Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 oktober 2020, 18:53   #321
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ge hebt gelijk. Ik heb overdreven......iets neergeschreven zonder bij na te denken. In het heetst van de strijd gebeurd dat wel eens. Sorry.
Trek het je niet aan Fred. Het overkomt mij ook.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2020, 18:56   #322
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Dat is deels een definitiekwestie he. Straks wordt iemand die met een verkoudheid in de trein zit als een crimineel beschouwd.
Iemand met een verkoudheid mag gaan en staan waar hij/zij wil.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2020, 18:58   #323
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Wie het Nieuws zag op tv, zowel de VRT als VTM weet dat Corona NU aan het winnen is.
Belgie gaat Frankrijk achterna.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2020, 18:59   #324
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Wie het Nieuws zag op tv, zowel de VRT als VTM weet dat Corona NU aan het winnen is.
Ja, en ?
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2020, 19:10   #325
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Ja, en ?
je moet geen genie zijn om te begrijpen dat de maatregelen verstrengd én beter gecontroleerd worden.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2020, 19:36   #326
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Uiteraard. Dat zegde ik ook toen er enkelen een paar weken geleden zich belachelijk maakten met de grenzen te sluiten. Een epidemie woekert tot ze uitgewoekerd is he. Er komt een tweede golf, die grotendeels "den overschot" van wat er tijdens de eerste golf werd tegengehouden, erdoor jaagt. Die tweede golf zal dus des te hoger zijn, naarmate men meer heeft tegengehouden.

Maar voorlopig is het niet heel hoog. Ik zou op zijn hardste twee keer de eerste golf verwachten in besmettingen, maar veel minder doden. Die eerste golf was eigenlijk best te doen, dus nog eens zoiets valt eigenlijk goed mee.

Gaan we weer op de rem staan, dan zal er nog een stuk voor een derde golf opgespaard worden he.

Begrijp goed dat alle "inspanningen" tot nu toe de oorzaak zijn van deze tweede golf, en dat al hun winst hierbij futiel is gemaakt. Alles wat we zo "zorgvuldig" hebben "gespaard" met een gigantische economische crisis, ligt in de vuilbak met deze tweede golf. We kunnen dat natuurlijk nog eens overdoen gezien het enorme succes, nietwaar ?

Wat er nu zou moeten gebeuren, is dat men plaatsen vrij maakt in het ziekenhuis om deze tweede golf even goed op te vangen als de eerste. Zonder de nutteloze kosten erbij, liefst.

En ja, we zullen dus weer een deel van de normale geneeskunde moeten uitstellen. Hadden we de zieken gespreid, en dus GEEN maatregelen genomen deze zomer, zou dat stukken beter verlopen zijn, maar ja, toen wilden "virologen" de curve platslaan met een tweede golf tot gevolg he.

Corona is niet aan het "winnen", het is in evenwicht aan het komen.

Laatst gewijzigd door patrickve : 6 oktober 2020 om 19:36.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2020, 23:40   #327
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Enkel mijn vrouw heeft een smartphone, praktisch.
Ik enkel een Nokia 3310, bewust.
Ik heb een Nokiaatje van 8 jaar oud en zonder internet.
En ben ook niet van plan een ander en duurder toestel te kopen voor iets wat ik amper gebruik.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2020, 09:59   #328
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik kijk bijna alle dagen naar worldometer.
Iedere dag zie je de doden.
Wat ik ook zie.... Is dat die doden niet van het totaal afgetrokken is.
Beetje raar.
Oud 7 oktober 2020, 10:11   #329
Deo
Staatssecretaris

Standaard

Wat een geknoei, mocht iedereen zijn smartphone kennen .....
Instellingen mijn telefoon, verander de naam in COVID-19(je bent besmet of in contact gekomen met ..) en zet uw Bluetooth aan.
druk op zoek andere toestellen, alle telefoons in de buurt met bluetooth krijgen COCID-19 te zien zodat zij kunnen gaan lopen.

Laatst gewijzigd door Deo : 7 oktober 2020 om 10:12.
Deo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2020, 10:14   #330
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Deo Bekijk bericht
Wat een geknoei, mocht iedereen zijn smartphone kennen .....
Instellingen mijn telefoon, verander de naam in COVID-19(je bent besmet of in contact gekomen met ..) en zet uw Bluetooth aan.
druk op zoek andere toestellen, alle telefoons in de buurt met bluetooth krijgen COCID-19 te zien zodat zij kunnen gaan lopen.
Oud 7 oktober 2020, 10:15   #331
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De huidige bevolking van België bedraagt 11,603,126 op woensdag 7 oktober 2020, gebaseerd op de Worldometer-uitwerking van de laatste gegevens van de Verenigde Naties.
Volgens gegevens van de VN wordt halverwege het jaar de bevolking van België In 2020 geschat op 11.589.623

Dat is dus een verwachting van 13503 minder mensen.

Wat de eerste keer ooit is.

Om een beetje in evenwicht met de verwachtingen te zijn hebben we circa 36 doden per dag nodig.

Told you.

Laatst gewijzigd door Mambo : 7 oktober 2020 om 10:29.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2020, 10:16   #332
Deo
Staatssecretaris

Standaard

Kan je ook gebruiken als terrassen vol zitten , waarschijnlijk zullen er wel gaan vluchten
Oud 7 oktober 2020, 13:56   #333
Deo
Staatssecretaris

Standaard

Hilarisch, juist uitgeprobeerd en er brak paniek uit in café.Spijtig dat dit niet gefilmd werd.
Werkt 200%
Politie kan dit uitwerken bij bomvolle Cafés

Laatst gewijzigd door Deo : 7 oktober 2020 om 13:58.
Oud 7 oktober 2020, 14:04   #334
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Deo Bekijk bericht
Hilarisch, juist uitgeprobeerd en er brak paniek uit in café.Spijtig dat dit niet gefilmd werd.
Werkt 200%
Politie kan dit uitwerken bij bomvolle Cafés
Volgende keer filmen he
Oud 7 oktober 2020, 15:10   #335
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

beveiliging - verdient speciale aandacht met betrekking tot het gebruik van blockchains. Op het gebied van cryptografie wordt al lang erkend dat het lukraak kopiëren van technieken van het ene protocol naar het andere leidt tot beveiligingsfouten. Het idee van blockchain gaat echter een stap verder door te proberen een volledig protocol te generaliseren dat is ontworpen om het zeer specifieke probleem van elektronisch contant geld op te lossen. Er wordt ten onrechte aangenomen dat beveiligingskenmerken van cryptocurrency universeel worden uitgeleend aan elk probleem dat men zou kunnen aanpakken met een gedistribueerd grootboek. In de praktijk blijken blockchains gemeenschappelijke kwetsbaarheden te delen met alledaagse IT-infrastructuur, terwijl ze nieuwe en even zorgwekkende problemen creëren voor privacy en gegevensbescherming..
De uitdaging van deze hiaten en de valse generalisatie van blockchain kan niet genoeg worden benadrukt. Beveiligingsprotocollen zijn notoir moeilijk te ontwerpen en vatbaar voor subtiele, moeilijk te detecteren fouten, terwijl ze ook relatief gemakkelijk te omzeilen zijn.Voordat technologie wordt toevertrouwd om mensen te beschermen tegen de verspreiding van infectieziekten, moet deze worden onderworpen aan een grondige formele analyse en veiligheidscontrole. In dit stadium zijn W3C VC, DID's en aanverwante technologieën nog niet voldoende onderzocht.
Zelfs als de normen volwassener worden, zal deze benadering van elke vorm van immuniteitsgerelateerde referenties waarschijnlijk nog steeds onevenredig en buitensporig zijn. Er zijn talloze andere permutaties van digitale certificaten, traditionele openbare sleutelinfrastructuur (PKI) en zelfs andere soorten databases die niet dezelfde zorgen baren als een gedistribueerd grootboek. Bovendien is het onduidelijk waarom u ooit een wereldwijd openbaar register van welke aard dan ook nodig zou hebben in verband met immuniteitsclassificaties of -status, met name in het licht van de hierboven beschreven risico's. In feite, omdat grootboeken logisch gecentraliseerd zijnen eigenlijk een single point of failure, elk probleem met het grootboek, inclusief samenspanning of kwaadwillende aanvallen, zou het vermogen van individuen om hun legitimatiegegevens te produceren of te beheren in gevaar kunnen brengen. Dit zou kunnen resulteren in ernstige inmenging in hun grondrechten, terwijl het beperkte verhaalsmogelijkheden of aansprakelijkheid biedt voor partijen die betrokken zijn bij het bijhouden van het grootboek.
Slotopmerkingen
In dit stadium, op basis van de toestand van de volksgezondheid en wetenschappelijk bewijs rond COVID-19, zijn we er nog steeds niet van overtuigd dat "immuniteitspaspoorten" of zelfs immuniteitscertificaten mogelijk, laat staan ??wenselijk zijn. Als ze mogelijk worden, zijn we ook niet overtuigd van de noodzaak ervan, gezien het beperkte precedent voor dergelijke artefacten naast andere infectieziekten. En zelfs als ze mogelijk en noodzakelijk zouden worden, denken we dat het gebruik van VC's, DID's en blockchain in verband met hun uitgifte buitensporig zou zijn. Ten slotte zouden we sceptisch staan ??tegenover alle oplossingen die worden aangedragen door actoren uit de particuliere sector, zonder significante betrokkenheid van de publieke sector, het maatschappelijk middenveld en andere belanghebbenden.
Het vooruitzicht om de fundamentele rechten en vrijheden van individuen ernstig in te perken door slecht doordachte plannen voor 'immuniteitspaspoorten' of soortgelijke certificaten, met name die welke gebruik maken van voorbarige standaarden en een zeer experimentele en potentieel inbreukmakende technologie zoals blockchain, is voorbij dystopisch. We dringen er bij wet- en beleidsmakers op aan om twee keer na te denken voordat ze dergelijke door de industrie aangestuurde, technologisch georiënteerde oplossingen voor complexe volksgezondheids- en humanitaire crises gaan gebruiken. We zouden eerder moeten streven naar meer ethische, wetenschappelijk verantwoorde en mensenrechtenbeschermende alternatieven onder leiding van een diverse groep belanghebbenden, en die steunen op geteste en bewezen technologieën die bestaan ??binnen een duidelijker wettelijk kader. Als er ooit een tijd was om te voorkomen dat je snel beweegt en dingen kapot maakt, dan is dit het wel.
Oud 7 oktober 2020, 20:18   #336
tropisteveel
Vreemdeling

Standaard Infecties in kaart en maatregelen in functie daarvan

Bon, om nog maar eens een lans te breken voor het gebruik van die app.
Nu gaan de cafés in Brussel dicht, morgen in Vlaanderen, daarna de restaurants, als we niet oppassen de winkels, etc.

De achtergrond was net te horen in het journaal: we weten eigenlijk niet waar de infecties vooral gebeuren. Dus omdat het niet in kaart te brengen is gaat men er met de grove borstel door.

Als elke koppige ezel nu eens die gratis app installeerde, dan wist men na 2 weken dat x% van de besmettingen in jongerencafés gebeuren, y% in gewone cafés, z% in restaurants, ... En kon men sluiten wat echt problematisch is en de rest open laten zodat ze niet failliet gaan en wij nog een pint kunnen gaan drinken met vrienden.

Maar omdat iedereen het beter weet kunnen we binnenkort weer opgehokt zitten. En dan ben ik nog blij dat ik niet in een appartementje woon. Eigenlijk zou men beter de regel invoeren dat je enkel met die app nog een café inkomt, zodat ze open kunnen blijven.
tropisteveel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2020, 20:30   #337
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tropisteveel Bekijk bericht
Als elke koppige ezel nu eens die gratis app installeerde, dan wist men na 2 weken dat x% van de besmettingen in jongerencafés gebeuren, y% in gewone cafés, z% in restaurants, ...
Aan de andere kant, dat is wat we willen vermijden he, dat men efficiente maatregelen neemt. Want hoe efficienter de maatregelen zijn, hoe meer doden er uiteindelijk gaan vallen. Het ideale is dat ze hun tijd verdoen met nutteloze maatregelen zodat de epidemie ondertussen het beste kan doorwoekeren. Het is toch altijd al dat gewonnen.

Men gaat dan immers vooral de jongeren beletten van zich te besmetten, waardoor uiteindelijk de groepsimmuniteit die we zullen bekomen voor een groter stuk uit ouderen zal bestaan, en er dus meer doden zullen geweest zijn.

Ik heb goeie hoop: door bars te sluiten, wetende dat het vooral woekert bij immigranten, gaan ze dat niet tegengaan, en kan het nog een paar weken deftig doorwoekeren onder immigranten. Hopelijk vissen ze dat veel te laat uit, zodat die ondertussen grotendeels allemaal besmet zijn geraakt, en nadien bijdragen tot de groepsimmuniteit.

Laatst gewijzigd door patrickve : 7 oktober 2020 om 20:33.
Oud 7 oktober 2020, 21:24   #338
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als elke koppige ezel nu eens die gratis app installeerde, dan wist men na 2 weken dat x% van de besmettingen in jongerencafés gebeuren, y% in gewone cafés, z% in restaurants, ...
Niet zo.

De Belgische app is beperkt door de Europese regelgeving ( gpdr, ...).

De app registreert nooit de locatie van contact met besmette personen. De locatie waar waar je in contact kwam met andere personen kan je enkel op vrijwillige basis doorgeven aan het contactcentrum.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2020, 21:42   #339
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

App staat hier gewoon uit. Vind het beter zo aka minder paranoia. Ben nogal vlug ongerust/kind of a hypocondriac inside me
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2020, 21:54   #340
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bon, om nog maar eens een lans te breken voor het gebruik van die app.
Nu gaan de cafés in Brussel dicht, morgen in Vlaanderen, daarna de restaurants, als we niet oppassen de winkels, etc.

De achtergrond was net te horen in het journaal: we weten eigenlijk niet waar de infecties vooral gebeuren. Dus omdat het niet in kaart te brengen is gaat men er met de grove borstel door.

Als elke koppige ezel nu eens die gratis app installeerde, dan wist men na 2 weken dat x% van de besmettingen in jongerencafés gebeuren, y% in gewone cafés, z% in restaurants, ... En kon men sluiten wat echt problematisch is en de rest open laten zodat ze niet failliet gaan en wij nog een pint kunnen gaan drinken met vrienden.

Maar omdat iedereen het beter weet kunnen we binnenkort weer opgehokt zitten. En dan ben ik nog blij dat ik niet in een appartementje woon. Eigenlijk zou men beter de regel invoeren dat je enkel met die app nog een café inkomt, zodat ze open kunnen blijven.
Dat is exact waar ze heen willen.
U een digitale pas verlenen.

En dat is exact wat we niet willen.
Uitgesloten worden door een digitale pas.

Laatst gewijzigd door Mambo : 7 oktober 2020 om 21:56.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be