Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 mei 2014, 14:00   #301
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Hoofddoekjes hier, hoofddoekjes daar ,hoofddoekjes overal !!!
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2014, 14:16   #302
Castor Troy
Schepen

Castor Troy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miauw! Bekijk bericht
Ik stoor mij geweldig aan dames met dikke blubberbillen in te strakke leggings. Jammer genoeg kan dat ook niet bij wet verboden worden.
Cellulitis benen vind ik juist mooi. Aanvaardt nu 's dat vrouwen dikkere billen krijgen en je zal je beter voelen
Oud 27 mei 2014, 14:18   #303
Klein Licht
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Dat is helemaal niet zo simpel.
ófwel dient men dan een zeer vage omschrijving te geven en ga je in de problemen komen ófwel dient er een volledige opsomming te gebeuren die al evenmin haalbaar is.
Dat is zeker haalbaar. Je geeft zélf al een voorbeeld van de RvS...

Citaat:
daar ge je een punt maar ook alleen maar als je er niet naast kunt kijken ( in figuurlijke zin dan ) hé en je derhalve dus aan gaat storen.
Zodra hun hoofddoek onzichtbaar is is het probleem dan ook opgelost he. Net zoals die neonazi onder zijn hemdje vol swastika's kan staan.

Citaat:
Mijn opmerking dat er heel wat is waar een mens zich kan aan storen blijft wel
Natuurlijk kan men zich aan veel dingen storen. Maar als democratie beslissen we dat er een verschil is tussen iemand die zijn werk uitvoert met een paarse trui, en iemand met een t-shirt met 'hetero's aan het gas'.

Citaat:
Dat is totaal niet vergelijkbaar daar het over een werkvloer gaat en zaken die reeds vastgelegd zijn.
Je maakt er een karikatuur van ... ik denk dat je best wel wist wat ik bedoelde met : 'zich aan iets storen' is geen gegronde juridische reden.
Als iets de toets van de karikatuur niet overleeft, kan dat een belangrijke indicatie zijn dat de premisse fout zit. Blijkbaar zijn er genoeg mensen die bepaalde ideologische uitingen voldoende storend vinden, net zoals er mensen zijn die publiek naakt onaanvaardbaar vinden. En dat gaat dan nog over de publieke ruimte, niet het bemannen van een customer-facing overheidsfunctie.
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2014, 14:21   #304
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Ik denk dat ge iets gemist hebt. Een detailke, 2 in feite.

Laatst gewijzigd door Jay-P. : 27 mei 2014 om 14:21.
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2014, 14:22   #305
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Ik denk dat ge iets gemist hebt. Een detailke, 2 in feite.
Ben jij instaat fatsoenlijk an te typen?
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2014, 14:23   #306
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Neen, ik volg nog les in Holland.
Oud 27 mei 2014, 14:24   #307
Klein Licht
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ben van plan om een vlaamse leeuw als islamitische hoofddoek te gaan dragen en zo het halfrond te bezoeken als ze vergaderen.

Ben eens benieuwd. Desnoods draag ik er nog een kruiske bij ook.
Vergeet zeker uw Kirpan niet

Dat is meestal een goede test in hoeverre er uitzonderingen worden toegestaan aan gelovigen

Laatst gewijzigd door Klein Licht : 27 mei 2014 om 14:24.
Oud 27 mei 2014, 14:29   #308
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mag ik hieruit opmaken dat je met "die moslima" dan vooral "Marokkaanse moslima's" bedoelt, gezien het voorbehoud dat je eerder maakt voor Turkse, enz., moslima's? Daar heb je dan gelijk in; het zijn vooral zij die het hardnekkigst vasthouden aan hun geloof en hun hoofddoek. Wel een reden te meer om "ze" niet allemaal over één kam te scheren.
Gelukkig dat "ze" het onderscheid zèlf aanbrengen dan, is het niet? Stel je voor dat wij hen zouden verplichten om hun overtuiging klaar en duidelijk te maken middels hun kleding. Het (linkse) kot zou te klein zijn.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 27 mei 2014 om 14:30.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2014, 14:41   #309
Klein Licht
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
De dames willen niet functioneren zonder hoofddoek, eisen dit te dragen steeds en overal, en houden er totaal geen rekening mee dat het gedachtengoed wat hen dus opdraagt dit steeds en overal te dragen, in strijd is met onze wetgeving.
Het gedachtegoed is niet in strijd met onze wetgeving, het in de praktijk brengen wel. Dat is trouwens ook het geval voor de meeste andere religies, de moslims blijken echter meestal net wat achterlijker in de toepassing van hun boek.
Oud 27 mei 2014, 14:43   #310
Klein Licht
Minister-President

