Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 januari 2016, 12:25   #321
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Is dat die franstalige die zich voordoet als een Vlaming???
Nee, omgekeerd.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2016, 12:27   #322
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Met dat citaat bewijs je juist niets. Dat komt van één of andere loser van het FDF die wat show verkoopt. Spreekt die man met autoriteit ? Spreekt die voor Vervoort ? Voor Michel ? Voor Bourgeois ? Voor Magnette ?
Zit het FDF niet in de Brusselse regering????
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2016, 12:31   #323
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
ze kunnen natuurlijk nu al in Brussel zeggen dat ze nog meer geld nodig hebben. Ze weten ook dat ze dan onmiddellijk een "neen" zullen krijgen en zelfs een "non" iets daar achter.

Maar uiteindelijk zal er wel degelijk geld moeten naar toe gaan. Brussel kan dit gewoon niet alleen betalen, ze hebben de problemen veel te lang laten aanslepen en ze zitten met een structuur die veel te veel geld kost (tiens, heb ik dat nu al niet ergens geschreven over een andere structuur??).

Maw, het is een kwestie van tijd vooraleer er ergens een creatieve oplossing uit de bus komt zodat iedereen mee gaat betalen voor de Brusselse brol.
En dat weet iedereen ook al op voorhand; zelfs als er nu wat met de forsballen wordt gerold voor de show...
Nous sommes en la Belgique quand même...
Oud 29 januari 2016, 12:34   #324
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Nee, omgekeerd.
Zeker??? Hij heeft ons inderdaad altijd wijs gemaakt dat hij een Vlaming was, maar daar schiet nu niets meer van over...
Maar de francofonie stelt hem nog altijd graag voor als één van de zogezegde vele Vlamingen die wel realistisch en zogenaamd verdraagzaam zijn en die hen, grote francofonie, voor de honderd procent gelijk geeft...
Kwestie van hun overduidelijke anti-Vlaamse onverdraagzaamheid te verbloemen...
Oud 29 januari 2016, 12:41   #325
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Op de RTBF kwam dat ter sprake: eigenlijk wisten de bevoegde diensten al na drie jaar na de bouw van de tunnels (dus nog binnen de garantietermijn) dat er iets mis was en dat het op lange termijn uiteindelijk rampzalig zou worden. De rapporten werden door de dienstdoende ingenieurs opgesteld en doorgegeven aan de politieke verantwoordelijken. Die kozen ervoor om niet te reageren. Waarschijnlijk was de politieke klasse ergens bevriend met de uitvoerende aannemers...
Maar neen, de politieke klasse spendeerde liever het geld aan hun eigen politieke zekerheid, hun negentien baronniën... et après nous les mouches moeten ze gedacht hebben... en die stomme Vlamingen zullen wel blijven betalen en daar zal de grote francofonie wel voor zorgen...
Oud 29 januari 2016, 12:43   #326
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
Nochtans scoort België niet slecht volgens onderzoekers op gebied van omkoperij.
Alleen zou België volgens dezelfde onderzoekers betere bescherming moeten bieden aan klokkenluiders.
Wel dat begrijp ik nu eens niet.
Niemand mag klokkenluider spelen.
Niemand durft zelfs klokkenluider spelen.
En de weinigen die het dus durven worden niet beschermd!
Mij dunkt dat deze beide conclusies totaal tegensprekelijk zijn.
Het lijkt me dus weeral een heel mooi onderzoek te zijn.
Het schijnt dat ze hier een brand aan het blussen zijn met vuur.
Nee hoor. Voor de zoveelste keer is mijn verstand te klein om mee te kunnen in het Belgische redeneringsvermogen van onderzoekers.
Maar papier is verduldig.
Het staat hier wit op zwart schreef Tobback destijds.
En hij had nog gelijk ook nog.
Meegemaakt in Zeebrugge; een weg werd aangelegd en voldeed niet; dezelfde firma mocht zijn werk herdoen... en de staat betaalde twee maal...
