Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 13 juli 2009, 20:00   #301
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Weiße Rose's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Das dus alweer onzin. Lezen in de zin van begrijpend lezen is vaak wel een probleem voor mensen met taalachterstand, dat merk je dan ook vaak bij allochtone jongeren in het beroeps, die "studeren af" maar kunnen een eenvoudige brief niet lezen in de zin van begrijpen wat er staat.
Das jammer want het beperkt ontzettend hun kansen op de arbeidsmarkt!
Neen Alice, dat is zeer zeker geen onzin. Uit ervaring weet ik dat spreken en lezen voor de minste problemen zorgt. Het is vooral het schrijven dat vaak moeilijk gaat.
Weiße Rose is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2009, 20:07   #302
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
U komt blijkbaar niet verder dan het posten van enkele 'smileys'... .
Oud 13 juli 2009, 20:08   #303
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weiße Rose Bekijk bericht
Neen Alice, dat is zeer zeker geen onzin. Uit ervaring weet ik dat spreken en lezen voor de minste problemen zorgt. Het is vooral het schrijven dat vaak moeilijk gaat.
En schrijven heb je beroepsmatig ook nodig.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2009, 20:09   #304
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vorenus Bekijk bericht
En schrijven heb je beroepsmatig ook nodig.
Natuurlijk, maar daar kan aan gewerkt worden toch?
Oud 13 juli 2009, 20:10   #305
Vorenus
Banneling

Standaard

Citaat:
Natuurlijk, maar daar kan aan gewerkt worden toch?
Tuurlijk maar niet door testen af te zwakken.
Oud 13 juli 2009, 20:12   #306
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vorenus Bekijk bericht
Tuurlijk maar niet door testen af te zwakken.
Daar ben ik het met u eens, maar dat heb ik meermaals kenbaar gemaakt geloof ik.
Oud 13 juli 2009, 20:15   #307
Vorenus
Banneling

Standaard

Citaat:
Daar ben ik het met u eens, maar dat heb ik meermaals kenbaar gemaakt geloof ik.
Das waar.
Oud 13 juli 2009, 22:44   #308
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
W.B dan lopen onze ervaringen niet gelijk. OP het kantoor kwamen vaak jonge vrouwen langs die een brief hadden van kinderbijslag of andere instanties. Ze hadden hulp nodig om dit in te vullen. Toch waren dit meisjes die hier geboren waren en meestal beroepsonderwijs achter de rug hadden; Ik vroeg hen vaak waarom ze toch met deze vaak erg enevoudige brieven langs kwamen, ze gaven als reden op niet zeker te zijn inhoudelijk de brief goed te begrijpen en voelden zich ook onzeker in het schrijven van een antwoord in de vorm van zinnen. Dat lieten ze liever dan door mezelf en collega's doen, er was steeds verband tussen het lezen en schrijven. Mogelijk is dit niet zo voor andere nieuwkomers, vaak hadden die meisjes een of beide ouders die zelf ook niet goed konden lezen of schrijven in eender welke taal.Ook de ouders bezochten immers met hun administratie de dienst.
Desondanks spraken die meisjes wel goed Vlaams en konden zichzelf verbaal goed uitdrukken maar begrijpen lezen en (durven) schrijven was vaak een probleem.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2009, 22:48   #309
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Of 't zoveelste document in (krom) administratief Wetstratees opgesteld, voor jou evident omdat je 't al tien keer las de vorige jaren. Zijn alle mensen die in de rij staan aan het belastingkantoor met hun belastingbrief wegens hermetisch opgesteld formulier dan allochtonen?

Laatst gewijzigd door filosoof : 13 juli 2009 om 22:51.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2009, 22:56   #310
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Of 't zoveelste document in (krom) administratief Wetstratees opgesteld, voor jou evident omdat je 't al tien keer las de vorige jaren. Zijn alle mensen die in de rij staan aan het belastingkantoor met hun belastingbrief wegens hermetisch opgesteld formulier dan allochtonen?
Je hebt hier wel een punt. Ik moet die officiële rommel ook drie keer lezen voor ik weet waarover het gaat en mijn voorouders wonen al meer dan 700 hier.
Oud 13 juli 2009, 23:32   #311
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
Je hebt hier wel een punt. Ik moet die officiële rommel ook drie keer lezen voor ik weet waarover het gaat en mijn voorouders wonen al meer dan 700 hier.
Dat klopt maar sommige formulieren van o.a kinderbijslag zijn erg eenvoudig omdat daar juist aandacht aan is besteed, formulieren van ziekenfonds daartegen..het gaat dus echt om erg eenvoudige administratie waarbij je ervan mag uitgaan dat wie enigzins begrijpend kan lezen daar aan uit kan.

