Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 augustus 2012, 14:39   #301
Восход-1
Banneling

Standaard

Ik vind het redelijk eng, de gedachte dat het binnenkort wel degelijk bespreekbaar kan worden om bepaalde vormen van seksuele, romantische of gewoon alledaagse uiting in te perken om het islamitisch huwelijk te beschermen.
Восход-1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2012, 14:40   #302
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Dat is inderdaad nuttig en nodig, niet alleen omwille van de energiehuishouding zoals Voschod reeds aangaf (de huidige chaos kost nu eenmaal veel te veel energie), maar ook omdat daarmee regelrechte catastrofes vermeden kunnen worden. En dan heb ik het over mensen die hun hele leven ongelukkig zijn, of die zelfmoord plegen omdat ze er niet in slagen om lief te hebben.

Nu, het islamitisch huwelijk biedt die houvast. Het is heel duidelijk wat je voor en na het huwelijk van elkaar kan verwachten en er worden heel wat middelen aangereikt vanuit de islamitische traditie om de huwelijksband tussen elkaar te versterken en spiritueel te verankeren.
U mag dat geloven, niet moslim denken daar anders over.
Er is helemaal geen " huidige chaos", moslims noemen dat Zina dacht ik, wat voor chaos staat wanneer mannen en vrouwen vrij met mekaar omgaan.

Bovendien, veel vrouwen in dat Islamitisch huwelijk zijn helemaal niet gelukkig, depressie en spychosomatische ziektes komen juist vooral veel onder moslimvrouwen hier voor.
Evengoed zijn er ongelukkige Belgen die getrouwd zijn, en ongelukkige mensen die niemand gevonden hebben.

Het Islamitisch huwelijk biedt volgens u houvast, volgens mij is het vooral verstikkend door de strakke rolpatronen die hier niet worden gedeeld door een samenleving die van vaders betrokkenheid binnen gezin en opvoeding verwacht en van vrouwen dat zij economisch zelfredzaam zijn, wanneer ze gescheiden, samenwonend, of alleenstaand zijn.
Dat staat haaks op de " opleiding van te veel moslimvrouwen" gericht op gehoorzaamheid en zorg voor man en huishouden, meer niet.

Het Islamitisch huwelijk werkt hier dus niet als zaligmakend of " beter", ookal omdat partners starten met andere realiteit, vaak is één partner hier geboren en blijft de importpartner zeer lang van hen afhankelijk; Dus ook mannen van hun vrouw, wat haaks staat op dat traditionele rolpatroon tussen mensen die mekaar amper kennen maar wel getrouwd zijn!
Uw Islamitisch huwelijk is doodsimpel een contract wat wel goed komt wanneer je jezelf maar als goede moslim gedraagt, helaas in dat in de realiteit zelden zo.

Volgens mij biedt een relatie geen bescherming tegen ongelukkig zijn, integendeel, wanneer ze zelf gelukkig bent, kun je ook een goede relatie onderhouden met een partner.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2012, 15:11   #303
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Wat je wel ziet, wereldwijd, is dat wanneer vrouwen economisch onafhankelijk kunnen zijn van mannen, het huwelijk geen vanzelfsprekende keuze is die nog gemaakt wordt.
Ah, de romantiek van het huwelijk...
Een teken van ware liefde.

€€€

Citaat:
Mannen moeten dus meer bieden van levensonderhoud en dat zal vooral heren met minder gevoel voor humor, sociale vaardigheden, aangename persoonlijkheid, sociale of economische vooruitzichten als kneusjes voor playstation doen belanden.
Je beseft toch dat vrouwen ook aan die eigenschappen moeten voldoen?
Met een teef samenwonen is onmogelijk.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2012, 16:16   #304
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door perzie Bekijk bericht
Dat er ergens duidelijk afgebakende regels zijn omtrent gedragingen. Het zou een hoop verwardheden en misverstanden vermijden, zowel bij mannen als vrouwen.
Maar die regels zijn er.
Mannen zijn altijd zelf verantwoordelijk voor hun handelen, ook op seksueel gebied. Je mag vrouwen niet belagen, stalken, beledigen, verkrachten, bepotelen of lastig vallen en " nee" is gewoon "nee".

Vrouwen hebben absoluut zelfbeschikkingsrecht en zowel mannen als vrouwen hebben grote individuele vrijheden.
Oud 12 augustus 2012, 16:18   #305
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Ah, de romantiek van het huwelijk...
Een teken van ware liefde.

€€€

Je beseft toch dat vrouwen ook aan die eigenschappen moeten voldoen?
Met een teef samenwonen is onmogelijk.
Wanneer u vrouwen teven noemt, zit de kans erin dat iedere vrouw met verstand hard wegloopt!
Huwelijk romantisch? Dat is uw uitspraak he, niet de mijne!
Oud 12 augustus 2012, 16:37   #306
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Wanneer u vrouwen teven noemt, zit de kans erin dat iedere vrouw met verstand hard wegloopt!
Ik heb toch niet gezegd dat alle vrouwen teven zijn?
Het mag niet verbazen dat kinderen homofiel worden met zoveel feministische praatjes he, alice.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2012, 16:46   #307
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Восход-1 Bekijk bericht
Ik vind het redelijk eng, de gedachte dat het binnenkort wel degelijk bespreekbaar kan worden om bepaalde vormen van seksuele, romantische of gewoon alledaagse uiting in te perken om het islamitisch huwelijk te beschermen.
Dat gaat niet gebeuren.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2012, 16:48   #308
Восход-1
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Dat gaat niet gebeuren.
Hm. Ook niet in plaatsen waar de meerderheid binnenkort islamitisch wordt en waar er mensen met islamitisch geinspireerde standpunten hun weg vinden in de politiek?

Dat is wat voorlopig ontbreekt, politiek bewustzijn.

Laatst gewijzigd door Восход-1 : 12 augustus 2012 om 16:49.
Oud 12 augustus 2012, 16:51   #309
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hm. Ook niet in plaatsen waar de meerderheid binnenkort islamitisch wordt en waar er mensen met islamitisch geinspireerde standpunten hun weg vinden in de politiek?

Dat is wat voorlopig ontbreekt, politiek bewustzijn.
De kans bestaat, en hij is inderdaad niet heel klein of zo. Maar ik weiger er aan mee te werken, en zo vele met mij. Wat willen ze doen?
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2012, 16:52   #310
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
De huidige relatievorming is inderdaad een stuk gecompliceerder dan de vroegere, maar je vergeet dat de vroegere ook zware offers vergde, een inbinden en insnoeren van impulsen en verlangens: er was 'energie' nodig om dat allemaal onder controle te houden. Die energie doofde na verloop van tijd uit in de vorm van 'berusting'. Maar berusting is ook maar mogelijk als er geen alternatief is, m.a.w. als er maar één model is. In onze samenleving kan dat onmogelijk een islamitisch model zijn. Het zou dan al een model moeten zijn dat translevensbeschouwelijk is.
Ik heb het niet over vroeger, waar er inderdaad slechts één model, het katholieke was. Ik heb het over het islamitisch model als concreet alternatief voor diegenen die in deze diverse maatschappij met al zijn levensbeschouwingen voor het islamitisch model kiezen. Ik sprak ook tegen Perzie, naar verluidt een moslima.

Daarmee heb ik niet gezegd dat andere levensbeschouwingen, subculturen en levensstijlen geen modellen hebben die ook duidelijke afspraken tussen partners kunnen verzekeren. Dat moeten de adapten van die levensvormen dan zelf maar duidelijk maken.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2012, 16:54   #311
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Compleet belachelijk. De machtspositie van de islam in deze maatschappij is onbestaande. En zelfs de katholieke Kerk met al haar financiële slagkracht en macht slaagt er niet meer in om zaken als abortus, euthanasie of homohuwelijk nog één strobreed in de weg te leggen.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oud 12 augustus 2012, 16:58   #312
Восход-1
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb het niet over vroeger, waar er inderdaad slechts één model, het katholieke was. Ik heb het over het islamitisch model als concreet alternatief voor diegenen die in deze diverse maatschappij met al zijn levensbeschouwingen voor het islamitisch model kiezen. Ik sprak ook tegen Perzie, naar verluidt een moslima.