Standaard

Citaat:
Gelukkig dat "ze" het onderscheid zèlf aanbrengen dan, is het niet? Stel je voor dat wij hen zouden verplichten om hun overtuiging klaar en duidelijk te maken middels hun kleding. Het (linkse) kot zou te klein zijn.
Lukkas zit alvast in een tweestrijd
Oud 27 mei 2014, 15:00   #311
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Het gedachtegoed is niet in strijd met onze wetgeving, het in de praktijk brengen wel. Dat is trouwens ook het geval voor de meeste andere religies, de moslims blijken echter meestal net wat achterlijker in de toepassing van hun boek.
Probeer maar eens hetzelfde gedachtengoed in een politiek programma te steken - je zal snel voelen of enkel het "in praktijk brengen" strafbaar is.

We kunnen alvast stellen dat de ideologie zeer laakbaar is, en net als de neo-nazi's die niks verkeerds doen door hun kledij zolang ze hun gedachtengoed maar niet in praktijk brengen, ook enkel een laakbare ideologie hebben.

Ik neem aan dat extreem links dan ook gaat pleiten om in neo-nazi-kledij aan de loketten in Antwerpen te zitten? Of zouden die mensen zelfs niet in aanmerking komen voor een job en bijgevolg hopeloos gediscrimineerd worden tot ze hun kledij aanvaardbaar maken?

Ik wacht op een snikhete zomer zodat de hoofddoekjes die in het strijkatelier hun hoofddoek niet kunnen afzetten het dan ook lekker warm kunnen krijgen. (meer dan waarschijnlijk gaan ze dan op verlof in heimweeland waarna ze pas na twee maanden terugkomen wegens "ziekte" getekend door achterneef Mohammed die een certificaat van dokter heeft gepikt.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 27 mei 2014 om 15:01.
Oud 27 mei 2014, 15:13   #312
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Ok, Ok, zoals Brel zou zeggen: Vous me prenez par les sentiments...
Maar 'k ben blij dat mijn beeldspraak jullie ook deed dromen.
Méér van dat !

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2014, 15:16   #313
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Geef mannen dus één hint naar iets dat tussen twee borsten zou kunnen hangen en al de rest van de informatie is verdwenen.

Stom dat ik van dit verschijnsel nooit meer gebruik heb gemaakt.

Oud 27 mei 2014, 16:38   #314
Ulrik
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Zonder uitzonderingen in de wetgeving lijkt mij zoiets uitgesloten.
Ulrik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2014, 16:51   #315
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Geef mannen dus één hint naar iets dat tussen twee borsten zou kunnen hangen en al de rest van de informatie is verdwenen.

Stom dat ik van dit verschijnsel nooit meer gebruik heb gemaakt.
?
Het platte land?

(sorry, dichterlijke vrijheid...)
Oud 27 mei 2014, 17:16   #316
Vigilant
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Ikzelf, als agnost met atheïstische trekjes, stoor mij daar al aan van zolang ik het mij kan herinneren. En als ik ergens te maken krijg met de overheid, dan verlang ik dat haar vertegenwoordigers geen enkele ideologie uitdragen. Of dat nu hun religie, ideeën over vrije seksuele voorkeur, favoriete politieker of voetbalclub of wat dan ook is.

Is dat nu zo moeilijk om al die zever achterwege te laten bij het uitvoeren van uw job?
Voor provocateurs, geindoctrineerden en aanhangers van die achterlijke veroveringsideologie wel.
Vigilant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2014, 17:25   #317
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
je begint het beeld van vlaanderen te snappen, good boy!
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2014, 17:25   #318
Vigilant
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Onherkenbare kloon? Door een sjaaltje op je hoofd te dragen? Waren onze (groot)moeders in de jaren 60-70 dan ook "onherkenbare klonen"?

