![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#321 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kun jij misschien uitleggen waarom een moslima haar man moet volgen en een man kan bevelen? Leg me die ongelijkheid maar uit! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#322 |
Banneling
|
![]() Dan vertel jij mij dat ik niet persoonlijk mag worden!
Vertel me eerst eens waar ik onnozel doe en waarom; en waar ik persoonlijk wordt. Als je niet inhoudelijk, on topic/het bericht kan reageren; reageer dan niet. Laatst gewijzigd door artisjok : 13 juli 2010 om 18:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#323 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
U zet gewoon deze dame op haar plaats, goed zo ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#324 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar laten we even bij het onderwerp blijven wat ik heb aangehaald naar Sugar toe, want volgens mij is dit wel belangrijk. Over de positie van de vrouw bestaan onder moslims zeer uiteenlopende meningen. Waarom kiest Sugar ervoor gehoorzaam te zijn en de bevelen van haar man op te volgen( zoalng dit in overenstemming is met het geloof) en waarom niet voor gelijkwaardigheid met gelijke rechten, waarom keurt zij goed dat de man het recht heeft zijn vrouw te corrigeren, daarmee plaats je de man duidelijk boven de vrouw, kan dit niet anders? Kun je niet én een goede moslim zijn én gelijke rechten erkennen? Daar wil ik graag antwoord op van Sugar als deskundige, mag dat van u? ![]() Dat lijkt me trouwens de bedoeling van een discussieforum, waarom zij we anders hier actief? Laatst gewijzigd door alice : 13 juli 2010 om 19:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#325 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vrouwen en mannen zijn gelijkwaardig. In een fatsoenlijk huwelijk worden geen bevelen gegeven en wordt zelfs geen gehoorzaamheid ten goede geëist.
![]() |
![]() |
#326 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#327 | ||
|
![]() Citaat:
Stel uw vraag aan een andere moslima die haar tijd en moeite in u wilt steken ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#328 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er wordt vaak gezegd dat kritiek op Islam over de positie van vrouwen onterecht zou zijn. Natuurlijk zijn er aardige moslimmannen die geen gehoorzaamheid eisen of bevelen geven. je kunt dus en moslim zijn en een echtgenoot die gelijkwaardigheid met gelijke rechten combineert. Maar mij valt op dat hoe "geloviger" mensen zijn, hoe minder overblijft van gelijkwaardigheid met gelijke rechten, dan mag je toch vragen of Islam( zoals deze wordt verstaan door Sugar want er zijn natuurlijk ook andere meningen onder moslims) gelijkwaardigheid met gelijke rechten uitsluit? Mijn vraag is beleefd, relevant binnen de topic want het gaat over de positie van vrouwen binnen het huwelijk; dus mag ik antwoord verwachten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#329 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Leg eens uit waarom je mijn vraag met alle geweld niet wilt beantwoorden? We kunnen er maar van leren! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#330 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Alweer kan jij niets aantonen! Citaat:
Ze geeft herhaaldelijk haar mening; maar blijkbaar bevalt die mening je niet; en vertel jij haar voortdurend wat jij denkt wat de Islam voorschrijft. Terwijl je zeer goed weet "Over de positie van de vrouw bestaan onder moslims zeer uiteenlopende meningen." |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#331 | ||||||
|
![]() Waar haalt u dat vandaan? Weet u wel wat 'agressie' inhoudt?
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#332 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Dus u kunt antwoorden maar doet dit niet omdat ik mijn oordeel al geveld zou hebben. Sugar, ofwel toon je dit dan nu aan , anders is het en barslecht excuus om ergens niet op te moeten antwoorden, wat wordt het? Mijn vraag is toch duidelijk, kun je niet én een goede moslim zijn én vrouwen gelijkwaardig met dezelfde rechten behandelen? IK zie niet in waarom je daar niet op kunt antwoorden, te gek voor woorden dat dit dan zou zijn omdat ik mijn oordeel al geveld hebt, doe jij dit niet steeds over mij? Ik denk van wel! Kom, zet je vooroordelen eens opzij en ga eens op een volwassen manier de discussie aan? Anders snap ik niet wat je op een discussieforum doet hoor! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#333 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wanneer je dit zelf niet snapt is het eenvoudig, volgende keer druk op de rode knop ok? Maar dan niet weer komen zagen he? Sugar gaf haar mening over hoe zij haar huwelijk ziet, wat niet gelijk is aan het beantwoorden van een vraag die je gesteld wordt, daar antwoordt Sugar niet op , zo enevoudig is het. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#334 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showthread....58#post4866958 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#335 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#336 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showthread....58#post4866958 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#337 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#338 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#339 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Alweer kan jij niets aantonen. Om dit te melden mag je gerust op de rode driehoek klikken. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#340 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Lees uw eigen bericht waarop ik u heb aangesproken en wanneer je dan niet begrijpt wat daar persoonlijk en kleinerend aan is; dan heb jij een probleem wat ik niet voor jou ga oplossen! ![]() Maar wees gerust de volgende keer wordt u niet meer aangesproken! ![]() |
|
![]() |
![]() |