Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 februari 2010, 23:21   #341
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Een - toegegeven, minieme - fractie van de intellectuele élite van Franstalig België heeft al laten weten niet geïnteresseerd te zijn in de merknaam: "Bye Bye Belgium" is voor zover bekend niet gemaakt door Vlaams-nationalisten.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2010, 23:29   #342
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Een - toegegeven, minieme - fractie van de intellectuele élite van Franstalig België heeft al laten weten niet geïnteresseerd te zijn in de merknaam: "Bye Bye Belgium" is voor zover bekend niet gemaakt door Vlaams-nationalisten.
Inderdaad,maar wie kreeg wél de schuld in deze historie..Juist ja,door die petieterige francofoontjes mét hun lange teentjes die perfect in de val liepen door dat RTBF programma...

En maar kwekken dat horen en zien vergingen,zó verongelijkt als ze waren...

Nu had de BRT eens zulk een programma moeten maken,dan waren de heertjes tot op de stoep van het europese parlement zélf gaan bléren over die provocaties vanuit Vlaanderen naar hen toe....

Een stelletje oetlullen dus ,niet meer en niet minder...

De merknaam belgië nog niet eens waard....
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2010, 23:32   #343
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hallebarde Bekijk bericht
Mijn vragen richten zich niet specifiek tot Steve M, maar onder andere tot de belgicisten, zijnde uiteraard deze die hier op het forum actief zijn, en die – zoals eenieder kan vaststellen – van de minste gelegenheid gebruik maken om Vlamingen en alles wat Vlaams is of lijkt uit te spuwen. Als Steve M meent niet tot die belgicisten te behoren, is er geen reden waarom hij zich aangesproken zou voelen, laat staan zich op te winden.
moeten deze mensen zich aangesproken voelen ?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jOOSt Bekijk bericht
Allemaal mooi, maar ik zou eerst eens beginnen met wat hersencelletjes uit te delen aan alle randdebielen die rondlopen in Vlaanderen. Hoeveel keer heb ik al moeten horen van: "Maar mijnheer toch, waarom ons mooie kleine landje kapot maken, we hebben het hier toch zo goed?" Als je de helft van die idioten kunt overtuigen, dan zullen we al een hele stap verder zijn. Hoe dat gaat gebeuren weet ik niet, maar het zal heel moeilijk zijn.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jOOSt Bekijk bericht
De grootste hinderpaal voor een onafhankelijk Vlaanderen is het ontbreken van hersencellen bij vele Vlamingen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
Het minderwaardigheidscomplex en het lamme goedzak gevoel bij vele vele Vlamingen.
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2010, 23:55   #344
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Inderdaad,maar wie kreeg wél de schuld in deze historie..Juist ja,door die petieterige francofoontjes mét hun lange teentjes die perfect in de val liepen door dat RTBF programma...

En maar kwekken dat horen en zien vergingen,zó verongelijkt als ze waren...

Nu had de BRT eens zulk een programma moeten maken,dan waren de heertjes tot op de stoep van het europese parlement zélf gaan bléren over die provocaties vanuit Vlaanderen naar hen toe....

Een stelletje oetlullen dus ,niet meer en niet minder...

De merknaam belgië nog niet eens waard....
Svennies toch, u had al lang moeten weten dat er nergens ter wereld méér democratisch-verdraagzame kosmopolieten rondlopen dan in Frans-talig België. En die arme mensen gaan nu al ik-weet-niet-hoe-lang gebukt onder de nietsontziende dictatuur van de op hun kerktoren gefixeerde Vlaamse fascisten en racisten. We moeten eerstgenoemden dringend helpen, en hen verlossen van dat weinig benijdenswaardige lot.

Oud 21 februari 2010, 23:56   #345
Nexer
Parlementslid

Nexer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
en ik stel vast dat ik niets of niemand uitspuw, dan kan ik geen zinnig antwoord op je vraag geven. Blijkbaar is dat voor jou bijzonder ingewikkeld. Het is niet mijn schuld dat jij vertrekt vanuit een hoop vooroordelen
En het is niet onze schuld dat jij hetzelfde doet. Jij spuwt weldegelijk een hele bevolkingsgroep uit, het probleem is dat je dat niet ziet als uitspuwen, maar als een normale behandeling voor de groep. En omdat de behandeling normaal is, vind je niet dat er iets er gebeurd. Dat negatief woord, "uitspuwen", is dus niet van toepassing volgens jouw definitie.

"For all those upper/middle class academics, harassment means all those loud ordinary people, who smell bad, who talk dirty."
Nexer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2010, 23:58   #346
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Svennies toch, u had al lang moeten weten dat er nergens ter wereld méér democratisch-verdraagzame kosmopolieten rondlopen dan in Frans-talig België. En die arme mensen gaan nu al ik-weet-niet-hoe-lang gebukt onder de nietsontziende dictatuur van de op hun kerktoren gefixeerde Vlaamse fascisten en racisten. We moeten eerstgenoemden dringend helpen, en hen verlossen van dat weinig benijdenswaardige lot.
Hehe,euthanasie dus...
Oud 22 februari 2010, 00:01   #347
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nexer Bekijk bericht
En het is niet onze schuld dat jij hetzelfde doet. Jij spuwt weldegelijk een hele bevolkingsgroep uit, het probleem is dat je dat niet ziet als uitspuwen, maar als een normale behandeling voor de groep. En omdat de behandeling normaal is, vind je niet dat er iets er gebeurd. Dat negatief woord, "uitspuwen", is dus niet van toepassing volgens jouw definitie.
Waar spuw ik welke bevolkingsgroep precies uit?
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2010, 00:09   #348
system
Banneling

Standaard

Citaat:
2. Mijn vragen richten zich niet specifiek tot Steve M, maar onder andere tot de belgicisten, zijnde uiteraard deze die hier op het forum actief zijn, en die – zoals eenieder kan vaststellen – van de minste gelegenheid gebruik maken om Vlamingen en alles wat Vlaams is of lijkt uit te spuwen. Als Steve M meent niet tot die belgicisten te behoren, is er geen reden waarom hij zich aangesproken zou voelen, laat staan zich op te winden.

U vindt nogal snel dat Vlamingen worden uitgespuwd. Wanneer anderen onafgebroken spuwen op de Belgen en op België, hebt u daar zo te zien wat minder problemen mee. U verontwaardiging is met andere woorden bijzonder selectief. Dat is het minste wat men kan zeggen.

Laatst gewijzigd door system : 22 februari 2010 om 00:10.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2010, 00:11   #349
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Hehe,euthanasie dus...
Ik dacht eerder aan 'de ketenen verbreken', zodat de democratisch-verdraagzame kosmopolieten eindelijk - na al die jaren van uitbuiting en onderdrukking - zèlf zullen kunnen bepalen hoe, waar en wanneer ze willen werken voor de kost, zonder dat die op hun kerktoren gefixeerde fascisten en racisten zich er nog mee gaan kunnen bemoeien.

Oud 22 februari 2010, 00:12   #350
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
U vindt nogal snel dat Vlamingen worden uitgespuwd. Wanneer anderen onafgebroken spuwen op de Belgen en op België, hebt u daar zo te zien wat minder problemen mee. U verontwaardiging is met andere woorden bijzonder selectief. Dat is het minste wat men kan zeggen.
Tja,net dát hoort U te zeggen ......
Oud 22 februari 2010, 00:17   #351
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik dacht eerder aan 'de ketenen verbreken', zodat de democratisch-verdraagzame kosmopolieten eindelijk - na al die jaren van uitbuiting en onderdrukking - zèlf zullen kunnen bepalen hoe, waar en wanneer ze willen werken voor de kost, zonder dat die op hun kerktoren gefixeerde fascisten en racisten zich er nog mee gaan kunnen bemoeien.
Dáár zijn ze niet slim genoeg,én vooral niet sterk genoeg voor,daarom nét dat ze zo graag onder de vleugels van de francofone bourgeoisie blijven verschuilen...

Eerder een vorm van lafhartigheid dus....

Véél praat, maar als het er op aankomt blijkt het eerder een scheet in een fles te zijn..

Stinken doet het in ieder geval.....
Oud 22 februari 2010, 02:06   #352
Hallebarde
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Men kan zelfs nòg minder zeggen : ik ben noch door het ene, noch door het andere « verontwaardigd », en heb dat woord dan ook niet gebruikt.

Nu zult u ongetwijfeld Wikipédia doorzoeken om te kunnen bewijzen dat één of ander woord dat ik wél heb gebruikt verdacht veel lijkt op een Zuid-Nederlandse uitdrukking die op 17 april 1744 om exact 13h40 door een patattenboer te Vlissingen werd gebruikt (en zelfs daarvoor reeds door diverse nazi’s), en die vertaald naar het Frans en dan naar het Pools, na omzetting naar de euro en splitsing in drie gelijke delen, de betekenis “mmfrwaagghht” heeft, wat uiteraard precies hetzelfde is als “verontwaardigd”, vermits voldoende letters overeenkomen.

En dan zult u andermaal gelijk hebben, natuurlijk.
Hallebarde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2010, 02:16   #353
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Men kan zelfs nòg minder zeggen : ik ben noch door het ene, noch door het andere « verontwaardigd », en heb dat woord dan ook niet gebruikt.

Nu zult u ongetwijfeld Wikipédia doorzoeken om te kunnen bewijzen dat één of ander woord dat ik wél heb gebruikt verdacht veel lijkt op een Zuid-Nederlandse uitdrukking die op 17 april 1744 om exact 13h40 door een patattenboer te Vlissingen werd gebruikt (en zelfs daarvoor reeds door diverse nazi’s), en die vertaald naar het Frans en dan naar het Pools, na omzetting naar de euro en splitsing in drie gelijke delen, de betekenis “mmfrwaagghht” heeft, wat uiteraard precies hetzelfde is als “verontwaardigd”, vermits voldoende letters overeenkomen.

En dan zult u andermaal gelijk hebben, natuurlijk.
Hehe, en dan staat er nu mooi eentje met zijn mond vol tanden,tenzij Systemmeke op dan moment nét zijn valse tanden in zijn beker water heeft gedeponeerd..

Mwa in het andere geval staat hij daar dan met zijn mond zonder tanden...

@Hallebarde.....
Oud 22 februari 2010, 06:20   #354
azert
Perm. Vertegenwoordiger VN

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ging volgens mij over VL dat BE voor bekeken hield en zelf verder deed onder de naam "Vlaanderen".
azert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2010, 23:42   #355
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Ze kunnen godverdomme de naam van het land nog niet eens schrijven...

Sukkels.
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2010, 08:52   #356
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht

Sukkels.
Dat zegt U alleen omdat er "best" staat en niet "barst".
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2010, 08:55   #357
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:

Sukkels.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2010, 08:56   #358
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
Ging volgens mij over VL dat BE voor bekeken hield en zelf verder deed onder de naam "Vlaanderen".
Zoals Demotte het Waals Gewest wilt omdopen tot "Wallonië"?
Oud 1 maart 2010, 08:58   #359
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Zoals Demotte het Waals Gewest wilt omdopen tot "Wallonië"?
Euh, zulke Walen ken ik niet.

Ik ken daarentegen wel Hollanders die Vlaanderen willen omdopen tot Nederland.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2010, 09:03   #360
job
Minister-President

job's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Sukkels.
Veel van die Belgicisten willen geen behoorlijk NL kennen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be