Oud 29 januari 2016, 12:48   #327
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Er is op dit moment geen reden om pessimistisch te zijn. Zowel de waalse, de vlaamse als de federale regeringsleider hebben al duidelijk standpunt ingenomen. En dat is dat dit een zaak voor brussel zelf is. Brussel (zeg maar Vervoort) krijgt hier onzacht maar zeer terecht te horen dat de 500 mio extra per jaar vanuit de nieuwe bijzondere financieringswet die er met de 6e kwam wel degelijk voor mobiliteit gegeven is. Dat de brusselse regering hier met een probleem zit is duidelijk. Maar dit gaan ze zelf moeten oplossen, lees : betalen. Vervoort zal wellicht andere projecten waar hij liever geld in pompt moeten schrappen, maar dat is dan maar zo.
Bij bestuur hoort bij dat je werkt met de erfenissen van het verleden en van je voorgangers. Daarover zagen en klagen helpt niet, hij zal moeten knopen doorhakken.
En wie is er steeds haantje de voorste om wanneer iemand nalatigheden, onregelmatigheden, onrechten aanklaagt die later voor enorme problemen kunnen zorgen af te komen dat er niets verkeerd in zit???
Over erfenissen gesproken...
Oud 29 januari 2016, 12:51   #328
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Meegemaakt in Zeebrugge; een weg werd aangelegd en voldeed niet; dezelfde firma mocht zijn werk herdoen... en de staat betaalde twee maal...
Jij hebt dat project van kortbij gevolgd?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2016, 12:57   #329
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hewel, als jij perfect weet hoe onze staatsstructuren werken leg mij dan maar eens klaar en duidelijk uit hoe het kan dat geld dat Vlaanderen overmaakt aan het Brusselse gewest bij de franstalige gemeenschap terecht komt, waar het overduidelijk niet thuis hoort...???
Ik moet zeggen dat jij wel lef hebt... Je negeert straal elke vraag tot verduidelijking van je nogal vreemde theorieën, en gaat nu nog een beetje de vraag terugkaatsen ?
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2016, 12:57   #330
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Er is op dit moment geen reden om pessimistisch te zijn. Zowel de waalse, de vlaamse als de federale regeringsleider hebben al duidelijk standpunt ingenomen. En dat is dat dit een zaak voor brussel zelf is. Brussel (zeg maar Vervoort) krijgt hier onzacht maar zeer terecht te horen dat de 500 mio extra per jaar vanuit de nieuwe bijzondere financieringswet die er met de 6e kwam wel degelijk voor mobiliteit gegeven is. Dat de brusselse regering hier met een probleem zit is duidelijk. Maar dit gaan ze zelf moeten oplossen, lees : betalen. Vervoort zal wellicht andere projecten waar hij liever geld in pompt moeten schrappen, maar dat is dan maar zo.
Bij bestuur hoort bij dat je werkt met de erfenissen van het verleden en van je voorgangers. Daarover zagen en klagen helpt niet, hij zal moeten knopen doorhakken.
lol nice try,

we hebben het hier over Vervoort II ... en er is nog nooit een Brusselse regering geweest zonder de PS, dacht ik.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2016, 13:01   #331
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Duidelijk dat er in mijn nek meer wijsheid te vinden is dan in jouw hele kop...
Oud 29 januari 2016, 13:04   #332
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
Dat is het Marie! Kort en goed! Ik moet het ook zelf gaan proberen want staven met verklarende omschrijvingen is op dit forum hetzelfde als parels voederen aan de zwijnen. Ze krijgen er misschien wel buikpijn van maar vet krijg je er niet aan en hersenen in hun kop nog minder.
En nu aan de volgende trololo schreeuwer?
Ben eens benieuwd of het ditmaal lang gaat duren.
En nu ga ik Raspoutin zijn proza uitspitten. Het ziet er veelbelovend uit.
Kwestie van een beetje bij te blijven.
Want politiek op nationaal vlak..........pfffffft!!!
Ben je een masochist ?
Oud 29 januari 2016, 13:05   #333
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Jij hebt dat project van kortbij gevolgd?
Achter de schermen...
Oud 29 januari 2016, 13:07   #334
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Achter de schermen...
Op levensbeschouwelijk vlak?
Oud 29 januari 2016, 13:09   #335
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waren er de laatste dertig jaren internationale volksverhuizingen zoals die zich nu voordoen??? Of gebeuren die ineens alleen maar richting la Belgique en is het dus de fout van de NVA???
Kun je je voorstellen dat la Belgique al een hele volksverhuizing ondergaan heeft om de Vlamingen totaal te minoriseren in Bruxelles en nu beginnen de echte volksverhuizingen pas...
Natuurlijk met grote dank aan onze franstalige broeders en hun (anti-)Vlaamse sossen-horigen...
Waar zijn die Vlamingen toch allemaal naartoe die in Brussel woonden?
Toen ik klein was en met mijn ouders in Brussel kwam spraken ze een soort Vlaams dat ik ook niet verstond, maar het leek toch op Vlaams.
Net zoals in Tongeren en Hasselt waar de middenstand van toen ook met hun Frans wilden tonen dat ze hadden opgelet in de klas. Het stond gewoon chique.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2016, 13:10   #336
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik moet zeggen dat jij wel lef hebt... Je negeert straal elke vraag tot verduidelijking van je nogal vreemde theorieën, en gaat nu nog een beetje de vraag terugkaatsen ?
Ik stel geen tegenvraag; hij beweert dat hij het verschil duidelijk kent; hewel dat hij het dan maar bewijst...
Ik heb beweerd dat het doel van al die instellingen juist is dat het verschil niet duidelijk zou zijn zodat ze op om het even welke wijze met federaal en/of Vlaams geld kunnen schuiven...
Ik moet dan ook niet bewijzen dat ikzelf wel het verschil ken of niet; ik geef een voorbeeld waar duidelijk is dat dat verschil niet duidelijk is...
Zo schijnt er zelfs met Vlaamse persoonlijke bevoegdheden, via het Brussels gewest naar de franstalige gemeenschap gegoogeld te worden (ben niet zeker maar het gaat over het kindergeld voor Brusselse Vlaamse ouders, geloof ik)...
Oud 29 januari 2016, 13:11   #337
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
We kunnen natuurlijk bestaande woorden (levensbeschouwing?) een andere invulling geven of nog mooier: beweringen uit de duim zuigen zonder enig bewijs.
Ondertussen noteer ik met veel interesse : francofonie is een levensbeschouwing...
Oud 29 januari 2016, 13:12   #338
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zit het FDF niet in de Brusselse regering????
Bijgevoegde afbeelding(e)

Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2016, 13:12   #339
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik stel geen tegenvraag; hij beweert dat hij het verschil duidelijk kent; hewel dat hij het dan maar bewijst...
Ik heb beweerd dat het doel van al die instellingen juist is dat het verschil niet duidelijk zou zijn zodat ze op om het even welke wijze met federaal en/of Vlaams geld kunnen schuiven...
Ik moet dan ook niet bewijzen dat ikzelf wel het verschil ken of niet; ik geef een voorbeeld waar duidelijk is dat dat verschil niet duidelijk is...
Zo schijnt er zelfs met Vlaamse persoonlijke bevoegdheden, via het Brussels gewest naar de franstalige gemeenschap gegoogeld te worden (ben niet zeker maar het gaat over het kindergeld voor Brusselse Vlaamse ouders, geloof ik)...
Jij beweert dat er geld van het Brussels Gewest doorgesluisd wordt naar de franstalige gemeenschap, dan moet jij dat bewijzen.
Zo simpel is het.
Oud 29 januari 2016, 13:13   #340
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Op levensbeschouwelijk vlak?
Moet je nu al over levensbeschouwelijk ideeën spreken om een weg aan te leggen???
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be