Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 april 2008, 17:16   #341
De Garde
Europees Commissaris

De Garde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door belge-belg Bekijk bericht
De vraag is waar het volk echt achter staat. Opkomst bij een spontaan initiatief betekent meer dan opkomst door onderlinge tucht.
hilariteit boven alles!
De Garde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2008, 17:16   #342
BUB
Schepen

BUB's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar BUB
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Spontaneïteit. Niet echt Vlaams-nationalistisch, tenzij om te schimpen en te beledigen.
schimpen en beledigen, vul dat aan met stelen en bedriegen en dan heb je HansI 'himself'
BUB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2008, 17:49   #343
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BUB Bekijk bericht
schimpen en beledigen, vul dat aan met stelen en bedriegen en dan heb je HansI 'himself'
Hans is dus nog erger dan een Vlaams-nationalist? Jullie zouden jullie eens moeten bezinnen over wie jullie echte vijanden zijn. Goede Belgen publiekelijk beledigen en aanvallen met zulke lage bewoordingen dient enkel de zaak van onze tegenstanders.
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2008, 17:53   #344
Jeronimo
Minister-President

Jeronimo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! Bekijk bericht
Hans is dus nog erger dan een Vlaams-nationalist? Jullie zouden jullie eens moeten bezinnen over wie jullie echte vijanden zijn. Goede Belgen publiekelijk beledigen en aanvallen met zulke lage bewoordingen dient enkel de zaak van onze tegenstanders.
Excellent...
Jeronimo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2008, 17:56   #345
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ach, ik vergeef hem dat. Hij weet gewoon niet wat hem overkomt. Het verstand komt met de jaren.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2008, 18:06   #346
Rogge
Parlementslid

Rogge's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Gevaarlijke redenering. Indien we uw denkwijze consekwent toepassen, dan bestond in die tijd het 'Vlaamse' volk zoals we het nu kennen evenmin. Bijgevolg is het Vlaanderen van nu even 'geforceerd' als het België van toen.

Het Vlaanderen van nu is eigenlijk een samenraapsel van de Nederlandstalige provincies in België. En vermits België kunstmatig is, is het huidige Vlaanderen dit a fortiori zeker.
ten eerste: dit is mijn redenering niet, maar die van belgbelg, die identiteit laat afhangen aan administratie: je bent belg omdat dat op je pas staat.

ten tweede: ik geef u volledig gelijk. Vlaanderen is als natie slechts ontstaan door belgische discriminatie, en is ten vroegste terug te voeren op het midden van de negentiende eeuw. en hoewel België onder haar huidige vorm pas sinds 1830 bestaat, is er veel continuiteit met de Zuidelijke Nederlanden.

ik vind dat geen probleem. ik zie het nut niet in van legitimatie op basis van leeftijd. zulke argumentaties gaan uit van conservativisme: 'het bestaat al zo lang, dan moet het wel goed zijn'. Mijn reden om België te splitsen is dan ook niet dat er 'een Vlaams volk' bestaat, maar dat de Belgische constructie niet meer in staat is zich te legitimeren en onomstreden voordelen te bieden aan al haar inwoners. België heeft voor mij afgedaan. Vlaanderen is jonger, maar ik zie daar geen graten in.

Laatst gewijzigd door Rogge : 3 april 2008 om 18:07.
Rogge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2008, 19:13   #347
belge-belg
Burger

belge-belg's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk eerder dat Cottenjé door U is gebruikt geweest. Sinds dat je jezelf dan tot voorzitter hebt verklaard en je met de partijgelden er van door bent, etc...ben je afgezet en kan Cottenjé met zijn groep (de B.U.B.) verder werken.
Vergeet niet dat HVDC de oprichter is van de BUB. Dat verdient wel wat respect, vind ik.
Oud 3 april 2008, 21:36   #348
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Garde Bekijk bericht
Dat zegt veel over de indrukwekkende organisatie die er achter zat.
idd. een beetje overrompeld door het sukses........

Laatst gewijzigd door jogo : 3 april 2008 om 21:37.
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2008, 02:28   #349
BCD
Gouverneur

BCD's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar BCD Stuur een bericht via Skype™ naar BCD
Standaard

Citaat:
Waarom lieg jij?

http://www.belgischealliantie-alliancebelge.be/nl/

Iedereen kan duidelijk zien dat naast jullie logo de woorden 'PARTIJ voor alle Belgen' staat. Net zoals er een knop 'partij' op jullie lelijke site staat, waarna je een beknopte pagina met een bestuur (Voorzitter: den 'dauphin') te zien krijgt.

Maar goed, ik neem aan dat dat straks wel zal aangepast zijn.
Voor alle duidelijkheid. Ik hoor niet bij die 'jullie'.
Of hoe groot die verschillen ook wel weer zijn.
BCD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2008, 02:31   #350
BCD
Gouverneur

BCD's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is nu net de reden waarom ik stilaan begin te denken dat hier een infiltratiepoging aan de gang was. Het was de bedoeling de enige unitaristische partij van België uit te schakelen.
Dat denk je van iedereen die niet de naam Yaminne of Van De Cauter draagt.
Oud 4 april 2008, 02:45   #351
BCD
Gouverneur

BCD's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jullie zouden jullie eens moeten bezinnen over wie jullie echte vijanden zijn. Goede Belgen publiekelijk beledigen en aanvallen met zulke lage bewoordingen dient enkel de zaak van onze tegenstanders.
Zal ik hier een lijstje opnoemen met allemaal 'goede belgen' die aanschouwt worden als vijanden door Hans Van De Cauter of Bruno Yaminne.
Om een klein voorbeeldje te geven Bruno vindt Kim een Vlaams-Nationaliste en mocht Hans niet eeuwig veel tijd investeren in het terugfluiten van Bruno dan was ze zeker tot de nazi-familie geklasseerd.

Daarnaast een lijstje met personen aan wie de BUB nog geld verschuldigt is.
En tot slot een lijstje van organisaties die de voormalige voorzitter van B.U.B. liever niet meer zien komen.

Wiens zaak is daarmee geholpen?
Inderdaad verstand komt bij sommigen met de jaren alleen zullen figuren als Hans en Bruno héél héél veel jaren nodig hebben.
Oud 4 april 2008, 06:52   #352
Hingis
Schepen

Hingis's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Hingis
Standaard

Citaat:
Vergeet niet dat HVDC de oprichter is van de BUB. Dat verdient wel wat respect, vind ik.
Oplichter bedoel je of leugenaar ?
Oud 4 april 2008, 06:55   #353
Hingis
Schepen

Hingis's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Hingis
Standaard

Citaat:
Ach, ik vergeef hem dat. Hij weet gewoon niet wat hem overkomt. Het verstand komt met de jaren.
Bij u is het verstand nooit gekomen. Beau parleur, mensen misbruiken en ook grote dictator da ge zijt. Doet pijn hé dat heel het BUB u beu was/is

Laatst gewijzigd door Hingis : 4 april 2008 om 06:57.
Hingis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2008, 08:34   #354
BUB
Schepen

BUB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hingis Bekijk bericht
Bij u is het verstand nooit gekomen. Beau parleur, mensen misbruiken en ook grote dictator da ge zijt. Doet pijn hé dat heel het BUB u beu was/is
Zou hij het al beseffen ?
Oud 4 april 2008, 09:32   #355
job
Minister-President

