![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#34941 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Daar hebben ze het heel moeilijk mee omdat ze lange tenen hebben en niet kunnen incasseren. Ik als Belg en Limburger ben heel vaak het onderwerp van hoon en spot en kan daar mee leven. Zoals Hans Teeuwen zei: Je ontwikkelt een schild in een vrije samenleving. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34942 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 26 oktober 2014 om 14:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34943 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Wat is jouw connectie met NL? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34944 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Zoals bijvoorbeeld Amsterdam--Rotterdam Limburg --Holland Randstad---Platte land Nederland is een land van vele verschillen, in godsdienst , in politiek, in cultuur ,dialecten en tradities enz Iedere Nederlander weet het beter dan de ander en dan de leiding , dan de regering enz. Toch zijn Nederlanders al eeuwen in staat, door te polderen en gedogen , deze verschillen te overbruggen en dit als een kracht te beschouwen. Nederlanders gaan voor het winnen en Vlamingen ervaren dit als arrogant en daarom als beledigend ,terwijl het niet zo wordt bedoeld. Inderdaad vrijheid kun je beleven met een schild van bescherming en vertrouwen. Laatst gewijzigd door cato : 26 oktober 2014 om 14:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34945 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Iemand die denkt dat hij beter en meer dan mij is die vindt ik arrogant. Aan het migratiethema en zwarte-pieten-bullshit te zien is het toch niet allemaal fantastisch in Nederland. Jij bent precies zo iemand die geen slecht woord over Nederland kan zeggen, zonder een greintje zelfspot. En stiekem vind je er ook alles beter dan in België. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34946 | |
|
![]() Citaat:
Jammer voor jou. We laten het zo. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34947 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34948 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Alles recht praten wat krom is en totaal geen zelfkritiek. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34949 |
Gouverneur
|
![]() Het achterlijke nakomertje. Zo zien zij ons. Een heel volk dom noemen en dat normaal vinden. Als een Belg in de tegenaanval gaat, weten ze niet wat hun overkomt. Wij hebben dat maar te accepteren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34950 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Het zou natuurlijk heel wat leuker zijn (of moet ik zeggen plezanter), als het handvol vooringenomen kwezels in deze en andere draden zouden afstappen van het gebruik van de eerste persoon meervoud als ze enkel een enggeestige eigen mening verkondigen.
P.S. De eerste persoon meervoud is "wij" of "we", hier net zoals in "Het Noorden". |
![]() |
![]() |
![]() |
#34951 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#34952 | |
|
![]() Citaat:
Weten ze niet wat hen overkomt? Hm, een Nederlander is gewend dat de ander in de tegenaanval gaat, hij verwacht juist dat een ander dit doet. "Weten ze niet wat hen overkomt?" ..... Vertaalt u het maar in, blij verrast. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34953 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Waarom kunnen jullie niet gewoon leven zonder aanvallen? Wat moet bewezen worden? Jullie rusteloosheid? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34954 | |
|
![]() Citaat:
Volgens mij speelt er iets wat vaak vergeten wordt. Landen/bevolkingen spiegelen zichzelf doorgaans aan landen die weer wat groter of belangrijker zijn dan zijzelf. Nederland zal zichzelf dus minder snel spiegelen aan België. Mogelijk ontstaan daardoor elementen als wat opgesomd over Nederlanders ten aanzien van België? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34955 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34956 | |
|
![]() Citaat:
Voor de rest heb ik hoofdzakelijk positief over België horen becommentarieren |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34957 |
Gouverneur
|
![]() Kom op Adriaan. Ook Derksen en Wim Kieft hebben meermaals serieus geschoffeerd. Maar misschien is dat jullie aard dat jullie niemand in zijn waarde kunnen laten. Misschien de Protestantse bemoeizucht?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34958 | |
|
![]() Citaat:
Bijna niemand weet het, maar Toneelgroep Amsterdam (TGA) geldt als een van de beste theatergezelschappen ter wereld. Bijna eenderde van de voorstellingen spelen de acteurs buiten Nederland. Behalve in Europa, ook in Amerika en binnenkort in Azië. Nieuwsuur reisde de afgelopen maanden mee Jaarlijks spelen we gemiddeld 350 voorstellingen, waarvan 150 in de Stadsschouwburg Amsterdam, en ruim 75 (in het Nederlands!) in het buitenland Momenteel onder leiding van een Vlaming http://nieuwsuur.nl/onderwerp/713913...de-wereld.html http://www.npo.nl/nieuwsuur/25-10-2014/VPWON_1220837 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34959 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34960 | |
|
![]() Citaat:
Het is dan ook de opzet van dit specifieke programma, dat weet u evengoed als ik. Feitelijk draait het programma niet werkelijk om voetbal, maar vooral om wat deze heren zoals Derksen uitkramen. Dan kunt u evengoed aanstoot nemen aan Britse programma's waarin België eveneens wel eens flink op de korrel werd genomen. Een gezond mens lacht erom, u trekt het zich persoonlijk aan. Wat vind u dan van een Belgische politicus die in het openbaar aangeeft dat hij liever met een Marokkaan op een onbewoond eiland zit dan met een Nederlander? Is dat iemand in z'n waarde laten? Als Nederlandse politicus zou ik erom gelachen hebben en gereageerd iets als ... Tja, maar samen met een Marokkaan drink tie in z'n eentje een pint ![]() |
|
![]() |
![]() |