![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#301 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Jeff |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#302 |
Banneling
|
![]() Juist ja. Maar wat dat nu allemaal in feite betekent, blijft voor mij een enigma. Maar ik vermoed dat het allemaal maar weinig om het lijf heeft. Want, wat maakt dat nu uit van wie en van waar men afstamt. Geen iota maakt dit meer uit.
Laatst gewijzigd door system : 30 juli 2013 om 13:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#303 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Een Hollandse Nederlander te zijn doet trouwens ook geen pijn.
![]() |
![]() |
#304 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Ben ik het helemaal mee eens.
![]() |
#305 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]()
![]() |
#306 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het was in oorsprong een proletarische opstand, niet een opstand tegen Willem en zelfs niet eens een nationalistische opstand tegen Nederland. De Franstalige bourgeoisie heeft echter nadien handig die opstand gekaapt.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 1 augustus 2013 om 20:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#307 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat de mensen in het zuiden morden tegen Willem I, begon al zeer vroeg zoals ik reeds stelde. Zie #235 Wat de opstand betreft: het was een combinatie van proletarische revolutie en burgerlijke revolutie. Dat zien we in die tijd ook in andere landen. In die dagen en in die tijd waaide er trouwens een (liberale) revolutionaire wind over heel Europa. Laatst gewijzigd door system : 2 augustus 2013 om 10:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#308 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Absolute_monarchie �* la Lowie Kators en dit: http://nl.wikipedia.org/wiki/Verlicht_despotisme �* la Willem gaat blijkbaar aan U voorbij.... ![]() Het verlicht despotisme situeert zich ergens tussen de absolute monarchie en de parlementaire monarchie.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 2 augustus 2013 om 10:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#309 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Of om het nog maar eens te zeggen: Willem I was zeker een despoot , maar vrij weinig verlicht! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#310 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
http://www.google.be/search?q=verlic...22.ddW2nkdbTcE http://dare.ubvu.vu.nl/handle/1871/19180
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 2 augustus 2013 om 17:01. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#311 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Allemaal voer voor filosofen waar onze voorouders (arbeiders en boeren) eigenlijk geen boodschap aan hadden. De leuze Fraternité, Egalité (!) et Liberté(!) kreeg voor hen wel een zeer sarkastische invulling. Taaldikatuur bij wijze van egalité.... En vrijheid (!) om Frans te spreken en Fransman te worden en om die 'idealen' te gaan 'verdedigen' aan het Oostfront. Zelfs tijdens het wrede naziregime werd mijn grootvader niet verplicht om naar het oostfront te trekken. Mijn achterachterover²grootvader vond echter zijn graf in de Russische steppe omdat hij een verkeerd lotje had getrokken bij de Revolutionaire Tombola. Zijt gij eigenlijk wel tevreden dat Napoleon werd verslagen....?? En als we toch eventjes de filosofische toer willen opgaan...Het volgende zal U als Belgicist wel eventjes doen knarsetanden: Citaat:
Rond 1790, op de vooravond van de Franse Bezetting (1792-1815 ...
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 2 augustus 2013 om 17:54. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#312 |
Europees Commissaris
|
![]() Zie de eerste bladzijden van:
http://www.paul-deridder.be/files/pa...0DE%20RAND.pdf. # Deze link vervangt die in mijn vorig bericht die niet werkt.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 2 augustus 2013 om 18:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#313 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#314 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#315 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het verhaal is veel simpelder. Indien de Vlaamse elite zijn rol had gespeeld en niet gekoketteerd had met de Franse taal (in de zin van: 'Da Floms, c'est bon pour rien'), dan had er nooit een verfransing van Brussel plaatsgegrepen. De bijna-doodsteek trouwens voor de Brusselse Vlaming m.b.t. verfransing van Brussel, kwam er door de massale Vlaamse 'Marsen op Brussel'. Als reactie hierop gingen de Brusselse Franstaligen zich politiek organiseren en zich nog duidelijker en agressiever anti-Vlaams profileren in Brussel en zo ontstond het F.D.F. . Met alle gevolgen van dien. Maar niet getreurd. We blijven optimist. Zoals ik in een vorige post al stelde: het Nederlandstalig Brussel onderwijs is in volle opmars. En dat zie ik graag. Want wie de jeugd heeft, heeft de toekomst. Laatst gewijzigd door system : 3 augustus 2013 om 18:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#316 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Had het VKN wat langer geduurd had er zich een Nederlandstalige elite kunnen vormen. (En die heeft zich trouwens gevormd maar het was slechts een prille aanzet.)
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 9 augustus 2013 om 00:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#317 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#318 |
Europees Commissaris
Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
|
![]() Er is voor gestemd geweest,Vlaanderen kreeg de definitieve dolksteek van enkele Nederlands afgevaardigden die puur uit eigenbelang(haven van Rotterdam versus die van Antwerpen)voor de afscheiding stemden.Anders hadden die hatelijke separatisten nooit hun zin gekregen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#319 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dubbel
Ní neart go cur le chéile! Laatst gewijzigd door edwin2 : 10 augustus 2013 om 20:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#320 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |