![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#3221 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De Irakees hebben we dan misschien niet geholpen, maar alle volgende doelwitten wel. Daarenboven, als heel de wereld onze ballen had gehad, dan was Irak dat lot ook bespaard gebleven. Laatst gewijzigd door Travis66 : 12 januari 2010 om 14:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3222 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Zoals ik al zei : je zet jezelf in [systemmodus] om toch maar je betweterigheid in al zijn glans als waarheid te verkondigen. Ik heb het eens even in de Google-machine gegooid : pas op de vijfde (!) pagina, helemaal onderaan, nummertje 50 (!) staat een vermelding naar 'over mijn dood lijk', en wel deze vermelding : Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
'Geweld gebruiken is een teken van zwakte.' (eigen citaat) Laatst gewijzigd door job : 12 januari 2010 om 14:08. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3223 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ernst, vraagje voor jou. Kennen Nederlanders het woord "pompelmoes" nog? Ze kijken me raar aan als ik erom vraag. Beseffen ze dat ze een engels woord gebruiken als ze het over grapefruit hebben? Ik heb de indruk dat als ze het woord al kennen, ze denken dat het een vlaams dialectwoord is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3224 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3225 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar ja, de discussie was de uitdrukking 'over mijn dood lijk'. ![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#3226 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#3227 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#3228 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik ervaar niet wat jij hier uit je nek lult.
![]() |
![]() |
#3229 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En waarom zouden wij tegen Nederlanders moeten "Vlaams" spreken? Zij gebruiken tegenover ons ook geen dialect. Als we elk gewoon Nederlands spreken valt dat best mee. Wanneer jij met een Fransman praat, dan spreek je toch ook geen "Waals" maar Frans. Maar dan met een duidelijk waarneembaar "accent belge".
![]() |
![]() |
#3230 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Je zou beter wel eens met Nederlanders in contact komen. Je visie zou niet zo gekleurd zijn. Of denk je nu echt dat Vlamingen en Nederlanders twee verschillende talen spreken ?
'Geweld gebruiken is een teken van zwakte.' (eigen citaat) Laatst gewijzigd door job : 12 januari 2010 om 14:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3231 |
Europees Commissaris
|
![]() Dan hebben Nederlanders geen woord voor pompelmoes en benoemen ze de vrucht met een verkeerde naam. Ze noemen het concequent grapefruit. Google maar eens, enkel wikipedia maakt het onderscheid.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3232 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Tegen die mensen moet je als Vlaming "foert" denken en doorgaan in het Engels. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3233 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Travis66 : 12 januari 2010 om 14:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3234 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3235 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Ik ben dagelijks met Nl'ers in contact op Brussels Airport. Laatst gewijzigd door De Prodigy : 12 januari 2010 om 14:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3236 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Economisch gesproken had Verhofstadt ballen en Nederland niet. Maar je hebt inderdaad een ander licht op de zaak geworpen voor mij. Laatst gewijzigd door Travis66 : 12 januari 2010 om 14:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3237 |
Minister-President
|
![]() Heeft Belgie economisch gezien schade geleden door zich uit te spreken tegen die oorlog? Daar ben ik mij niet van bewust, dat zou nieuw voor mij zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3238 |
Minister-President
|
![]() Nu, als ik 'foert' zou zeggen, zou ik beslist doorgaan in het Nederlands. Je spreekt allebei Nederlands. Misschien wat streekgekleurd, maar, is dat net niet de rijkdom van een taal. Dat vind je trouwens in elke taal terug. Of denk je dat een Zuid-Tiroler niet in het Duits met een Berlijner zou kunnen praten. Of een Schot met een Aussie van Downunder in het Engels ? Of een inwoner van Montreal met een inwoner van Kinshasa niet in het Frans zouden kunnen praten. Nochtans hebben al deze talen ook hun streekkleur.
![]() |
#3239 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ken behoorlijk goed Frans. Maar wanneer ik met sommige Parisiens geconfronteerd wordt, dan kan ik ook niet altijd met hen mee.
![]() |
![]() |
#3240 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Waarom vraag ik me af ? Je spreekt toch beiden dezelfde taal. En net zoals ik al zei : de verscheidenheid in een taal is ook haar rijkdom. In plaats van je eraan te ergeren : gebruik die rijkdom, want deze rijkdom heb je zomaar gratis ter beschikking !
![]() |