Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 maart 2012, 21:19   #321
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Toch enkelen.
Ik hoop dat jij je verschillende persoonlijkheden een beetje deftig uit elkaar kan houden.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2012, 21:21   #322
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door knip Bekijk bericht
... De man staat bij politie en justitie bekend onder acht valse namen...
Dat zijn waarschijnlijk pseudoniemen die hij gebruikte om zijn artistieke productie op de markt brengen.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!

Laatst gewijzigd door djimi : 28 maart 2012 om 21:30.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2012, 21:26   #323
Kawadude
Provinciaal Gedeputeerde

Kawadude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Of heb je 't "verkeerde kleurtje"?
Die zag ik niet aankomen...

Er bleek telkens toch minstens één geldige reden om hem -minstens- staande te houden, nl. hij bevond zich ILLEGAAL op het grondgebied.

Citaat:
Heb je een bron voor die veroordeling of is 't pure speculatie?
Wat begrijp je niet aan de voorwaardelijke wijs, in onderstaande quote uitgedrukt door de zinsneden 'stel dat', 'zou worden' en 'zou moeten'?

Zijn we al zover gekomen dat we voor hypothetische veronderstellingen (sic) al bronnen moeten kunnen voorleggen?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kawadude Bekijk bericht
Stel dat hij als recidivist veroordeeld zou worden tot 15 jaar (vonnis in België), en deze dan in Marokko volgens Marokkaanse normen (Lejeune, wie is da?) zou moeten uitzitten...
Ongelooflijk hoe je blijft proberen om -om één of andere reden- dit soort toestanden goed te praten:

- 15 jaar illegaal op het grondgebied verblijven (volgens jou is dat waarschijnlijk een schending van een mensenrecht)

- bij de ordediensten gekend staan onder 8 namen (hoewel je kan discussiëren over hoe dat bepaald geweest is, niet waar?)

- in 42 dossiers genoemd worden (enfin, komt door de huidskleur en racistisch ingestelde politie zeker?)

- een dikke maand na het incident nog steeds niet uitgewezen (naar het schijnt), loopt er nog een klacht tegen de agenten of Belgische staat?

- een PS senatrice die -zelfs vandaag nog- op facebook laat weten dat ze zich nog steeds niet aangesproken voelt door de, zowel nl-talige als fr-talige, negatieve reacties in de publieke opinie en zich zelfs het slachtoffer van racisme durft te noemen (maar dat is ze ook zeker hé, filosoof).

Is het echt zo moeilijk te begrijpen dat de combinatie van de bovenstaande factoren, gelinkt aan andere lokale, nationale en internationale gebeurtenissen (waaruit soms ook blijkt hoe lang en slecht de dingen er al aan toe gaan) sommige mensen verontrust?

Dit leidt misschien tot overdreven reacties en veralgemeningen die misschien niet altijd gefundeerd zijn, maar wel vaak bevestigd worden door de opeenstapeling van (op den duur niet meer) ongeloofwaardige toevalligheden.

Maar blijf vooral het daglicht van de zon ontkennen (of zoiets, zo ne goeie Vlaming zal ik wel niet zijn).
Kawadude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2012, 21:28   #324
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Of heb je 't "verkeerde kleurtje"?Heb je een bron voor die veroordeling of is 't pure speculatie?
Zijt gij nu bezig te trachten te bewijzen dat de dienst Vreemdelingenzakken, onder leiding van madame Non en premier ministre Di Rupo, iemand volledig onterecht uitwezen ?

Zou mevrouw de senatrice eigenlijk wel begrijpen dat zij die achterdocht tegenover ministre madame non en hare premier wel degelijk koestert ?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2012, 21:29   #325
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Of heb je 't "verkeerde kleurtje"?...
Ik ken heel wat méér dan 100 mensen die 't "verkeerde kleurtje" hebben en bovendien nog eens in een "verkeerde buurt" wonen, maar die met z'n allen samen NOG GEEN ÉÉN KEER door de politie zijn tegengehouden, laat staan opgepakt.

Nu wil het toeval wél dat die mensen ondanks hun "verkeerde kleurtje" en hun "verkeerde domicilie" niet direct geneigd zijn om "verkeerde dingen" te doen.

Zou het soms dááraan liggen dat de politie het nog nooit de moeite heeft gevonden om hen ook eens te interpelleren en op te pakken?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2012, 21:37   #326
Kawadude
Provinciaal Gedeputeerde

Kawadude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Ik had dat in deze draad al voorspeld hoor...

Je bevestigt het kruip-imago dat de Vlaming heeft. Dank je wel.
Ja hoor, al die mannen op dat vliegtuig waren allemaal superstoere helden, hoor.

Maar je hebt gelijk: de dag dat mij dat in een vliegtuig -of elders- overkomt (namelijk moeten protesteren omdat ik uitgewezen word), zal ik blij zijn dat er iemand opstaat om mij te verdedigen omdat hij dezelfde nationaliteit/godsdienst/huisdkleur/... als mezelf heeft.

Dan, en alleen dan, mag ik verdacht worden van een eigen volk eerst-mentaliteit.

Tot zolang vind ik dat pseudomoedig kuddegedrag, zeker bij uiterst weinig weerstand, laffer dan een mentaliteit van 'trekt uwe plan als ge door flikken begeleid wordt op een vliegtuig naar uw land nadat ge elders 15 jaar illegaal verbleven hebt en tijdens dat verblijf een 40-tal keer onder 8 verschillende namen in contact bent geweest met de autoriteiten'.

Voor mijn part mag jij dat laf kruipersgedrag noemen, hoor.
Kawadude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2012, 21:41   #327
Diego Raga

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Ik hoop dat jij je verschillende persoonlijkheden een beetje deftig uit elkaar kan houden.
Die Belgicisten toch, goed wetende dat La Belgique op zowat �*lle beleidsdomeinen vierkant draait en dit teringbeleid toch nog rondborstig onderschrijven, d�*�*r kan idd geen enkele vorm van schizofrenie tegenop.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2012, 21:58   #328
DucDEnghien

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Die Belgicisten toch, goed wetende dat La Belgique op zowat �*lle beleidsdomeinen vierkant draait en dit teringbeleid toch nog rondborstig onderschrijven, d�*�*r kan idd geen enkele vorm van schizofrenie tegenop.
Un francophile n'est pas un belgiciste. Vlaanderen interesseert mij niet. Het is een beerput van haat en rancune. Daar wil ik niets mee te maken hebben. Vive la France souveraine.
Oud 28 maart 2012, 22:03   #329
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

't Moet toch zijn dat sommigen graag in beerputten zitten.

Blijf daar dan weg.

Heeft La Douce geen deftige fora?
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2012, 22:04   #330
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je hebt dat verkeerd begrepen, ik heb geen verschillende persoonlijkheden, ik ben autist.
Oud 28 maart 2012, 22:06   #331
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Un francophile n'est pas un belgiciste. Vlaanderen interesseert mij niet. Het is een beerput van haat en rancune. Daar wil ik niets mee te maken hebben. Vive la France souveraine.
Vlaanderen een beerput ?
Uw teergeliefde France souveraine begint nochtans ook al aardig te rieken:

http://www.knack.be/nieuws/buitenlan...060664027.htm#

Doe de groeten aan uwe Président.
Oud 28 maart 2012, 22:07   #332
DucDEnghien

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
't Moet toch zijn dat sommigen graag in beerputten zitten.

Blijf daar dan weg.

Heeft La Douce geen deftige fora?
Zeker en vast : Capital.fr
Oud 28 maart 2012, 22:13   #333
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Zijt gij nu bezig te trachten te bewijzen dat de dienst Vreemdelingenzakken, onder leiding van madame Non en premier ministre Di Rupo, iemand volledig onterecht uitwezen ?

Zou mevrouw de senatrice eigenlijk wel begrijpen dat zij die achterdocht tegenover ministre madame non en hare premier wel degelijk koestert ?
Ik zeg niet dat de man onterecht werd uitgewezen. Ik weet het gewoon niet. Het stoort me wél dat iemand "misdadiger" genoemd wordt zonder dat een vonnis geveld werd, gewoon op basis van wat schijnbaar politie-informatie informatie is. Een basisprincipe in een rechtstaat: "Vermoeden van onschuld"; hier wordt een "vermoeden van schuld" gehanteerd.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2012, 22:18   #334
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zeg niet dat de man onterecht werd uitgewezen. Ik weet het gewoon niet. Het stoort me wél dat iemand "misdadiger" genoemd wordt zonder dat een vonnis geveld werd, gewoon op basis van wat schijnbaar politie-informatie informatie is. Een basisprincipe in een rechtstaat: "Vermoeden van onschuld"; hier wordt een "vermoeden van schuld" gehanteerd.
Stoort het u evenveel als we een bisschop pedofiel noemen zonder dat een vonnis geveld werd ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2012, 22:21   #335
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Laat ons dan hopen voor madame la sénatrice, dat die 'vermoedelijk onschuldige' geen juwelier ofzo afknalt, als ie weer op vrije voeten is.
Oud 28 maart 2012, 22:24   #336
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Laat ons dan hopen voor madame la sénatrice, dat die 'vermoedelijk onschuldige' geen juwelier ofzo afknalt, als ie weer op vrije voeten is.
Hah, dat zou wat zijn, als die daar zoals die gek in Luik een aantal mensen afschiet, "met de groeten van de PS!"
Oud 28 maart 2012, 22:25   #337
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Stoort het u evenveel als we een bisschop pedofiel noemen zonder dat een vonnis geveld werd ?
Die belegde een persconferentie om 't de wereld te laten weten.
Oud 28 maart 2012, 22:26   #338
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Die hoop geldt over en voor zowat iedereen.

Laatst gewijzigd door filosoof : 28 maart 2012 om 22:27.
Oud 28 maart 2012, 22:28   #339
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ach zo,de politie heeft hem dan 42 keer onterecht opgepakt....

En is die "onschuldige" blijkbaar ook al eens uit de cel ontsnapt....
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2012, 22:33   #340
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die belegde een persconferentie om 't de wereld te laten weten.
Die hebben we echt niet afgewacht.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be