Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Bekijk resultaten enquête: Denkt u dat er een clash tussen de islamitische wereld en het Westen zal komen?
Ja 31 93,94%
Nee 1 3,03%
Ik weet het niet/ben onzeker 1 3,03%
Aantal stemmers: 33. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 6 mei 2014, 18:24   #301
Doge
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Wat echter een schande is, is dat het halal geslachte vlees zomaar op de markt wordt gegooid en dus ook door mensen wordt gekocht die daar zelfs niet van op de hoogte zijn!
En daar zit hem wel het verschil met het kosher vlees (ook onterecht onverdoofd geslacht) maar dan helemaal apart wordt gehouden van niet kosher vlees.
Daar heb ik toch sterk m'n twijfels over, een koe heeft ook veel stukken die ze niet mogen eten, dat vlees gaan ze echt niet wegsmijten. Ik denk dat de moslims die stukken ook niet eten, het gedeelte wat ze aanzien om te neuken.

Doge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2014, 18:27   #302
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik eet tegenwoordig ook nog amper rundsvlees, eerder mager varken.

Het probleem is dat ik dol ben op schapenvlees, maar nergens met zekerheid kan weten of deze dieren verdoofd werden alvorens te slachten.
Straks groeit er nog een kopvodje op uw hoofd.

Laatst gewijzigd door Lukkas : 6 mei 2014 om 18:27.
Lukkas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2014, 18:30   #303
vlaams realist
Banneling

Standaard

Ik wil het recht op kotteletjes en spek met eieren eisen bij onze roverheid.
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2014, 18:36   #304
vlaams realist
Banneling

Standaard

On topic, 90 percent denkt dat er een clash gaat komen.
Oud 6 mei 2014, 19:35   #305
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik slacht niet ritueel en onverdoofd. Ik besnijd geen kinderen jongen noch meisje.
Welke prietpraat is het nu weer van "laten we allemaal bij onszelf beginnen"?

a) welke groep gaat in opstand komen
b) welke groep gaat ook nog in opstand komen?

en ja, er is een verschil in reden waarom nonnen het uniform van hun kloosterorde dragen en moslima's een hoofddoek om zich als moslima te laten herkennen zodat hun eigen mannen niet hen, maar wel de niet-gehoofddoekten lastigvallen.
Komaan is dat nu niet wat overdreven!
En je vindt het dus alleen erg wanneer halal ongelabeled als halal verkocht wordt?
Op zich vind je ritueel slachten zo erg niet, zo lang het maar gescheiden blijft van verdoofd geslacht vlees?
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2014, 19:39   #306
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik eet tegenwoordig ook nog amper rundsvlees, eerder mager varken.
Schiet ik culinair tekort, of wat is mager varkensvlees? Klinkt zo raar, mager varken.
Oud 6 mei 2014, 20:33   #307
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Schiet ik culinair tekort, of wat is mager varkensvlees? Klinkt zo raar, mager varken.
Bwah ongeveer zoals islamgeleerde.
Oud 6 mei 2014, 21:40   #308
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist Bekijk bericht
Bwah ongeveer zoals islamgeleerde.
Ik ben het dan toch maar is gaan nachecken en 't is verdekke nog waar ook
Enfin, er zijn gedeeltes dat niet vettig zijn, maar das veelal de spieren en niet het vlees.
Oud 6 mei 2014, 22:49   #309
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben het dan toch maar is gaan nachecken en 't is verdekke nog waar ook
Enfin, er zijn gedeeltes dat niet vettig zijn, maar das veelal de spieren en niet het vlees.
Wat is volgens u 'vlees', misschien?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2014, 06:18   #310
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Wat is volgens u 'vlees', misschien?

Een polleke voll, maar ze mag geen varkenspoten hebben...
Varken is het vieste vlees dat er is... Ik snap niet hoe mensen dat smakelijk binnen krijgen.... Evenals binnen gekweekte kiekes...
Die beesten verdampen van den ammonniak geur door zeik en stront, zitten daar maanden in te zweten, neen dank u....
Geef mij maar een seitan stukje gefrituurd in zonnebloemolie.
Oud 7 mei 2014, 08:45   #311
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Pas ze consequent toe en zie het spel flippen
Verbied ritueel slachten, besnijdenissen, en zie waar we uitkomen alice.
Als we nu eens allemaal bij onszelf zouden beginnen?

Ik ga niet verder op wat mensen geloven, ik ga verder op wat mensen doen.

Nee, het is ook aan de staat te zien dat er zware druk tussen de bevolking manifesteert. En het is tijd dat we "iedereen" content stellen. Een consensus bekomen, maar die moet duidelijk verlegd worden. Ik ga ermee akkoord dat je rituele slachtingen verbied en stopt met het subsidiëren van geloof.
Bon, ik kan er mee leven dat ze op scholen geen hoofddoek moeten dragen en dat de werkgever hierin zelf de keuze mag bepalen.
Pas dat dan in hemelsnaam toe, en consequent. Maar ik weet niet zeker of dat goed zal komen. En dan zal het niet ene groep alleen zijn die hierin tegen opstand zal komen.

çatal Hüyük Alice. Veel vrouwelijke goddinnekes En daarna bovenal bemin één god wie man is....
Wat mij betreft is de islam het monotheïsme in haar zuiverste vorm.

Wat stel je voor ermee te doen?

Maar ze telt ook verdorie.
Wij " hoeven niet bij onszelf te beginnen" omdat anderen Allah boven de wet stellen. Het is aan moslims zelf om de balans te vinden tussen overtuiging en deze samenleving.

Evenmin is het " tijd om iedereen content te stellen" maar wel om veel strenger eigen culturele normen en waarden , waaronder de rechten voor holebi's, gelijkheid man en vrouw, scheiding kerk en staat, gelijkheid van mensen met verschillende overtuigingen te eisen van iedereen, ongeacht wat hun overtuiging stelt over deze onderwerpen.
En ja, dat zal heibel geven met een aantal groepen, maar die heibel is er nu ook al, dus dan liever voor iets wat de moeite waard is.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2014, 08:58   #312
Doge
Banneling

Standaard

Citaat:
En je vindt het dus alleen erg wanneer halal ongelabeled als halal verkocht wordt?
Op zich vind je ritueel slachten zo erg niet, zo lang het maar gescheiden blijft van verdoofd geslacht vlees?
We kunnen het niet tegenhouden want anders slachten ze zoals vroeger in de badkamer, ergens moeten we een gedeelte toelaten maar het restvlees moeten wij niet opvreten tegen onze wil.

Als de labels moeten blijven hangen dan zal het halal restvlees slechter verkopen en zal de hele ketting van halal-vlees doorbroken worden. Halal vlees is maar betaalbaar omdat wij ongelovigen het restvlees opgebruiken, ongewild helpen wij dus mee aan al die zever omdat de labels verwijderd mogen worden.
Oud 7 mei 2014, 18:01   #313
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doge Bekijk bericht
We kunnen het niet tegenhouden want anders slachten ze zoals vroeger in de badkamer, ergens moeten we een gedeelte toelaten maar het restvlees moeten wij niet opvreten tegen onze wil.

Als de labels moeten blijven hangen dan zal het halal restvlees slechter verkopen en zal de hele ketting van halal-vlees doorbroken worden. Halal vlees is maar betaalbaar omdat wij ongelovigen het restvlees opgebruiken, ongewild helpen wij dus mee aan al die zever omdat de labels verwijderd mogen worden.
Waar ligt de fout dan, bij de moslims of bij de slachters/handelaars?
Maar ik vind het vreemd dat we plots niet meer tegen ritueel slachten zijn, zolang het maar niet op ons bord komt...
Mag ik het H woord gebruiken aub?
Oud 7 mei 2014, 18:07   #314
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Wij " hoeven niet bij onszelf te beginnen" omdat anderen Allah boven de wet stellen. Het is aan moslims zelf om de balans te vinden tussen overtuiging en deze samenleving.
Allah staat hier niet boven de wet. En jawel, we zitten altijd zo een groep te viseren in plaats van eens bij ons eigen te kijken.

Citaat:
Evenmin is het " tijd om iedereen content te stellen" maar wel om veel strenger eigen culturele normen en waarden , waaronder de rechten voor holebi's, gelijkheid man en vrouw, scheiding kerk en staat, gelijkheid van mensen met verschillende overtuigingen te eisen van iedereen, ongeacht wat hun overtuiging stelt over deze onderwerpen.
En ja, dat zal heibel geven met een aantal groepen, maar die heibel is er nu ook al, dus dan liever voor iets wat de moeite waard is.
Jawel, 't is wel tijd om iedereen content te stellen.
Die regels zijn al in plaats Alice, maar het is moeilijk toepassen in den Belziek dus is de wet hier maar een relatief begrip waar iedereen zijn kloten aan veegt. Who's to blame? De moslim, of de politiek?
Oud 7 mei 2014, 18:26   #315
Doge
Banneling

Standaard

Citaat:
Waar ligt de fout dan, bij de moslims of bij de slachters/handelaars?
Maar ik vind het vreemd dat we plots niet meer tegen ritueel slachten zijn, zolang het maar niet op ons bord komt...
Mag ik het H woord gebruiken aub?
We kunnen het niet meer tegenhouden omdat het mag geïmporteerd worden, dat is het probleem. Het beste wat we dan kunnen doen is labelen zodat we ten minste weten wat we eten, bijkomend effect is dan dat halal vlees duurder zal worden omdat het restvlees goedkoop verkocht moet worden.

Je ziet, we gaan hetzelfde bereiken maar via een omweg, niemand kan tegen een goeie labeling zijn, zelfs Europa niet. Dus niet hypocriet maar slim.
Oud 7 mei 2014, 18:29   #316
Doge
Banneling

Standaard

Halal vlees heeft ook veel meer last van die stront bacterie door het onverdoofd de hals doorsnijden, als we gaan hameren op kwaliteit en hygiëne valt halal ook door de mand. Weeral een kleine omweg.
Oud 7 mei 2014, 18:44   #317
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doge Bekijk bericht
We kunnen het niet meer tegenhouden omdat het mag geïmporteerd worden, dat is het probleem. Het beste wat we dan kunnen doen is labelen zodat we ten minste weten wat we eten, bijkomend effect is dan dat halal vlees duurder zal worden omdat het restvlees goedkoop verkocht moet worden.

Je ziet, we gaan hetzelfde bereiken maar via een omweg, niemand kan tegen een goeie labeling zijn, zelfs Europa niet. Dus niet hypocriet maar slim.
Logisch dat men dingen correct moet aflabelen. Wie is daar tegen?
Oud 7 mei 2014, 18:50   #318
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

De 'politiek correcte' medemens, misschien?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2014, 19:55   #319
Doge
Banneling

Standaard

Citaat:
Europa en moslims.

Als er een correcte labeling zou zijn dan zou er bv een halal etiket op hondevoer moeten staan, of "bevat halal (on)verdoofd geslacht vlees". Zowel voor moslims een probleem omdat honden onrein zijn en voor de merken die een slecht imago vrezen.

Europa is ook tegen omdat het restvlees niet meer verkocht zou raken aan normale prijzen, de meeste slachterijen slachten alles halal omdat ze dan geen verschillende soorten slachtlijnen moeten onderhouden dus is er een gigantisch overschot. Als ze correct zouden labelen wil de consument het halal vlees niet meer tenzij het een pak goedkoper is, Europa wil dumpprijzen voorkomen en tegelijk moslims hun halal vlees geven. Dus, mag het label verwijderd worden in de winkels.

"supermarktketens als Delhaize, Colruyt of Aldi verpakken het vlees opnieuw. Volgens hen komt zo’n Arabisch halaletiket niet goed over bij de klanten."
http://www.vilt.be/Ruim_helft_van_la...ekken_is_halal

Alle nederlandse kip is halal (95% heeft ook de stront bacterie, puur toeval)
http://biz.thepostonline.nl/2013/02/...dse-kip-halal/

Laatst gewijzigd door Doge : 7 mei 2014 om 20:00.
Oud 7 mei 2014, 20:22   #320
Peche
Banneling

Standaard

Stopt dan met uw vlees daar te kopen?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be