Als ik geen taalunie wil met Nederland, dan is daar eiegnlijk NIKS mis mee. Zoals ik al stelde: zelfs al spreken we AN, ze begrijpen ons toch niet... En VIJAND? Tja, IK heb geen vijanden... Voor mij zijn de volksverraders diegenen die een eindelijk ONafhankelijk Vlaanderen al direct aan een ander willen verpatsen... Nee, geef mij maar een ONafhankelijk Vlaanderen.
![]() |
![]() |
#299 | |
|
![]() Citaat:
![]() Kan jij schrijven in het Antwerps, het Limburgs of het Westvlaams? 2. En ja, volksverrader! U doet daarmee hetzelfde als de meest radicale francofonen en ook Hans van de Cauter : Vlaanderen voorstellen als een soort Congo of zo met enorm veel talen waar Frans voor iedereen de lingua franca is. Het is slecht voor het VLAAMSE VOLK om de Nederlandse standaardtaal de rug toe te keren ![]() ![]() Vrij Vlaanderen Buiten!
![]() |
![]() |
#300 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |