Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 juli 2010, 10:16   #3061
The Common Sense
Parlementslid

The Common Sense's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Europa ontvluchten is niet hetzelfde als binnenvallen. De meeste van die gekke kolonisten zijn trouwens pas veel later gekomen, vanuit Rusland. Het doel van de eerste zionisten was helemaal niet koloniseren, maar enkel een veilige vluchthaven voor Joden te organiseren; die er was overigens. Totdat Haj-amin-al-Husseini, geïnspireerd door Hitler, etnische zuiveringen wilde uitvoeren naar voorbeeld van de Holocaust. Toen ontstonden de conflicten, en toen ontstond de nood voor een Israëlische onafhankelijkheidsoorlog.
Wat ik raar vind aan je theorie, is dat de Zionistische beweging met Joodse kolonies, die al streefden naar een onafhankelijk Israël, al decennia eerder aanwezig waren in Palestina.
Oud 28 juli 2010, 12:12   #3062
gilad
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
En dat sluit dus uit dat zij die er wonen en niet Joods zijn, geen rechten hebben?
En wat is dat juist, dat Joodse volk? Hebt u Shlomo Sand's 'The Invention of the Jewish People' eigenlijk gelezen?

Het is, zoals Sand schrijft, een uitgevonden volk dat noch cultureel noch historisch noch genetisch noch religieus een band heeft. Het bestaat voor een groot deel uit afstammelingen van tot het jodendom bekeerde volkeren uit Azië of de Arabische landen, uit Ethiopië en India en zelfs - zoals vandaag de dag gebeurd - de bekering van Indianen uit Peru..
Shlomo Sand schrijft de grootste onzin bij elkaar. Niemand dei die man au serieux neemt behalve zij die alles aanwenden wat de vernietiging van de Joodse staat wat dichterbij brengt. Het verbaast me dat u de Protocollen van de Wijzen van Sion er nog niet bij haalt, maar dat komt misschien straks nog. Nochtans het Handvest van Hamas is daar wel op geënt en wordt er letterlijk in vernoemd.

Over die zogenaamde 'nieuwe historici' (ik noem het 'geschifte historici') wil ik er best in een aparte topic over uitwijden. Raar volkske wel, die geen enkele klassieke leugen of verdraaiing uit de weg gaan. Ik ken zelfs een bekend voorbeeld van Benny Morris die eerst een leugen poneert en dan gaat 'bewijzen' dat Israël die leugen onder de mat heeft geveegd (zogezegd het bewijs achterover drukken). Niks is te gek voor die 'historici'.

Laatst gewijzigd door gilad : 28 juli 2010 om 12:13. Reden: taalfout
gilad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2010, 12:18   #3063
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gilad Bekijk bericht
Shlomo Sand schrijft de grootste onzin bij elkaar. Niemand dei die man au serieux neemt behalve zij die alles aanwenden wat de vernietiging van de Joodse staat wat dichterbij brengt. Het verbaast me dat u de Protocollen van de Wijzen van Sion er nog niet bij haalt, maar dat komt misschien straks nog. Nochtans het Handvest van Hamas is daar wel op geënt en wordt er letterlijk in vernoemd.

Over die zogenaamde 'nieuwe historici' (ik noem het 'geschifte historici') wil ik er best in een aparte topic over uitwijden. Raar volkske wel, die geen enkele klassieke leugen of verdraaiing uit de weg gaan. Ik ken zelfs een bekend voorbeeld van Benny Morris die eerst een leugen poneert en dan gaat 'bewijzen' dat Israël die leugen onder de mat heeft geveegd (zogezegd het bewijs achterover drukken). Niks is te gek voor die 'historici'.
Van wie zou Gilad de dubbelnick zijn?
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2010, 12:25   #3064
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Common Sense Bekijk bericht
Wat ik raar vind aan je theorie, is dat de Zionistische beweging met Joodse kolonies, die al streefden naar een onafhankelijk Israël, al decennia eerder aanwezig waren in Palestina.
Voorbeeld?
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2010, 12:39   #3065
The Common Sense
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Voorbeeld?
Encyclopedia of world history, internet,... Er waren al Joodse kolonies en zionistische bewegingen vóór de Holocaust en zelfs voordat Hitler aan de macht kwam (1933)
Oud 28 juli 2010, 12:49   #3066
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
Van wie zou Gilad de dubbelnick zijn?
Van wie ben jij de dubbelnick ?
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2010, 12:58   #3067
The Common Sense
Parlementslid

Standaard

Van mij zeker?
Oud 28 juli 2010, 13:00   #3068
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Van wie ben jij de dubbelnick ?
Wie had het ook alweer over een "kleutertuinmentaliteit"?
Oud 28 juli 2010, 13:00   #3069
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Encyclopedia of world history, internet,... Er waren al Joodse kolonies en zionistische bewegingen vóór de Holocaust en zelfs voordat Hitler aan de macht kwam (1933)
Zionisten zijn mensen die er naar streven dat de joden in hun eigen, oorspronkelijk land veilig samen leven. Die waren er inderdaad reeds voor de Holocaust.
Aanvankelijk wou Hitler zelfs de joden daarheen sturen, liever dan ze naar Amerika te zien vertrekken. Hij stuurde zelfs afgevaardigden naar Palestina om ter plaatse te gaan zien hoe dit te kunnen bewerkstelligen. Maar die werden door de toenmalige Engelse kolonialen de toegang geweigerd tot het grondgenied en terug gestuurd naar Duitsland.
Later kwam Hitler liever met Al Husseini tot een akkoord, die de moslims hun hulp aanbood in ruil voor dat de joden in het midden oosten ook uitgeroeid zouden worden, eens dat Hitler de oorlog gewonnen had.
Maar al die " mooie " plannen zijn dus niet gelukt...Het enige dat de Nazi's gelukt hebben, is een uiterst strenge " natuurlijke " selectie van de joden, die maakt dat de nazaten van de overlevenden nu echt van zeer goede biologische kwaliteit zijn. Lichamelijk quasi onverwoestbaar, intelligenter dan het gemiddelde : allemaal broodnodige kwaliteiten om aan een uitroeingskamp te overleven, en die de hedendaagse joden goed van pas komen in hun overlevingssstrijd in Israël, waar hun land omringd is door talrijke bloeddorstige stammen barbaren, die genieten van een neonazi & uiterst linkse achterban in Europa.

Laatst gewijzigd door den dinges : 28 juli 2010 om 13:03.
Oud 28 juli 2010, 13:05   #3070
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Wie had het ook alweer over een "kleutertuinmentaliteit"?
Jij bent toch begonnen, met de nieuweling "Gilad " te beschuldigen ? Wat is zijn misdaad ? Niet akkoord zijn met jouw fanatieke anti-joodse hersenspinsels ?
Allee, ga maar met de blokskes spelen, de juffrouw deelt straks warme melk uit.

Laatst gewijzigd door den dinges : 28 juli 2010 om 13:07.
Oud 28 juli 2010, 13:06   #3071
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Zionisten zijn mensen die er naar streven dat de joden in hun eigen, oorspronkelijk land veilig samen leven. Die waren er inderdaad reeds voor de Holocaust.
Aanvankelijk wou Hitler zelfs de joden daarheen sturen, liever dan ze naar Amerika te zien vertrekken. Hij stuurde zelfs afgevaardigden naar Palestina om ter plaatse te gaan zien hoe dit te kunnen bewerkstelligen. Maar die werden door de toenmalige Engelse kolonialen de toegang geweigerd tot het grondgenied en terug gestuurd naar Duitsland.
Later kwam Hitler liever met Al Husseini tot een akkoord, die de moslims hun hulp aanbood in ruil voor dat de joden in het midden oosten ook uitgeroeid zouden worden, eens dat Hitler de oorlog gewonnen had.
Maar al die " mooie " plannen zijn dus niet gelukt...Het enige dat de Nazi's gelukt hebben, is een uiterst strenge " natuurlijke " selectie van de joden, die maakt dat de nazaten van de overlevenden nu echt van zeer goede biologische kwaliteit zijn. Lichamelijk quasi onverwoestbaar, intelligenter dan het gemiddelde : allemaal broodnodige kwaliteiten om aan een uitroeingskamp te overleven, en die de hedendaagse joden goed van pas komen in hun overlevingssstrijd in Israël, waar hun land omringd is door talrijke bloeddorstige stammen barbaren, die genieten van een neonazi & uiterst linkse achterban in Europa.
Had jij niet eens gezegd dat je geen Jood was?

Waar haal je al die onzin ...Verzin je dat zelf? Als eens gezien hoe die religeuze Joden er uitzien door inteelt?
Oud 28 juli 2010, 13:07   #3072
The Common Sense
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Wilde hij hen niet naar Madagaskar sturen? Ze zouden daar een eigen staat mogen vormen van de nazi's, maar ik denk dat eerder een enorme getto bedoeld werd.
Oud 28 juli 2010, 13:08   #3073
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Jij bent toch begonnen, met de nieuweling "Gilad " te beschuldigen ? Wat is zijn misdaad ? Niet akkoord zijn met jouw fanatieke anti-joodse hersenspinsels ?
Een bank achteruit en GEEN kus van de leraar.
Een vraag stellen != beschuldigen.

Voor de Hasbara waarschijnlijk wel...
Oud 28 juli 2010, 13:13   #3074
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Had jij niet eens gezegd dat je geen Jood was?
Waar haal je al die onzin ...Verzin je dat zelf? Als eens gezien hoe die religeuze Joden er uitzien door inteelt?
Ik ben inderdaad geen jood. Waarom ? Ken je mij ? Denk je dat ik lichamelijk quasi onverwoestbaar ben , en intelligenter dan het gemiddelde ? Je hebt mij in die beschrijving herkend of zo
Ik ben er enkel van overtuigd dat je om een kamp als Auschwitz te overleven, je geen doetje moet zijn, geen domoor, geen zwakkeling, eerder het tegenovergestelde, +een flinke dosis geluk.
Intelligentie en lichamelijk uithoudingsvermogen, weerstand tegen ziekte's, dat zijn allemaal dingen die je van je ouders meekrijgt...
Wat religieuze joden betreft, ik ken er geen persoonlijk, ik ga met die mensen niet om.
Oud 28 juli 2010, 13:14   #3075
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat wist ik al wel, maar wilden zij bewust een Joodse staat stichten, of een Joodse vluchthaven?
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2010, 13:14   #3076
The Common Sense
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Dat wist ik al wel, maar wilden zij bewust een Joodse staat stichten, of een Joodse vluchthaven?
Wat is het verschil?
Oud 28 juli 2010, 13:15   #3077
gilad
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik denk dat Sir Moses Montefiore zowat de eerste zionist is die met het doel van ooit een eigen staat te hebben, gronden aankocht in Jeruzalem (en de omgeving). We spreken dat al in 1840 ruim 100 jaar voor de Holocaust zou beginnen. Diegenen die beweren dat Israël er is gekomen omwille van de Holocaust, zitten er dus 100 jaar naast. De Holocaust heeft wel een en ander in de hoogstre stroomversnelling gezet, maar zonder de Holocaust was de staat Israêl er ook wel gekomen. De eerste alliyah (joodse emigratie naar het thuisland) kwam in 1882 op gang onder impuls van de jodenvervolging in het Rusland van de tsaren.
gilad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2010, 13:15   #3078
The Common Sense
Parlementslid

Standaard

Citaat:

Ik zag het eerlijk gezegd ook wel als een insinuatie...
Oud 28 juli 2010, 13:16   #3079
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:

Je hebt hem/haar beschuldigd een dubbelnick te zijn, met dan nog een kwade smiley er bij, om te laten zien hoe boos je wel bent, en om ons te laten rillen van de schrik.
Ezelsoren op, en met uw knieën op een regel in de hoek gaan zitten !
Oud 28 juli 2010, 13:17   #3080
The Common Sense
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gilad Bekijk bericht
Ik denk dat Sir Moses Montefiore zowat de eerste zionist is die met het doel van ooit een eigen staat te hebben, gronden aankocht in Jeruzalem (en de omgeving). We spreken dat al in 1840 ruim 100 jaar voor de Holocaust zou beginnen. Diegenen die beweren dat Israël er is gekomen omwille van de Holocaust, zitten er dus 100 jaar naast. De Holocaust heeft wel een en ander in de hoogstre stroomversnelling gezet, maar zonder de Holocaust was de staat Israêl er ook wel gekomen. De eerste alliyah (joodse emigratie naar het thuisland) kwam in 1882 op gang onder impuls van de jodenvervolging in het Rusland van de tsaren.
Bedankt voor de uitleg en welkom op het forum!

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be