Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 maart 2012, 09:32   #321
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Of dacht U dat moeders anno 2008 bij hun volwassen dochters maandelijks het ondergoed keuren om te zien of er weldegelijk menstruatie is geweest? Ik heb twee - ondertussen gehuwde - dochters, maar nooit ben ik naar "vuile onderbroeken" op zoek geweest.
ben ik nu ontaarde moeder?
Je maakt er een karikatuur van. Precies alsof je signalen van een zwangerschap bij wie onder je dak woont enkel kunt opvangen door het uitblijven van de menstruatie.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2012, 09:34   #322
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Je maakt er een karikatuur van. Precies alsof je signalen van een zwangerschap bij wie onder je dak woont enkel kunt opvangen door het uitblijven van de menstruatie.
net daarom was uw opmerking totaal ongegrond. Blijkbaar had niemand met zekerheid "iets gezien". Dus waarom fixeren op die moeder.

Mijn opmerking stond in één post, U gaf me gelijk op punt a)
punt b) ontstond als je punt a) niet correct vond.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2012, 09:46   #323
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat me in heel dit gebeuren opvalt is dat er nergens ook maar iemand moeite doet om te weten wie de mogelijke vader was. Ze hebben het DNA, en de daderes kan eenvoudigweg aanduiden met welke man(nen) ze had geslapen.

Raar dat er weer van die zijde geen enkel vorm van medeverantwoordelijkheid wordt verwacht.
Cynara. Om de eenvoudige reden dat een meerderjarige zwanger maken geen misdrijf is. Neen, en krijg je geen DNA, tenzij op vrijwillige basis.
Daarbij, heeft de moeder een klacht ingediend tegen de mogelijke vader ? Ik denk het niet, of ik moet een stuk van het verhaal hebben gemist. Weinig waarschijnlijk trouwens als je onmiddellijk na de geboorte het kind dood.
Je kan toch niet verwachten dat medeverantwoordelijkheid van de vader wordt geëist als moeder haar boreling doodt.
Oud 13 maart 2012, 09:50   #324
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
net daarom was uw opmerking totaal ongegrond. Blijkbaar had niemand met zekerheid "iets gezien". Dus waarom fixeren op die moeder.
Je kan van niemand eisen dat die iets had moeten gezien hebben. Ik geef toe, nogmaals, misschien ben ik wel zou ouwerwets te willen geloven dat moeders doorgaans het een en 't ander wel eerder in de gaten hebben.
Oud 13 maart 2012, 09:52   #325
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Meuh Bekijk bericht
En als zij nu meegeeft dat ze de pil gebruikt?
Ik ben sowieso tegen onveilige seks bij sporadische contacten, daar gaat het niet om. Maar er zijn nog andere anticonceptiemiddelen dan enkel een condoom. (en dat kan dan eventueel ook nog mislopen)
En als hij zelfs niet op de hoogte was, wat is dan zijn verantwoordelijkheid?
Wat heeft de pil met onveilige seks te maken ?
Oud 13 maart 2012, 09:56   #326
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat heeft de pil met onveilige seks te maken ?
er bestaat buiten AIDS ook nog wel een ander risico bij "onveilige" sex: je kan er blijkbaar zwanger van geraken.
Oud 13 maart 2012, 09:57   #327
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarmee ik het alleen nog maar vreemder vind dat niemand haar dwong mee naar de dokter te gaan of een zwangerschapstest af te nemen.
Moest ik zo sterk vermoeden dat mijn dochter (of zus of vriendin) zwanger was zou ik daar zeker op aandringen en mij niet met een smoesje laten wegsturen. (zelfde geldt bijv als ik vermoedens van hevig druggebruik of weet ik veel zou hebben).

Maar tegenwoordig moeten de kinderen maar op hun woord geloofd worden...
Zo te lezen ben je de pater familias. Dwingen om een zwangerschapstest te ondergaan ? En dan nog van een meerderjarig kind ? Man toch, in welke eeuw leef jij ? Meerderjarigen zijn verantwoordelijk voor hun daden.
Oud 13 maart 2012, 10:06   #328
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
hij had zich burgerlijke partij kunnen stellen voor de moord op ZIJN kind.
Cynara. Ik val achterover. Vertel mij eens op basis van wat de vader zich burgerlijke partij kan stellen, en dit nog tijdens de zwangerschap. Weet je wel wat burgerlijke partijstelling inhoudt ?
Neen. De vader kan wel het vaderschap opeisen voor de geboorte, kwestie van verantwoordelijkheid.
Oud 13 maart 2012, 10:13   #329
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Cynara. Ik val achterover. Vertel mij eens op basis van wat de vader zich burgerlijke partij kan stellen, en dit nog tijdens de zwangerschap. Weet je wel wat burgerlijke partijstelling inhoudt ?
Neen. De vader kan wel het vaderschap opeisen voor de geboorte, kwestie van verantwoordelijkheid.
tijdens de zwangerschap was het kind toch nog niet vermoord?
NA DE MOORD kon hij zich gerust burgerlijke partij stellen toch?
Oud 13 maart 2012, 10:36   #330
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
tijdens de zwangerschap was het kind toch nog niet vermoord?
NA DE MOORD kon hij zich gerust burgerlijke partij stellen toch?
Misschien had die jongeman gewoon geen zin om met naam en toenaam inclusief foto in de gazet te verschijnen. Misschien hebben zijn ouders dit in zijn oren gefluisterd, uit familiaal belang, de reputatie. Broekschijters. Ah, niets nieuws onder de zon. Als het er op neer komt is het elk voor zich.
Oud 13 maart 2012, 10:44   #331
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Cynara. Stel je ook eens de vraag wie beter zou worden van een burgerlijke partijstelling door de vader. Het kind krijg je niet meer terug. Wie zegt dat het koppel niet opnieuw wenst te beginnen ? Het zijn nog jonge gasten hé. Liefde roest niet.
Oud 13 maart 2012, 12:03   #332
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Jij schrijft; Als iedereen z'n lichaam zo goed zou kennen, zouden er geen dokters meer nodig zijn.

Ik schrijf; Nee, want �*ls je je lichaam goed kent, signalen herkent (niet iedereen blijkbaar), betekent nog niet dat; �*ls je signalen opvangt dat er ergens iets niet goed zit, dat je dan ook wéét w�*t er niet goed zit en dat je 't ook zèlf kan genezen.

Voorbeeld; Pijn is 'n signaal van je lichaam dat er ergens iets niet goed is, �*ls je dat signaal opvangt, ik neem aan - op wat uitzonderingen na - dat iedereen pijn ervaart, dat als die pijn aanhoudend is, iederéén wéét dat er iets is waarmee je naar 'n dokter stapt?
Maar als je geen pijn hebt, terwijl je iets hebt waarbij je doorgaans wel pijn voelt, hoe moet je dan weten dat je naar de dokter moet stappen?
En moet je bij ieder pijntje naar dokter stappen?
Ik ben bijv. redelijk vaak misselijk, heb heel vaak krampen. Dat is ondertussen goed onderzocht geweest. Moet ik nu iedere keer als ik weer een periode van misselijkheid heb naar de dokter om dat iedere keer te laten onderzoeken? Misschien is het wel een zwangerschap, je weet maar nooit. Als ik dan ineens beval zonder dat ik een buikje had of andere signalen kreeg, is het nogal makkelijk om te zeggen dat ik het had moeten weten, ik was immers misselijk geweest... Ik was mss zelfs een aantal kilo's bijgekomen, wat ik dan nog had verwelkomd, aangezien ik dan weer op m'n normale gewicht zat!
Sorry, maar de vrouwen die 'geruisloos' zwanger zijn ervan beschuldigen dat ze hun lichaam niet kennen, lijkt me nogal oneerlijk.

Citaat:
Die optie kan ik wèl begrijpen, hoe kom je tot die redenering?

Dat is iets wat ieder voor zich moet beslissen.

'n Kind doden lijkt me niet iets gelijkaardig.

Dat kind is 't recht ontnomen om te leven.
Lijkt het jou geen hartverscheurende optie, dan?
Na een hele psychosociale begeleidingsprocedure, waarin je allerhande hulp wordt aangeboden, beslis je toch om het kind weg te geven, niet wetende of dat kind ooit goed gaat terechtkomen, wel wetende dat er ooit allicht een moment komt dat het kind weet dat het geadopteerd is, met vaak alle problemen vandien. En ook niet op die keuze terugkomen (wat binnen een periode nog kan).
Ergens sta ik daar meer van te kijken dan een moeder die psychisch (acuut) disfunctioneert en in een vlaag van zinsverbijstering, zeer verwarde emoties, stress, hormonale ontregeling en weet ik wat veel nog allemaal, haar kind doodt. (waarbij ik niet zeg dat Sanne in deze situatie verkeerde).
Vergelijk het met shaken infant syndrome: ik vindt het weliswaar totaal verkeerd om in een situatie van gigantische acute stress je kind dood te schudden, maar ik vind het ook raar om ondanks alle begeleiding en ondersteuning die er te verkrijgen valt, toch te beslissen om het kind dan af te staan omdat de stress je teveel is.
Oud 13 maart 2012, 13:23   #333
Meuh
Provinciaal Gedeputeerde

Meuh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zo te lezen ben je de pater familias. Dwingen om een zwangerschapstest te ondergaan ? En dan nog van een meerderjarig kind ? Man toch, in welke eeuw leef jij ? Meerderjarigen zijn verantwoordelijk voor hun daden.
Nog een keer: als je band met je kinderen of broers en zussen goed genoeg is heb je voldoende invloed om dit af te dwingen.
Ik kan echt niet begrijpen dat ze genoegen namen met een simpele ontkenning terwijl ze blijkbaar echt wel vermoedden dat ze zwanger was...
En dat de moeder na de bevalling de bebloede lakens zag en haar dochter geloofde dat dit van haar regels kwam (hetgeen ze blijkbaar niet geloofde aangezien ze het hele huis onderzocht om te zien of ze een baby kon vinden).
Dit gaat over ernstige zaken en dan maakt het mij niet uit of mijn dochter meerderjarig is, ik zou me niet zomaar laten afschepen.
Meuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2012, 13:28   #334
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nog een keer: als je band met je kinderen of broers en zussen goed genoeg is heb je voldoende invloed om dit af te dwingen.
Ik kan echt niet begrijpen dat ze genoegen namen met een simpele ontkenning terwijl ze blijkbaar echt wel vermoedden dat ze zwanger was...
En dat de moeder na de bevalling de bebloede lakens zag en haar dochter geloofde dat dit van haar regels kwam (hetgeen ze blijkbaar niet geloofde aangezien ze het hele huis onderzocht om te zien of ze een baby kon vinden).
Dit gaat over ernstige zaken en dan maakt het mij niet uit of mijn dochter meerderjarig is, ik zou me niet zomaar laten afschepen.
Je begrijpt dus niet dat er marginale gezinssituaties bestaan, waar de band tussen de gezinsleden niet zo hecht is, en waar ieder naast elkaar leeft, zelfs pa en ma. Je begrijpt dat niet ?

Laatst gewijzigd door Rudy : 13 maart 2012 om 13:28.
Oud 13 maart 2012, 13:33   #335
Meuh
Provinciaal Gedeputeerde

Meuh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je begrijpt dus niet dat er marginale gezinssituaties bestaan, waar de band tussen de gezinsleden niet zo hecht is, en waar ieder naast elkaar leeft, zelfs pa en ma. Je begrijpt dat niet ?
Dit was blijkbaar geen marginaal gezin he.
En nee ik begrijp dat niet. Ik weet en besef dat het bestaat, maar begrijpen doe ik dat niet (en daar ben ik eigenlijk blij om).
Oud 13 maart 2012, 13:35   #336
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Sorry, maar de vrouwen die 'geruisloos' zwanger zijn ervan beschuldigen dat ze hun lichaam niet kennen, lijkt me nogal oneerlijk.
Je geeft toch toe dat die geruisloze zwangeren beseffen dat ze zwanger zijn. Of vergis ik mij ? Tussen geruisloosheid naar de buitenwereld toe en totale ontkenning naar jezelf toe is er toch een pak verschil.
Oud 13 maart 2012, 13:39   #337
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Je geeft toch toe dat die geruisloze zwangeren beseffen dat ze zwanger zijn. Of vergis ik mij ? Tussen geruisloosheid naar de buitenwereld toe en totale ontkenning naar jezelf toe is er toch een pak verschil.
Vrouwen beseffen niet altijd dat ze zwanger zijn, ik geloof dat er een hele serie van op Vitaya of zo is geweest. Allemaal vrouwen die totaal geen idee hadden dat ze zwanger waren en bijgevolg op de meest onvoorziene momenten bevielen.

Persoonlijk vind ik nu wel dat het verschil in strafmaat tussen die Lieselotte (15 jaar effectief) en deze Sanne (5 jaar voorwaardelijk) voor min of meer identieke feiten er toch wel wat over. Lieselotte liet het kind in een emmer achter, maar heeft het alvast geen 15 minuten (dat is lang hoor) bewust verstikt.

Ik zou een herziening van het proces van Lieselotte proberen te verkrijgen op basis van deze uitspraak.
Oud 13 maart 2012, 13:39   #338
Meuh
Provinciaal Gedeputeerde

Meuh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er zijn effectief vrouwen die zwanger zijn zonder het te weten, maar dit was hier niet het geval.
Oud 13 maart 2012, 13:41   #339
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
heh?
mensen als jij doen me iedere keer ervan bewust zijn dat je nog 1000 tekeningskes mag maken, er zal er toch altijd ene zijn die het dan nog niet begrijpt...
Oud 13 maart 2012, 13:42   #340
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik weet en besef dat het bestaat, maar begrijpen doe ik dat niet (en daar ben ik eigenlijk blij om).
Je wilt het niet begrijpen. Of je daar blij mee bent of niet is uw zaak. Onbegrip komt meestal voor bij wie redeneert in de stijl van 'ik ben er nooit mee geconfronteerd, dus zal het wel hun eigen fout zijn'. Eigen aan egocentrische types die leven op een virtueel eiland met huisje weltevree. Empatisch vermogen is hun niet echt wereldbekend.
Ik begrijp je blijheid.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be