![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#301 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En de feiten geven mij gelijk. De verfransing in de rand wordt omgebogen dank zij een volhardende taalpolitiek die gevoerd wordt. 2. Het is wenselijk dat negers, Aziaten,...onze taal en kultuur komen vervoegen dan die van onze eeuwenoude aarts- en erfvijand. Maar ja, weeral, een rassist ziet dat natuurlik anders. Denk nu eens in konkurrentietermen met de Francité! Nederlandssprekende Marokkanen zijn wel ONZE Marokkanen en niet de hunnen! ![]()
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 10 mei 2013 om 02:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#302 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wie heeft U dat toch allemaal wijsgemaakt. ![]() De Vlamingen hadden alles te winnen bij de hereniging! Willem I voede een welvaartspolitiek en investeerde in de Zuidelijke Nederlanden met het opzetten van grootscheepse projekten. In de jaren twintig zag men een verbetering van de economische omstandigheden, waardoor vooral onder de antiklerikalen en industriëlen in het Zuiden de waardering voor de politiek van Willem I toenam. Antwerpen wist uit te groeien tot de belangrijkste havenstad van het koninkrijk. De Société Générale, door Willem I opgericht, bleek zelfs zo succesvol dat ze de afscheiding in 1830-1831 overleefde. Onder het bewind van Willem I verdubbelde het aantal lagereschoolkinderen van 150.000 tot 300.000 dankzij de oprichting van 1500 nieuwe scholen. Omdat evenwel iedereen les kreeg in de volkstaal betekende dit dat in heel Vlaanderen (Brussel inbegrepen) alle scholieren 'onderworpen' werden aan Nederlandstalig onderwijs. Het uiteenvallen van de Nederlanden was dan ook voor het zuiden een regelrechte ramp: Citaat:
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 10 mei 2013 om 02:27. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#303 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik heb geen 'kraam'. Ik heb kennis genomen van de geschiedenis in alle objektiviteit een stelde vast dat de hereniging der Nederlanden een ware zegen was zowel op ekonomisch als op kultureel vlak voor Vlaanderen. De scheiding was een ramp. Waren de Nederlanden 1 gebleven dan waren wij bij de G7 ipv Italië! Het is dus niet zo dat ik op basis van een vooraf gemaakte keuze voor Grootnederland ga dingen zoeken om die keuze te onderbouwen. Ge gelooft het of niet maar ik mag doodvallen als ik daarbij lieg. Ik heb echter de indruk dat Uw antigrootnederlandisme vanuit de onderbuik komt omdat ge zo weinig rationele argumenten aandraagt en een erg gevoelsgeladen toon aanslaat. 2. Wat laat ik dan wel weg en wat minimaliseer ik heel konkreet...?
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 10 mei 2013 om 02:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#304 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Belangrijk is de mening van de leidende politieke klasse die uiteindelijk de bepalende beslissingen zal nemen. Wat Jan met de Pet denkt is een kwestie van marketing en kommunikatie. Ik wil niet cynisch doen maar het is nu éénmaal zo.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 10 mei 2013 om 02:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#305 |
Europees Commissaris
|
![]() Wat herdenkt de Franstalige gemeenschap in september? Wat is de Feestdag van het Waalse Gewest?
De feestdag van onze kulturele opponent kan toch geen feestreden zijn voor ons....!
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#306 |
Europees Commissaris
|
![]()
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 10 mei 2013 om 03:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#307 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#308 |
Banneling
|
![]() Nederland heeft geen elite. Iedereen praat er alsof ze halfweg hun stoelgang zitten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#309 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Belgicisten en de Vlaams nationale provinciaaltjes hebben deze, zoals hierboven genoemde, negatieve berichtgeving nodig om de situatie zoals deze nu is te handhaven. Het is inderdaad opvallend hoe gemakkelijk sentimenten naar boven worden gehaald, dit ook door stereotypen te gebruiken. Maar ik denk dat de tegenkrachten steeds sterker worden. Op een dag zullen de Vlamingen terugkeren naar hun Nederlandse roots.
Ní neart go cur le chéile! Laatst gewijzigd door edwin2 : 10 mei 2013 om 07:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#310 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#311 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
De kennis van het Nederlands reikt bij de meeste Vlamingen niet verder dan het verkavelings Vlaams van de VL televisie. Dus u kunt uw oordeel over het taalgebruik van de Nederlanders beter achterwege laten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#312 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#313 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#314 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Vreemde criteria om zich elite te noemen ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#315 | |
|
![]() Citaat:
Kom eens aan met feiten, pakweg bijvoorbeeld de afgelopen 30 jaar waar "serieuze" politieke interesse uit zou moeten blijken? Geef eens voorbeelden waaruit blijkt dat het een "hot" item in Nederland zou zijn? Of we nu met België te maken hebben, dan wel met twee nieuwe buren, Wallonië en Vlaanderen. Een keuze aan jullie zelf en de loop van de geschiedenis. (Als je Edwin overigens gevolgd hebt, is hij dan wel Groot Nederlander maar ziet hij het tevens tamelijk somber in dat er mogelijk sprake van zou kunnen zijn) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#316 |
|
![]() Omringd door Walen, Fransen, Hollanders en aan de overkant Britten.
Wordt er niet gemakkelijk op voor JO ![]() Z'n defensie moet hij van de grond af aan opbouwen, deels uitgeleverd aan de Hollanders en anderzijds voor een flink deel aan de Walen ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#317 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#318 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Net als Jacob stelde zou de discussie ontdaan moeten worden van emotionele argumenten, ik voeg daar ook nog selectieve berichtgeving aan toe. Merkwaardig dat extrapolatie volgt uit deze selectieve negatieve berichten. Maar terecht dat er gesteld wordt dat propaganda de massa sterk zal blijven beinvloeden. Voor mij is de taal als de econoeconomische argumenten het belangrijkste.
![]() |
#319 |
|
![]() Gaat gewoonweg niet lukken, vrijwel elke discussie draait stuk door hopeloze stereotypes en clichés
Je geeft aan economische argumenten, desalniettemin wat dit betreft gaat dit niet geheel zondermeer op. De belangen en visies zijn soms tegengesteld. Ook de visie op Europa verschilt totaal (België) en is één van de belangrijkste oorzaken waardoor vanaf ruwweg 2000 we verder van elkaar zijn komen te staan. Zegt het jou niets dat de 2e kamer bij ons van de Benelux (parlement etc.) af wil? Alhoewel Timmermans er (nog) geen gehoor aan wil geven. Impliciet wordt daarmee een politiek signaal afgegeven richting België. Laatst gewijzigd door Adrian M : 10 mei 2013 om 09:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#320 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Nederlands te spreken. |
|
![]() |
![]() |