![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#321 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#322 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik begrijp de vraag niet goed. Moslims beleven hun huwelijk inderdaad volgens islamitische waarden en katholieken volgens katholieke waarden. Is dat verzuiling? Dan is elke samenleving met verschillende levensbeschouwingen verzuild. Lijkt mij een uitholling van het begrip verzuiling.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#323 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom zou verwaterde religie voor de postmoderne consument mainstream moeten worden?
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#324 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Komaan, we hebben bijna voor elke gedraging in de maatschappij een of andere wetgeving maar wetgeving op gebied van seks lijkt taboe te zijn. Ik dacht aan een regel als: geen seks vóór of buiten een wettelijke samenlevingsvorm (contract samenwonende, huwelijkscontract,...). Waarom zou men uberhaupt met eender wie en wat seks mogen hebben?? De maatschappij draagt immers ook de gevolgen van losbandigheid, bv. geslachtsziektes, ongelukkige mensen, depressies, ongewenste zwangerschappen,... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#325 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Leef je volgens een ander relatiemodel, dan dien je daar ook de gevolgen van te dragen. Je mag dus gerust denken dat je als transseksuele hoer God behaagt of het paradijs binnen geraakt, maar dan ga je na de dood voor een onaangename verassing komen te staan. Nog een motivatie om volgens één model te leven is God Onze Schepper, het onderscheid tussen goed/kwaad en het Hiernamaals. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#326 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#327 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#328 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#329 | |
|
![]() Citaat:
Sommige mensen zijn daar beter in dan andere. Niet iedereen heeft zichzelf even goed in de hand. Niet iedereen heeft geleerd een goede balans te vinden tussen vrijheid en zelfdwang. Toch is het antwoord daarop niet noodzakelijk een terugkeer naar de Fremdzwang (voorzover je daar al een democratisch draagvlak voor zou vinden). Je kunt evengoed ijveren voor meer zelfredzaamheid. De eerste reactie is voornamelijk ingegeven door angst en pessimisme; de tweede door vertrouwen en optimisme. De mens is een verstandig wezen. Hij leert door te experimenteren. Als we naar de Fremdzwang terugkeren, ontnemen we onszelf een leerproces dat ons niet zozeer losbandiger maakt, alswel diepgaander beschaaft. Wie is immers meer geciviliseerd? Hij die zichzelf in de hand heeft of hij die externe dwangmiddelen nodig heeft om zichzelf in de hand te houden? Overigens is er altijd nog een stok achter de deur voor wie het zo bont maakt dat hij in zijn gedrag niet alleen zichzelf, maar ook anderen schaadt. Het is een rode draad bij onder meer moslims en christenen, vrees ik: een fundamenteel wantrouwen in de mens. Iets met de herinnering aan de zondeval, vermoed ik. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#330 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#331 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik kan alleen maar getuigen dat er geen god is dan God en dat de profeet Muhammad zijn boodschapper is. Wat ik persoonlijk niet kan, is claimen dat ik de sleutels van die boodschap in handen heb. Ik ben er als Sunniet en i.t.t. de Sji'itische Imamaatleer zelfs van overtuigd dat God niemand de sleutels van die interpretatie heeft gegeven. En als ik het gedrag van bepaalde moslims zie, dan vraag ik mij af of bepaalde niet-moslims niet trouwer bij die boodschap staan dan bepaalde moslims. Wa Allahu a3lam! (En God weet het beter.)
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#332 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#333 |
Banneling
|
![]() moet zijn "volgt" zijn omgeving. Slechts een fractie doet de moeite en heeft de intellectuele capaciteiten om zich af te vragen waar al dat gedoe zijn oorsprong heeft.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#334 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu zijn de moslims in ons land doorgaans, i.t.t. Joden en katholieken, niet gewonnen voor eigen scholen. De moslims in ons land zetten meer op integratie, maar de rest van de maatschappij ziet dat niet altijd zitten. Omgekeerd roepen diezelfde foben die de integratie van moslims hinderen moord en brand wanneer bepaalde moslims zich uit reactie gaan afzonderen.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Kallikles : 13 augustus 2012 om 11:41. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#335 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#336 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#337 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#338 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#339 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
What's next? Regels met toegelaten posities en minimale in/uit bewegingen alvorens de zaadlozing is toegelaten? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#340 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |