![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#301 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#302 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Serieus nu, een oom van mij had een krantenwinkel, en daar mocht ik lezen wat ik wou. Ik heb dat dan ook gedaan. Ik had toch tijd zat. En tegenwoordig kan ik in een andere krantenwinkel terecht, als ik dat wil. En wat die taalfouten betreft: bij DS en De Morgen komen die inderdaad ook voor, en die ergeren mij steeds meer. Ik heb het dan niet over typ-, druk- of schrijffouten (dat overkomt zelfs de besten), maar over werkwoorden, bijwoorden, voornaamwoorden, voegwoorden, spreekwoorden, ... die verkeerd gebruikt worden, of dooreen gehaspeld, grammaticale monsters die mijn leesplezier keer op keer vergallen, ... Ik koop nauwelijks nog een krant, en zelfs de websites bezoeken wordt me gemakkelijk teveel. Taalfouten hier op 't forum storen mij veel minder, want hier zitten, voor zover ik weet, nauwelijks 'professionele' schrijvers. Maar van journalisten mag ik toch wel wat beter verwachten, me dunkt. Laatst gewijzigd door djimi : 28 augustus 2007 om 15:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#303 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#304 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#305 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#306 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
In de Panne is er ook een rand, een taalgrens en daar wordt men vaak aangesproken in het Frans. Niemand stoort zich hieraan want de horeca en de winkeliers ziet ze graag komen, de franstalige centen. Wanneer gaat TAK daar wat gaan vaandelzwaaien ?
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. Laatst gewijzigd door labyrinth : 29 augustus 2007 om 21:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#307 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#308 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#309 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik denk wel dat je het snapt, nietwaar?
![]() |
![]() |
#310 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#311 |
Europees Commissaris
|
![]() Neen. Borgerhout hoort niet toe aan de marrokanen. St-genesius rode niet aan de franstaligen. Het is een onvervreemdbaar deel van Vlaanderen. Sla er de grondwet maar op na.
![]() |
#312 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Weet u wat ik uiteindelijk denk : door gans die taalstrijd en het racisme heeft Brussel tijd verloren en enorme kansen laten liggen. Als Europese centrale hoofdstad moest Brussel vandaag al heel wat toonaangevender zijn. Interne strijd heeft de stad serieus verzwakt.
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. Laatst gewijzigd door labyrinth : 29 augustus 2007 om 22:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#313 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() "Brussel was toen nog een bruisende stad..."
Nu zit Brussel verveeld met een groot aantal mensen die jaloers zijn op de Vlaamse welvaart. Vervang die jaloersheid door redelijkheid en Van Rompuy heeft MISSCHIEN een kans op slagen... |
![]() |
![]() |
![]() |
#314 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#315 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Mijn lieve labyrinth, hoe schattig je rondhuppelende avatar en je sublieme kennis van het Nederlands ook mag zijn, u inleven in de ander gaat nog altijd niet. ![]()
![]() ![]() Laatst gewijzigd door evilbu : 30 augustus 2007 om 00:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#316 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#317 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() De horeca en de winkeliers zijn geen toeristen, het zijn Vlaamse zelfstandigen die de mensen in het Frans aanspreken zonder zelfs te weten welke taal deze mensen spreken. Ze nemen Fransen in dienst die praktisch geen Nederlands spreken. Stoort het u niet dat Franstaligen daar de grond al ingepalmd hebben en de plaatselijke bevolking al overtuigd hebben dat dat hun belangen dient ?
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. Laatst gewijzigd door labyrinth : 30 augustus 2007 om 08:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#318 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
In De Panne spreekt iedereen de taal die hij wil, en blijft de gemeente een onbetwist deel van Vlaanderen. Dat is het essentiële verschil, en dé reden waarom niemand zich drukt maakt in de dominerende horeca-positie van het Frans. In de Rand willen julie zoals de nazi's grondgebied stelen op basis van taal. Dat mijn beste, is onzindelijk en het diskwalificeert jullie als respectabele gesprekspartners. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#319 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik doe nu moeite om mij in te leven in een Vlaams-nationalist. Een echte Vlaams-nationalist maakt geen onderscheid tussen randen en eist daar ook een strikte naleving van de wet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#320 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |