![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#321 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#322 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mijn opmerking stond in één post, U gaf me gelijk op punt a) punt b) ontstond als je punt a) niet correct vond. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#323 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarbij, heeft de moeder een klacht ingediend tegen de mogelijke vader ? Ik denk het niet, of ik moet een stuk van het verhaal hebben gemist. Weinig waarschijnlijk trouwens als je onmiddellijk na de geboorte het kind dood. Je kan toch niet verwachten dat medeverantwoordelijkheid van de vader wordt geëist als moeder haar boreling doodt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#324 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je kan van niemand eisen dat die iets had moeten gezien hebben. Ik geef toe, nogmaals, misschien ben ik wel zou ouwerwets te willen geloven dat moeders doorgaans het een en 't ander wel eerder in de gaten hebben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#325 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#326 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#327 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#328 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Neen. De vader kan wel het vaderschap opeisen voor de geboorte, kwestie van verantwoordelijkheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#329 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
NA DE MOORD kon hij zich gerust burgerlijke partij stellen toch? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#330 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Misschien had die jongeman gewoon geen zin om met naam en toenaam inclusief foto in de gazet te verschijnen. Misschien hebben zijn ouders dit in zijn oren gefluisterd, uit familiaal belang, de reputatie. Broekschijters. Ah, niets nieuws onder de zon. Als het er op neer komt is het elk voor zich.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#331 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Cynara. Stel je ook eens de vraag wie beter zou worden van een burgerlijke partijstelling door de vader. Het kind krijg je niet meer terug. Wie zegt dat het koppel niet opnieuw wenst te beginnen ? Het zijn nog jonge gasten hé. Liefde roest niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#332 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En moet je bij ieder pijntje naar dokter stappen? Ik ben bijv. redelijk vaak misselijk, heb heel vaak krampen. Dat is ondertussen goed onderzocht geweest. Moet ik nu iedere keer als ik weer een periode van misselijkheid heb naar de dokter om dat iedere keer te laten onderzoeken? Misschien is het wel een zwangerschap, je weet maar nooit. Als ik dan ineens beval zonder dat ik een buikje had of andere signalen kreeg, is het nogal makkelijk om te zeggen dat ik het had moeten weten, ik was immers misselijk geweest... Ik was mss zelfs een aantal kilo's bijgekomen, wat ik dan nog had verwelkomd, aangezien ik dan weer op m'n normale gewicht zat! Sorry, maar de vrouwen die 'geruisloos' zwanger zijn ervan beschuldigen dat ze hun lichaam niet kennen, lijkt me nogal oneerlijk. Citaat:
Na een hele psychosociale begeleidingsprocedure, waarin je allerhande hulp wordt aangeboden, beslis je toch om het kind weg te geven, niet wetende of dat kind ooit goed gaat terechtkomen, wel wetende dat er ooit allicht een moment komt dat het kind weet dat het geadopteerd is, met vaak alle problemen vandien. En ook niet op die keuze terugkomen (wat binnen een periode nog kan). Ergens sta ik daar meer van te kijken dan een moeder die psychisch (acuut) disfunctioneert en in een vlaag van zinsverbijstering, zeer verwarde emoties, stress, hormonale ontregeling en weet ik wat veel nog allemaal, haar kind doodt. (waarbij ik niet zeg dat Sanne in deze situatie verkeerde). Vergelijk het met shaken infant syndrome: ik vindt het weliswaar totaal verkeerd om in een situatie van gigantische acute stress je kind dood te schudden, maar ik vind het ook raar om ondanks alle begeleiding en ondersteuning die er te verkrijgen valt, toch te beslissen om het kind dan af te staan omdat de stress je teveel is.
![]() |
![]() |
#333 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Ik kan echt niet begrijpen dat ze genoegen namen met een simpele ontkenning terwijl ze blijkbaar echt wel vermoedden dat ze zwanger was... En dat de moeder na de bevalling de bebloede lakens zag en haar dochter geloofde dat dit van haar regels kwam (hetgeen ze blijkbaar niet geloofde aangezien ze het hele huis onderzocht om te zien of ze een baby kon vinden). Dit gaat over ernstige zaken en dan maakt het mij niet uit of mijn dochter meerderjarig is, ik zou me niet zomaar laten afschepen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#334 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Rudy : 13 maart 2012 om 13:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#335 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
En nee ik begrijp dat niet. Ik weet en besef dat het bestaat, maar begrijpen doe ik dat niet (en daar ben ik eigenlijk blij om). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#336 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je geeft toch toe dat die geruisloze zwangeren beseffen dat ze zwanger zijn. Of vergis ik mij ? Tussen geruisloosheid naar de buitenwereld toe en totale ontkenning naar jezelf toe is er toch een pak verschil.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#337 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Persoonlijk vind ik nu wel dat het verschil in strafmaat tussen die Lieselotte (15 jaar effectief) en deze Sanne (5 jaar voorwaardelijk) voor min of meer identieke feiten er toch wel wat over. Lieselotte liet het kind in een emmer achter, maar heeft het alvast geen 15 minuten (dat is lang hoor) bewust verstikt. Ik zou een herziening van het proces van Lieselotte proberen te verkrijgen op basis van deze uitspraak. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#338 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Er zijn effectief vrouwen die zwanger zijn zonder het te weten, maar dit was hier niet het geval.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#339 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() mensen als jij doen me iedere keer ervan bewust zijn dat je nog 1000 tekeningskes mag maken, er zal er toch altijd ene zijn die het dan nog niet begrijpt...
![]() |
![]() |
#340 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik begrijp je blijheid. |
|
![]() |
![]() |