En wat dat "uniform" betreft: tja, er zijn wel meer religies die zo'n "uniform" hebben, en zelfs nog strenger, opvallender en/of idioter dan de hoofddoek van moslima's. Ik verwonder me dan ook altijd over de hypocrisie dat men bij de enen ok lijkt te vinden wat men bij de anderen wil bestrijden.
Tot slot: als die hoofddoek een symbool is van agressiviteit en veroveringszucht (en dus blijkbaar niets met religie, cultuur en traditie te maken heeft), zouden we dan niet best beginnen met al "onze" Mariabeeldjes van hun sluier te ontdoen?
Mijn grootmoeder heeft nooit een sjaaltje gedragen, noch een tafellaken van islamitisch formaat. Geen enkel grootmoeder heeft dat gedaan, behalve die van de linksprogressieven. En blijkbare hebben die linksprogressieve grootmoeders dat gedaan omdat ze erotiserende haren hebben die het mansvolk tot ondeugdelijk gedrag aanzet. Tegenwoordig blijken de linksprogressieve vrouwen die achterlijkheid achter zich gelaten te hebben. Gaat het de moslima's ooit lukken die achterlijkheid achter zich te laten?

PS "Onze" mariabeeldjes schijnen tot het cultureel erfgoed te behoren. Van mij mogen ze de container ingekieperd worden. Hoe dan ook, postuurkes erbij slepen om het provocerend uniform van de veroveringszuchtige islam te vergoeilijken, is wel heel erg idioot.
Oud 27 mei 2014, 17:32   #319
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Ik ga mezelf nog maar eens quoten, en eraan toevoegen dat ik LES GEEF aan jongeren tussen de 15 en de 20 jaar:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ik geloof in Moeder Aarde, die mij naakt geboren worden liet.

Mijn religie verbiedt kledij niet, voor zover die STRIKT NOODZAKELIJK is om mij tegen 'de uitersten' van haar klimaat te beschermen.

Poedelnaakt rondhuppelen - en liefst met een fiere erectie als uitdrukking van mijn dankbaarheid jegens Moeder Aarde - geniet hoe dan ook de voorkeur (van Moeder Aarde, en van mijn fiere erectie ).

Mag ik nu ook achter een loket plaatsnemen zonder mijn diepste religieuze gevoelens geweld aan te moeten doen?

Edit: om mijzelf mooier voor te doen dan ik in werkelijkheid ben, mag ik uiteraard een pluim op m'n hoed steken, of in m'n kont. Moeder Aarde kan best wel met een beetje frivoliteit om.

Mag ik nu ter ere van Moeder Aarde poedelnaakt, met een fiere erectie en eventueel een pluim op m'n hoed of in m'n kont voor de klas staan?

Gelden "tolerantie" en "diversiteit" ook voor mij (en mijn geloofsgenoten)?

Edit: Moeder Aarde verplicht mij niet tot fanatisme. Ik kan er dus best mee leven dat ik OP M'N WERK een zeker 'fatsoen' () in acht moet nemen.

Dat ik ook op straat rekening moet houden met de lange tenen, gevoelige zieltjes en kwetsbare oogjes van Jan en Alleman staat mij al véél minder aan, maar zoals reeds gezegd: ik ben niet verplicht tot fanatisme, en opportunisme is geen misdaad.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!

Laatst gewijzigd door djimi : 27 mei 2014 om 17:39.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2014, 18:10   #320
Vigilant
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Een jonge vrouw is uit eerwraak doodgestenigd door haar familieleden voor een provinciale rechtbank in Centraal-Pakistan omdat ze met de man van haar keuze was getrouwd.

De 25-jarige Farzana Iqbal werd aangevallen door haar vader, broers, ex-verloofde en andere familieleden aan de poort van het hooggerechtshof in Lahore, aldus politiewoordvoerder Rana Mujahid Hussain. De mannen drongen de vrouw in een hoek en bleven haar op het hoofd slaan met stenen. Ze werd later officieel dood verklaard in het ziekenhuis, zei Hussain. De politie arresteerde de vader maar de andere boosdoeners ontkwamen. Iqbal huwde met de man die ze lief had in januari van dit jaar, dik tegen de zin van haar familie. Die beschuldigde de echtgenoot ervan de vrouw te hebben gekidnapt en had een rechtszaak tegen hem aangespannen.

Families in de erg conservatieve islamitische samenleving beschouwen het als een belediging als hun dochters met de man van hun keuze trouwen. Gemiddeld 1.500 vrouwen worden jaarlijks gedood onder het voorwendsel van eerwraak, aldus de mensenrechtengroep Aurat Foundation en andere organisaties die dergelijke zaken registreren. Daders van eerwraak ontsnappen vaak aan bestraffing, maken gebruik van achterpoortjes die door advocaten als voorbijgestreefd worden genoemd en ingewikkelde wetten die families toelaten de moordenaars te pardonneren. (Belga/TE)
Knack 27/5/14

Toffe religie, de religie van de 'hoofddoekjes'.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be