job's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lukke Bekijk bericht
De ideaal dat U nastreeft was eens het mijne, op het einde van de oorlog(40-45) was ik lid van de gewapende weerstand(NKB-MNR) en bleef na mijn erkenning ,vele jaren in de politiek(was oa. burgemeester van mijn gemeente)..tot i, na de onverwachte dood van mijn echtgenote, verhuisde naar Republiek Ierland, nu voor dertig jaar.
Zonder argwaan leerde ik daar de plaatselijke geschiedenis en stelde daar vast dat men daar ook sprak van de "Belgae" en de gevechten tussen de kelten die voordienuit Spanje overgestoken waren, nog meer leerde ik over de Menapiers die betrekkingen hadden met de Menapiers van het vasteland, over lange zeeroutes , de betekenis van namen als eiland Man(menapisch), de stad "menapia"(nu wexford), de provincie "fermanagh"(land van de mannen menapiers) welke tot op heden nog bewaard gebleven zijn.
Verdere studie leerde mij de keltische oorsprong van tal van plaatsen in ons eigen land(vb.Gent=gwent=samenvloeing;Antwerpen=An.t.ui. erwin=bij de zonen van erwin(?);Knokke=heuvel;maar ookoorslaar=Doires-lar=open plek in het bos;Eksaarde= eachs.ard.ach;ruilare= roes.laar; enz)
Dit leerde mij verder dat de kelten in de eerste eeuw na kristus verdreven werden uit het vasteland en er dus in het huidige belgie geen belgen meer wonen , dit was in tegenstrijd met wat we vroeger steeds geleerd hadden; de oude belgen onze voorvaderen....
Het ontstaan van de belgisch genoemde staat was dus een phantaisie te wijten aan overwinnaars van 1830....
Waarom nog spreken van Belgen of Belgie, als in de geschiedenis verklaard wordt dat de naam afkomstig is van "bolg-er", keltisch voor zak-ken die in de loop van hun afzakken van aan de kaukasus moesten dienen om in de valleien waardoor ze trokken , aan terrassenbouw te doen?
Luke
Dit interesseert me wel.
Is er ergens een publicatie (op het net) terug te vinden ?
Ik ben net begonnen aan het boek 'Geschiedenis van de Nederlanden' van J.C.H. Blom en E. Lamberts waarin dit héél even wordt aangehaald en waar gezegd wordt dat tot vele honderden jaren later er nog geregeld contacten waren met de Kelten uit Ierland en hun 'oude' thuisland.
Oud 4 april 2008, 09:42   #356
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hallo iedereen.

Ik vraag me echter af welke partij wél nog opkomt voor de belangen van alle belgen, tegen het communautair discours in.

Mijn vraag is dus: welke partij verdedigt volgens jullie het beste de eenheid van België?

Belgische groet,
Belge-Belg.
Hallo, een partij die beter niet meer in de politiek zou zitten vermits deze denkwijze in "uni" enkel broodnodige hervormingen tegenhoudt, als er na de hervorming terug een uni groeit (en niet wordt opgelegd zoals in 1830) dan pas kan je je terug gelukkig voelen, anders heb je pech en zal het deunieteraal grondgebied worden.
Oud 4 april 2008, 10:06   #357
BUB
Schepen

BUB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
een mede-oprichter, de rest van de oprichter hebben hem al de rug toegekeerd wanneer ze zagen hoe dictatoriaal hij was...verdient dat respect ?
Oud 4 april 2008, 11:49   #358
Ieperen
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Zelfs de collegas van Van De Cauter spreken er over
*knip* geen persoonlijke aanvallen aub.

Laatst gewijzigd door Kadee : 4 april 2008 om 22:59.
Ieperen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2008, 13:47   #359
BCD
Gouverneur

BCD's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
een mede-oprichter, de rest van de oprichter hebben hem al de rug toegekeerd wanneer ze zagen hoe dictatoriaal hij was...verdient dat respect ?
Ja... Iedereen verdient respect.
Oud 4 april 2008, 14:52   #360
Kazan
Minister-President

Kazan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus Vlaams-nationalist is ook voor jou nog steeds een scheldwoord!?
Jij zou beter ook terug naar de BUB gaan.
Kazan is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be