Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Afschaffen, dat CGKR!
Ja 150 72,46%
Nee 39 18,84%
Ik wil wel ja zeggen, maar uit angst voor een proces zeg ik het niet luidop 13 6,28%
Kan me geen moer schelen 5 2,42%
Aantal stemmers: 207. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 29 juni 2007, 21:43   #301
@BuRnS
Schepen

Standaard

ik zoek binnekort eens kontakt op met gaia en cgkr , mijne hond wordt in sommige gemeenten geweigerd , juist op basis van zijn ras ........

( ps , in de buurlanden gelijk nederland wordt da lief beest direct afgemaakt ............. ze kan nog geen asiel aanvragen juist op ras )
@BuRnS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2007, 21:54   #302
Bert Bubber
Provinciaal Statenlid

Bert Bubber's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door @BuRnS Bekijk bericht

( ps , in de buurlanden gelijk nederland wordt da lief beest direct afgemaakt ....)
Koop dan ook ene die af is, van den eerste keer....
Oud 29 juni 2007, 22:13   #303
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Slechts 21% is voor het behoud van het inquisitiecentrum volgens de poll
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2007, 22:22   #304
Bert Bubber
Provinciaal Statenlid

Bert Bubber's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Slechts 21% is voor het behoud van het inquisitiecentrum volgens de poll
tegen 76,92%
Oud 30 juni 2007, 10:07   #305
berre
Minister

berre's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar berre
Standaard

unaniem heb ik beslist dat kaka en binneland moet afgeschaft worden
berre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2007, 10:23   #306
Don Quichote
Banneling

Standaard

De ene krijgt brugpensioen op 50 jaar.

De andere moet werken tot minstens 60 jaar.
( als hij voldoende arbeidsjaren heeft.)

Waar zit het CGKR ??
Waarom geen klacht tegen La Belgique ??
Don Quichote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2007, 12:02   #307
Jukes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door berre Bekijk bericht
unaniem heb ik beslist dat kaka en binneland moet afgeschaft worden
Slechte levering uit Bogot�* gekregen?
Oud 30 juni 2007, 15:10   #308
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
Het is wel net met die racisme aanklachten dat het CGKR in de mediabelangstelling komt. Dat is ook deels hun eigen fout. Ik denk dat die politieke inmenging uiteindelijk hun doodsvonnis zal zijn.
Indien racisme een politiek misdrijf is dan moeten degenen die ervoor vervolgd worden met levenslange gevangenisstraffen boven hun hoofd hangende door een jury voor assisen worden aangepakt.
Ik ben vragende partij!
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2007, 15:17   #309
ericferemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Waken over de rechten van de mensen in dit land is één ding.
Waken over de juistheid van meningen is iets heel anders.

Het CGKR gedraagt zich steeds meer als wetgever, jury en beul tegelijk en is een gevaar voor de democratie. Afschaffen die handel.
Racisme is natuurlijk geen mening. Het is het onderdrukken van mensen, tenminste dat racisme dat bestraft kan worden.
Het onderdrukken van mensen is tegen het basisprincipe van een democratie dat stelt dat alle burgers gelijk zijn voor de wet.
We hebben jaren gestreden om de discriminatie van vrouwen, zieken, kinderen, ouderlingen en vreemdelingen te beëindigen.
Het is goed dat daar STRENG op wordt toegezien, omdat er nog altijd vrouwen- Homo én vreemdelingenhaters actief zijn die dit NORMAAL vinden.
Als je mensen haten en daartoe aanzetten normaal vindt ben je een misdadiger. Wees blij dat men je nog niet te pakken kreeg.
Maar het is niet omdat de dieven bang zijn voor de flikken, dat we van diefstal een meningsdelict moeten maken.
Het is niet omdat pedofielen kinderen verkrachten evident vinden dat we ze moeten aanzien als gediscrimineerd.
Misdadigers dienen vervolgd, niet degenen die fantaseren over een misdaad, maar degenen die ze daadwerkelijk plegen.
Je mag nog veder racistische zevertheoriën normaal vinden, maar er is gelukkig een centrum dat je zal stoppen als je over de schreef gaat: net zoals bij dieven, pedofielen, lustmoordenaars, potloodventers. Hoe normaal die zich zelf ook mogen vinden en hoe onozel de rest van de maatschappij in hun ogen blikt.

Het centrum vervolgt geen meningen, het vervolgt daden.
Anders zat de helft van dit forum al lang achter de tralies.

Laatst gewijzigd door ericferemans : 30 juni 2007 om 15:20.
Oud 30 juni 2007, 15:18   #310
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Indien racisme een politiek misdrijf is dan moeten degenen die ervoor vervolgd worden met levenslange gevangenisstraffen boven hun hoofd hangende door een jury voor assisen worden aangepakt.
Ik ben vragende partij!
Terug een grondwetswijziging. En dit nadat spirit met zoveel overtuiging de inverse grondwetswijziging erdoor geduwd heeft.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2007, 15:20   #311
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben vragende partij!
Racisme is een moreel misdrijf, en daarom moet het uit de strafwet.
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2007, 15:27   #312
ericferemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duym Bekijk bericht
Racisme is een moreel misdrijf, en daarom moet het uit de strafwet.
Het verspreiden van racisme, wat leidt tot het beoefenen van racisme is één van de grootste misdaden van onze geschiedenis.
Het aanzetten tot racisme, gekoppeld aan uiterst rechts denken leidde tot de dood van honderden miljoenen mensen in de vorige eeuw.
Het is even klein begonnen en op precies dezelfde wijze als nu door de moderne racisten gebeurt: door haatdragende acties.
Deze zijn daarom internationaal verboden: mensen leven graag lang.

Op zich is racisme een menselijk gebrek: zoal afgunst, zoals de neiging tot aggressie, zoals de neiging van vele mannen om liefst alle vrouwen zomaar te bespringen. Dat zit in onze genen.
Maar net zomin als je nu mag gaan stelen, gaan verkrachten, iedereen die je tegenspreekt bij de keel pakken ( ) mag je op die "driften" niet ingaan.
Nog erger is het wanneer je een verkrachtersclubje, een dievenbende of een knokploeg opricht. Dan ga je zeker de doos in.
In die zin is racisme "menselijk", het verspreiden ervan is strafbaar en het uitvoeren ervan eveneens. Simpel genoeg hoor!
Racistische neigingen en overtuigingen zijn niet strafbaar: net zomin als je kan gestraft worden omdat je moppen maakt over domme blondjes (sexisme) dikzakken of lomperikken kan je gestraft worden omdat je je mening ventileert over onze gekleurde medeburgers. Sommigen zullen dat toch nooit kunnen laten en eerlijk gezegd: ze vinden de onozelste en grappigste moppen uit Maar daar gaat het dus NIET over.

Maar net zoals pedofielen vinden dat de rest onozelaars zijn vinden racisten dat ook, en homofoben, en vrouwenhaters, enz....

Racistische neigingen cultiveren bij jezelf is onbeleefd en vettig, maar er andere mensen toe aanzetten wordt niet langer getolereerd.
En zo doet het Centrum een goede job: de pummels hardhandig opvoeden:
NULTOLERANTIE!

Laatst gewijzigd door ericferemans : 30 juni 2007 om 15:41.
Oud 30 juni 2007, 15:52   #313
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het verspreiden van racisme, wat leidt tot het beoefenen van racisme is één van de grootste misdaden van onze geschiedenis.
Grappig toch.
Ik ben ervan overtuigd dat nu net jouw discours mensen aanzet tot racisme.
Als pleitbezorger voor meer kleur in onze partij heb ik kennissen over de streep weten te trekken om een gekleurd iemand een kans te geven (gelukkig met betere afloop dan wat ik moest verduren).

Straks ga ik met mijn vriendin een pint drinken in een café dat uitgebaat wordt door homo's. Jammer dat er ook op dit forum homo's zijn die hun eigen ruiten inslaan.
Oud 30 juni 2007, 16:03   #314
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Grappig toch.
Als pleitbezorger voor meer kleur in onze partij heb ik kennissen over de streep weten te trekken om een gekleurd iemand een kans te geven (gelukkig met betere afloop dan wat ik moest verduren).

Straks ga ik met mijn vriendin een pint drinken in een café dat uitgebaat wordt door homo's. Jammer dat er ook op dit forum homo's zijn die hun eigen ruiten inslaan.
Dat 'eigen ruiten inslaan' kan enkel maar als de andere persoon zo idioot is om te generaliseren, natuurlijk.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2007, 16:06   #315
ericferemans

Standaard

Citaat:
Grappig toch.

Een gratuite redenering: ik heb nooit mensen aangezet tot racisme, ik daag je uit van hier één uitspraak rond te zoeken.
Ik weet niet wat je partij is, maar kleur gebruiken als argument is niet zomaar een bewijs van anti-racisme. Het kan zijn dat dit een vorm is van hypocrisie en van manipulatie.
Dat er ambetante en plezante homo's zijn is een evidentie. Het feit dat je hier zo bij blijft haperen getuigt ook weer van dit verdachte "trekje".
Overigens blijken de meest rabiate racisten perfect om te kunnen gaan met kleurlingen die zij kennen. ZIj haten dus enkel mensen die ze nog nooit gezien hebben.
Daar gaat racisme over: over vooroordelen, over onwetendheid en domheid.
De blokkers die zeggen dat alle Marokkanen dieven zijn hebben meestal een buur of zelf vriend die Marokkaan is, en dat is dan de enige die zij kennen. Daar moet je dan vooral geen kwaad over vertellen: "want die is heel anders dan de anderen, mijnheer".
Geloof me: met racisten valt ook te lachen...
Oud 30 juni 2007, 16:19   #316
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een gratuite redenering: ik heb nooit mensen aangezet tot racisme, ik daag je uit van hier één uitspraak rond te zoeken.
Ik heb het over jouw discours, niet over bepaalde uitspraken. Voor het overige is je betoog zwakjes. Niet overtuigend.
Ik heb al uiteengezet waarom ik racisme fout vind. Eigenlijk heb ik dat van jou inhoudelijk nog nooit gehoord, alleen hel en donderpreken tegen racisme en racisten, mensen komen er niet bij te pas. Niets warms, niets dat racisten even doet stilstaan bij de mens achter dat gekleurde gezicht. Misschien voor jou iets om over na te denken?

Laatst gewijzigd door Duym : 30 juni 2007 om 16:20.
Oud 30 juni 2007, 23:49   #317
Sante
Partijlid

Standaard

Mag nog niet stemmen :

Ik vind het moeilijk om het CGKR los te zien van het "paarse project" (wat dat dan ook mocht zijn). Bevordering dialoog tussen beide partijen, bemiddelende functie bij conflicten ? Onderzoek naar de oorzaken en inhoudelijke voorstellen om deze problemen op te lossen ?

Niets daarvan, wat ik van deze bende onthou is een schaamtelijk politiek proces en een klopjacht op die vieze vuile bleke racist (enkel de kleintjes wel te verstaan, we gaan niet gek doen ).

De verschillen tussen beide partijen worden nog eens extra in de verf gezet. Vrij vuil spelletje aangezien onze marrokaanse medemens hier ook niet beter van word. Wat was de bedoeling van het CGKR ? Nieuws voor het paarse project ? Politieke functie ?

Misschien kunnen we die dwaze handel afschaffen voor ze eraan denken dat in al die ouwe boeken nogal veel "racisme" voorkomt ?

----------------------------------------------------------------------
Democracy is the name we give the people whenever we need them.

(Marquis de Flers Robert and Arman de Caillavet)
Sante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2007, 23:53   #318
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sante Bekijk bericht
Mag nog niet stemmen :

Ik vind het moeilijk om het CGKR los te zien van het "paarse project" (wat dat dan ook mocht zijn).
CGKR bestond vóór paars.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2007, 23:55   #319
ericferemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sante Bekijk bericht
Mag nog niet stemmen :

Ik vind het moeilijk om het CGKR los te zien van het "paarse project" (wat dat dan ook mocht zijn). Bevordering dialoog tussen beide partijen, bemiddelende functie bij conflicten ? Onderzoek naar de oorzaken en inhoudelijke voorstellen om deze problemen op te lossen ?

Niets daarvan, wat ik van deze bende onthou is een schaamtelijk politiek proces en een klopjacht op die vieze vuile bleke racist (enkel de kleintjes wel te verstaan, we gaan niet gek doen ).

De verschillen tussen beide partijen worden nog eens extra in de verf gezet. Vrij vuil spelletje aangezien onze marrokaanse medemens hier ook niet beter van word. Wat was de bedoeling van het CGKR ? Nieuws voor het paarse project ? Politieke functie ?

Misschien kunnen we die dwaze handel afschaffen voor ze eraan denken dat in al die ouwe boeken nogal veel "racisme" voorkomt ?
Onze beschaving gaat er op vooruit.
We worden wijzer. Omdat we weten dat racisme leidt tot oorlog, volkerenmoord, holocaust. Al duizende jaren. We zien het niet meer als iets dat zomaar moet kunnen. Hetzelfde geld voor slavernij. Voor discriminatie van vrouwen, homo's, geesteszieken, ouderen.

Ik geef je op één punt echter gelijk: men vervolgt niet de bendeleiders maar de kleine garnalen. De top van het VB moest al LANG zijn tegengehouden, anders is dit een flauwe grap.
Oud 1 juli 2007, 00:03   #320
ericferemans

Standaard

Citaat:
Ik heb al uiteengezet waarom ik racisme fout vind. Eigenlijk heb ik dat van jou inhoudelijk nog nooit gehoord, alleen hel en donderpreken tegen racisme en racisten, mensen komen er niet bij te pas. Niets warms, niets dat racisten even doet stilstaan bij de mens achter dat gekleurde gezicht. Misschien voor jou iets om over na te denken?
Ik zie niets warmers achter een bruin, geel of zwart gezicht dan achter een wit of rood gezicht. Dit is weer je reinste prietpraat.
Ik hoef niet overtuigd te worden van de gelijkheid van de mensen. Ik vind dat evident.
Ik heb alleen een bloedhekel aan de dommen die hier wel een onderscheid in willen maken.
En dat ik mijn theorieën niet onderbouw is zever: je moet maar eens kijken hoeveel keer ik al duidelijk ben ingegaan op het thema racisme.
Overigens toevallig daarnet nog in een andere thread:
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=312
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be