![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#341 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee.
Artisjok voef zich af waarom een cannabiskweker wapens nodig heeft. Dat is natuurlijk onzinnig. Geen enkele plant groeit beter als de kweker wapens heeft of niet. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 13 december 2011 om 17:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#342 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je kan deze realiteit op twee manieren bekijken: - het tolereren, reguleren en misbruikers begeleiden. - het verbieden en straffen. Welke ellende het tweede systeem veroorzaakt kennen we ondertussen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#343 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#344 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"Om zich te verdedigen tegen diefstal."
![]() |
![]() |
![]() |
#345 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want zelfs als het verbod wordt opgegeven, naar het model zoals in Nederland, is het probleem met drugcriminaliteit nog steeds niet opgelost. Misschien wat minder, maar het is zeker niet weg. Ook in Nederland wordt volop in het zwart gekweekt en verkocht en ook daar is nog steeds drugcriminaliteit, zeg maar; drugellende. De enige manier om dat tegen te gaan is mensen duidelijk maken dat ze door druggebruik, de drugoorlogen zowel op grote als op kleine schaal mee helpen financieren. Dat drugboeren worden uitgebuit en het grof geld in handen valt van criminelen. De fout zit bij de gebruiker in de eerste plaats. Niet bij het verbod. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#346 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#347 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je moet hem niet letterlijk nemen Paulus, ik ben niet echt de duivel.
![]() |
![]() |
![]() |
#348 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat je persoonlijk er anders over denkt, dat mag, maar dat maakt in de realiteit weinig tot niets uit.
![]() |
![]() |
![]() |
#349 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat is een industrie op zich, allemaal weggegooid geld, jaren aan een stuk. Jonge rokers (legaal!) is men nu eindelijk onder controle aan het krijgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#350 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik daarentegen zou willen dat er meer plaats in de gevangenissen is, dat de politie zich met nuttiger werk zou bezighouden, dat men probleemgebruikers helpt in plaats van ze op te sluiten. Wat u zegt klopt, het probleem ligt bij de gebruiker. Hoe we daarbij om moeten gaan, daar verschillen we van mening. Laatst gewijzigd door Another Jack : 13 december 2011 om 17:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#351 |
Banneling
|
![]() Ik zou ook willen dat we als maatschappij ons eindelijk de vraag stellen waarom sommige jongeren roesmiddelen gebruiken?
Maar ik vrees dat velen dit liever niet willen weten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#352 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom drinken mensen alcohol als ze uitgaan? Omdat ze hun dan beter amuseren, meer is er niet achter te zoeken.
![]() |
![]() |
![]() |
#353 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er is met elk roesmiddel echter een donkere keerzijde die steeds om de hoek loert... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#354 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat weet ik.
De gebruiker voelt zich niet verantwoordelijk voor de drugscriminaliteit tot en met regelrechte drugoorlogen. Nochtans zijn ze dat wel. Een sensibiliseringscampagne zou daarbij kunnen helpen, want het is met het geld van de gebruiker dat dit alles gefinancierd wordt. Ik denk dat dit zou kunnen helpen om het gebruik terug te dringen. Citaat:
Citaat:
Paulus. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#355 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ook de zwaardere middelen worden alleen dan schadelijk als er ondoordacht mee omgesprongen word. Zo ken ik iemand die al dertig jaar heroine gebruikt, die gaat alle dagen werken als zelfstandige met een eigen zaak. Niet dat ik het iedereen aanprijs, verre van, ik zeg alleen maar dat ook bij de sterkere middelen controle niet uitgesloten is. Of, zoals David Lee Roth zei, "vroeger had ik een drugprobleem, nu kan ik het me veroorloven."
![]() |
![]() |
![]() |
#356 |
Banneling
|
![]() Waarom wordt wapenbezit dan verboden?
Laatst gewijzigd door freelancer : 13 december 2011 om 18:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#357 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Voor alcohol bestaat er ook nauwelijks een zwarte markt, ondanks de hoge accijnzen. Citaat:
Laatst gewijzigd door artisjok : 13 december 2011 om 18:35. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#358 |
Banneling
|
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#359 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#360 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Deze waarvan jij denkt dat het verbod de oorzaak van is.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
De gebruiker voelt zich niet verantwoordelijk voor de drugscriminaliteit tot en met regelrechte drugoorlogen. Nochtans zijn ze dat wel. Een sensibiliseringscampagne zou daarbij kunnen helpen, want het is met het geld van de gebruiker dat dit alles gefinancierd wordt. Ik denk dat dit zou kunnen helpen om het gebruik terug te dringen. Iemand als ik toch. Ik koop ook fair trade producten om die reden. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 13 december 2011 om 18:53. |
|||||
![]() |
![]() |