Dat probleem zie je trouwens evengoed bij Vlaamse kinderen met ouders die minder goed lezen en schrijven en evengoed opgoeiden met weinig taalprikkels, maar die groep is ondanks deze overeenkomst veel kleiner.
Ik weet niet of hier ooit vergelijkende studies naar zijn gedaan, en dan liefst kwantitatief, op aantallen dus.
Filo, waarom steeds zo vijandig?
Oud 22 juli 2009, 14:34   #312
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Dat klopt maar sommige formulieren van o.a kinderbijslag zijn erg eenvoudig omdat daar juist aandacht aan is besteed, formulieren van ziekenfonds daartegen..het gaat dus echt om erg eenvoudige administratie waarbij je ervan mag uitgaan dat wie enigzins begrijpend kan lezen daar aan uit kan.

Dat probleem zie je trouwens evengoed bij Vlaamse kinderen met ouders die minder goed lezen en schrijven en evengoed opgoeiden met weinig taalprikkels, maar die groep is ondanks deze overeenkomst veel kleiner.
Ik weet niet of hier ooit vergelijkende studies naar zijn gedaan, en dan liefst kwantitatief, op aantallen dus.
Filo, waarom steeds zo vijandig?
Hij was niet vijandig, maar is terecht geërgerd over de bureaucratie. Zelf ben ik econoom en heb meerdere Masterdiploma's, maar ook ik vond die belastingbrief nodeloos gecompliceerd. Stempels en dassen en formulieren, en als je een dag te laat bent, dan heb je een boete aan je been...
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2009, 16:10   #313
carolus66
Schepen

carolus66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Wat door velen al vaker werd vermoed, wat door insiders en directe betrokkenen al vaker is aangegeven en gesignaliseerd, blijkt dus inderdaad te kloppen:

Dus allochtone leerlingen mogen niet alleen een half uur langer over hun examens doen en daarbij ook nog eens een woordenboek gebruiken, maar ze mogen ook nog eens drie maal zoveel spelfouten maken dan autochtone leerlingen. (Ik vraag me overigens af hoe het mogelijk is spelfouten te maken als men een woordenboek mag gebruiken, maar soit).

Dat er desondanks verhoudingsgewijs nog altijd veel meer allochtonen dan autochtonen zonder diploma het onderwijs verlaten, wordt hier overigens (bewust?) niet bij vermeld. Maar goed, alles wordt weer eens uit de kast gehaald om allochtonen toch maar zoveel mogelijk kansen te geven, en dat dat in deze (zoals zo vaak elders) regelrechte discriminatie van de autochtonen betekent, zullen we maar weer met de mantel der liefde en verdraagzaamheid moeten bedekken, nietwaar.

En als dan heel af en toe autochtonen deze en andere welhaast systematische discriminatie van het eigen volk meer dan beu zijn en door het lint gaan, wordt dat afgedaan als een gevolg van extreemrechtse propaganda, in plaats van een direct gevolg van een compleet falend immigratie- en integratiebeleid, ook op het gebied van onderwijs. (zie o.a. die andere draad over die vermoorde moslima hier in I&I)
voor mij is positieve discriminatie discriminatie van de hoogste graad: de gedachte dat je deze mensen speciale toegevingen moet doen en afgezwakte condities moet geven kan alleen ontstaan in een geest die ervan uitgaat dat deze mensen minder capabel zijn dan de doorsnee mens.
carolus66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2009, 16:40   #314
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carolus66 Bekijk bericht
voor mij is positieve discriminatie discriminatie van de hoogste graad: de gedachte dat je deze mensen speciale toegevingen moet doen en afgezwakte condities moet geven kan alleen ontstaan in een geest die ervan uitgaat dat deze mensen minder capabel zijn dan de doorsnee mens.
Dat is zo, eigenlijk moeten doelgroepen dit weigeren...capabele mensen worden zo gestigmatiseerd, bewijs nog maar eens dat je vanwege je capaciteiten die baan verdient!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be