Daarmee heb ik niet gezegd dat andere levensbeschouwingen, subculturen en levensstijlen geen modellen hebben die ook duidelijke afspraken tussen partners kunnen verzekeren. Dat moeten de adapten van die levensvormen dan zelf maar duidelijk maken.
Ah. Ik dacht dat je dat als model voor iedereen bedoelde, dat was toch waar persie het over had. Zij sprak over "de mannen" waarbij er geen aanwijzing was dat enkel islamitische mannen bedoeld zijn.
Oud 12 augustus 2012, 17:01   #313
Восход-1
Banneling

Standaard

Citaat:
Compleet belachelijk. De machtspositie van de islam in deze maatschappij is onbestaande. En zelfs de katholieke Kerk met al haar financiële slagkracht en macht slaagt er niet meer in om zaken als abortus, euthanasie of homohuwelijk nog één strobreed in de weg te leggen.
Zie je ook op middellange termijn de moslimgemeenschap als incapabel om haar belangen politiek te gaan verdedigen zonder hierbij gebruik te maken van reeds bestaande politieke partijen?
Oud 12 augustus 2012, 17:10   #314
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Ik heb toch niet gezegd dat alle vrouwen teven zijn?
Het mag niet verbazen dat kinderen homofiel worden met zoveel feministische praatjes he, alice.
Nu maakt u het nog erger, kinderen worden homofiel van feministische praatjes..je zult maar een pa hebben met een dergelijk achterlijke mening over vrouwen en homo's!
Oud 12 augustus 2012, 17:14   #315
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gelukkig niet, gelukkig beslissen burgers zelf over die zaken!
Oud 12 augustus 2012, 17:36   #316
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door perzie Bekijk bericht
Dat er ergens duidelijk afgebakende regels zijn omtrent gedragingen. Het zou een hoop verwardheden en misverstanden vermijden, zowel bij mannen als vrouwen.
Het zou het leven wel een stuk saaier maken.
Oud 12 augustus 2012, 17:37   #317
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is inderdaad nuttig en nodig, niet alleen omwille van de energiehuishouding zoals Voschod reeds aangaf (de huidige chaos kost nu eenmaal veel te veel energie), maar ook omdat daarmee regelrechte catastrofes vermeden kunnen worden. En dan heb ik het over mensen die hun hele leven ongelukkig zijn, of die zelfmoord plegen omdat ze er niet in slagen om lief te hebben.

Nu, het islamitisch huwelijk biedt die houvast. Het is heel duidelijk wat je voor en na het huwelijk van elkaar kan verwachten en er worden heel wat middelen aangereikt vanuit de islamitische traditie om de huwelijksband tussen elkaar te versterken en spiritueel te verankeren.
Moet ik daaruit begrijpen dat er geen ongelukkige islamitische huwelijken zijn? Maak dat de kat wijs!
Oud 12 augustus 2012, 18:35   #318
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Zie je ook op middellange termijn de moslimgemeenschap als incapabel om haar belangen politiek te gaan verdedigen zonder hierbij gebruik te maken van reeds bestaande politieke partijen?
10j geleden hebben ze het geprobeerd (ael en pvda).
2,5% in a'pen
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2012, 21:25   #319
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ah. Ik dacht dat je dat als model voor iedereen bedoelde, dat was toch waar persie het over had. Zij sprak over "de mannen" waarbij er geen aanwijzing was dat enkel islamitische mannen bedoeld zijn.
Ik ga een katholiek geen islamitisch huwelijk aansmeren, hé. We zijn geen service moskee. De islam biedt in deze tijden een levensoriëntatie op een aantal vlakken, maar in principe veronderstelt dit wel dat je moslim wordt. Er zijn hier wel uitzonderingen op. Bewegingen zoals het universeel soefisme die principes en praktijken uit de islamitische spiritualiteit aanreiken aan een publiek van niet-moslims, zijn misschien wat marginaal, maar daarnaast heb je toch heel wat soefi-broederschappen die een open-deur-politiek volgen.

Ibrahim Izz ad-Din gaat daar zeer ver in door geen bekering tot de islam te vereisen alvorens de inwijding te voltrekken.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 12 augustus 2012, 21:30   #320
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ibrahim Izz ad-Din gaat daar zeer ver in door geen bekering tot de islam te vereisen alvorens de inwijding te voltrekken.
alleen jammer dat het nog minimum 3 �* 4 generaties zal duren voor dit gedachtegoed mainstream islam zal zijn.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be