![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#33141 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
En dat was niet geheel zonder betekenis. We werden min of meer gedwongen de Duitse taal te leren spreken, het was heel erg toen. Mijn oma werd opgepakt door de Duitsers omdat ze een grote mond zou hebben gegeven tegenover een Reichsdeutsche Oostenrijker, haar buurvrouw. want mijn oma moest maar Duits leren spreken. Daarop zei mijn oma dat het na 20 jaar tijd werd dat zij Nederlands moest leren spreken. Toen is, mijn oma, ze voor korte tijd opgesloten geweest door de Duitsers. U begrijpt dat ik dit soort arrogantie en ubermensch mentaliteit niet accepteer.
Ní neart go cur le chéile! Laatst gewijzigd door edwin2 : 20 maart 2014 om 21:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33142 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Namelijk hier : http://www.absolutefacts.nl/wo2/data...t-nsb-1935.htm Want in het meest voor de hand of de muis liggende stuk, het wikipediartikel over het NSB, wordt met geen woord gerept over Dietsland. Integendeel, in het wikiartikel over het Zwart Front wordt zelfs uitdrukkelijk gesteld dat het NSB niet Grootnederlands was. Zoals ik stelde was Mussert die idee wel genegen, maar hij lag hiermee overhoop met andere tenoren van de partij. Globaal genomen kan men dus niet stellen dat het NSB Grootnederlands was. En Mussert tja, toen hij de eed van trouw aan Hitler aflegde zweerde hij de facto letterlijk het Grootnederlandsme af. Konklusie: het was zelfs voor hem blijkbaar geen prioriteit.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 20 maart 2014 om 22:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33143 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In ieder geval, voor de Vlamingen ging het veel verder. Indien ik me goed herinner uit het boek van Bruno De Wever beschouwden de nazi's de Vlamingen als wat verlopen Duitsers, die terug 'in das Deutsche Reich eingelegt werden'. De voorbode hiervan was al in de maak met DeVlag. Er was dus absoluut geen sprake over een onhankelijk Vlaanderen bij de Duiters. In WO I maar evenmin. Ook hier lieten Vlaams-nationalisten (Activisten) zich vangen door de Duitsers.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33144 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33145 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33146 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33147 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zie eventjes geen raakpunten met de werkelijkheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33148 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is wat men altijd zegt en vaak ook leest. Maar volgens Bruno De Winter ging het veel verder bij bepaalde nazi-kopstukken. Zo beschouwden de nazi's het 'Vlaams' niet als een aparte taal, maar als een soort dialect van het Duits.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33149 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Welke namen wilt u kleven op die "bepaalde nazi-kopstukken"?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33150 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Dat van mijn oma speelde trouwens ook in 1940-1945, dus alweer een tijdje geleden. Maar vergeten doen wij het nooit.
![]() |
![]() |
#33151 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33152 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ooit komt dat wel. Of denkt u dat we nog op dezelfde wijze denken aan de gruwelen onder Napoleon?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33153 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Wanneer er televisie, video of anderszins zou zijn geweest ten tijde van Napoleon misschien dat het dan anders zou zijn geweest.
Ní neart go cur le chéile! Laatst gewijzigd door edwin2 : 20 maart 2014 om 22:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33154 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Dat IS zo! En mooi dat we het daarover eens zijn.
Citaat:
Vertel ons liever wie die vlag ontworpen heeft nu ge toch vlijtig aan ' t googelen zijt. Want dat is echt wel een verdomd prachtig design. Effe iets anders dan gewoon drie verdeeldingloze horizontale banden. Helaas heeft die vlag nu wel haar verleden en gebruik tegen om ooit gebruikt te worden als vlag van Dietsland. Citaat:
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 20 maart 2014 om 22:37. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#33155 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom wordt het dan telkens weer opgerakeld? Vermoedelijk omdat bepaalde dingen niet 'verteerd' zijn en die indigestie van ouders op kinderen gedurende generaties overging. Ook omdat het 'fout zijn' lange tijd werd geminimaliseerd vanuit een bepaalde hoek. En dat merkt men zeer goed op dit forum. En dan komt daar alweer reactie tegen. Ik bezondig me daar ook aan. Maar historisch vind ik het wel een zeer boeiende tijd. Alhoewel - en nu richt ik me tot uw God- ik dank de goede God op mijn knieën als het moet, dat ik het niet heb moeten meemaken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33156 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ooit wordt de bladzijde omgedraaid en worden ook de beelden echt geschiedenis.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33157 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33158 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het mag wel niet vergeten worden Daarom pleitten bepaalde Belgische politici nog niet eens zo lang geleden ervoor dat de geschiedenis van de 'Holocaust' als verplicht lesprogamma zou figureren in de hoogste klassen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33159 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ook dan wordt het vanaf een bepaald ogenblik 'geschiedenis'. Of denkt u dat leerlingen enige emotionaliteit ondervinden bij de lessen geschiedenis over Napoleon of zo?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33160 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |